Salamander
Overivrig entusiast
Må si jeg er meget sugen på å prøve mcd500'en...hadde vært artig å prøvd MC all the way, da jeg føler det er safere enn å mixe og matche.Kalle Klovn skrev:Har ikke hørt mcd500 i egen stue, men vil si at mcd301 kan sammenlignes med en dac i nærheten av Naim Dac (som vel koster litt over 20k). Selv kunne jeg tenkt med å fått prøvd en spiller/dac i 100k+ klassen for å se hvor mye det er å hente... Jeg er en smule skeptisk til at det blir det helt store, men vil gjerne bli "proven wrong". Har imidlertid ikke fått fingern ut.Salamander skrev:Driver smått å funderer på en McIntosh Mcd500. Noen her som har, har hatt eller hørt denne og kan si noe om hvordan DACen i denne står seg i forhold til rene dacer som Burson, Bel Canto, Naim etc ?
OM Mcd500 hadde vært en ren DAC, hva ville da vært en "naturlig" pris?
Har foreløpig prøvd Rega dac, Naim dac, Hegel HD10 og Burson DA160 i anlegget, og har erfart at match er mye viktigere enn pris.
Hegel HD10 gjorde bare ugang og Naim ble for "in you're face". Rega og Burson derimot passet godt inn, men hadde veldig forskjellige lyd ideal.
Rega hadde finfin dynamikk og god punch, men vokalprestasjonen var ikke helt troverdig. Burson derimot var veldig nøytral...nesten litt uengasjerende...men vokalen derimot...Sjukt bra! En bastard av disse to ville vært perfekt
Er som sagt meget nysgjerrig på mcd500, men det er mye penger så hadde satt stor pris på noen innspill på lyd og gjerne sammenligninger med andre merker