Melody Gardot

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Var så heldig at jeg kom over denne artisten på amazon.... Får Diane Krall til å se/høres ut som ei hes traktor-lesbe IMHO ;D. Skjekk Melody ut, less is more :)
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Leste anmeldelse i high fidelity av Melody Gardots siste album my one and only thrill. Kjøpte cd plata og dette er bra, veldig bra!!
De som liker Diana Krall kan løpe og kjøpe denne plata!!.
Gjennomført musikk med meget god lyd. Hør på stemmen.

stereo
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Er det virkelig ingen som har denne i samlinga??
Da må jeg mase litt for dette er et knall album for alle som liker musikk i jazz,blues mm.
Liker du Diana Krall er det ingen vei utenom ;)
Melody Gardot, My one and only thrill.
JBM
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.687
Antall liker
2.886
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
My one and only thrill og Worrisome heart er underveis med posten.
Satser på at de er i hus til fræddan`s Laugssamling... ;D

Diana Krall har en viss tendens til å bli en smule intetsigende i lengden, imho...

mvh
Proffen
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Er det virkelig ingen flere som har oppdaget dette fantastiske albumet til Melody Gardot???
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.162
Antall liker
3.997
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Joda,

ramlet inn her i midten av August og har siden den gang fått mye spilletid. Dette er en av de platene som kniver om årets beste utgivelse her i hus.



 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Kjøpte plata på vinyl for et par uker siden. Så langt har jeg kun klart å tvinge meg gjennom side én. Dette er drepende kjedelig! Jeg så dama opptre hos Skavlan, og ble litt fascinert den gang, men er redd dette kun blir hyllefyll. Det er mulig jeg ikke har vært i riktig lune for denne typen musikk i det siste, skjønt hvis dette var veldig bra, så hadde jeg nok forsøkt å komme i lunet. Og ja, jeg liker et par av Diana Krall sine plater godt. Gardot har ikke x-faktoren for meg.
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Har den første plata!
Kjøpte den da den kom ut tidlig i fjor en gang!?!
Har nok ikke hørt den mer enn en gang er jeg redd, mener å huske at det var veldig kjedlig!
Bør kansje gi den en sjanse til?!?
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Birdman skrev:
Kjøpte plata på vinyl for et par uker siden. Så langt har jeg kun klart å tvinge meg gjennom side én. Dette er drepende kjedelig! Jeg så dama opptre hos Skavlan, og ble litt fascinert den gang, men er redd dette kun blir hyllefyll. Det er mulig jeg ikke har vært i riktig lune for denne typen musikk i det siste, skjønt hvis dette var veldig bra, så hadde jeg nok forsøkt å komme i lunet. Og ja, jeg liker et par av Diana Krall sine plater godt. Gardot har ikke x-faktoren for meg.
Kanskje du skulle prøvd med noen andre kabler i anlegget?? :D
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Karma skrev:
Birdman skrev:
Kjøpte plata på vinyl for et par uker siden. Så langt har jeg kun klart å tvinge meg gjennom side én. Dette er drepende kjedelig! Jeg så dama opptre hos Skavlan, og ble litt fascinert den gang, men er redd dette kun blir hyllefyll. Det er mulig jeg ikke har vært i riktig lune for denne typen musikk i det siste, skjønt hvis dette var veldig bra, så hadde jeg nok forsøkt å komme i lunet. Og ja, jeg liker et par av Diana Krall sine plater godt. Gardot har ikke x-faktoren for meg.
Kanskje du skulle prøvd med noen andre kabler i anlegget?? :D
Tror du har postet i feil tråd!??
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Nei, jeg var bevisst på hvilken tråd jeg var i. Var bare i den useriøse modus. ;D
(Hvem har ikke lest hvordan kabler kan gi "natt og dag forandring"?)

For øvrig synes jeg Gardot er interessant. Har kjøpt plata, men ikke fått lyttet enda.
 
R

RoDa

Gjest
stereo skrev:
Er det virkelig ingen flere som har oppdaget dette fantastiske albumet til Melody Gardot???
Fikk det på fredag, ikke hørt så mye ennå.
Liker dette!

R
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.910
Antall liker
38.370
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Har hørt henne på radio et par ganger og merket meg navnet. Bestilte plata i går, sammen med et par-tre (OK, fire) andre. Kommer forhåpentligvis snart...
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
stereo skrev:
Er det virkelig ingen flere som har oppdaget dette fantastiske albumet til Melody Gardot???
Joda, jeg har ihvertfall oppdaget at dette var fantastisk kjedelige greier.
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.031
Antall liker
902
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Enig med Tubesnake og Birdman - dette er kjedelige greier, har cd'ene til Gardot fra både 2008 og 2009. Hvor mange slepne syngedamer trenger jeg i hylla?

I denne stilen holder det for meg å ha rikelig tilgang på innspillinger med Holly Cole.
Fru Elvis Costello har jeg gitt opp for lenge siden, kjekt som bakgrunnsmusikk når jeg har besøk og skal prate i stua.

Men heldigvis har vi ikke samme smak alle sammen - ingenting ville vel vært tristere....
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Jeg liker alt fra hard-rock, blues, pop/rock, klassisk og jazz-rock/funk osv og rolig vakker jazz med touch av blues som Melody Gardot. My one and only thrill er et av de bedre av denne type musikk. Gode melodier, gode arrangemang, kjempe god stemme og mange fine instrument og stemme detaljer i et luftig og flott lydbilde.
Kjedelig, nei så absolutt ikke!!. Siste med Diana Krall er kanskje litt kjedelig.

Mvh
 
M

musicus

Gjest
Kjøpte hjem begge cdéne før helgen, og jeg foretrekker personlig hennes første og samboeren hennes siste, så det er jevnt fordelt hvem som liker hvilken, behagelig og svalt, men kjedelig? nei!...

mvh
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Har også hatt begge på cd en stund. Likes godt i heimen.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.998
Antall liker
6.229
Torget vurderinger
32
Kjøpte vinylplata i går, og den falt i smak både hos meg og kona. Takk for tips.

Roy
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.910
Antall liker
38.370
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
CD'en kom i dag. Førsteinntrykket er helt OK, flott stemme, men kanskje ikke noe banebrytende. Litt flinkt og pyntelig, kanskje. Funker muligens bedre på radio enn på hovedanlegget. Skal gi den et par sjanser til, for det er den verdt.

Men det er mange kvinnelige vokalister bare i Norge som holder samme klasse og vel så det. Silje Nergaard er mer sofistikert, Solveig Slettahjell er mer corny, og Siri Beate Gellein kan synge en Tin Pan Alley-standard så håret reiser seg på hodet, når hun ikke korer DumDum Boys eller skriver i avisen, da. (Exhibit A: "Miss Otis Regrets" på Siri's Svale Band "Blackbird" fra 1990 - en Record To Die For i Stereophile) Kan også nevne Kirsti Huke og Benedicte Torget, bare for å ha nevnt to "nye" navn fra det siste året.
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.574
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Kjøpte den også på vinyl i går. Fin plate i grunn. Men skuffet meg litt at den ikke var helt ren selv om den var ny ::) På tide med en vasker ja...
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
25.416
Antall liker
35.852
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Fikk to før helga..spilt igjennom de...liker de bra ;)
Men er allikevel ikke helt i eliteserien.....
 
C

Cyber

Gjest
Over the Rainbow er utrolig artig i starten på Galloene, er så mye detaljer at håra reiser seg nesten på lilletåa...

Fin sak...
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Har hatt platen en stund.

Fin musikk, men gikk ganske raskt lei. Kan fort bli en "hyllevarmer"....
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.356
Antall liker
2.751
Torget vurderinger
4
Jepp, hyllefyll etter 2-3 gjennomlyttinger. Der finnes ikke ett fnugg av genialitet.
Nei, gi meg heller en ny Joplin enn disse søte syngedamene som det går 12 av på dusinet.
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
Kjøpte Melody Gardot samtidig med Madeleine Peyroux: Half the perfect world for en uke siden.
Resultat? Rått parti!
MG har så langt bare blitt tildelt en gjennomspilling siden jeg ikke får MP vekk fra spilleren! 8)
Dette er en av mine topp-ti-plater!

Madeleine Peyroux: Half the perfect world
 
R

Rojoh

Gjest
Ante ikke hvem Gardot var før jeg så en badekarvideo på tv idag. Min reaksjon er vel noenlunde sånn...: Det er mange teens som dukker opp i rampelyset og som får en selv til å føle seg ørlite gammel og uutrettet - vel, jeg bruker min gammeldom (35!!!) for hva den er verdt: Jeg plukker gammelt gull fremfor ny skit - sorry jævlagoodlooking wannabees, men det har gått steike mange fremragende artister foran dere...
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
Rojoh skrev:
Ante ikke hvem Gardot var før jeg så en badekarvideo på tv idag. Min reaksjon er vel noenlunde sånn...: Det er mange teens som dukker opp i rampelyset og som får en selv til å føle seg ørlite gammel og uutrettet - vel, jeg bruker min gammeldom (35!!!) for hva den er verdt: Jeg plukker gammelt gull fremfor ny skit - sorry jævlagoodlooking wannabees, men det har gått steike mange fremragende artister foran dere...
gammel og uutrettet - Betyr det at du begynner å få dårlig holdning, Rojoh? ;D
Ps: skal ikke si noe - passerte 47 for noen dager siden..... ::)
 
R

Rojoh

Gjest
Tjaaææhh, fortsatt ikke rukket å bli rock/popstjerne og badekarvideo er utelukket/uønsket - må nyte de halmstrå som gjenstår - Statler & Waldorf er nok mer mitt nivå nå desverre... ;D (I kveld betyr det Jimi Hendrix over stereon og jeg føler meg litt bra).


Yeah, what the hell... Hater generelle surmagede oppgulp uten oppbacking intenst, so here we go and enjoy the modernish way of womanish performance I.M.H.O...

...eller bare for å legge lista helt der oppe:
Mvh. Johan
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Melody ble ingen stjerne her, men greit å ha feid over'a..... ;)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Finn M skrev:
Kjøpte Melody Gardot samtidig med Madeleine Peyroux: Half the perfect world for en uke siden.
Resultat? Rått parti!
MG har så langt bare blitt tildelt en gjennomspilling siden jeg ikke får MP vekk fra spilleren! 8)
Dette er en av mine topp-ti-plater!

Madeleine Peyroux: Half the perfect world
Mulig de har gjort noe med mastring etc siden den kom på markedet, men den utgaven jeg har av Madeleine Peyroux "Half the Perfect World" er så ræva at jeg orker ikke høre på den(og jeg er ikke hysterisk). Høres ut slik som gamle kassetter som hadde overvintret i garasjen en 3-4 år. - grumsete og uklar.
Denne inspillingen er så dårlig at den fungerer ikke på iPod en gang!
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
;D
Dette er en av de aller beste innspillingene jeg har, både musikk- og lydmessig. 8)
Da må det enten være forskjellige trykkinger av plata (og det skulle det vel ikke være?) eller så er det noe riv ruskende galt med ditt anlegg! ???

Erland skrev:
Finn M skrev:
Kjøpte Melody Gardot samtidig med Madeleine Peyroux: Half the perfect world for en uke siden.
Resultat? Rått parti!
MG har så langt bare blitt tildelt en gjennomspilling siden jeg ikke får MP vekk fra spilleren! 8)
Dette er en av mine topp-ti-plater!

Madeleine Peyroux: Half the perfect world
Mulig de har gjort noe med mastring etc siden den kom på markedet, men den utgaven jeg har av Madeleine Peyroux "Half the Perfect World" er så ræva at jeg orker ikke høre på den(og jeg er ikke hysterisk). Høres ut slik som gamle kassetter som hadde overvintret i garasjen en 3-4 år. - grumsete og uklar.
Denne inspillingen er så dårlig at den fungerer ikke på iPod en gang!
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Finn M skrev:
;D
Dette er en av de aller beste innspillingene jeg har, både musikk- og lydmessig. 8)
Da må det enten være forskjellige trykkinger av plata (og det skulle det vel ikke være?) eller så er det noe riv ruskende galt med ditt anlegg! ???


Mulig de har gjort noe med mastring etc siden den kom på markedet, men den utgaven jeg har av Madeleine Peyroux "Half the Perfect World" er så ræva at jeg orker ikke høre på den(og jeg er ikke hysterisk). Høres ut slik som gamle kassetter som hadde overvintret i garasjen en 3-4 år. - grumsete og uklar.
Denne inspillingen er så dårlig at den fungerer ikke på iPod en gang!
[/quote]

Tror vi kan utelukke det siste - den har vært igjennom to CD-spillere - ett Cullen/Sonos-Buffalo system + lyttet gjennom på iPod.
Ingen av dem spiller av denne CD'n på en akseptabel måte. Den er blandt de CD'ne jeg har med dårligst lyd!
Kjøpte den sammen med Solvei Slettahjel sin "Silver". Heldigvis - for den reddet kvelden.....

Ut fra det du skriver, lurer jeg på om jeg burde ta meg en tur til musikkpusheren og spørre om å bytte den.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.018
Antall liker
4.139
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Kjøpte Melody G sin nyeste på vinyl for noen uker tilbake. Etterhvert som den blir spilt, synes jeg at den vokser på sin eget subtile vis. Det er ett eller annet groovy i måten hun uttrykker seg på.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.454
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Finn M skrev:
Kjøpte Melody Gardot samtidig med Madeleine Peyroux: Half the perfect world for en uke siden.
Resultat? Rått parti!
MG har så langt bare blitt tildelt en gjennomspilling siden jeg ikke får MP vekk fra spilleren! 8)
Dette er en av mine topp-ti-plater!
Madeleine Peyroux: Half the perfect world
Blir litt off topic dette, men til 46 kr inkl frakt, så er det kanskje et greit kjøp :)
 
R

Roysen

Gjest
Det er flott lyd på den skiva fra Melody Gardot og hun ser unektelig flott ut, men jeg synes ikke stemmen hennes er noe særlig å skrive hjem om. Hun synger usedvanlig "flatt" og dynamikkløst gjennom hele skiva uten å sette seg selv på noen prøver.

Mvh
Roysen
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
844
Torget vurderinger
6
Erland skrev:
Ut fra det du skriver, lurer jeg på om jeg burde ta meg en tur til musikkpusheren og spørre om å bytte den.
Ja, evt ta den med opp til meg så vi kan finne ut av saken... men det blir vel i dyreste laget...? ::)
 
Topp Bunn