Hehe stemmer bra det, var litt Roger her i gårKnurrer i ørene går sikkert greit
meget bra! Hva heter den benken der?!
Hehe, ja sånn er det i alle fall ganske midlertidig. Har en annen løsning om littVakkert det der, men horisontal oppbevaring av LP plater?
Veldig bra forsterker, skulle aldri solgt denMcIntosh 602
Når jeg ser sånt dukker det opp en jævel på skuldra mi som sier MÅ HA
NESTEN så man må vurdere å knekke en negl så man kan reise hjemSå flott da Focalius
Ja da skjønner jeg at det blir 9 laaange dager på sjøen før du kommer hjem. Blir spennende å høre hvordan dette blir.
Veldig flott oppsett, liker kombinasjonen av treverk og turkise VU metere. Ser ryddig og beroligende ut.
Takk for det Har jo tenkt på varmen som et potensielt problem, men det har ikke vært noe problem til nå. Nå har de ikke fått kjørt seg skikkelig enda, med høyt volum over tid, men jeg har knapt fått de lunkne med vanlig spilling. Hadde ikke satt MC-275 inni der for å si det sånnVeldig flott oppsett, liker kombinasjonen av treverk og turkise VU metere. Ser ryddig og beroligende ut.Denne tråden har ikke vondt av flere bilder
Men jeg blir litt stressa inni meg når jeg ser forsterkere med så lite luft rundt seg. Blir det ikke veldig lunt og godt inni benken der?
Hvis hyllen er åpen bak, tror jeg det går bra. Har ikke noe mer å gå på i høyden selv. Se bilde litt lenger opp. #2789.Tror uansett jeg ville hatt mer luft rundt dem hvis det var meg, bare for sikkerhets skyld. Elektronikk lever jo lengst når de får tilstrekkelig kjøling, så ville ikke tatt noen sjanser.
Evt. Trekke hyllen litt lenger ut fra vegg. Kan gi plass til en vifte,men det tror jeg ikke er nødvendig.Hele poenget når en plasserer Mc i hyller med lav klaring til toppen, er at det ikke må være bakplate i seksjonen. Da har en fin gjennomtrekk.
Fått ordna meg en MA7000 nå, så det ble et comeback i McIntosh klubben igjen. En kamerat som har hentet den og han eier den i 9 dager til. Han skal teste den på sitt utstyr, så blir spennende å få tilbakemeldinger fra han. Det blir nesten ulidelig å være på sjøen i 9 dager til før jeg får hørt på den selv.
Så får man ta en tur i tenkeboksen etter lytting om det blir til å oppgradere til større og seperate MC produkter, beholde MA7000 eller beholde Audionet.
Hvis noen vurderer å selge en D100 dac så gi meg gjerne et hint.
Jeg har sett en del debatter om det der før, så det har jeg tenkt å teste ut. I første omgang blir det til at jeg prøver med 0.5 meter kabler fra Kimber (Silver Streak og Hero) og fra Tara Labs (Vector 2).Fått ordna meg en MA7000 nå, så det ble et comeback i McIntosh klubben igjen. En kamerat som har hentet den og han eier den i 9 dager til. Han skal teste den på sitt utstyr, så blir spennende å få tilbakemeldinger fra han. Det blir nesten ulidelig å være på sjøen i 9 dager til før jeg får hørt på den selv.
Så får man ta en tur i tenkeboksen etter lytting om det blir til å oppgradere til større og seperate MC produkter, beholde MA7000 eller beholde Audionet.
Hvis noen vurderer å selge en D100 dac så gi meg gjerne et hint.
Gratulerer, husk å bytte ut jumpersene mellom pre og effekt med en god kabel. Utgjør en stor forskjell.
Meget Pent! Nokon grunn for at du har droppa spikes`a på P38? Korleis synst du at 601 klarar seg på P38?Denne tråden har ikke vondt av flere bilder
Spikes ligger klare og skal på så fort jeg er sikker på plasseringen av høyttalerne. Anlegget er rimelig nytt, og jeg har ikke fått kjørt verken 601 eller P38 for det de er verdt enda, men førsteinntrykket er at de spiller utrolig godt sammen. Er godt fornøyd med det meste nå, men trenger en bedre platespiller før jeg er fornøyd. Brukte Airport Express til streaming før, men Bluesound Node 2 er en klart bedre løsning i mitt oppsett.Meget Pent! Nokon grunn for at du har droppa spikes`a på P38? Korleis synst du at 601 klarar seg på P38?Denne tråden har ikke vondt av flere bilder
Takk for tipsene.Vil bare understøtte dette. Har sjøl en MA 7000 og den responderer veldig positivt på gode signalkabler mellom pre og power. Jo bedre kabel, jo bedre forsterker. Jeg bruker nå en Vertere kabel på 0,85cm. Den koster skjorta, men gjør forsterkeren virkelig til en forsterker i verdensklasse. Siden jeg har en Marantz SA11 S3 som kilde, prøvde jeg også en Marantz PM 11 S3. En kjempebra forsterker, men den hadde ikke sjans mot McIntosh MA 7000 - særlig ikke med Verterekabelen.
Så lykke til med kabelforsøkene dine, Focalius. Kimber Hero AG på 0,5 cm er forøvrig den kabelen min kontakt i The Cable Company sterkt anbefalte til dette bruket.
Trond Feiring
Jeg har MA6700 og er kjempefornøyd. Opplever ikke lyden som lys, men meget musikalsk. En lyd jeg kan høre på i timesvis uten å gå trøtt.Har et spørsmål angående lydsignatur i et par amper. Hadde tidligere en MA6900 som jeg syns låt meget bra. Analog og lun lyd
men fortsatt med trøkk og musikalitet. Hørt at de nyere ampene har litt lysere lydsignatur.
Har lurt litt på hvordan en MA6700 eller MA7900 ville vært lydmessig. Disse to er litt nyere med innebygget dac.
Øyvind