Langtifra en dårlig kombinasjon.... 8)K.V.S skrev:Nå får min Mc275 servert godsakene fra en Audio Aero Capitole Reference SE og jeg liker det!
Mvh K.V.S
har den på låns 1 uke,men tror det skal veldig mye til at det ikke blir kjøphel skrev:Kjøpte du shaunv sin?
ja, ventetid er noe gruff, hva med en Ali så lenge?J.Rasmussen skrev:Tror nok du kommer til og bli fornøyd med den ja.
Bestilte meg netopp en MCD500, så jeg sitter bare her og tripper nå ;D ;D
Får håpe leveringstiden ikke er så lang... :
Det tror jeg blir bra. Tipper du får kombinaJonen rørmagi i mellomtonen + monsterbass?jokris skrev:har den på låns 1 uke,men tror det skal veldig mye til at det ikke blir kjøphel skrev:Kjøpte du shaunv sin?
det skal sjekkes ut imorgen engang når L2 er koblet til, foreløpig har jeg bare en receiver fra marantz som pre,monsterbass har jeg ikke her, men derimot, en dyphel skrev:Det tror jeg blir bra. Tipper du får kombinaJonen rørmagi i mellomtonen + monsterbass?jokris skrev:har den på låns 1 uke,men tror det skal veldig mye til at det ikke blir kjøphel skrev:Kjøpte du shaunv sin?
ja,dette smaker det fugl av, virker som en god kombo sammen med L2 pre ogsåhel skrev:Artig. Har nemlig selv erfart hvordan man kan grave frem ekstra dypbass med en kraftig forsterker på mine RB75
høres bra uthel skrev:Jeg har som du ser av signaturen UK versjonen av preampen din og er strålende fornøyd.
jotakk men den blir nok vanskeligere å få forbi min bedre halvdelSignature skrev:Grattis
Da e d bare å spar t næste da..hehe.
kjell(lykkelig Mc eier ;D)
Takker for det, bra vinteren er på vei men lyden varmer også heldigvisMcIntosh2010 skrev:Velkommen inn i varmen
Hei, det er vel ikke den digitale signalbehandlingen McIntosh er aller best på. Jeg ville derfor ikke investert i en kostbar kombispiller fra dem hvis det først og fremst er DAC og volumkontroll du er ute etter. Jeg kjenner ikke MCD500, men har hørt noe på deres separate DAC og Drivverk 1000 og de er ikke verdt prislappen i mine ører sammenliknet med hva man får fra andre produsenter i den prisklassen. Skal du derimot også bruke drivverket i mcd500 så tror jeg nok den kan være et godt kjøp!Tristania skrev:Tenkte å slenge meg på denne tråden.
Er det noen som har erfaring med disse spillerene og da spesielt MCD500?
Tenker da på å bruke dac'en i MCD500 opp i mot pc og lossless.
Hvordan fungerer Pre-amp delen på disse spillerene?
enigTristania skrev:Synes ikke prisen blir så avskrekkende når en får cd/sacd/pre/dac i en pakke.
fantastisk vakkert musikksmykke du har kjøpt deg brynjar anbefallte noen GD smårør til meg og til MC 2102,men jeg har kikka litt rundt og skal gå for noen amerikanske NOS rør som visstnok skal fungere veldig bra til eldre eller nyutgaver av mcintosh forsterkeremusicman skrev:Da er jeg også MC venn Deilig lyd i disse tassene her. Venter på en spesialversjon av Golden Dragon småsignalrør fra Motron. 3x så kostbare som de vanlige, får håpe de svarer til forventningene. Er det forresten noen her inne som har erfaringer med andre typer rør enn original og Golden dragon-røra ?
mvh
hvilke type rør sitter i den?J.Rasmussen skrev:Hvilke rør er å annbefale til min C2300?
Har standardrør i nå og syns støygulvet ligger litt høyt...
uten signal så er det bra hørbart når volum ligger rundt 45-50.
er ganske ny innen rørfaget ,men har lest meg opp og snakket masse med brynjar om rør, såvidt jeg har forstått så er det masse snacks å velge mellom av 12ax7 rør, og mange varianter, brynjar har mye av det beste, og mest sjeldneJ.Rasmussen skrev:12AX7a er det som står i.
er det forresten bare 12AX7 rør i den? dette er den rørtypen jeg selv skal handle neste gang også,lips miniwatt OSJ.Rasmussen skrev:12AX7a er det som står i.
Ja, smykke er vel rette ordetjokris skrev:fantastisk vakkert musikksmykke du har kjøpt deg brynjar anbefallte noen GD smårør til meg og til MC 2102,men jeg har kikka litt rundt og skal gå for noen amerikanske NOS rør som visstnok skal fungere veldig bra til eldre eller nyutgaver av mcintosh forsterkeremusicman skrev:Da er jeg også MC venn Deilig lyd i disse tassene her. Venter på en spesialversjon av Golden Dragon småsignalrør fra Motron. 3x så kostbare som de vanlige, får håpe de svarer til forventningene. Er det forresten noen her inne som har erfaringer med andre typer rør enn original og Golden dragon-røra ?
mvh
ps er det 12an7 og 12ax7 rør?
ja rør skal ikke være billigmusicman skrev:Ja, smykke er vel rette ordetjokris skrev:fantastisk vakkert musikksmykke du har kjøpt deg brynjar anbefallte noen GD smårør til meg og til MC 2102,men jeg har kikka litt rundt og skal gå for noen amerikanske NOS rør som visstnok skal fungere veldig bra til eldre eller nyutgaver av mcintosh forsterkeremusicman skrev:Da er jeg også MC venn Deilig lyd i disse tassene her. Venter på en spesialversjon av Golden Dragon småsignalrør fra Motron. 3x så kostbare som de vanlige, får håpe de svarer til forventningene. Er det forresten noen her inne som har erfaringer med andre typer rør enn original og Golden dragon-røra ?
mvh
ps er det 12an7 og 12ax7 rør?
Det er 12ax7a rør det er snakk om ( 310.- pr stk )
oki, kanskje du kan kjøpe litt forskjellige da, noen er sikkert bedre enn andre til MMphono osv, spennendeJ.Rasmussen skrev:Takk for linken. Får prøve og lese litt
Det sitter 6stk 12ax7a i den. 2 til MM phono, 2 til MC, samt 2 til pre delen.
På C2200 var det 12AT7 rør som sto i et "buffer stage" som kontrollerer utgangsimpedansen og 12AX7 rør. Jeg tror at 12AX7 rørene hadde størst lydmessig viktighet pga plasseringen i signalveien. Vet ikke hvor annerledes 2300 er ift 2200. Dersom 2300 er relativt lik 2200 så tror jeg det ville vært mest hensiktsmessig å bytte ut 12AX7 rørene. Jeg byttet mine std 12AX7 rør i C220 til Telefunken smooth plate like før sommeren. Støymessig var det en stor forbedring. Etter å ha hørt dem en stund vil jeg si at jeg også oppfatter dem som mer "oppløste".J.Rasmussen skrev:12AX7a er det som står i.
regner med du betalte litt for de, det er de beste 12ax7 rørene fra telefunken,mange holder det som en av de aller beste 12ax7 uansett merkeKalle Klovn skrev:På C2200 var det 12AT7 rør som sto i et "buffer stage" som kontrollerer utgangsimpedansen og 12AX7 rør. Jeg tror at 12AX7 rørene hadde størst lydmessig viktighet pga plasseringen i signalveien. Vet ikke hvor annerledes 2300 er ift 2200. Dersom 2300 er relativt lik 2200 så tror jeg det ville vært mest hensiktsmessig å bytte ut 12AX7 rørene. Jeg byttet mine std 12AX7 rør i C220 til Telefunken smooth plate like før sommeren. Støymessig var det en stor forbedring. Etter å ha hørt dem en stund vil jeg si at jeg også oppfatter dem som mer "oppløste".J.Rasmussen skrev:12AX7a er det som står i.
Er det nødvendig med bias justering etter bytte av rør?Kalle Klovn skrev:Tja, jeg tror jeg betalte ca 900 for et matchet par. Det synes jeg egentlig er billig ift lydforbedringen det ga! Av andre ting som gir samme value-for-money kommer jeg bare på rockwool akustikkplater...