452 er meget god. Den har stått og spilt kontinuerlig dag/natt i 40 timer nå, og lyden er nå på ett meget høyt nivå. Der flyter uanstrengt med en glatthet og flyt som imponerer. Har nylig byttet over fra 8 ohm's tappingen til 4ohm, og synes bassen er noe tightere med mindre nivå og tyngde. Dette kler en del innspillinger mens på andre funker 8 ohm bedre. Litt tidlig å konkludere hva som er best av 8 eller 4 ohm, men begynner kanskje å helle mot 4 ohm'en på mine jbl 4365 som ligger rundt 6 ohm med en dipp ned på 3.2 ohm. Husker i farta ikke hvor i frekvensområdet dette er, men lar ørene bestemme til slutt.
Årsaken til at 452 står her og spiller nå i påsken, er at det var en fin anledning til et gjenhør med Mcintosh. Har tidligere hatt 2 stk Mc-275 og likte disse veldig godt. Eneste grunn til at de ble byttet ut var den manglende kontrollen nedover. Har også hatt Mc 601 innom for et par år siden, men den
gang ble det en skuffelse i forhold til hva jeg forventet. Nå i ettertid tror jeg at jeg vet hvorfor. Både høytt og 601 var nok ikke skikkelig innspilt. Dette er jeg ganske sikker på etter å har hørt hva 452 gjør nå. Denne ampen skal etter sigende være veldig lik 601, bare med litt mindre krefter.
På bakgrunn av dette er jeg i tenkeboksen om jeg skal gå for 601 eller fleske til med 1.2kw. Har muligheten til å få testet begge to, men siden jeg nå har 452 innom og den er lik 601, blir del vel til at 1.2kw får sjansen til å vise seg fram. Er de så bra som jeg tror er sannsynligheten stor for at mine ATI får seg noen storebrødre.
Er det forresten noen som har hørt både 601 og 1.2kw i kjente omgivelser som kan bidra litt med inntrykk ? Har leita rundt på utallige websider , men har ikke funnet noen fornyftige svar enda. Jeg tolker det dithen at 601 er litt mere upfront og moderne enn 1.2kw. Når det er sagt virker det som 1.2kw har noe ekstra over seg, storhet og uanstrengt er vel stikkord her.