Med bassrefleksvest og kjeks on the beach

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Ulik virkelighetsforståelse

På fredag jobbet vi i Oslo. Det var litt kaotiske forhold med stengte veier, bilister som forvillet seg inn på anleggsområdet, og folk som skulle inn og ut fra en gårdsplass like ved. Det ble en del løping og improvisert trafikkdirigering, men i det store og hele gikk det fint. Vi hadde selvfølgelig den ene oslo vest-borgeren som ble helt fortørnet over at veien var stengt, og at han nå måtte snu, kjøre ut fra anleggsplassen og kjøre rundt. Selvfølgelig rygget han rett inn på den nylagte asfalten ...

Litt absurditet var det imidlertid. Det var som sagt en del trafikk inn og ut av den nevnte gårdsplassen. Enkelte blir jo litt engstelige når det står lastebiler, anleggsmaskiner og gulkledde folk på veien, så du prøver å dirigere og hjelpe så godt du kan. Plutselig stod det en blå VW Polo med en eldre kvinne bak rattet midt i veien mellom en asfaltbil og en utleggermaskin. Jeg stod kanskje 50 m unna, nærmet meg bilen litt og gjorde tegn til at det bare var å kjøre. Jeg viste med hendene at det var god klaring på begge sider, og damen lirket bilen sakte fremover. Jeg gikk bakover, så på damen og beveget armene mot meg, omtrent som bakkepersonell på en flyplass. Smått om senn kom bilen gjennom det «skumle området», og jeg så hun var i ferd med å rulle ned ruta.

– Hei, sa jeg. Dette gikk jo fi...
    – Kan du slutte?! SLUTT!
    – Eh ... hva?
    – SLUTT! Dere er ... dere er ikke riktige!

Jeg så etter den blå Poloen mens den forsvant nedover gata. «Hva var det jeg nettopp opplevde?» tenkte jeg før jeg brast i latter. Utakk er verdens lønn eller noe sånt?

Sist redigert:

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    I dag skulle mamma fylt 76 år

Minnes henne denne formiddagen med en særdeles vakker versjon av Bachs «Air», som vi spilte i bisettelsen. Stykket er arrangert for piano og bass. Anbefaler en lytt. Ensemblet heter PianoBasso, albumet Tranquillo II, og stykket står oppført som «Overture (Suite) No. 3 in D Major, BWV 1068: II. Air, "Air on the G string" (arr. T. Gustavsson for piano and double bass)».

Hvil i fred, mamma. Du er savnet.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Tolv rette hos Hifi&Vinyl

Det var ikke jobb til oss i dag, så da ble det en betalt fridag i stedet. Og det kan en jo ikke klage over – bortsett fra potensielle tapte overtidstimer, da. På ren impuls tok jeg turen til Ski og Hifi&Vinyl. Jeg hadde lyst til å rote litt mer i CD-lageret til Jørgen, og dessuten visste jeg det sto et par PMC Twenty5.24i der som jeg var nysgjerrig på. Har aldri hørt PMC før, men har tenkt at et par toveis gulvstående derfra kunne vært en aktuell oppgradering fra mine toveis gulvstående Troels Gravesen-konstruksjoner.

Den modellen innfridde vel ikke helt, om jeg skal være ærlig. Jeg streamet fra Tidal til Wiim Pro til en VLT forforsterker / McIntosh effektforsterker. Altså det låt jo ikke dårlig, men med såpass fint forsterkeri og høyttalere med nypris på nesten 90.000 kr forventer du en markant bedre lytteopplevelse enn det jeg er vant med hjemmefra. Men for all del – «lydminnet» kan absolutt spille meg et puss, og som Jørgen påpekte, var nok ikke plasseringen optimal, samt at rommet kanskje er litt for stort for den modellen. Mellomtonen var fin, synes jeg. Det var en anelse friskt oppover. Jeg var spesielt nysgjerrig på bassen og PMCs transmisjonslinjesystem. Bassen var ganske godt definert og ble levert i rikelig monn selv om høyttalerne sto godt ut på gulvet. Hadde kanskje trodd den skulle være tørrere og enda mer definert, men det kan kanskje skyldes plassering, lytteposisjon og/eller elektronikk? Det var fin 3D-presentasjon, men lydbildet var litt låst mellom og til høyttalerne. Enn så lenge har jeg ingen hast med å anskaffe PMC. Men fine og smekre var de.

Kjøpte med meg tolv CD-er, for det meste jazz. Akkurat nå spiller The Thelonius Monk Quartet-CD-en (med Monk, John Coltrane, Ahmed Abdul-Malik (bass) og Roy Haynes (trommer)) på det råtne Philips-anlegget her i fremmedarbeiderleiligheten ved Tyrifjorden. Opptaket er gjort av Coltranes kone, på bærbar båndopptakker med én mikrofon, på en klubb i New York i 1957. Lyden er svært så-som-så, fra kilde til reproduksjon, men musikken, da gitt! Merkelig hvordan det musikalske, genialiteten og inspirasjonen kan formidles selv via noe så middelmådig. Er det hjernen som fyller hullene? Er det det at jeg i utgangspunktet liker jazz, og derfor er positivt innstilt og overbærende? Jeg får fot, jeg altså. Det finnes ikke dypbass, ja knapt bass overhodet, men likevel kjenner jeg bassgangen og hvordan det svinger. Lydbildet er flatt og lite, men likevel sitter jeg og gliser. Underlige greier.

Ha en fortreffelig helg!

IMG_20240823_173803159~2.jpg

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Kamala ❤

kh bw.jpg

Jeg håper så inderlig, inderlig, inderlig at amerikanerne tar til fornuften i høst. Jeg orker bare ikke se han sinnssyke oldingen med brunkrem, hentehår og trutmunn figurere støtt og stadig i mediene i fire nye år.​

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Filmanbefaling: Four Lions

Kom plutselig på en film jeg så for et par år siden kanskje, den britiske komedien Four Lions. Svært alvorlig tema, men hysterisk morsom. Anbefales.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Mer filmtid på fremmedarbeiderhybelen

Listet opp alt av komifilmer på Netflix, sortert alfabetisk. Da finner du mye rart og mye som aldri, aldri skulle vært laget. Og gullkorn. Blant annet denne mørke, britiske komedien: Strangeways Here We Come.

Handlingen foregår i et skikkelig stusselig blokkområde i byen Salford utenfor Manchester. En assortert gruppe mennesker, inkludert noen ordentlig raringer, har til felles at de blir terrorisert av en lokal gangster. De ender med å ta livet av fyren, og så baller det på seg med forviklinger og høy stressfaktor. Jeg er ikke så gira på forviklingskomedier, men miljøbeskrivelsene, dialekten, dialogen og karakterene er så bra. Veldig godt skuespill også. Tommel opp.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fikk litt assosiasjoner med filmen "Burbs" (1989) med bla Tom Hanks. Ikke de helt store skuespillerprestasjonene, men fornøyelig underholdning en regnværskveld, om du ikke har sett den. (Familiefilm)
    IMG_8335.png

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Gjensyn med The Green Mile

Denne filmen har jeg ikke sett siden den gikk på kino for nesten 25 år siden. Det var mye jeg ikke husket, og generelt sett er det en gripende historie, om enn noe vel Hollywood-sentimental til tider. Også er den altfor lang. Drøye tre timer på sokkelesten. Den kunne med fordel vært strammet inn med i hvert fall 30 minutter. Det varer og varer, og jeg måtte ha to spisepauser og tre pissepauser. Noe som kanskje sier mest om blæra mi 😬 Alt i alt et hyggelig gjensyn, men det går nok fort 25 år til neste gang.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.845
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvor lenge siden The Shawshank Redemption? (Frihetens Regn)

mvh

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    En liten dagsrapport

Det var en tung dag på jobb i dag etter en natt med dårlig og lite søvn. Det var mye venting, mye håndlegging og mye kald asfalt (på grunn av ventingen) som da blir svært tung å håndtere. For ikke å snakke om en haug av kumlokk som måtte jekkes opp med spett og få asfalt «stappet» under seg. Vi var ferdig i 19-tiden, tilbake i Bærum rundt 19.30, og da ventet en 1,5 mils sykkeltur over Sollihøgda og ned til leiligheten ved Tyrifjorden

Men litt foto blir det alltids tid til. To kolleger i aksjon med skyva (og for anledningen ordentlig varm asfalt!) et sted i de smale bakkegatene opp mot Ekeberg.

Hagen og Kasper 2.jpg

Restene etter søndagens middag er fortært. Terje Rypdal spiller på det supre hybelanlegget (...), og snart må jeg komme meg i seng. I går kveld leste jeg bok på senga, noe jeg ikke pleier å gjøre, og det var veldig ålreit. Jeg leser en novellesamling av John Steinbeck, og det funker veldig fint med kortere tekster før leggetid. Har stor sans for Steinbeck.

Ellers skal jeg ha en langweekend i Polen, fredag til mandag. Blir koselig å se familien igjen, og skal ikke se bort fra at det blir litt hifi-tid også.

Ha en fortreffelig kveld.​

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Takk for hyggelige ord og likes, gutter. Skal ikke late som om jeg ikke synes det er trivelig 🥳

Så er det opp i otta, og på'n igjen. Ha en fin dag, folkens.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Stemningsrapport fra Gardermoen

Gardermoen BW.jpg

Et øyeblikksbilde jeg klarte å snike meg til på Gardermoen. Det var så fine linjer (striper som går igjen) og flott morgenlys, og paret var så glad. Det fine med mobilkamera er at det ikke ser ut som at du tar bilder. Minuset er selvfølgelig dårligere bildekvalitet ... Men som de sier: Det beste kameraet er det du har med deg. Så da så.​

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    – EDM?! Beklager, jeg trodde du sa ECM.

1725445817131.png

1725445885884.png

Den vesle, men voksende ECM-samlingen min. Bortsett fra et og annet bomkjøp og et par rett og slett dritkjedelige plater er de fleste spennende og kunstnerisk givende. Litt kjølig. Litt innadvendt. Litt intellektuelt. Litt sært. Men noen ganger er det nettopp det denne kroppen vil ha.

Sist redigert:

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Blandede musikalske drops ved Tyrifjorden

Jeg hadde planer om å sove lenge i dag, men så kalte naturen, og deretter lagde jeg meg like godt kaffe og nøt den og melkesjokolade på senga mens jeg hørte på musikk. Jeg kom meg faktisk gjennom nesten fire hele album på rappen! Og her må jeg bare skyte inn at jeg får litt vondt av kona mi der hjemme som ikke har denne luksusen med to gutter på 10 og 11 som maser og krangler og krever sitt. Nei, det er ikke artig å være borte fra familien sånn som nå, men jeg stikker ikke under en stol at det å kunne ligge i flere timer på senga og høre på musikk uavbrutt er en nytelse.

Jeg strømmer forresten rippede CD-er fra PC-en via Plex Media Server til mobilen, og så fra mobilen til Bluetooth-ørepropper. Låter helt ok, men savner selvsagt anlegget hjemme. Jeg har ikke verdens beste anlegg eller lytterom, men jeg tror jeg har vært litt heldig og har landet på et par høyttalere som passer svært godt til rommet, og som klaffer med Rega-oppsettet mitt. Med riktig plassering fylles hele frontveggen med lyd, og høyttalerne bare forsvinner. Det er ingen spesielt merkbare topper eller bunner der jeg sitter nærme bakveggen, og bassen føles på kroppen selv om jeg spiller på moderat volum. Gitt begrensningene i en kvadratisk stue i en blokkleilighet er jeg fornøyd.

Først ut i dag var en CD jeg kjøpte hos Hifi&Vinyl nylig. Works for Percussion med Safri Duo.

1725787647439.png

Dette er for spesielt interesserte. Jeg kjøpte den egentlig fordi jeg tenkte den kanskje kunne vært en bra «demoplate», og det tror jeg den kan være. God lyd og dynamikk og stort lydbilde. Mange spennende spor, særlig de med vibrafon og marimba. Et spor er bare en eneste lang trommesolo, og på et annet spor kommer det en sekvens med særdeles utdaterte synthlyder, så en liten tålmodighetsprøve til tider.

Deretter over til eldre kvalitetsjazz med Stan Getz, Gerry Mulligan m.fl. på plata Jazz Giants '58.

1725788068325.png

Å, som det svinger! Å, som jeg skulle likt å høre dette på en topp vinylrigg, rørforsterker og hornhøyttalere. Har til nå aldri hørt hornhøyttalere, men bare biller meg inn at det passer til denne musikken. Jeg liker godt ECM-jazz og det litt kjølige motstykket den utgjør til eldre swing og bebop, men det er jazzen fra midten/slutten av 40-tallet til slutten av 50-tallet (samt de som sto for den litt mer tradisjonelle jazzen utover på 60-tallet) som ligger mitt hjerte nærmest. Foten begynner å gå umiddelbart når jeg hører dette. Og saxlyden til Getz – den er som meierismør på varmt, hjemmebakt brød.

Under lyttingen tok jeg en kikk på HFS og blant annet i tråden til @_RoDa_ . Der ble det nevnt Miracle med Willy DeVille.

1725788964940.png

Den ville jeg ha et gjenhør med. Stort sett en god plate, med noen fremragende spor og en del helt greie. Lyd i toppklasse med Mark Knopfler som produsent. Jeg synes de lyktes med at den ikke skulle høres ut som et Dire Straits-album, men klart med Knopflers karakteristiske gitarspill settes det jo et umiskjennelig preg på musikken. På den tiden hadde Knopfler i alle fall fremdeles litt saus i snoppen, så sammenlignet med det han har begått i solokarrieren, er dette ganske livat. Produksjonen bærer preg av 80-tallet med store trommer og mye romklang (og synth!), men det låter likevel ikke passé.

Til slutt litt høykultur via Ludvig von Beethoven. Fiolinkonsert med en ung Anne Sophie Mutter som solist og Karajan som dirigent.

1725789753958.png

Jeg er ingen klassiskekspert. Overhodet. Og ikke har jeg tenkt å bli det heller. Jeg gir blanke i om det er den eller den perioden, innspillingen, dirigenten, utgivelsen osv. Liker jeg musikken og lyden, er jeg fornøyd. Det klassiske universet er så stort og omfattende, at jeg vil bare la det være litt diffust. Denne konserten er flott og vakker, og gir i alle fall meg meg sjelelig påfyll. Gjennom arbeidsuka blir jeg tvangsfôret med Radio Rock og Kiss 'n' Dance og hjernedød radioreklame, så dette fungerer som en slags renselse he-he

Oi! Kvart over tolv. På tide med litt frokost. Ha en fin søndag.

Sist redigert:

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Sløv start på uka

Vi er satt opp på kvelds- og nattjobb i dag i Sørkedalsveien, og jeg sitter og håper på telefon fra ledelsen om at det blir avlyst. Ellers kan det bli en særdeles våt fornøyelse. Det er ikke umulig å legge i skikkelig regn, noe vi har gjort, men det skal helst unngås. Både av tekniske grunner (dårligere resultat) og helse- og miljømessige grunner (usunn damp samt lim som kan flyte ut i bekker og avløp).

Så inntil videre går jeg her og surrer. Har vært og handlet litt, skal ta litt husarbeid, og så skal jeg lytte nærmere til den nyeste David Gilmour-plata. Har hørt den én gang, og den funket så absolutt for meg. Ny produsent med litt mer rufsete lyd (I like), men ingen tvil om at dette er Gilmour. Eminent gitarspill og gitarLYD, og han har bra innlevelse i sangen også. Ett minus er en 14-minutters JAM på slutten av albumet. Føles helt malplassert og tilfører, etter min mening, absolutt ingenting.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Filmanbefaling: Boyhood

Jeg så forresten filmen Boyhood i går på Netflix. Anbefales. Det er en oppveksthistorie som spenner seg over 12 år og er filmet over 12 år (!), med de samme skuespillerne. En lang film også, to timer og 45 minutter, men svært severdig. Genial som «søndagsmatiné».

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Filmanbefaling (nok en): Rebel Ridge

Fikk opp forslag om denne på Netflix, men takket høflig nei da det lyste fullstendig B-actionfilm, produsert av Netflix og med ukjente skuespillere (bortsett fra Don Johnson, da, som slesk politisjef). NRK har anmeldt den, ga den terningkast fire, og utfra anmeldelsen virket den kanskje ikke så halvgal likevel. Grei tidtrøyte? Andre på nettet gir den svært gode skussmål. Jaha?

Så jeg tok sjansen. Joda, én mann mot røkla. En muskuløs eks-militær som banker dritten ut av det korrupte småbypolitiet. Dette har vi sett tusen ganger før, men historien holdt mål, skuespillerne gjorde en god jobb og produksjonen var faktisk veldig bra. Flott foto og kameraføring også (y) Med tanke på de siste års hendelser der amerikansk politi trakasserer svarte (ikke at det er noe nytt, da), fikk filmen et lag av realisme og aktualitet. Absolutt severdig hvis du er i humør for action og spenning.

Sist redigert:

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Noen landskapsbilder – Wisła og Zakopane, Polen

Wisla 2.jpg

Wisla 1.jpg

Wisła, som ligger på grensen til Tsjekkia og Slovakia, er et kjent og yndet turistmål for polakkene, både sommer og vinter. Her er det flere slalåmbakker, og de arrangerer hopprenn her i, eh, hoppsesongen. Innkjøringen til bygda er helt håpløs. Tofeltsvei som krysser det samme jernbanesporet hele tre ganger. Wisła er endestasjon, så her kan du bli du stående i planovergangkø mens du venter på toget skal inn til bygda, og ut av bygda. Polen har de fleste vinterdestinasjonene sør i landet og kysten i nord. Med nesten 40 millioner innbyggere blir det rimelig stor valfart til og fortetning på disse stedene. For så vidt flotte fjellandskap, men det kan jo ikke måle seg med Norge. Selv ikke Zakopane-traktene, hvor det er mer alpint:

1725889484092.png

1725889523000.png

Det siste bilder minner meg om fortellingen fra bibelhistorien, da Moses møtte Gud på Sinai-fjellet:

16 Så skjedde det den tredje dag da morgenen brøt frem, da tok det til å tordne og lyne, og det la sig en tung sky over fjellet, og det hørtes en sterk basunlyd; da skalv alt folket som var i leiren. 17 Men Moses førte folket ut av leiren til møte med Gud, og de stilte sig nedenfor fjellet. 18 Og hele Sinai berg stod i røk, fordi Herren var steget ned på det i ild, og røken av det steg op som røken av en ovn, og hele fjellet skalv. 19 Og basunens lyd tok til og blev sterkere og sterkere; Moses talte, og Gud svarte ham med lydelig røst.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Oppe og går etter nattarbeid

Vil la asfalt på ulike punkter på anleggsplassen utenfor det nye vannrenseanlegget på Huseby i Oslo. Mye håndlegging, tre lag med asfalt, og elendig arbeidsbelysning. Det var en strevsom natt, og jeg gjorde kardinalbommertene å ikke sove på dagen og ikke ta med kaffe ... Det røynet på noe så sykt i to-tiden. Dro hjemmefra halv sju og kom hjem kvart på seks, så det ble et langt nok skift. Heldigvis hadde vi nesten ikke regn.

I dag er det fint vær, jeg har fått lønning, og jeg lurer rett og slett på om ikke jeg skal ta meg en tur til Vollen i Asker. Har bare vært der en gang før, og der var det virkelig flott. Nesten Sørlandsidyll. Det kunne duge med litt god kaffe og kake. Ja, og kanskje svinge innom Mala Audio? I og med at jeg har fått lønning, mener jeg 🙃

Ellers savner jeg disse gærningene:

Dawid crazy.jpg

Det er tatt for noen år siden, og guttene begynner å nærme seg tenårene, så den barnlige galskapen deres begynner å avta litt etter litt – dessverre. Min galskap derimot er intakt he-he

Og jo – i natt kl. to er det duket for debatt mellom Kamala Harris og Donald Trump. Den må jeg se, og den sendes her: https://abc7.com/politics/harris-tr...al-debate-how-to-watch-what-to-know/15271379/

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.957
    Sted
    Polen
    Gulrotkake, hifi og påspandert middag

Det ble tur til Vollen, som nevnt, men tilfeldighetene ville ha det til at den ene romkameraten min kom tidligere tilbake til leiligheten, så da ble han med på tur. Veldig greit ettersom vi tok hans bil, en fin og velholdt Volvo, i stedet for den sure, møkkete arbeidsbilen jeg har til rådighet akkurat nå.

Vollen er bare en perle. Vi fant en kafé på marinaen, og her ble det fantastisk cappuccino og gulrotkake i solsteika, med utsikt mot Oslo og Nesodden. Jeg nevnte Sørlandet i forrige post, men der og da fikk jeg litt assosiasjoner til småbyene Sausalito og Tiburon tvers overfor San Francisco. Jeg besøkte de stedene i 2003 da jeg studerte i California. Min mor kom på besøk, og hun hadde bodd på de traktene på slutten av 60-tallet. Morsomt å se plassene hun hadde fortalt så mye om.

Etter Vollen gikk turen til Mala Audio. Romkameraten min forsvant stille ut etter hvert, da det ble litt «for fint for hans del» :ROFLMAO: Det meste der er jo utenfor mitt prisleie også, men det er jo lov å myse og kikke, og ikke minst få en demo. Jeg fikk høre på de helt nye Pylon Jade 30-høyttalerne og forsterkeren Axcess Forte 1 – bilder eksempelbilder fra nettet:

1725986423195.png

1725986471027.png

Rommet dette spilte i, var ikke ideelt. Det var omtrent i inngangspartiet til Mala, ganske lite og utfordrende akustikk, men altså, tross alt, dette låt bra! Skikkelig bra. Kontant og tydelig bass, god oppløsning og pinpointing, og lydbildet slapp høyttalerne. Lydbildet var litt lite, men det kom nok av at høyttalerne sto litt for nærme hverandre på grunn av rommet. Høyttalerfinishen var helt prima. Dette oppsettet var noe jeg helt klart kunne levd med og hatt stor glede av. Men klart, 60k + 60k er ikke akkurat lommerusk. Jeg hadde litt dårlig tid, så vi spilte bare to spor: Half-Life fra plata Legal Paradizer med Peter Weniger (FET bass!) og Månens kraft med ho Karsi Bræmnæs. Det låt knall, verken mer eller mindre.

Senere tok vi oss en medda på Vik. Klok av skade, ble det ikke pizza denne gangen, men en helt himmelsk biffsnadder (jajaja, bare rynk på nesa, dere matsnobber :ROFLMAO: ). Romkameraten hadde dratt i land en pen lottogevinst i helga, så han insisterte på å betale for gildet. Ikke meg imot.

Nå skal jeg ha meg et par timer på øyet. Jeg skal se den Harris-Trump-debatten i natt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn