... hos selveste Geir Tømmervik. Og da vet jo de aller fleste hvor jeg har vært. Men helt på tampen av min lille Black Friday mått jeg jo selvsagt stikke nesa inn i Oslo Hi-fi Centers lokaler. Og som vanlig er det mye lekkert å se på, også i butikkvinduene:
Og inne i butikken er det mer med rør å se på
- undres om ikke jeg også har en liten kvartett med KT120 liggende her et sted til min egen PrimaLuna..?
Og når vi først er inne på det analoge, så må vi jo ta med en noe klassisk på platespiller fronten som mange drømmer om og ønsker seg:
Og, ja det er akkurat den modellen:
Sammen med Martin Logan må dette jo låte bra
Litt horn, fra Avantgarde Acoustic det finner man også på OHC:
Men horn har jo også en bakside...
Men rosinen i pølsa denne fredagen, det var demoen jeg fikk med Geir Tømmervik med Burmester, Adyton, REL og Auralic. Og da har jeg bare nevnt noe av det som står oppkoblet her. Geir Tømmervik er hyggelig, og en god selger. Det skal han ha. Men det ble også tid til å snakke om bransjen og utviklingen der. Mye har forandret seg de siste 30 år, mange navn kommet og gått i bransjen, og utviklingen for øvrig.
Et stikkord her er linjekilde og solide mengder strøm (og kabler i et omfang som ville fått en hver kabelfetisjist til å dregle). Lyden i anlegget var svært overbevisende, det kunne spille særdeles høyt og uanstrengt med massiv bass, dynamikk og lydtrykk. Man fikk bokstavelig talt Kari Bremnes i fanget her. Og det nesten som i en konsertsal. Og Geir, han hevdet hardnakket at han streamet fra Spotify, men en liten hack eller to...
Det ble en perfekt avslutning på dette Oslo besøket. Til slutt har jeg en erkjennelse av å ha blitt "en av de gamle gutta" når man prater og diskuterer. Om det er en bra eller dårlig ting det lurer jeg litt på.