Melody Gardot

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Står vel ikke på kost;

Jeg har tilhold i Søvik(Haram) fra Torsdag og to uker fremover.

Spørs dog om jeg har tid til hifi-utflukter.....
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.958
Antall liker
781
Roysen skrev:
Det er flott lyd på den skiva fra Melody Gardot og hun ser unektelig flott ut, men jeg synes ikke stemmen hennes er noe særlig å skrive hjem om. Hun synger usedvanlig "flatt" og dynamikkløst gjennom hele skiva uten å sette seg selv på noen prøver.

Mvh
Roysen
Hun prøver litt på live-cd-en som følger med på spesialutgivelsen av den nyeste plata (anbefaller denne hvis en skal kjøpe cd-en); "Live in Paris" (ja, samme tittel som hun andre frøkna:). Det er litt dynamikk på den på mitt anlegg i alle fall.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.628
Antall liker
795
Torget vurderinger
8
Har begge CDene til Melody G og liker begge to. Fin stemning og gode låter men lyden er ikke akkurat referanse klasse! Høyt innspillt i klasse med moderne pop-innspillinger så det er nok mye kompresjon. I tillegg så er det en boost og "bump" i bassen som nok gjør seg bra i cheapfi og annlegg som ikke går så dypt......Edit: har nå hørt gjennom begge to og lyden er nok bedre på siste CDen :)
Men som sagt OK CDer, har sansen for syngedamer da dei i rett setting formidler følelser som ikke manlige stemmer klarer.....
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
asbjbo skrev:
CD'en kom i dag. Førsteinntrykket er helt OK, flott stemme, men kanskje ikke noe banebrytende.



Fikk dette albumet i dag. Synes dette albumet er glimrende. Akkkurat hva jeg forventet, og glad for det. Stusser over hvorfor en utgivelse må være banebrytende? Om lydkvaliteten er enorm eller ikke, der det ikke selve musikken som er viktigst?
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.958
Antall liker
781
Anfield skrev:
Fikk dette albumet i dag. Synes dette albumet er glimrende. Akkkurat hva jeg forventet, og glad for det. Stusser over hvorfor en utgivelse må være banebrytende? Om lydkvaliteten er enorm eller ikke, der det ikke selve musikken som er viktigst?
Ja, enig. Skal vel mye til å være banebrytende i denne sjangeren. Jeg synes dama har særpreg, både stemmen og måten hun synger på - det får holde :) Lyden er da heller ikke så ille, i alle fall ikke på mitt anlegg.
 

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Innlegg
325
Antall liker
1
kjøpte cden for et par dager siden, virker bra dette!:)
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
20.477
Antall liker
38.727
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har hatt den i hus en god stund vi også, kona hører på den både titt og ofte, jeg for min del synes den er litt kjedelig.. Mulig jeg må lytte ennå mere på den - for å "forstå den" ::)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.958
Antall liker
781
HoJ skrev:
Har hatt den i hus en god stund vi også, kona hører på den både titt og ofte, jeg for min del synes den er litt kjedelig.. Mulig jeg må lytte ennå mere på den - for å "forstå den" ::)
Her det er nok mer snakk om smak og behag enn å "forstå" :) Musikk du synes er kjedelig bør du ikke bruke mye tid på. Det er vel greit å gi den til kona.
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Bare bildet på coveret er vel nok til å anskaffe denne. Dama tar seg godt ut ;D
Mvh Roger
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.162
Antall liker
3.995
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
roger skrev:
Bare bildet på coveret er vel nok til å anskaffe denne. Dama tar seg godt ut ;D
Mvh Roger
Isåfall kjøper jeg heller Playboy ;)
 

Yk1

Medlem
Ble medlem
30.11.2009
Innlegg
35
Antall liker
0
Liker begge skivene hennes, flott stemme og en knippe bra låter,
Espen
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Birdman skrev:
Kjøpte plata på vinyl for et par uker siden. Så langt har jeg kun klart å tvinge meg gjennom side én. Dette er drepende kjedelig! Jeg så dama opptre hos Skavlan, og ble litt fascinert den gang, men er redd dette kun blir hyllefyll. Det er mulig jeg ikke har vært i riktig lune for denne typen musikk i det siste, skjønt hvis dette var veldig bra, så hadde jeg nok forsøkt å komme i lunet. Og ja, jeg liker et par av Diana Krall sine plater godt. Gardot har ikke x-faktoren for meg.
Jeg fik den af min datter til jul. Rart at en på 20 kan li sådan noget. Kan hverken li musikken eller optagelsen.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Diy Duke skrev:
Birdman skrev:
Kjøpte plata på vinyl for et par uker siden. Så langt har jeg kun klart å tvinge meg gjennom side én. Dette er drepende kjedelig! Jeg så dama opptre hos Skavlan, og ble litt fascinert den gang, men er redd dette kun blir hyllefyll. Det er mulig jeg ikke har vært i riktig lune for denne typen musikk i det siste, skjønt hvis dette var veldig bra, så hadde jeg nok forsøkt å komme i lunet. Og ja, jeg liker et par av Diana Krall sine plater godt. Gardot har ikke x-faktoren for meg.
Jeg fik den af min datter til jul. Rart at en på 20 kan li sådan noget. Kan hverken li musikken eller optagelsen.
Tre måneder siden mitt innlegg. Har fortsatt tilgode å "snu plata". Den står godt i hylla, og forblir nok der.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.958
Antall liker
781
Birdman skrev:
Tre måneder siden mitt innlegg. Har fortsatt tilgode å "snu plata". Den står godt i hylla, og forblir nok der.
Litt synd siden side 2 er den beste imo.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Har lige hørt den igen over mine Holton istedet for XP. Nu lyder den faktiskt meget godt og musikken er jo meget hyggelig her ude på de små timer. Den er faktiskt bedre når man ikke spiller så højt.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Diy Duke skrev:
Har lige hørt den igen over mine Holton istedet for XP. Nu lyder den faktiskt meget godt og musikken er jo meget hyggelig her ude på de små timer. Den er faktiskt bedre når man ikke spiller så højt.
Hyggelig for datteren din at hun ikke har løpt rundt i kongens by for å finne denne plastbiten til deg forgjeves. :)
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
torem skrev:
Birdman skrev:
Tre måneder siden mitt innlegg. Har fortsatt tilgode å "snu plata". Den står godt i hylla, og forblir nok der.
Litt synd siden side 2 er den beste imo.
støtter den. Har riktignok aldri blitt spilt helt igjennom...bare side to.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
31
Roysen skrev:
Det er flott lyd på den skiva fra Melody Gardot og hun ser unektelig flott ut, men jeg synes ikke stemmen hennes er noe særlig å skrive hjem om. Hun synger usedvanlig "flatt" og dynamikkløst gjennom hele skiva uten å sette seg selv på noen prøver.

Mvh
Roysen
Jeg vil legge til en kontrabetraktning til det du sier om stemmen til Melody her,Roysen.
Hvis hun hadde satt stemmen på prøve slik du kanskje kunne ønsket og med mer kraft,så tror jeg det kanskje er en annen plate du skulle ha kjøpt.Den hadde rett og slett blitt ødelagt om den var anderledes,synes i allefall jeg.

Denne plata mener jeg er helt suveren fra start til slutt , og det er akkurat det at hun klarer synge så "sart" og forsiktig/følsomt men likevel så rent og behagelig uten tegn til "vakling" eller surhet,som gjør den til noe helt spesiellt.For akkurat det å synge lavt med god kontroll er ofte en like stor om ikke større prøve for vokalister.Det er mange som surner når ikke de synger høyt nok.Det er her Melody briljerer etter min mening med noen meget så finstemte stemmebånd.Jeg synes faktisk hun setter stemmen på flere prøver jeg.Dynamikk er det her,men det er vel mer lagt vekt på Micro enn Macro.


Det er heller ikke så mange av akkurat slike plater,der man slipper bli ovrrasket av stressende eller masende spor som ofte kan ødelegge midt i en avslappende kveld med rolig og behagelig musikk.-My one and only thrill- er uten slike uønskede overraskelser og lar en nyte og kose seg gjennom hele plata.Likevel er det god variasjon på låtene og jeg er til dags dato ikke lei av den.

Er rett og slett takknemlig for dette albumet.Skulle ønske det fantes flere av denne typen.Tips gjerne om andre plater med slike kvaliteter.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Blossom Dearie : Give him the o la la . Verve MG V-2081

Herb Ellis, Ray Brown og jo Jones
optaget 1957. Melody Gardot har tydelig inspiration fra 50;erne
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Blossom Dearie? Jeg har et par-tre spor av henne på en Verve-samler.

Stemmen hennes gir meg litt creepy Nabokov/Lolita-følelser.. Erotisk barnesang?

Kjenner at jeg ikke fikk lyst på skiva til Melody Gardot etter den sammenligningen.  ;)
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Blossom Dearie er langt bedre og naturligt optaget som jeg hører det.
 
R

Roysen

Gjest
BanjoArrne skrev:
Roysen skrev:
Det er flott lyd på den skiva fra Melody Gardot og hun ser unektelig flott ut, men jeg synes ikke stemmen hennes er noe særlig å skrive hjem om. Hun synger usedvanlig "flatt" og dynamikkløst gjennom hele skiva uten å sette seg selv på noen prøver.

Mvh
Roysen
Jeg vil legge til en kontrabetraktning til det du sier om stemmen til Melody her,Roysen.
Hvis hun hadde satt stemmen på prøve slik du kanskje kunne ønsket og med mer kraft,så tror jeg det kanskje er en annen plate du skulle ha kjøpt.Den hadde rett og slett blitt ødelagt om den var anderledes,synes i allefall jeg.

Denne plata mener jeg er helt suveren fra start til slutt , og det er akkurat det at hun klarer synge så "sart" og forsiktig/følsomt men likevel så rent og behagelig uten tegn til "vakling" eller surhet,som gjør den til noe helt spesiellt.For akkurat det å synge lavt med god kontroll er ofte en like stor om ikke større prøve for vokalister.Det er mange som surner når ikke de synger høyt nok.Det er her Melody briljerer etter min mening med noen meget så finstemte stemmebånd.Jeg synes faktisk hun setter stemmen på flere prøver jeg.Dynamikk er det her,men det er vel mer lagt vekt på Micro enn Macro.


Det er heller ikke så mange av akkurat slike plater,der man slipper bli ovrrasket av stressende eller masende spor som ofte kan ødelegge midt i en avslappende kveld med rolig og behagelig musikk.-My one and only thrill- er uten slike uønskede overraskelser og lar en nyte og kose seg gjennom hele plata.Likevel er det god variasjon på låtene og jeg er til dags dato ikke lei av den.

Er rett og slett takknemlig for dette albumet.Skulle ønske det fantes flere av denne typen.Tips gjerne om andre plater med slike kvaliteter.
Her er vi omtrent så uenige som det er mulig å bli. Poenget mitt var at hun har overhodet ingen dynamikk i stemmen. Musikken erdynamisk, men ikke stemmebruken til Meldoy. Det er det mulig å få til selv om man beholder det sarte og intime preget. Hun synger omtrent like flatt som en hvilken som helst amatør. Da hjelper det lite at man ser bra ut og synger rent. At mange andre tar i for mye og surner er i mine ører ingen god begrunnelse for å utelate enhver form for dynamikk i stemmebruken.

Mvh
Roysen
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.504
Antall liker
37.560
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Enig med Roysen. Pent, både auralt og visuelt, men flatt og kjedelig. Easy listening. Bakgrunnsmusikk. Engasjerer ikke. Hør i stedet på platen Blackbird, eksempelvis sporet "Miss Otis Regrets", med Siris Svale Band for å høre en lavmælt intensitet som får håret til å reise seg på hodet. Eller sporet "Use me" med Patricia Barber, på platen "Companion". Du sitter bare og tenker at dama må da vel snart skjønne selv at det forholdet hun beskriver kommer til å gå lukt til he...te og at hun selv har enveisbillett på den turen. Det engasjerer, men det funker dårlig som bakgrunnsmusikk. :)
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
31
Diy Duke skrev:
Det kan bruges som inslumrings musik. :D
Ja det er den også suveren til.Det er akkurat det jeg snakker om.Med denne platen kan man senke skuldrene og bare slappe av.Det er det som er så fint med den.Melidingen er klar:"slapp av,det blir ikke noe heisa hopsa eller sært og tungfordøyelig her,bare deilig avslappende og gode musikalsk melodier".Det er herlig! :)
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
31
asbjbo skrev:
Enig med Roysen. Pent, både auralt og visuelt, men flatt og kjedelig. Easy listening. Bakgrunnsmusikk. Engasjerer ikke. Hør i stedet på platen Blackbird, eksempelvis sporet "Miss Otis Regrets", med Siris Svale Band for å høre en lavmælt intensitet som får håret til å reise seg på hodet. Eller sporet "Use me" med Patricia Barber, på platen "Companion". Du sitter bare og tenker at dama må da vel snart skjønne selv at det forholdet hun beskriver kommer til å gå lukt til he...te og at hun selv har enveisbillett på den turen. Det engasjerer, men det funker dårlig som bakgrunnsmusikk. :)
Uenig er jeg nok en gang.

Hvorfor?

Jeg har hørt på de platene og sangene du nevner her nå,Asbjbo.
Jeg synes både Patricia Barber og Siri Svale låter flott og det er både gode opptak og gode musikere med.Men de synger på en måte som ikke kan sammenlignes med Melodys evne til å flyte fløyelsmykt med melodien på(kall det dårlig den som vil,men da er det en feilvurdering slik jeg ser det.Det er en egenskap og evne svært få sangere jeg til nå har hørt mestre.).De synger med mye mer kraft og gjør seg en hel del viktigere med sin litt seige kraftige måte å bruke stemmen på.Det grenser også til det litt sære vil jeg si.For min del blir de litt for viktige og frempå med den måten å synge på i denne sammenhengen,de krever oppmerksomheten for mye og det gjør musikerne som spiller med også.Det kan passe bra til sitt og det er bra musikk,men kan igjen ikke sammenlignes med Melody.Melody engasjerer ved å ikke engasjere.Hun buser ikke fram med sitt,men inviterer og gir lytteren plass til seg selv i musikken føler jeg.Litt magisk nesten.

Jeg snakker ikke om hvor bra eller dårlig de er seg i mellom,men hvordan det blir presentert og hva det passer til.Det handler jo litt om hva jeg ønsker når jeg lytter til Melody.Ro og fred i sjel og tanker.Hvorfor må det være flatt og kjedelig fordi om det er lavmælt og finstemt?Jeg skjønner ikke tolkningen jeg.Den plata er jo så god og det er noe helt spesielt med den.Den har en nydelig nerve gjennom hele skiva og beholder den til slutten.Det er det så å si ingen plater jeg har hørt til nå som klarer.Det er da ikke dårlig det.

De to platene du nevner og også DIY Dukes anbefaling Blossom Dearie er å bli annerledes enn Melody Gardots "My one and only thrill" ,med sin uovertreffelige evne til å bevare roen i musikken og hos lytteren(meg i allefall).Det går også an å lytte til den på høyere volum enn bakgrunnsmusikknivå.Det gjør jeg ofte,funker som bare det.Den har massevis av detaljer og karakter men holder på roen selv om den spilles høyt.Blossom Dearie var kanskje ikke den beste anbefaling det heller etter hva jeg hørte,selv om man kan finne mange likheter i selve musikken her.Dette var mye mer rett frem og litt mer Nora Brockstedt aktig på engelsk.Ikke helt sammenlignbart dog det er en del likhetstrekk.Kanskje tidsepoken treffer Melody men ikke den nevnte låten "give him the Ooh-la-la" i allefall.Blossom ble litt "læreraktig" i sin måte å synge på der.Fin musikk men ikke det samme."I walk a little faster" og "Tea for Two"synes jeg var en bedre tilnærmelse.Likevel,Melody er Melody.

Føler dette albumet blir litt missforstått.Er det ikke noe annet dere egentlig vil lytte på når dere sier det dere sier om denne nydelige platen?Den skal være slik den er.Det er det som gjør den så spesiell jo.Kanskje dere rett og slett ikke liker Melody.Det er lov det også,men da kan dere la vær å si noe negativt om den,for platen ufattelig god den.







Edit:Slettet Videoen da det ser ut som den har blitt fjernet fra you tube. :-\
 
U

utgatt60135

Gjest
Fin plate, flott stemme. Men er også litt enig med Roysen. Hun synger litt vel flatt og jeg tror hun kunne ha synget mer dynamisk uten å miste intimiteten. De beste greier det.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kjøpte skivene hennes i dag. (59,- stk)
Respekterer at noen er begeistret, men for meg -etter en gjennomkjøring- frister det ikke akkurat med ny gjennomgang av skivene allerede i morgen. Men kanskje en annen dag.....litt om gangen.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
31
Lyngen skrev:
Fin plate, flott stemme. Men er også litt enig med Roysen. Hun synger litt vel flatt og jeg tror hun kunne ha synget mer dynamisk uten å miste intimiteten. De beste greier det.
Problemet er vel at jeg har til gode å høre noe album som ligner på den siste skiva til Melody.Om du vet om noen så tips i vei.
Det er jo det som gjør at jeg synes den er så bra.Har ikke hørt maken.Lavmælt og vakkert er det for meg.Er det flatt hun synger her,ja så liker jeg flatt på samme måte som jeg liker dynamikk,men til andre tidspunkt.

Tror vi lar det bli med "hver sin smak" her. :)
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Fint at det er fler enn meg som reagerer på stemmebruken.
Helt totalt enig med Roysen her. Stemmen er svak og flat. Hun trenger helt klart en del sangtimer og pusteteknikk, hva vet jeg.

Hørte henne første gang på tv, på Skavland tror jeg, og likte det veldig godt. Kjøpte cd'en og ble bare sittende å irritere meg over en stemme som virker kraftløs, utrent og svak. Litt synd, for det ligger noe fint i stemmen/utrykket hennes som virker uforløst.

Gir gjerne hun en sjanse til, men da håper jeg stemmebruken tar seg opp betraktelig.

mag
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
20.477
Antall liker
38.727
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
mag skrev:
Fint at det er fler enn meg som reagerer på stemmebruken.
Helt totalt enig med Roysen her. Stemmen er svak og flat. Hun trenger helt klart en del sangtimer og pusteteknikk, hva vet jeg.
mag
Det handler vel heller om å sette sitt personlige preg på vokalen en at hun trenger sangtimer - for synge det kan jo meget godt. Ta f.eks. Herborg Kråkevik, heller ikke noe tvil om at ho kan synge, men hennes personlige "frimerke" gjør at jeg sliter med å høre på ho. Det hadde vært ekstremt kjedelig hvis alle sang på samme måte. Jeg synes også at Gardot synger "litt rart" - og til tider blir det meget kjedelig, men tviler på ho trenger sangpedagog - hun kan synge ho her. (synes jeg)
 
C

Cyber

Gjest
HoJ skrev:
mag skrev:
Fint at det er fler enn meg som reagerer på stemmebruken.
Helt totalt enig med Roysen her. Stemmen er svak og flat. Hun trenger helt klart en del sangtimer og pusteteknikk, hva vet jeg.
mag
Det handler vel heller om å sette sitt personlige preg på vokalen en at hun trenger sangtimer - for synge det kan jo meget godt. Ta f.eks. Herborg Kråkevik, heller ikke noe tvil om at ho kan synge, men hennes personlige "frimerke" gjør at jeg sliter med å høre på ho. Det hadde vært ekstremt kjedelig hvis alle sang på samme måte. Jeg synes også at Gardot synger "litt rart" - og til tider blir det meget kjedelig, men tviler på ho trenger sangpedagog - hun kan synge ho her. (synes jeg)
Åååhh, de R-ene til Kråkevik tar nesten livet av meg det lille jeg har lånt øre til henne.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
25.245
Antall liker
35.121
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
cybervision_ skrev:
Åååhh, de R-ene til Kråkevik tar nesten livet av meg det lille jeg har lånt øre til henne.
Da er vi to cyber ;) sliter voldsomt med den dama jeg også.. ;D

gismo
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
20.477
Antall liker
38.727
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
gismo skrev:
cybervision_ skrev:
Åååhh, de R-ene til Kråkevik tar nesten livet av meg det lille jeg har lånt øre til henne.
Da er vi to cyber ;) sliter voldsomt med den dama jeg også.. ;D

gismo
Huff - ikke minn meg på det.. Grrrrrrrrrrrrrrusomt
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
31


Flat og kjedelig stemme?

Vil heller si en lavmælt,fintfølende,herlig og eksemplarisk stemmeprestasjon.Så naturlig og avslappet,uten å presse mer kraft ut av stemmebåndene enn nødvendig.Det ville ødelagt denne platen synes jeg.Liker man ikke denne,kjøp en annen.Denne er som den skal være,slik jeg ser det.Har ikke hørt noe som kan sammenlignes dirkete med dette albumet.
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Jeg liker begge albumene godt for hva de er. Rolig og behagelig musikk for sene kvelder med god vin..............

Hvordan hun virkelig er gleder jeg meg til å oppleve 1. mai i Oslo konsert hus.

stereo
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
31
Blir sikkert en herlig opplevelse å se henne live,Stereo.

God fornøyelse. :)
 
Topp Bunn