På c2600 er det styring av tonekontroll over displayet / fjernkontroll. De har ikke gått bort ifra "mcintosh" lyden på den vertfall.
Ser at du har MC601. Oppfatter du det som den nye McIntosh-lyden?
Om du liker MC601, vil du garantert like MC1,25kW.
Det er en MC601 på steroider lydmessig.
Alt er litt bedre enn MC601 på alle punkter, men de har mye til felles.
For dem som liker MC501 godt, så er MC1,2kW en MC501 på steroider lydmessig.
Alt er litt bedre enn MC501 på alle punkter, men de har mye til felles.
Men alle McIntsosh forsterkerne låter forskjellig. Derfor forstår jeg ikke dette helt med den nye og gamle lyden.
Virker som noen har angst for en såkalt ny lyd. Og at dette skulle bety at McIntosh nå skulle være dårligere enn før.
Jeg oppfatter de nye forsterkerne som mer øre-vennlige enn noensinne.
De låter som de gamle på mange måter, men har mindre forvrengning enn noensinne og dette gir en mer øre-vennlig karakter.
At MC601 slipper mer detaljer gjennom enn MC501, betyr ikke at den låter dårligere.
At den kan være dårligere match i enkelte oppsett, det kan så være. Men det betyr ikke at den er dårligere.
At MC1,25 kW slipper mer detaljer gjennom enn MC601, betyr ikke at den låter dårligere.
S-lyder blir ikke mer sibilante. Instrumenter låter ikke mer harskt. Tvert imot.
Angsten for de nye McIntosh forsterkerne er helt ubegrunnet.
Og jeg elsker både de gamle og de nye McIntosh forsterkerne.
De har alle gitt meg stor glede.
Jeg er godt kjent med de forskjellige modellene opp igjennom.
Har, på anlegget, i lengre tid kost meg med MA6800, MA6900, MC402, MC501, MC601 og nå MC1,25kW
Har kjennskap til MC275, som jeg har sammenlignet mot andre McIntosher, og også MC1,2kW.
Har også lagt øret til MA7000. Har ikke kjennskap til MA8000 og MA9000. Heller ikke MC2kW.
Rekner jo med at den er den beste av de alle. Men prisen er ikke lett å svelge.
Men kan ikke si at disse jeg har hørt, låter likt, men alle McIntosher har noe til felles lydmessig likevel.
Også de aller nyeste har mye til felles med de gamle.
De har det til felles at de har en flott og stor klang.
Og så er det slik i McIntosh-verdenen også at om en betaler mer, får en bedre lyd.
Dessverre er det slik.
For å få en McIntosh til å matche i akkurat ditt oppsett, må en bare få hørt de ulike modellene i det.
Dette er ikke alltid lett. Jeg har kjøpt meg gjennom de ulike modellene for å bli klok på lyden i dem.
Dette er en kjekk erfaring jeg nå tar med meg.
Har også hatt andre merker i anlegget innimellom McIntosh.
Men har forlatt dem igjen til fordel for McIntosh.
Så noe er det dem har som jeg liker fremfor de andre.
Stikkordet er: Klang.