Hillary Clinton var en tur innom Tromsø, og ser ut til å likt godt det hun fikk oppleve her.
Gary Green – TimePink Floyd. Bare navnet gir mange frysninger og ståpels. Gjennom mange år har Pink Floyd vært gjengangere også i mine stereoanlegg (som jo har vært av skiftende karakter i likhet med mange andre audiofiles) -der særlig to album har vært spilt mer enn andre: The Wall, og Dark Side of The Moon. Sistnevnte har vært brukt mange ganger både for å høre på, men også lytte til -og da mener jeg at å høre/lytte på betyr å sspille musikken som sådan, mens å høre/lytte til i denne sammenhengen betyr å mer inngående analysere musikken og/eller anleggets tonale karakter. I særdeleshet har mang den romlige klangkarakteren (eller perspektivet) vært vurdert på grunnlag av åpningssporet på Dark Side Of The Moon samt at klokkespillet på Time har skamløst fått herje på diskantene. Slik har det vært, og er fortsatt.
Men så kom det meg for øre at det er spilt inn en ny utgave av Dark Side Of The Moon. Men ikke av Pink Floyd..! Da kan man raskt kjenne skepsisen ankomme sitt sinnsliv. Return To The Dark Side Of The Moon, heter den og får det nesten til å høres ut som et B-film prosjekt der man skal melke de siste kronene ut av et konsept skapt av en skikkelig Blockbuster som fenget den gemene hop. Return To The Dark Side Of The Moon er imidlertid ikke et Pink Floyd prosjekt. Plata er et såkalt tribute album som en for mange ukjent Billy Sherwood står bak. Han er en amerikansk musiker og plateprodusent som har samarbeidet en del med bl.a. Yes og mange andre kjente artister. Således er det ikke overraskende at han også sitter inne med et godt nettverk av kontakter blant artister der ute. Tar man en titt på kobbelet av artister som har vært involvert i tribute albumet Return To The Dark Side Of The Moon så forstår man raskt at det er ganske kompetente musikere som har vært involvert i prosjektet.
Return To The Dark Side Of The Moon er en ganske god produksjon. Faktisk så god som musikalsk tolkning og ikke minst lydmessig at jeg ikke nøler med å si at den faktisk viser muskler overfor originalen. Jeg sier ikke at jeg foretrekker den framfor Pink Floyds mesterverk. Jeg sier bare at Return To The Dark Side Of The Moon står godt på sine egne bein. Den er en virkelig god inspilling som Pink Floyd tilhengere burde legge et øre til. Men hva man mener, liker og foretrekker får bli opp til en hver å bedømme.
Vis vedlegget 141289
DEn ene er afsat allerede til en ven.2 stk? back-up altså?
Det tror jeg på mange måder er det musikalske indhold mere spændende end orginalen. Hvis nu bare de ikke var faldet for THe Loudness War Mangler i den grad dynamikk. Synes jeg altså.Han får nok en overraskelse.
Blir nesten som en parodi Men ellers flott innspilling og spennende produksjon med litt remix. mvh GuitHan får nok en overraskelse.
Musikken er til¨å sovne av, men dama er bare så til de grader fullstendig, gjennomført overdeilig.Katie Melua
Vis vedlegget 141494
Katie Melua ankommer Døgnvill i Tromsø i 23.-25. august. Ved siden av Kent blir hun nok et av de store trekkplastrene på årets Døgnvill-festival. Døgnvillfestivalen er Nord-Norges største musikkfestival og arrangeres årlig i Tromsø. Første festival var i 2007 og siden har den vokst til å bli Nord-Norges største musikkfestival med over 30.000 besøkende årlig.
Ja jeg har og har svaret længere oppe. Musikken er ok men inspilningen finder jeg udynamisk. Købte et remix af Doors som jeg finder fantastiskt og her er dynamikken også god.Har du fått plata, Drossel?
Jasså, funnet noe snadder?Apropos Hi-Fi. Jeg har vært på julegave-handel i dag, og funnet litt Head-Fi. I dag ble jeg faktisk litt overrasket.
FX Nikon?
Marshall Major review from the experts at whathifi.com -de var ikke heeelt... -men det spørs jo hvor innspilt disse har vært. Hi-Fi Klubben opplyste om at de trenger innspillingstid. De koster tross alt bare 798,- så jeg forventer ikke at de skal vær på høyde med 1200-1500,- segmentet. Men rocke, det gjorde de. Men med disse så går det nok litt på smak og behag. De er direkte, frampå i mellomtonen og er ikke helt for dem som søker etter detaljer i overtone strukturene for en hver pris.Ja, den modellen der er litt artig. Så at den fikk gode kritikker i hifi&musik (og what hifi?)
Testet ikke Fidelity den også for en liten stund siden?
I så fall D600. Men da må jeg kvitte meg med min D7000 med batterigrep mm. før jeg har litt penger.
FX Nikon?
A ha, det er et Nikon-begrep, sånn ja. Det var et bevisst valg fra min side i fjor også, å ikke bytte ut kamera, før jeg kunne
få lagt vantene på et med fullformatbrikke. Så ble det Canon EOS 5D Mk II, som fås sterkt nedsatt, pga av avløseren 5D Mk III's ankomst.
Fullformat er en forskjell som merkes, in a big way.
I så fall D600. Men da må jeg kvitte meg med min D7000 med batterigrep mm. før jeg har litt penger.
FX Nikon?
Jeg ble jo ikke fattigere av den jobben uansett. Men det var en kaospreget begynnelse og mye man måtte få satt seg inn i. Samtidig som man må styre dem man har med å gjøre.Gratulerer med ny bil! Kjedelig som du beskriver over når man må steppe inn og ta jobber man ikke så for seg. Har hatt noen slike prosjekter selv i det siste. Ødelegger litt for hele jobbdagen.
Sjekk ut Sennheiser HD380....!Ja, den modellen der er litt artig. Så at den fikk gode kritikker i hifi&musik (og what hifi?)
Testet ikke Fidelity den også for en liten stund siden?
Jah, det er noen slike tanker jeg også gjør meg.....Men jeg har tenkt meg litt mer over i den proffe fotoverdenen og selv om det er hobby, så utvikler man seg jo ganske så mye når man holder på.