Med rør og stativhøyttalere skal Bjørns Hi-Fi land bygges

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.389
    Torget vurderinger
    1
    Det har vært en krevende tid, jula og nyåret. Min mor har gått bort, 86 år gammel etter mange års kamp med lungekreft den 12. januar. Hun fikk oppleve 2. verdenskrig, Cuba-krisen, månelandingen, oljealderen, den digitale revolusjonen og en verden i en utrolig forandring. Hun bidro til at den velferdsstaten Norge har, ivaretok sine eldre. Hun gikk aldri av med pensjon: Hun ble oppsagt av det offentlige i en alder av 74 år fordi det eneste hun ville var gå på jobb for å ta vare på andre. Hun tenkte alltid på sin familie, var kjærlig og generøs. Hun ønsket aldri at at sykdommen skulle komme foran henne. Jeg vil derfor dele en av sangene til hennes gravferd jeg og mine søsken har valgt ut med dere alle her på Hifisentralen, en sang som hun syntes var veldig vakker.

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.389
    Torget vurderinger
    1
    Oi, det var fine ord - din mor har tydelig satt sine spor i livet til mange. Kondolerer. Og en nydelig sang dere har valgt, en av de fineste!
    Takk. Og hun har satt spor hos mange. Helt til det siste.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.389
    Torget vurderinger
    1
    Det er rart med det, til tross for at jeg har lyttet til LS60 både i Tyskland og her i gamlelandet, så vil jeg stadig huske høyttaleren Kef LS60 som fysisk større enn den er. Kanskje var det lyden som gjorde det, eller bare dårlig hukommelse...

1000010939.jpg

Jeg besøkte HiFi im Hinterhof sommeren 2022, der jeg fikk høre hva Jeg LS60 var gode for, og jeg husker jeg litt imponert over hva man fikk for pengene. Plug'n play av det meste du trenger, det kan man like. Det eneste jeg vil sette fingeren på, er at det kan bli litt kabel spaghetti dersom man også vil koble til HDMI, et par digitalkabler, og en analog tilkobling til en LP-spiller. Man slipper altså ikke helt unna kabler allikevel..!

1000010942.jpg

Uansett, så er Kef LS60 mye høyttaler for pengene, for her slipper man å kjøpe forsterkere og man kan klare seg med mobiltelefonen med apper til Spotify, eller Tidal om man foretrekker det.

1000010940.jpg

1000010941.jpg

Hvis man vil ha en nærmere beskrivelse og mine lytteintrykk, så kan man om det fra mitt besøk hos HiFi im Hinterhof her: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/med-rør-og-stativhøyttalere-skal-bjørns-hi-fi-land-bygges.60045/post-3601161

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.389
    Torget vurderinger
    1
    Farga vinyl? Dårligere lyd jo mindre svart platene er..? Og aller verst er platene med bilder på..?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.389
    Torget vurderinger
    1
    Har du du hatt den følelsen, å ønske å komme hjem igjen? Hvor er hjemme? Jeg vil hjem tilbake til en tid der framtiden var mystisk, eventyrlig og spennende. Men, som jeg proklamerer til min familie, mine venner og mine kolleger: Vi er de voksne nå..! Men likevel, er det et sted jeg stadig kommer tilbake til, tilbakelagt men et likevel sted jeg drømmer om. Fullt av skrubbsår, lek og entusiasme.

Jeg har forresten hørt at det kalles nostalgi...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.389
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke for vane å resirkulere spillelistene mine, men etter "episoden i Det Hvite Hus" nylig tror jeg likevel HFS-moderator Bjørns spilleliste Nr. 13 American Election Edition tåler "et nytt opplag" her på sentralen.

1740861386897.png

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.389
    Torget vurderinger
    1
    Husfruen lurte på hva jeg ønsker meg til bursdagen som er nært forestående. Noe veldig romantisk svarte jeg. Hun lurte jo selvsagt på hva det var, og da kom det kontant fra meg at Moving Coil i form en av disse to pickup'ene til platespilleren ville være veldig romantisk:

1741022114864.png

Audio-Technica AT-OC9XEB, eller:

1741020842640.png

Denon DL-103R. Så nå gjenstår det jo å se om hun er like romantisk anlagt som meg..!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn