Politikk, religion og samfunn MDG Tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    Om de fra MDG har fått huet ut av R*** og bodd noenlunde usentralt, som de fleste her i landet gjør. Så kan det hende de har fått et litt annet bilde og perspektiv på ideene sine som skal "redde menneskeheten"..

    Det virker som de ideene kommer imens de sitter oppe sene kvelder og røyker marihuana, som de også ønsker å tillate i Norge.
    Jeg tenker at tunge narkomane bør få bedre hjelp, men å faktisk tillate rusmidler har aldri vært løsningen. Til og med Nederland har strammet inn her. Medisinske rusmidler som narkomane får, gir ingen rus og det samme gjelder medisinsk marihuana. Å tillate rusmidler gjør at flere vil prøve det og mest sannsynlig bli avhengig. Å bagatellisere, "at det bare er hasj" hjelper lite da det har endel sterke virkestoffer her som gir en avhengighet over tid mange ikke er klar over om man røyker en gang i mnd. Eller oftere. Det er også individuelt hvor fort man blir avhengig, noen kan takle det bra og andre veldig dårlig. Også har man psykisk helse oppe i det hele her, rusmidler har aldri bidratt positivt på folks psykiske helse og Norge sliter som aldri før her allerede.
    Det er godt mulig at for mange i MDG er for ofte høy, eller for høy på seg selv. Litt vanskelig å vite hva som egentlig driver noen av dem.

    Vedrørende rusreformen så er vel akkurat den utarbeidet ut fra tall / kunnskap og ikke fordommer. Akkurat det er litt vanskelig å forstå, ettersom de fleste av oss har en sterk mening om hva som fungerer og hva som virker naivt når det kommer til rus og tiltak som hjelper. Venstre var inne på noen gode poenger, men AP ble stoppet i 12 time av for sterke krefter. Det er litt som å få noen fra 1800-tallet til å fly framfor å bruke hest og kjerre - og overbevise dem om at fly er sikrere. Vi trenger noen tiår til for å modnes.

    Medisinsk cannabis gir rus da det inneholder THC, men mindre mengder og mer CBD. Den er nærmere den originale planten med en mer naturlig balanse. Dop på gata er genmanipulert med for høye mengder thc.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.464
    Antall liker
    5.800
    Alkohol er ute av blodet selv på hardfylla etter maks 16 timer og kan ikke påvises i blodet etter dette, virkestoffer i tjall kan påvises i kroppen selv etter nærmere en mnd. og jo sterkere stoff det er snakk om jo lengre sitter det i kroppen. Rusen derimot er nok kortvarig med tjall og andre hardere stoffer, selv om virkestoffene sitter i lenge.
    Det er så mye vås i dette innlegget at man ikke vet hvor man skal begynne, men en PEth-test kan påvise om du har drukket alkohol en måned etter inntak.

    Hos personer med høy utgangsverdi og lang halveringstid kan det ta inntil 6 uker fra avsluttet drikking til PEth er helt ute av blodet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.204
    Antall liker
    11.053
    Det er så mye vås i dette innlegget at man ikke vet hvor man skal begynne, men en PEth-test kan påvise om du har drukket alkohol en måned etter inntak.

    Hos personer med høy utgangsverdi og lang halveringstid kan det ta inntil 6 uker fra avsluttet drikking til PEth er helt ute av blodet.
    (Nesten) greit nok å ha prinsipper omkring rusmidler, men hva dette spesifikt har med MDG å gjøre, klarer jeg ikke helt få fatt i.
    Ja, de ønsker vel en form av legalisering, men fra det utgangspunktet over til alle de misforståelsene na_X klarer å lire av seg, er det et realt sprang, ja.

    Ergo deler jeg I_L's ståsted fullt ut.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hun MDG dama som sendte brev til Erna ble sannsynligvis ganske overraska over at regjeringen ikke stoppet vaksineringen, hun hadde tross alt lest noe på internett. Nå har hun lest enda mer og sendt et nytt brev, denne gang til NRK.


     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    8.045
    Antall liker
    8.880
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    R

    rr30629

    Gjest
    Enda bedre for omdømmet ville det vel være om de prompte ekskluderte henne.
    Visstnok ikke så enkelt...;


    I brevet omtaler hun seg som fylkespolitiker, men likevel mener hun dette er skrevet uavhengig av hennes verv for Miljøpartiet De Grønne.

    – Vi tenker at det nasjonale vaksineprogrammet, og vurderingene som har vært rundt dette, er gode og åpne, og vi mener spørsmålene som Heart stiller i sine innlegg i stor grad er blitt besvart. Derfor er det uheldig at det fremmes feilaktige påstander som ikke baserer seg på kunnskap, sier partisekretær i MDG, Torkil Vederhus.

    Han forklarer at partiet har en høy terskel for eksklusjon, og det ikke ligger noen eksklusjonssak på bordet nå.

    – Men jeg har vært tydelig på at jeg mener det er viktig at partiet ikke kobles til påstandene hun kommer med på eget initiativ. Hvis hun ønsker å uttale seg uavhengig, mener jeg det ville være lurt å melde seg ut av partiet, sier Vederhus.

    Og noen eksklusjonssak blir det neppe med det første.

    – Det er noe som tar tid å behandle og må gjennom landsstyret, som vi ikke har planlagt å ha nå i nær framtid.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.729
    Antall liker
    4.238
    Torget vurderinger
    1
    men en PEth-test kan påvise om du har drukket alkohol en måned etter inntak.

    Hos personer med høy utgangsverdi og lang halveringstid kan det ta inntil 6 uker fra avsluttet drikking til PEth er helt ute av blodet.

    I hvert fall har du det første innlegget som har noen fakta om sak, istedet for å bare kalle noe vås/tull etc. imot person. Morsomt at det faktisk kom noe fakta opp her, så jeg bare fjerner urelevante ord i innlegget ditt så du ser mer seriøs ut og ikke bare snakker som en politiker som de fleste her i tråden.

    De fleste leser bare en linje og klarer ikke ikke å lese mer virker det som, eller setter sammen linjene til noe merkelige meninger som jeg ikke skjønner noe av. Evnt. bare for å fronte sin egen mening for å gå på person? Jeg synes denne tråden er alt for politisk, der er det mer populært å gå på person istedet for sak de siste årene og det vekker svært liten interesse å følge med.

    For min del er PEth nytt, jeg er såpass gammel at jeg både har generelle fordommer imot rus (men er ikke direkte avholds) og egentlig ikke gidder å sette meg inn i hver enkelt nye stoff som kommer hvert år eller hva bieffekter av alt er og er heller ikke direkte interessert i å finne det ut heller da det hverken er hobby eller jobb for min del med rus og jeg har mer enn nok å holde tritt med og har heller ingen ønsker om å prøve narkotika. Skal innrømme at jeg i min ungdom var nysgjerrig, har det vært et lovverk da som tillot andre ting så har jeg garantert prøvd det og livet har nok neppe vært like bra idag som det faktisk er. Jeg har sett tilfeller nok av rus og personer når jeg er blitt eldre og resultater av det så det holder for min del.

    Det jeg sier er, alt med måte. Rus i seg selv har aldri brakt noe godt, og alkohol er jo også en form for rus (har vel ikke skrevet at det ikke er det) og det er veldig individuelt hvordan man takler det. Alkoholer er dog noe mer naturlig og kroppen bryter det lettere ned enn andre syntetiske lagde rusmidler. Det er deres egne kropper og gjør hva F dere vil med de.

    Jeg synes det er viktig at man tar et standpunkt tidlig i livet i forhold til rus, samt det å faktisk følge lovverket i landet man bor i. For egen del, å stemme på et parti som vil åpne for marihuana? Aldri i verden.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.464
    Antall liker
    5.800
    I hvert fall har du det første innlegget som har noen fakta om sak, istedet for å bare kalle noe vås/tull etc. imot person. Morsomt at det faktisk kom noe fakta opp her, så jeg bare fjerner urelevante ord i innlegget ditt så du ser mer seriøs ut og ikke bare snakker som en politiker som de fleste her i tråden.
    Når du fremstiller noe som fakta og det er riv ruskende feil, så er "vås" etter mitt syn en passende betegnelse på det. At alkohol ikke kan spores i blodet etter lang tid, er fullstendig feilaktig påstand. Og det er også åpenbart at resten av det du skriver er basert på dine "generelle fordommer" og ikke fakta. Det er ingenting mer "naturlig" med å ha i seg alkohol som er et løsemiddel, enn marihuana som er en plante. Alkohol er giftig for kroppen og får du i deg for mye, som i praksis betyr mer enn ca en halv prosent konsentrasjon i blodet, så dør du av det. At alkohol er det dominerende rusmiddelet i den vestlige verden er utelukkende av historiske og kulturelle årsaker.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.729
    Antall liker
    4.238
    Torget vurderinger
    1
    Når du fremstiller noe som fakta og det er riv ruskende feil, så er "vås" etter mitt syn en passende betegnelse på det. At alkohol ikke kan spores i blodet etter lang tid, er fullstendig feilaktig påstand. Og det er også åpenbart at resten av det du skriver er basert på dine "generelle fordommer" og ikke fakta. Det er ingenting mer "naturlig" med å ha i seg alkohol som er et løsemiddel, enn marihuana som er en plante. Alkohol er giftig for kroppen og får du i deg for mye, som i praksis betyr mer enn ca en halv prosent konsentrasjon i blodet, så dør du av det. At alkohol er det dominerende rusmiddelet i den vestlige verden er utelukkende av historiske og kulturelle årsaker.
    Jeg kan si at du våser minst like mye som meg. Argumentene dine er svært tynne. Hva er det som ikke er giftig i for store mengder!? Til og med vann er giftig i for store mengder å innta, vannforgiftning er en realitet.

    Vel, man kan lage alkohol av bare planter også.. Vin f.eks. er lagd av druer. Det er bare sukker som må gjære litt, så kan man lage alkohol av det meste som kommer fra trærne. Faller epler ned og de blir liggende så er det gjæring som begynner og man har da også alkohol, hvordan kan du da si at alkohol er unaturlig? Kroppen klarer også å bryte ned denne alkoholen, i hvert fall i vesten (i østen så er det ikke nødvendigvis like greit der) og nedbryting av sukker og forbrenning er også individuelt.

    Ikke alle planter er nødvendigvis naturlige og sunne, man spiser vel ikke fluesopp eller opiater heller bare fordi det er en "naturlig" plante/vekst!?

    Edit: Jeg er oppvokst i heimbrentens rike, og en liter tilnærmet ren alkohol (den lå som regel målt på irundt 94-95%) klarer de hardeste gutta i døgnet. Nå vet jeg om en god del giftstoffer man går ivei av tidligere enn over en liter av i tilnærmet ren konsentrert form.
     
    Sist redigert:

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.464
    Antall liker
    5.800
    Jeg kan si at du våser minst like mye som meg. Argumentene dine er svært tynne.
    Argumentene for hva? Jeg har ikke argumentert for noe, bare påpekt at du kommer med påstander som ikke er riktige. Alkohol kan spores i blodet inntil flere uker, og om det er "naturlig" å ha i seg et løsemiddel får nå være opp til hver enkelt å avgjøre, men at det er "mer naturlig" enn andre rusmidler finnes det svært liten grunn til å hevde.

    Vanlig (rød) fluesopp er forresten spiselig, men den må varmebehandles først. Og valmuefrø kommer fra opiumsvalmue, bare å spise i vei.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.729
    Antall liker
    4.238
    Torget vurderinger
    1
    Argumentene for hva? Jeg har ikke argumentert for noe, bare påpekt at du kommer med påstander som ikke er riktige. Alkohol kan spores i blodet inntil flere uker, og om det er "naturlig" å ha i seg et løsemiddel får nå være opp til hver enkelt å avgjøre, men at det er "mer naturlig" enn andre rusmidler finnes det svært liten grunn til å hevde.

    Vanlig (rød) fluesopp er forresten spiselig, men den må varmebehandles først. Og valmuefrø kommer fra opiumsvalmue, bare å spise i vei.
    Du leste tydeligvis ikke hele forrige posten, bare den ene linjen du ønsker å pirke på. Skal du diskutere så kan det jo være en fordel å lese hva den andre parten faktisk skriver?

    Morfin kommer også fra samme planten som heroin..
    Var du som startet med at hasj er en naturlig plante og at alt naturlig er tydeligvis bra. Valmuefrø kan også gi utslag på urin prøver for heroin, det er også flere forskjellige typer opiumplanter og ikke alle gir en rus.

    Det er forskjeller på alkoholer, noen er mer naturlige i kroppen enn du tror. Det som er av interesse er hva som faktisk skjer når det kommer i magesekken og kroppen starter å omdanne alkoholene kjemisk, eller andre rusmidler for den del.
    Etanol, som er den du kanskje blander sammen med ordet alkohol ender til slutt opp som acetaldehyd og en god bakrus før det ender som eddikksyre, som kroppen ikke har noen problemer med å skille ut som CO2 og vann. Ved ren forbrenning så er det bare sukker og vann.
    Metanol, er kompisen til hjemmebrent som ofte er fra utlandet. Denne er ikke skummel i seg selv, men formaldehyd er en av reaksjonene denne alkoholen får når ting starter å blandes i magesekken med magesyren og forbrennes og blir til maursyre.

    Det finnes en hel drøss alkohol-typer, noen av de er veldig skumle forbindelser.

    Så får du finne ut hvordan hasj og andre narkotiske forbindelser kjemisk påvirker kroppen, og ikke minst hjernen. Det er de kjemiske forbindelsene her som er skumle med rusmidler, og langtidspåvirkningen (være seg narkotiske stoffer eller alkohol).
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.620
    Antall liker
    10.098
    ^ Kanskje dere to kan fortsette diskusjonen om rus i en dertil egnet tråd?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.402
    Antall liker
    2.780
    Evt så kan vi jo diskutere andre selvfølgeligheter, som at vann koker på 100 grader på havnivå, na_x har sikkert noen "teorier" der også.
    Det hersker ingen tvil over hodet i noe som helst relevant fagmiljø at alkohol er et av de absolutt værste rusmidlene vi har, ei heller hersker det liten tvil om at norges ruspolitikk er feilslått.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.207
    Antall liker
    10.199
    Sted
    Trondheim
    Ved høytrykk er vel kokepunktet litt over 100° og ved lavtrykk litt under... ;)
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.464
    Antall liker
    5.800
    Så får du finne ut hvordan hasj og andre narkotiske forbindelser kjemisk påvirker kroppen, og ikke minst hjernen. Det er de kjemiske forbindelsene her som er skumle med rusmidler, og langtidspåvirkningen (være seg narkotiske stoffer eller alkohol).
    Hva mener du med "narkotiske forbindelser"? Psykoaktive eller psykotropiske stoffer er stoffer som påvirker sentralnervesystemet, herunder alkohol (og koffein og mye annet). Det er ikke noen spesiell egenskap som avgjør om et stoff kommer på narkotikalista; den inkluderer både stimulanter, beroligende stoffer og hallusinogene stoffer med helt ulik virkning. Og noen er giftige mens andre er ugiftige, og noen er vanedannende mens andre ikke er vanedannende.

    Marihuana eller cannabis spesifikt har to primære virkestoffer; THC og CBD, som tas opp i kroppens cannabionidreseptorer. De metaboliseres av leveren og forsvinner ut i urin og avføring. Ellers har de ingen kjent LD50 og det antas at du må røyke 750 kilo marihuana på 15 minutter for å dø av overdose.

    Det er forresten allerede en lang tråd om cannabislegalisering etc her: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/legalisere-cannabis.72773/
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.402
    Antall liker
    2.780
    Evt så kan man ha en ruspolitkk som ikke er basert på gamle fordommer, tullball og uvitenhet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.204
    Antall liker
    11.053
    Da bør man ihvertfall ha hatt CO-avgift på det! :ROFLMAO:
    Poenget her er at du har tatt et valg som er basert på at noen har bestemt at alle rusmidler så nær som ett, er farlige.
    Men det er i all hovedsak basert på kunnskapsløshet.

    Sjekk cannabistråden, der finner du mye saklig og etterprøvbar informasjon.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.204
    Antall liker
    11.053
    1. Jeg synes det er viktig at man tar et standpunkt tidlig i livet i forhold til rus, samt det å faktisk følge lovverket i landet man bor i.
    2. For egen del, å stemme på et parti som vil åpne for marihuana? Aldri i verden.
    1. Akkurat det er vi enige om.

    2. Politikk dreier seg blant annet om å bestemme lover. Dersom man får kunnskap som viser at loven er mangelfull, eller til og med feil, da er det en politikers plikt å gjøre noe med dette. Og her kommer kunnskapen om rusmidler inn i bildet. Dette er også et komplekst felt, der vår kunnskap nå viser med all mulig tydelighet at akkurat alkohol er noe av det dummeste mennesket kunne velge som legalt rusmiddel. Skal man forby noe, så burde vi soleklart begynt med alkohol (etanol) fremfor cannabis, så i denne saken har partier som taler for legalisering av sistnevnte et helt greit poeng.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    1. Akkurat det er vi enige om.

    2. Politikk dreier seg blant annet om å bestemme lover. Dersom man får kunnskap som viser at loven er mangelfull, eller til og med feil, da er det en politikers plikt å gjøre noe med dette. Og her kommer kunnskapen om rusmidler inn i bildet. Dette er også et komplekst felt, der vår kunnskap nå viser med all mulig tydelighet at akkurat alkohol er noe av det dummeste mennesket kunne velge som legalt rusmiddel. Skal man forby noe, så burde vi soleklart begynt med alkohol (etanol) fremfor cannabis, så i denne saken har partier som taler for legalisering av sistnevnte et helt greit poeng.
    Vi sliter med fordommer mot rusmidler mens vi fortsetter med en ukultur på alkoholfylla. Det var ganske morsomt da folk ble happy etter Eurovision da det viste seg at de italienske rockerne kun var driting og ikke hadde tatt noe Cola. Da kan vi fortsette med å være gode forbilder på stupfylla. Cola og fylla er vel ganske lik, bare med mindre skader på kroppen, ingen bakrus, mer kontroll når man er påvirket - men med stor fare for avhengighet. Bør holdes unna alle unge som er lett å påvirke, det samme med MDMA etc.

    Når det er sagt så skal man ikke underdrive hvor sterke noen av de andre stoffene er. Flere unge sliter med tidlig avhengighet, mens alkohol ofte straffer seg og gir sterk bakrus som begrenser inntaket. Vi har også en kultur på alkohol der folk rund ser om man har kontroll eller ikke. Akkurat cannabis gir ikke avhengighet og gir mindre rus enn alkohol og påvirker heller ikke folk rund. Problemet er at folk som tar jevnlig thc - og for mye - blir sløv og dummere. Hvis THC ligger bak MDG-programmet så styrker det argumenter å holde det langt borte fra folk flest. Derfor er litt god vin, god whisky og øl stort sett et godt alternativ for de som klarer å holde kontrollen over etabolen 😇🍾
     
    Sist redigert av en moderator:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.724
    Antall liker
    10.142
    Torget vurderinger
    2
    Savner atomkraft i debatten rundt nullutslippssamfunnet. Det at atomkraft er en forutsetning for Klimapanelets 1,5-gradersrapport nevnes knapt her inne og i alle fall ikke av MDG. Vindmøller er et tilskudd, men vi oppnår ikke et grønt skifte uten kjernekraft.

    Atomfysiker Sunniva Rose er ensom talsperson for teknologien her hjemme i miljøsammenheng.
    Atomkraft er en forbrytelse mot menneskeheten, intet annet . Lagringsløsningene av atomavfall er en vits i det lange løp.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.204
    Antall liker
    11.053
    Vi sliter med fordommer mot rusmidler mens vi fortsetter med en ukultur på alkoholfylla. Det var ganske morsomt da folk ble happy etter Eurovision da det viste seg at de italienske rockerne kun var driting og ikke hadde tatt noe Cola. Da kan vi fortsette med å være gode forbilder på stupfylla. Cola og fylla er vel ganske lik, bare med mindre skader på kroppen, ingen bakrus, mer kontroll når man er påvirket - men med stor fare for avhengighet. Bør holdes unna alle unge som er lett å påvirke, det samme med MDMA etc.

    Når det er sagt så skal man ikke underdrive hvor sterke noen av de andre stoffene er. Flere unge sliter med tidlig avhengighet, mens alkohol ofte straffer seg og gir sterk bakrus som begrenser inntaket. Vi har også en kultur på alkohol der folk rund ser om man har kontroll eller ikke. Akkurat cannabis gir ikke avhengighet og gir mindre rus enn alkohol og påvirker heller ikke folk rund. Problemet er at folk som tar jevnlig thc - og for mye - blir sløv og dummere. Hvis THC ligger bak MDG-programmet så styrker det argumenter å holde det langt borte fra folk flest. Derfor er litt god vin, god whisky og øl stort sett et godt alternativ for de som klarer å holde kontrollen over etabolen 😇🍾
    Etanol er og blir både mer skadelig og mer avhengighetsskapende enn cannabis (og majoriteten av de andre rusmidler også, forresten)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.724
    Antall liker
    10.142
    Torget vurderinger
    2
    Cannabis gjør deg dum i huet (ikke bare under rusen) og sløv, alkohol er langt å foretrekke , jeg har prøvd begge deler
    At cannabis ikke er avhengighetskalende er nok en ønskedrøm for hashromantikere
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.729
    Antall liker
    4.238
    Torget vurderinger
    1
    Etanol er og blir både mer skadelig og mer avhengighetsskapende enn cannabis (og majoriteten av de andre rusmidler også, forresten)
    Intet nytt under solen om alkohol akkurat, lett kort lesning:

    Her var det jo litt lengre lesning:

    Juvente ligger under Actis: https://www.actis.no/dette-er-actis

    Actis er som det står er Actis som paraply partipolitisk uavhengig og livssynsnøytral, og er ikke som Juvente en avholdsorganisasjon.


    Det er også forskjell på 1-2 øl og 20 øl hver dag, og alle med litt vett skjønner at det er både skadelig og avhengighetsskapende med 20 øl hver dag over lengre tid.. Jeg kjenner flere som har gått på bare marihuana og enkelte andre som har gått på tyngre stoffer (startet med ufarlig tjall såklart), selv de som har gått på bare tjall sliter idag selv om det er 20 år siden siste gang de røykte og de anbefaler det ikke pga. en liten hjerneskade pga. hasj. Hvordan kan man si at hasj er ufarlig?

    Edit: Følg også lenker på Actis og Juvente, det står mer der.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.724
    Antall liker
    10.142
    Torget vurderinger
    2
    Dassbladets ukentlige helseskrekkoppslag tar jeg ikke veldig tungt.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    De er i hvert fall ikke kameleoner. Den skal de ha.
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Litt rart, gitt. Når man ikke kan henge sosialistmerket på MDG så er de sikkert dophuer.
    Sosialister og dophuer utelukker ikke hverandre :) Dessuten er MDG mest høye på seg selv, en avhengighet som er mest farlig for alle andre enn dem selv.

    Bivirkninger er redusert velferd, konkurser, totalitært styre, ufordragelige mennesker i media, irrasjonalitet og generelt dårlig humør for oss andre. Altså - Hufsa enkelt sagt.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Intet nytt under solen om alkohol akkurat, lett kort lesning:

    Her var det jo litt lengre lesning:

    Juvente ligger under Actis: https://www.actis.no/dette-er-actis

    Actis er som det står er Actis som paraply partipolitisk uavhengig og livssynsnøytral, og er ikke som Juvente en avholdsorganisasjon.


    Det er også forskjell på 1-2 øl og 20 øl hver dag, og alle med litt vett skjønner at det er både skadelig og avhengighetsskapende med 20 øl hver dag over lengre tid.. Jeg kjenner flere som har gått på bare marihuana og enkelte andre som har gått på tyngre stoffer (startet med ufarlig tjall såklart), selv de som har gått på bare tjall sliter idag selv om det er 20 år siden siste gang de røykte og de anbefaler det ikke pga. en liten hjerneskade pga. hasj. Hvordan kan man si at hasj er ufarlig?

    Edit: Følg også lenker på Actis og Juvente, det står mer der.
    Tips, lenkene du har lagt ved er BS. Du blir ikke skadet av litt cannabis, det er pisspreik. De organisasjonene du har lenket til trenger først og fremst behandling hos profesjonelle og psykiatere. De ser djevelen i flaska og i reven 😅
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.204
    Antall liker
    11.053
    Cannabis gjør deg dum i huet (ikke bare under rusen) og sløv, alkohol er langt å foretrekke , jeg har prøvd begge deler
    At cannabis ikke er vhengighetskalende er nok en ønskedrøm for hashromantikere
    Det har ingen sagt.
    Men etanol er MER avhengighetsskapende. Og betydelig mer irreversibelt ødeleggende.
    Og jeg bruker ikke cannabis, for øvrig. Jeg forholder meg til lovverket i den saken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn