Og fra og med MC601/611 begynner alvoret....Konklusjonen er da at en MA9000 er kult og bra, men 2-delt er bedre og kulere.
Jeg tror jeg peeker på 9w.....
McIntosh tråd Jorwed McIntosh
O
Etter min mening så er en strøken MC452 til 50K et godt kjøp. Jeg syns at Tosken og Evo virker litt lave på sine prisantydninger, med mindre de vet noe om forsterkeren som jeg ikke vet. Selv om den kostet 75K da den kom, så steg den etterhvert til 105K. Skal man da gå ut ifra 75K uansett? Til samme pris så er det et par MC501 som er alternativet innen brukt McIntosh. Feks. så koster en ny MC312 85K i dag...Det er godt mulig. Sist jeg hørte noe større Mcintosh var 501 hjemme hos en jeg jobbet sammen med for 15 år siden.
Men om du får MC452 ned mot 50k, så kan det ikke være ett helt toskete kjøp.
For en tåpelig kommetar...Og fra og med MC601/611 begynner alvoret....Konklusjonen er da at en MA9000 er kult og bra, men 2-delt er bedre og kulere.
Surpomp!For en tåpelig kommetar...
De fleste ser den billigste prisen,da 75K altså . Er man på jakt etter en 452 i strøken stand er den jo verd det man er villig til å betale for å få denEtter min mening så er en strøken MC452 til 50K et godt kjøp. Jeg syns at Tosken og Evo virker litt lave på sine prisantydninger, med mindre de vet noe om forsterkeren som jeg ikke vet. Selv om den kostet 75K da den kom, så steg den etterhvert til 105K. Skal man da gå ut ifra 75K uansett? Til samme pris så er det et par MC501 som er alternativet innen brukt McIntosh. Feks. så koster en ny MC312 85K i dag...Det er godt mulig. Sist jeg hørte noe større Mcintosh var 501 hjemme hos en jeg jobbet sammen med for 15 år siden.
Men om du får MC452 ned mot 50k, så kan det ikke være ett helt toskete kjøp.
Jeg er ikke sur, men hva med å komme seg ut av sin lille selvsentrerte verden å se at noen i denne tråden faktisk ønsker seg modeller under 601/611? Synes det er tåpelig å fremstille modeller under 601/611 som "for dårlige". Vi snakker om HiFi til mange hundre tusen.......synes det bare blir trist og ødelegger litt av gleden til de som aldri kommer til å havne på 611/601/1,2kw/2kw. Dette er vennetråd for Mcintosh....ALLE produktene!Surpomp!For en tåpelig kommetar...
Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.
Hvis man har råd til det man ønsker.....hvorfor kjøper du ikke bare to nye MC-301 ?????Jeg innbiller meg på ingen måte at McIntosh er best, bare så det er klart. Men hva som er best er jo et spørsmål? Gledesprederne i målemafian hevder jo at forsterkning er et løst problem, noe jeg langt på vei er enig i. Så da gjenstår det vel bare å velge passe med effekt og ønsket design for stua. Det har jeg nå gjort! Pris er irrelevant når man har råd til det man ønsker!
Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)Surpomp!For en tåpelig kommetar...
Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.
Jeg så den i vogna sammen med mine 1.2, når jeg var å hentet dem! Er egentlig litt glad. For hadde de hatt begge, hadde ikke jeg hatt 1.2 og Evo III hadde ikke hatt 601...Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)Surpomp!For en tåpelig kommetar...
Jeg enig i det aller meste du skriver, men kunsten er å distansere seg fra eget anlegg og egne behov når noen spør om råd om utstyr mange hakk under ditt eget.Synes du egentlig bør gå litt i deg selv komfort Eneste triste i denne tråden er din reaksjon. Vi diskuterer lekesaker, dyre sådan, men likefullt lekesaker. Istedet for å komme med slik oppgulp, hvorfor ikke ta noen gode bilder av det du har, slik at vi andre kan dele din glede? Tror de færreste som er glad i dette merket og har fulgt meg de siste ukene tilskriver mine innlegg noe annet om euforien jeg opplever over å ha oppfylt en drøm.
Din feiltolkning av min "tåpelige" kommentar kan være forståelig, men ikke den negative karakteristikken du her gir meg.
Men bare for å klarlegge hva jeg mente. Det selges pr i dag ingen integrert løsning, eller stereoløsning som gir deg 600W i to kanaler i en boks. Du hadde 602 som ble solgt i en fireårs periode frem til 2007. 300W kan man i dag få i tre forskjellige løsninger alt etter behovet, men om man vil ha 600W eller mer må man ha plass til to broilere pluss fortrinn.
Jeg prøvde gamle MA8000 og fant ut at jeg da kanskje hadde lyst på litt mer enn 300W, men siden da har de høyttalerne jeg prøvde dem på flyttet opp og jeg ser etter en løsning som ikke kan være så fysisk dominerende. 301 vil være perfekt da de passer 15cm formfaktoren, men 152 og 5300 er også alternativer. Jeg kjøper helst brukt, da McIntosh er temmelig dyrt og to oppsett enda dyrere.
Er en vanlig fattiglapp med en dyr fetisj!
Kunsten er å si "beklager misforståelsen"! Hvor du henter frekkheten til å belære meg etter all den negativiteten du lirer av deg.... vel ærlig talt, det blåser jeg i! Fei for din egen dør!kunsten er å distansere seg fra eget anlegg
Selvfølgelig ikke! Hadde jeg fått plass til en MA8000/9000 oppe hadde jeg vurdert den sterkt. Skal heller ikke ha platespiller der, men trenger dac og MCs innebygde synes jeg er fortreffelige. Dessverre er det konas domene, så hva som kommer opp der er en komitéavgjørelse, men hun liker også Mc.Her har jeg spurt om litt råd/erfaringer og føler jeg har fått god hjelp. Føler på ingen måte at mine tanker om en MA9000 blir latterliggjort av de med større oppsett. Skriftlig ironi eller sarkasme er ikke det letteste man begir seg utpå.
SurpompKunsten er å si "beklager misforståelsen"! Hvor du henter frekkheten til å belære meg etter all den negativiteten du lirer av deg.... vel ærlig talt, det blåser jeg i! Fei for din egen dør!kunsten er å distansere seg fra eget anlegg
Vår dialog avsluttes, resten av våset ditt blir ignorert.
kunsten er å distansere seg fra eget anlegg
Ny norsk rekord i distansering!Har selv falt for fristelsen å anbefale det jeg selv har for kompiser, men har tatt meg i det fordi de er ikke i nærheten av det jeg har og kommer aldri til å komme dit.
Men jeg gjorde det ikke, ble kanskje litt feil skrevet.kunsten er å distansere seg fra eget anleggNy norsk rekord i distansering!Har selv falt for fristelsen å anbefale det jeg selv har for kompiser, men har tatt meg i det fordi de er ikke i nærheten av det jeg har og kommer aldri til å komme dit.
Har Mcintosh bekreftet at det kommer en 311? Er spent på den minste monoblokken sin arvtaker.....Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)Surpomp!For en tåpelig kommetar...
Ikke som jeg vet, følger ikke veldig med. Men det ligger vel i kortene på en måte (?)Har Mcintosh bekreftet at det kommer en 311? Er spent på den minste monoblokken sin arvtaker.....Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)Surpomp!For en tåpelig kommetar...
Både ja og nei, Med MA9000 og MC312 er det egentlig rart at Mcintosh har plass til MC301 /(MC311) i lineup?!Ikke som jeg vet, følger ikke veldig med. Men det ligger vel i kortene på en måte (?)Har Mcintosh bekreftet at det kommer en 311? Er spent på den minste monoblokken sin arvtaker.....Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)
Den observasjonen gjorde jeg også, men ihh til spec står ikke RIAA på MA8000 tilbake, snarere tvert i mot. Vrir man opp uten signal hører man støy fra strømforsyning, så jeg konkluderte med mangelfull hensyn til effekttrinnet og dens forsyning. På preampene suser det bare i sivet.Synes også C52 gjør en vesentlig bedre jobb med RIIA MC, er stor forbedring fra MA8000.
For ordens skyld: jeg har en Kef Reference 209 som står nesten ubrukt hos meg. Kan være at den ville kunne gjort god nytte sammen med 207/2 slik den gjorde hos meg før.Vis vedlegget 639023
Da er oppgradering fra MA8000 til MC601 og C52 gjennomført, og blokkene støtt og solid plassert oppå Def-Tech`ene. Ingen følbare vibrasjoner i blokkene utover det som oppstår i hele benken, gulvet og resten av omgivelsene når jeg gasser litt på, så dette vil jeg tro må gå bra. Kom gjerne med innspill om evt tiltak som om mulig vil kunne gjøre det enda bedre. Se forøvrig bort fra alle synlige kabler og dill, dette skal skjules etterhvert. Men du verden, det ble forskjell på lydbildet . Var jo kjempefornøyd med MA8000 de 2,5 årene den var i drift, men du verden, dette var et sjumils-steg videre, begreper som kanalseparasjon, holografi, bredde, ja alt ble det jo bare fabelaktig mye mer av. I tillegg gir det vesentlig mer og strammere bunn, så sub`ene er nå med på kun 1/3 av nivået jeg før måtte spe på med. Men de må fortsatt være med, for KEF`ene er fremdeles for slanke i bånn, og det skyldes nok mest sannsynlig at rommet/stua er som den er. Synes også C52 gjør en vesentlig bedre jobb med RIIA MC, er stor forbedring fra MA8000. Om dette kun skyldes fravær av effektdelen i kabinettet, eller om det sitter en bedre RIIA her er jeg noe usikker på, men det kan kanskje andre uttale seg om. Nå skal det nytes musikk, hele helga
Hei. Det hadde den nok helt sikkert gjort, men foreløpig er jeg svært imponert over hva de kompakte Super Cubene gjør, særlig etter at jeg kalibrerte de med DSPeaker Anti Mode 2.0 Dual Core. Og to ble markant bedre en kun èn. I tillegg har jeg som du ser på bildet ikke mye å gå på av plass, så foreløpig blir de nok stående. Jeg hadde helst ønsket å helt kutte ut sub`er i oppsettet, men da må det andre høyttalere inn i bildet, og det skjer ikke med det første for jeg simpelthen elsker lydbildet i 207`ene, og aner ikke hva som kan gjøre totalinntrykket bedre enn disse og samtidig levere det jeg ønsker i bassen.For ordens skyld: jeg har en Kef Reference 209 som står nesten ubrukt hos meg. Kan være at den ville kunne gjort god nytte sammen med 207/2 slik den gjorde hos meg før.
Ja vel, kan man si det på generel basis? Uansett hvilke høyttalere man har ?Ja, mange som har erfart at det er ved de store monoblokkene det virkelig tar av. Gratulerer!