Det er rart med det, til tross for at jeg har lyttet til LS60 både i Tyskland og her i gamlelandet, så vil jeg stadig huske høyttaleren Kef LS60 som fysisk større enn den er. Kanskje var det lyden som gjorde det, eller bare dårlig hukommelse...
Jeg besøkte HiFi im Hinterhof sommeren 2022, der jeg fikk høre hva Jeg LS60 var gode for, og jeg husker jeg litt imponert over hva man fikk for pengene. Plug'n play av det meste du trenger, det kan man like. Det eneste jeg vil sette fingeren på, er at det kan bli litt kabel spaghetti dersom man også vil koble til HDMI, et par digitalkabler, og en analog tilkobling til en LP-spiller. Man slipper altså ikke helt unna kabler allikevel..!
Uansett, så er Kef LS60 mye høyttaler for pengene, for her slipper man å kjøpe forsterkere og man kan klare seg med mobiltelefonen med apper til Spotify, eller Tidal om man foretrekker det.
Hvis man vil ha en nærmere beskrivelse og mine lytteintrykk, så kan man om det fra mitt besøk hos HiFi im Hinterhof her:
https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/med-rør-og-stativhøyttalere-skal-bjørns-hi-fi-land-bygges.60045/post-3601161