Med bassrefleksvest og kjeks on the beach

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Polen
    Hodetelefondag i dag

1000009356.jpg

Er hjemme alene og har all mulighet til å spille det jeg vil, på anlegget. Men så er det tross alt søndag formiddag, man bor i blokk osv. Låter fint det her, altså. Veldig fornøyd med AKG-ene.​

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Polen
    En trofast følgesvenn

1000009359.jpg

Denne lommekniven fikk jeg i julegave av min onkel for 34 år siden. På den tiden var ikke Norge nevneverdig plaget av knivstikkinger, spesielt ikke i lille Fredrikstad, så denne hadde jeg med i bukselomma overalt, til og med på skolen. Bruskorker skulle åpnes, pinner skulle spikkes, flis skulle trekkes ut med pinsett, skruer skulle skrus inn, det skulle pyrres med forstørrelsesglasset. Den har to kniver, to skrutrekkere, stjernetrekker, korkeåpner, bokseåpner, saks, syl, forstørrelsesglass, vinkorkåpner, pinsett og tannpirker. Alle funksjonene er brukt unntatt tannpirker og vinkorkåpner. Knivene er fremdeles skarpe, og det er null rust. Sveitserne kan kvalitet, det er sikkert. Jeg bruker den ikke så mye i dag, men jeg blir alltid litt glad når jeg får øye på den.​

Sist redigert:

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Polen
    :love: Litt køntri før styremøte i IBM?

Søkte på videoer med info om gitaroppsettet til countryartist Marty Stuart og fant denne med en coverversjon av Stuarts Hummingbyrd. Som en skrev i kommentarfeltet: Didn't expect that playing from you, look like your on your way to a corp board meeting at IBM. :LOL: Og fyren ser jo sånn ut, men fy som han kan spille

Det som er litt spesielt her, er at på Marty Stuarts gitar, som han har arvet etter avdøde The Byrds-medlem Clarence White, er det montert en mekanisme til den ene skruen der skulderremmen er festet, en såkalt B-bender, som gjør at når du skyver gitaren nedover, så strekkes H-strengen slik at tonen «bendes» opp en heltone uten å måtte bruke fingrene. The var Gene Parsons i The Byrds som fant opp denne mekanismen, og Clarence White var en ivrig bruker av den (nesten litt for ivrig til tider ...). Mange countrygitarister, inkludert vår egen Øystein Sunde, bruker dette. IBM-gitaristen i videoen derimot klarer å utføre dette uten å ha denne mekanismen montert. Det er ganske imponerende og krever mye fingergymnastikk.

B-bender montert på en Telecaster

1742143585276.png

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Polen
    Spilles nå: Gilberto Gil – Em Casa Com Os Gil

1742145481944.png

Min favorittartist fra Brasil med nyinnspillinger av kjente sanger fra en karriere som strekker seg tilbake til 60-tallet. Her deltar barn og barnebarn.​

• Liker
    Reaksjoner: TTs

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Polen
    Fotoshoot med The Mamas and the Papas, Los Angeles 1968

Fotografen strenet opp og ned fortauet og målte lyset. Han knipset av linsedekselet med rutinerte fingre, klødde seg i venstre nesebor og klasket seg på baken.

– O-kei! Da kjører vi. Du, kjekken med barten, still deg ... her. Litt mer molefunkent uttrykk, litt mer forvirret. Som om du har sett moren din tømme et glass med hele sylteagurk, også vet du ikke helt hva du skal tenke om det. Perfekt. Blondie uten BH, prøv å lene deg mot panseret. Legg deg på panseret, du. Nei, ikke på magen! Jiiiiiises! Sånn ja, nydelig. Oi, har vi et femte Beatles-medlem her?! Jeg liker looken! Litt sånn utstillingsdokke fra K-Mart, men det funker. Folkelig og moderne. Supert, da knipser vi. Hva, et medlem til i bandet? Hvor? Hva, hun fei...?! Å, fy f... Ja, OK, still deg ved bilen der, du. Nei, lenger bak. Lenger bak. En til. Der, ja. Blir knall dybde i bildet. Usynlig? Nei, nei, nei, nei! Det krever bare mer av betrakteren, ikke sant?! Ooooo-kei! Nei, ikke smil!

1742148327169.png

Foto: Bruce McBroom​

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn