Hehe funger flott foreløpig og nesten ikke lunkNå kan du justere bias på McIntosh også. Alle de feigingene som prøvde å få deg fra det... Berserkr der ser du!
Men skal ikke være for tøff i trynet ennå
Hehe funger flott foreløpig og nesten ikke lunkNå kan du justere bias på McIntosh også. Alle de feigingene som prøvde å få deg fra det... Berserkr der ser du!
Ja justerte etter ca 15 min. 0.025v. venstre kanal sto på 0.040v og høyre var opp i 0.40v før justering!Husk at biasen henger etter justeringen eddie og varierer med temperaturen, så ikke bli for anal om den ikke holder seg på millivolten.
Send pm om du vil selge 600 watterneMerket jeg ble på godt humør jeg nå, kanskje jeg må vurdere 1200Watterne....
Ja, der fikk jeg den. Dere hadde nok bare flaks den gangen her, tenker jeg. Er vel bare et spørsmål om tid før hele greia selvantenner.Nå kan du justere bias på McIntosh også. Alle de feigingene som prøvde å få deg fra det... Berserkr der ser du!
Hehe du kan ha rett ennå! Fikk en melding i dag der en reagerte på at jeg fikk justert så mye og lurte på om pot stod i bunn noe den faktisk gjør, dette var vist ikke helt bra!Ja, der fikk jeg den. Dere hadde nok bare flaks den gangen her, tenker jeg. Er vel bare et spørsmål om tid før hele greia selvantenner.Nå kan du justere bias på McIntosh også. Alle de feigingene som prøvde å få deg fra det... Berserkr der ser du!
Er utgangstransistorene som begynner og feile.^*krøsser fingra for at jeg skal få rett*
Neida. Kjipt når ting ikke virker som det skal, men det ordner seg nok når du får noen med rette kunnskapen til å se på den. Så finner du ut om den feile biasen er symptom på noe bakenforlliggende, eller om kanskje bare forrige eier har prøvd å tweake biasen selv fordi han har hørt noen si at høyere bias gir bedre lyd. Hehe.
Du har uansett fått ny innsikt, det er verdt litt det og serru.Hehe du kan ha rett ennå! Fikk en melding i dag der en reagerte på at jeg fikk justert så mye og lurte på om pot stod i bunn noe den faktisk gjør, dette var vist ikke helt bra!Ja, der fikk jeg den. Dere hadde nok bare flaks den gangen her, tenker jeg. Er vel bare et spørsmål om tid før hele greia selvantenner.Nå kan du justere bias på McIntosh også. Alle de feigingene som prøvde å få deg fra det... Berserkr der ser du!
Det kan jeg selvfølgelig, sender deg melding når de nye skal bæres inn også.Send pm om du vil selge 600 watterneMerket jeg ble på godt humør jeg nå, kanskje jeg må vurdere 1200Watterne....
Gjør ikke meg noe å bære litt tungt, sålenge betalingen er en lytt til c4 og 1,2kwDet kan jeg selvfølgelig, sender deg melding når de nye skal bæres inn også.Send pm om du vil selge 600 watterneMerket jeg ble på godt humør jeg nå, kanskje jeg må vurdere 1200Watterne....
Jeg hadde heller ikke tenkt til å jage watt, men ble bitt av Mc basillen etter en uke med MA8000. Forsto derimot raskt at 300W ikke ga meg stort nok løft i forhold til de 250W Densen blokkene mine leverer. 600W føler jeg egentlig er midt i blinken, men man kan jo alltid ha glede av litt mer headroom...Ser jeg er lavt på watt rankingen til mc
Revelene får ikke helt gleden av ma7000 og bytte ut forsterker er uaktuelt!
Noen formening om Usher ?
Bytter nok ut Revelene for Usher CP-8871 mkl for en test! De skal ihvertfall være lettere og drive men matchingen vet jeg ingenting om...
Har hørt komboen Usher CP 777 og CP 6371 på MA7000 og det er en svært god match etter min mening. Men dette er jo min subjektive mening.Ser jeg er lavt på watt rankingen til mc
Revelene får ikke helt gleden av ma7000 og bytte ut forsterker er uaktuelt!
Noen formening om Usher ?
Bytter nok ut Revelene for Usher CP-8871 mkl for en test! De skal ihvertfall være lettere og drive men matchingen vet jeg ingenting om...
Tja, misforstå meg rett her, det spilte vanvittig høyt før det var hørbare problemer. Og 6371 er ikke samme høyttaler som 8871. På 777 var det null stress, og det spilte himmelsk. Vet ikke helt hvor mange db jeg hadde i stua med JBL 4319, men at det nærmet seg 115 er nok ganske sikkert, og forsterkeren svettet ikke av den grunn.Se der ja da blir det sikkert bruktbørsen igjen men blir spennende og teste
Har du fått den i hus? Veldig spent på MP100, ser jo knalltøff ut også.
Står at de dukker ned til 2,46 ohm ved 146 hertz. Så står det noe om at pga noen steile fasevinkler så blir det tilsvarende 1.1 ved 89 hertz i målingene til hifi news. Er ikke god på å tolke slike målinger. Kanskje du kunne hjulpet meg å tolke det som står der?Når jeg hadde mc 452 slet den litt i bassen kontra Luxman m900u som er spesifisert til 150w ( slet er å ta i men ble ikke like fast og trykk i bassen). Men digger Mcintosh så hadde vært kult om jeg fikk det til å fungere..Ja, det var et godt tilbud! Sabrinaen dipper vel ned mot 2,5 på del laveste. Tror nok MC601 klarer den fint, men tror det finnes mer egnede forsterkerløsninger som ville gjort en bedre jobb.
Mulig dette er feil svar men 11v ubalansert og 22v balansert.For å sammenligne litt, så har de høyttalerne jeg har paret med MC601 også noen stygginger i samme området som dine, ikke fullt så stygge, men stygge nok. Føler ikke at forsterkerne sliter i det heletatt, bassen er solid og lydbildet stort. Det er et jævli godt tilbud og de har en 2 ohms utgang som kan hjelpe til å stramme opp litt om nødvendig.
Når det kommer til preamp, krever big Macene litt spenning, dvs gain. Vet ikke hva Luxman leverer jeg.
tykk i bassen er ofte en tegn på at forsterkeren ikke har like god kontroll. Kanskje motsatt av det mange tenker.Står at de dukker ned til 2,46 ohm ved 146 hertz. Så står det noe om at pga noen steile fasevinkler så blir det tilsvarende 1.1 ved 89 hertz i målingene til hifi news. Er ikke god på å tolke slike målinger. Kanskje du kunne hjulpet meg å tolke det som står der?Når jeg hadde mc 452 slet den litt i bassen kontra Luxman m900u som er spesifisert til 150w ( slet er å ta i men ble ikke like fast og trykk i bassen). Men digger Mcintosh så hadde vært kult om jeg fikk det til å fungere..Ja, det var et godt tilbud! Sabrinaen dipper vel ned mot 2,5 på del laveste. Tror nok MC601 klarer den fint, men tror det finnes mer egnede forsterkerløsninger som ville gjort en bedre jobb.
Nei stram med trykk når det skal være trykk. Hadde disse samtidig, på tannoy dc 10ti hvor impesansen ikke varierer så mye var bassen ganske så lik på Luxman og mc452. Viktig å presisere at jeg digger mcintosh siden vi er i vennetråden her.tykk i bassen er ofte en tegn på at forsterkeren ikke har like god kontroll. Kanskje motsatt av det mange tenker.Står at de dukker ned til 2,46 ohm ved 146 hertz. Så står det noe om at pga noen steile fasevinkler så blir det tilsvarende 1.1 ved 89 hertz i målingene til hifi news. Er ikke god på å tolke slike målinger. Kanskje du kunne hjulpet meg å tolke det som står der?Når jeg hadde mc 452 slet den litt i bassen kontra Luxman m900u som er spesifisert til 150w ( slet er å ta i men ble ikke like fast og trykk i bassen). Men digger Mcintosh så hadde vært kult om jeg fikk det til å fungere..Ja, det var et godt tilbud! Sabrinaen dipper vel ned mot 2,5 på del laveste. Tror nok MC601 klarer den fint, men tror det finnes mer egnede forsterkerløsninger som ville gjort en bedre jobb.
edit: jeg tenker da på tykk i retningen av litt "bloomy" eller pløsete.
det var bare jeg som leste uten skikkelig syn. Da kan trykk se ut som tykk! My bad!Nei stram med trykk når det skal være trykk. Hadde disse samtidig, på tannoy dc 10ti hvor impesansen ikke varierer så mye var bassen ganske så lik på Luxman og mc452. Viktig å presisere at jeg digger mcintosh siden vi er i vennetråden her.tykk i bassen er ofte en tegn på at forsterkeren ikke har like god kontroll. Kanskje motsatt av det mange tenker.Står at de dukker ned til 2,46 ohm ved 146 hertz. Så står det noe om at pga noen steile fasevinkler så blir det tilsvarende 1.1 ved 89 hertz i målingene til hifi news. Er ikke god på å tolke slike målinger. Kanskje du kunne hjulpet meg å tolke det som står der?Når jeg hadde mc 452 slet den litt i bassen kontra Luxman m900u som er spesifisert til 150w ( slet er å ta i men ble ikke like fast og trykk i bassen). Men digger Mcintosh så hadde vært kult om jeg fikk det til å fungere..Ja, det var et godt tilbud! Sabrinaen dipper vel ned mot 2,5 på del laveste. Tror nok MC601 klarer den fint, men tror det finnes mer egnede forsterkerløsninger som ville gjort en bedre jobb.
edit: jeg tenker da på tykk i retningen av litt "bloomy" eller pløsete.