McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er så heldig å ha Amati Futura i kombinasjon med McIntosh 601 blokkene, c2500 og mcd550. Det låter fantastisk, og kan anbefales på det varmeste.
    Takk for tilbakemelding, innbiller meg at Mcintosh hadde passet helt suverent. Masse kraft men ikke noe behov for å presse all kraften på deg hele tiden. Noen som har sammenlignet mc 452 og mc 601? Har hatt mc452 og c2500 men ble solgt da det ikke var perfekt match med Wilson Sabrina.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Skulle jo tro at mcintosh kunne få til noe liknende 30 år etter....:)
    Kan hende de gjør, men at jeg og et par andre er slike feinschmeckere at vi ikke tolererer noe grums og ikke er så opptatt av alt det perifere tøvet som mange andre. Kan hende at Pioneer sitt trinn vil låte orm i mine...;)

    For å være seriøs! Så på specen på A717. Den RIAAen virker jævli rå!!! Nesten 40dB headroom på inngangen og 77dB S/N. Den gruser Mc på mange områder!
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er så heldig å ha Amati Futura i kombinasjon med McIntosh 601 blokkene, c2500 og mcd550. Det låter fantastisk, og kan anbefales på det varmeste.
    Takk for tilbakemelding, innbiller meg at Mcintosh hadde passet helt suverent. Masse kraft men ikke noe behov for å presse all kraften på deg hele tiden. Noen som har sammenlignet mc 452 og mc 601? Har hatt mc452 og c2500 men ble solgt da det ikke var perfekt match med Wilson Sabrina.

    Hei
    Har hatt 452 samt 601. Testet disse opp mot hverandre før salg. Personlig i mitt oppsett synes jeg det var lite forskjell. 452 er etter min mening value for money. 601 blokkene er litt "tamme". Skulle jeg tatt et valg hadde det blitt 452 for så å spare til 1.2kw som er en gedigen oppgradering i forhold til både 452 og 601.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er så heldig å ha Amati Futura i kombinasjon med McIntosh 601 blokkene, c2500 og mcd550. Det låter fantastisk, og kan anbefales på det varmeste.
    Takk for tilbakemelding, innbiller meg at Mcintosh hadde passet helt suverent. Masse kraft men ikke noe behov for å presse all kraften på deg hele tiden. Noen som har sammenlignet mc 452 og mc 601? Har hatt mc452 og c2500 men ble solgt da det ikke var perfekt match med Wilson Sabrina.

    Hei
    Har hatt 452 samt 601. Testet disse opp mot hverandre før salg. Personlig i mitt oppsett synes jeg det var lite forskjell. 452 er etter min mening value for money. 601 blokkene er litt "tamme". Skulle jeg tatt et valg hadde det blitt 452 for så å spare til 1.2kw som er en gedigen oppgradering i forhold til både 452 og 601.
    At de er tamme er kanskje å overdrive, hehe. Mulig dette er en god plan. Hva er prisen på c2600?
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Må si jeg har en annen erfaring enn lealaus der. Det var stor forskjell på 452 og 601 hos meg. En helt annen kontroll og ro med 601. 452 fikk jeg rødlampene til å blinke på, det er ikke engang i nærheten med 601. Lydbilde ble også større. 452 var en helt rå forsterker, men jeg går aldri tilbae til den nå. 601 tamme? Det har jeg ikke merket noe til.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg har en annen erfaring enn lealaus der. Det var stor forskjell på 452 og 601 hos meg. En helt annen kontroll og ro med 601. 452 fikk jeg rødlampene til å blinke på, det er ikke engang i nærheten med 601. Lydbilde ble også større. 452 var en helt rå forsterker, men jeg går aldri tilbae til den nå. 601 tamme? Det har jeg ikke merket noe til.
    Kanalseperasjon? Pris c2600?
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Prisen på c2600 blir mest sannsynlig det samme som 2500. Da jeg Bestillte var jeg den eneste i Norge som hadde bestilt den og det kom kun 2 til landet. Den andre skulle vel bli test eksemplar tror jeg. Vet ikke hvorfor den ikke har havna på nettsidene til stereofil og swsg enda men. Uansett fikk jeg en hyggelig pris på den da siden prisen fortsatt var litt uklar. Og ja kanalseperasjon er litt bedre på 601 :)
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Jeg får min nye preamp neste uke, så om noen er interesert har jeg en C2500. Denne er kjøpt ny av meg og er vel 2år.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    11.432
    Torget vurderinger
    2
    RIAA trinnet som er plassert i MA8000 er ubrukelig, ihvertfall MC delen, alt for mye støy. Mistenker at det er det samme trinnet i de transistorerte preampene, men at miljøet den står i på MA blir akillesen. For tett på ett effekttrinns strømforsyning.
    Ubrukelig er et sterkt ord, men jeg fant heller ingen særlig stor glede i MC-delen. MM-delen, derimot! Jeg benyttet derfor Audio Innovations step-up, og matet det hele inn i MM-delen, og bevare meg vel, det låt virkelig ikke galt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    A

    ANM

    Gjest
    Ubrukelig er et sterkt ord, men jeg fant heller ingen særlig stor glede i MC-delen. MM-delen, derimot! Jeg benyttet derfor Audio Innovations step-up, og matet det hele inn i MM-delen, og bevare meg vel, det låt virkelig ikke galt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Var nok litt vel kraftig formulert ja, det var kun støy som var problemet og forklarer nok hvorfor MM oppleves langt bedre.:)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Merker at lytteøktene ikke har blitt like lange etter jeg solgte mcintoshen min, på tide å vende hjem:)

    ...velkommen tilbake i det blå lyset!
    Takker, sitter å lytter litt til "fattigmanns Mcintosh" Abrahamsen V2UP. Har behold denne da musikkgleden overskygger brukt verdien titalls ganger. Mc var bare enda bedre husker jeg. Har hatt ma7000 og mc452 og c2500 tidligere. Amati Futura er i mitt rom ikke noen tilbakelent ht, veldig oppløst og og mye energi i toppen samt en dynamikk på høyde med Wilson. Greit å ha forsterker så og si uten forvrengning da. Vende tilbake til c2500/c2600 og mc452 kanskje. Synes prishoppet til mc601 er litt høyt hvis det ikke dukker opp noen knalltilbud igjen da:)
     

    stasis

    Fersking
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    3
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Enig. Det var først da jeg fikk mine Sonus Faber Amati Futura at jeg fikk ut potensialet i McIntosh.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Satse på at den havner hos deg ANM, vært artig å tatt min c2600 under armen på en visitt og sammenlignet!:rolleyes:
     
    A

    ANM

    Gjest
    Du kan bare komme på visitt med 2600 under armen når du ønsker du abbath!;D Trenger ikke 1100 for min del
     
    A

    ANM

    Gjest
    Har jeg kommet over lysten på MP1100? Nei, det har jeg ikke! Nå må jeg legge noen planer for å få lurt den ned i hølet...
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Noen som ser noen åpenbare fordeler med c2600 sin innmat kontra c2500?

    2600:
    2600.jpg


    2500:
    2500.jpg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har byttelånt meg en ma6900 og må si at jeg liker det jeg hører. Har hørt at denne skulle være litt varmere og døllere enn etterfølgerne, men synes det låter riktig så friskt og energisk på en herlig måte sammen med hegel hd20. Spesielt liker jeg hvordan den lar utklingingen skinne på en naturlig og overbevisende måte.

    Må også si at de eq - knottene på 30-150-500-1500hz og 10 khz er geniale. Lar deg virkelig få lov til å tilpasse de mest essensielle frekvensene slik at lyden blir slik man foretrekker.

    På mine pl 200 har jeg omtrent ikke vært I nærheten av 20 watt da det allerede lenge før den tid spiller langt høyere enn jeg liker, så til mitt bruk er kreftene uendelig nok! Lyden høres helt lik ut på absurde nivåer som på normalt volum, noe som tyder på at vræng er det lite av. 😆

    Det er ingen tvil i mine øyne om at denne forsterkeren fortsatt i dag holder skyhøy kvalitet både bygge- og lydmessig, så utfra alder og prisklasse på brukten må jeg si at dette imponerer stort.

    Siden jeg ikke eier produktet selv kan jeg vel ikke kalle meg venn, men må innrømme at jeg er en liten snik-kompis av big mac likevel ☺
     
    A

    ANM

    Gjest
    Tror mange er litt forutinntatt og har skapt seg et bilde om hvordan disse flashy amerikanerne låter, jeg var en av dem. En liten runde med MA8000 var veldig oppklarende.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg må innrømme at jeg ble tatt på sengen i forhold til ma6900. Det er ingen tvil om at den låter både oppløst og moderne til tross for at det kanskje ikke ser slik ut!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    Mac blir veldig sjelden feil :)
    Dem evner på å ha fokus på de riktige detaljene slik at musikken kommer i fokus på en helt egen måte synes jeg.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.680
    Antall liker
    3.322
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hei, er det noen som kjenner til oppgraderingder på Mac Dac'ene som gjør at de blir MQA kompatible?
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noen som tilfeldigvis vet hvor man kan få tak i to stk VU-meter lik de som sitter i fronten av mcintosh, til en rimelig penge? Tenker da på noe som ligner, skal bare brukes til et lite hobbyprosjekt.

    Hifi-versterker-vu-meter-db-level-header-backlight-voor-tube-amp-mcintosh-mc12kw.jpg
     
    A

    ANM

    Gjest
    Hehe, blir litt som å gå på et Ferrari forum å spørre om hvor du får kjøpt bodykit til en Fiero. ;D Antar at du har sjekket bukta?
     

    dipp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2008
    Innlegg
    52
    Antall liker
    41
    McIntosh MB50 Streaming Audio Player - hva er inni den?


    Hva er det egentlig? Hvis den skal forbinde eks. en Smartphone og en analog poweramp som det står i manualen må den konvertere signalet. Ergo er det en DAC med noe attåt. Men det har ikke lykkes meg å finne stort mer tekniske opplysninger enn mål og vekt. Heller ikke annet enn overfladiske "tester".
    Noen som kan avsløre hva den inneholder og si noe om lydkvaliteten?
     

    dipp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2008
    Innlegg
    52
    Antall liker
    41
    McIntosh MB50 Streaming Audio Player - hva er inni den?


    Hva er det egentlig? Hvis den skal forbinde eks. en Smartphone og en analog poweramp som det står i manualen må den konvertere signalet. Ergo er det en DAC med noe attåt. Men det har ikke lykkes meg å finne stort mer tekniske opplysninger enn mål og vekt. Heller ikke annet enn overfladiske "tester".
    Noen som kan avsløre hva den inneholder og si noe om lydkvaliteten?
    Der kom det en test hvor lyden beskrives som "praktfull":

    Test av McIntosh MB50 | Lyd & Bilde

    Johnny
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Kan noen her inn hjulpet meg med om en Audio Research LS 27 rørpre kunne passet sammen med mc452 eller mc 601? Tenker da på om de ville drevet effektrinnet tilfredstillende. Kan ikke dette med ohm osv.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    Kan noen her inn hjulpet meg med om en Audio Research LS 27 rørpre kunne passet sammen med mc452 eller mc 601? Tenker da på om de ville drevet effektrinnet tilfredstillende. Kan ikke dette med ohm osv.
    Hør m. ANM. Han har både 601 blokker & stor kunnskap.


    mvh
     
    A

    ANM

    Gjest
    Flørter du med meg Oct?;D

    Jeg har ikke prøvd komboen, men tipper det elektrisk går helt greit. Nok av gain på LS27 og impedanseforholdene ser bra ut.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn