Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på hvor mye testerfaring han hadde med audio nettverkskabler? Hvor mange ulike kabler og i hvor mange ulike konfigurasjoner han hadde testet i, utenom sin tekniske bakgrunn.
    Jeg tror han har testet og kablet flere kabler enn de fleste her inne... Det er en fyr med stor teknisk kunnskap, både teoretisk og praktisk. BS derimot, det er ikke noe man tror på når man jobber innenfor det fagfeltet. Det er viten og ikke tro man holder på med, tross alt.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.826
    Antall liker
    952
    jobber du i atea da eller?`er vel bare 3-4 i landet med høyeste cisco sertifisering
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.610
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er nok endel flere enn det.
    Blir jo litt OT her da siden de ikke har erfaring med audiofile nettverkskabler og switcher. Der leder hiend bransjen helt klart an. Nettverksspesialistene kommer halsende etter.
    Er du kommet så langt som høyeste sertifiseringer så er det ikke så mye patching og kabling du egentlig holder på med tenker jeg da men helt andre nettverksrelaterte løsninger og problemstillinger.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg tror han har testet og kablet flere kabler enn de fleste her inne... Det er en fyr med stor teknisk kunnskap, både teoretisk og praktisk. BS derimot, det er ikke noe man tror på når man jobber innenfor det fagfeltet. Det er viten og ikke tro man holder på med, tross alt.
    Jobber innen fagfeltet ja. Og klart hvis man diskrediterer alle produsenter av hifikabler som utenfor fagfeltet, og som useriøse aktører som
    har satset på dette kun for å selge falske produkter til desillusjonerte musikkinteresserte så er det jo håpløst å nå frem.

    Så bare for å vise til den tause leser, så er det ikke er noe konsensus i denne debatten.
    Jeg vil si, hvis du holder på med streaming, sørg for å teste en seriøs nettverkskabel.
    For eksempel In-Akustik Reference vil antageligvis overraske i positiv forstand.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.956
    Antall liker
    6.999
    Sted
    Kongsberg
    Det finnes tause lesere her som absolutt mener at det ER en konsensus i denne saken. For øvrig helt enig i at man bør bruke en seriøs nettverkskabel. Du får dem på komplett for en hundrings.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Det kreves tydeligvis mye bruk av hersketeknikker for å holde på det såkalte konsensus.
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Om ein test skal ha nokon verdi bør det vera ein kontrollert blindtest, med eit kvalifisert lyttepanel. Med kvalifisert lyttepanel meiner eg at hørselen til medlemmane av panelet bør testast av ein audiolog, for å luka ut dei med abnormal hørsel. Hørselen vert som kjent dårlegare med åra, så dei over 60 år (eg er ein av dei) har synt seg ubrukelege i lyttetestar [1]. Det viser seg òg at det stor skilnad på kor pålitelege ulike yrkesgrupper er, sjå fig., henta frå [1], med data frå [2].

    Lyttepanel.png


    Referansar
    [1] F.E. Toole, Sound reproduction: Loudspeakers and rooms, Focal Press 2008.
    [2] S. Olive, Differences in Performance and Preference of Trained versus Untrained Listeners in Loudspeaker Tests: A Case Study, Jou. Audio Eng. Soc. Vol. 51, No. 9, 2003, sept, ss. 806-825.
     
    Sist redigert:

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.826
    Antall liker
    952
    viss alt ikke kan måles, hva er det kabelprodusentene måler seg frem til for bedre lyd i en ethernet. lytter de? med andre ord produktene er ikke basert på vitenskap i det hele tatt.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    viss alt ikke kan måles, hva er det kabelprodusentene måler seg frem til for bedre lyd i en ethernet. lytter de? med andre ord produktene er ikke basert på vitenskap i det hele tatt.
    Tja, markedsføringen deres slår i hvertfall sterkt ut på svadageneratoren min
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    jobber du i atea da eller?`er vel bare 3-4 i landet med høyeste cisco sertifisering
    Det er nok blitt noen flere enn det de siste 20 åra. Tror det er 3 stk. I Atea alene, men det er flere firmaer enn Atea i Norge. ;)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Er nok endel flere enn det.
    Blir jo litt OT her da siden de ikke har erfaring med audiofile nettverkskabler og switcher. Der leder hiend bransjen helt klart an. Nettverksspesialistene kommer halsende etter.
    Er du kommet så langt som høyeste sertifiseringer så er det ikke så mye patching og kabling du egentlig holder på med tenker jeg da men helt andre nettverksrelaterte løsninger og problemstillinger.
    Når man har en CCIE sertifisering så er det ganske store forventninger på alle lag kan man si, og mye tung kompetanse. Det jeg bruker å si er: Har man ikke orden på lag 1, så har man heller ikke orden på lagene lengre opp.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Jobber innen fagfeltet ja. Og klart hvis man diskrediterer alle produsenter av hifikabler som utenfor fagfeltet, og som useriøse aktører som
    har satset på dette kun for å selge falske produkter til desillusjonerte musikkinteresserte så er det jo håpløst å nå frem.
    Klart jeg diskrediterer ALLE useriøse aktører, som faktisk ikke har et eneste datablad på produktet sitt.. Det betyr vel mest at de ikke vet selv hvordan det fungerer, og at de har bestilt det fra en 3.part uten å være med i prosessen på å designe eller lage det selv. Markedsføring for jalla produkter klarer alle selgere å lage, samme hvor dårlig produktet faktisk er så kan man dra frem mye rart fra svada-boka og få solgt det i bøtter og spann. Enkelte produkter blir ikke solgt fordi de er for billige, og da tar ingen de seriøst. Jekk opp prisen med 100 på det samme produktet, DA blir det tatt seriøst da.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.610
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    viss alt ikke kan måles, hva er det kabelprodusentene måler seg frem til for bedre lyd i en ethernet. lytter de? med andre ord produktene er ikke basert på vitenskap i det hele tatt.
    Audioquest lytter seg fram til retningsbestemtheten for alle metalledere de benytter i kablene sine. Inkludert digitale kabler. Hørsel trumfer som sagt all vitenskap.

    Directionality :
    All audio cables are directional. The correct direction is determined by listening to every batch of metal conductors used in every AudioQuest audio cable. Arrows are clearly marked on the connectors to ensure superior sound quality. For best results have the arrow pointing in the direction of the flow of music. For example, NAS to Router, Router to Network Player.
    Så musikken flyter faktisk kun i en retning i nettverkskablene.
    Lurer på hvordan opptaksprøvene/intervjuene foregår i den bedriften når nyansatte med god hørsel skal ansettes?
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Her er en sammenligning av dyre og billige:


    Conclusion
    Although it may not be exactly what you want to hear, for the router/streamer connection please feel free to use any RJ-45 cable that is on hand. If you want to feel unique then invest a bit more into a product like Viablue, or dress a standard patch cable in a colourful jacket or shrinkwrap of your choice. What is puzzling is that in theory there should be zero difference between the cables and still there was some. It would be interesting to hear what some 30-40 meters of the cable between the router and NODE2 would do. We’ll leave it up to you to experiment.
    Så, tja. Jeg tenker at hvis anlegget er bra, akustikken er bra, strømforhold er bra, så skader det jo ikke å prøve en «bedre» nettverkskabel (låne med hjem)? Jeg hadde nok prøvd noe sånt før jeg svidde av store summer på en nettverkskabel ...:

    1607627173335.png
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Audioquest lytter seg fram til retningsbestemtheten for alle metalledere de benytter i kablene sine. Inkludert digitale kabler. Hørsel trumfer som sagt all vitenskap.


    Så musikken flyter faktisk kun i en retning i nettverkskablene.
    Lurer på hvordan opptaksprøvene/intervjuene foregår i den bedriften når nyansatte med god hørsel skal ansettes?
    Det kan jo ikke være veldig vanskelig. Alle i deres verden vet jo at blindtester er bare tull, og så lenge kablene deres er tydelig merket med piler for riktig signalretning skulle selv jeg greid å «høre» hva som er «rett» vei og konstruere noe passe malerisk sludder om hvordan det får et slør til å falle bort fra musikken, mellomtonen til å bli mer harmonisk, og basunengler til å rappelere ned gardinene.

    Å prøve å forklare at det er snakk om differensielle vekselstrømssignaler i trafobalanserte overføringer ser ikke ut å kunne oppveie en stor svart pil lett synlig på kabelen.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    Her er en sammenligning av dyre og billige:




    Så, tja. Jeg tenker at hvis anlegget er bra, akustikken er bra, strømforhold er bra, så skader det jo ikke å prøve en «bedre» nettverkskabel (låne med hjem)? Jeg hadde nok prøvd noe sånt før jeg svidde av store summer på en nettverkskabel ...:

    Vis vedlegget 681256
    :) Sånt kit burde være i sortemanget til en hver seriøs hi-fi sjappe. Samme som billige lesebriller burde bli tilbudt ved inngangen til Ikea
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Audioquest lytter seg fram til retningsbestemtheten for alle metalledere de benytter i kablene sine. Inkludert digitale kabler. Hørsel trumfer som sagt all vitenskap.

    Lurer på hvordan opptaksprøvene/intervjuene foregår i den bedriften når nyansatte med god hørsel skal ansettes?
    Audioquest er et firma jeg uansett ikke kommer til å handle fra igjen i utgangspunktet, en kabel til 8K og terminering på bananplugger er knappt engangsbruk. Sort bakgrunn ble det jo da! Ikke så rart ettersom den ene høyttaleren ikke hadde kontakt, kabelen har stått i og høyttaler stått urørt et halvt år og plutselig "døde" den (kabelen altså).. Terminerte den på nytt selv og solgte shaiten sammen med alle andre audiofile merker jeg hadde, nå er det kun kabel på rull og terminere kabel selv og ingen opplevd forskjell samme hvor mye jeg har hørt etter. Elektronikken jeg har lager sort nok bakgrunn i utgangspunktet, så merker ikke 0.1dB forskjell med en annen type kabel. Bakgrunnstøyen i huset er høyere, liten plass ved skog/jorde.

    Det er vel klart at lyd er retningsstemt!! Inn det ene øret og ut det andre. :)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det kan jo ikke være veldig vanskelig. Alle i deres verden vet jo at blindtester er bare tull, og så lenge kablene deres er tydelig merket med piler for riktig signalretning skulle selv jeg greid å «høre» hva som er «rett» vei og konstruere noe passe malerisk sludder om hvordan det får et slør til å falle bort fra musikken, mellomtonen til å bli mer harmonisk, og basunengler til å rappelere ned gardinene.

    Å prøve å forklare at det er snakk om differensielle vekselstrømssignaler i trafobalanserte overføringer ser ikke ut å kunne oppveie en stor svart pil lett synlig på kabelen.
    1607627987308.png
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    Jobber innen fagfeltet ja. Og klart hvis man diskrediterer alle produsenter av hifikabler som utenfor fagfeltet, og som useriøse aktører som
    har satset på dette kun for å selge falske produkter til desillusjonerte musikkinteresserte så er det jo håpløst å nå frem.

    Så bare for å vise til den tause leser, så er det ikke er noe konsensus i denne debatten.
    Jeg vil si, hvis du holder på med streaming, sørg for å teste en seriøs nettverkskabel.
    For eksempel In-Akustik Reference vil antageligvis overraske i positiv forstand.
    Er det denne du tenker på?
    Referenz Network Cable CAT7 med skjerm på alle par i tillegg til ytre skjerm slik at man er garantert å koble streameren sin til jordplan på nettverket?
    Alle modellene deres har forresten skjerm som virker være en gjenganger for audio grade dropkabler.
    1607628549188.png
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Det er forresten lett å testa om svitsjar og/eller kabel innfører feil. Det er berre å måla bitfeilraten [1].

    Referanse
    [1] How Do I Measure the Bit Error Rate (BER) to a Given Confidence Level on the J-BERT M8020A and the M8040A High-Performance BERT?, Keysigh.
    Det har jeg også forsøkt å påpeke ganske mange ganger de 70 siste sidene. :) Nettverk er som sagt et gjennomprøvd, solid og gjennomtenkt. God dokumetasjon er det på alt i nettverket også, med innførsler igjennom RFCxxx. Her er en fra 1984: https://tools.ietf.org/html/rfc894
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Er det denne du tenker på?
    Referenz Network Cable CAT7 med skjerm på alle par i tillegg til ytre skjerm slik at man er garantert å koble streameren sin til jordplan på nettverket?
    Alle modellene deres har forresten skjerm som virker være en gjenganger for audio grade dropkabler.
    Vis vedlegget 681260
    Det er vel kanskje det en må begynne med, å teste ulike Cat-versjoner i «normal» kvalitet. (Beklager hvis dette er nevnt tidligere, men jeg orker ikke skumme gjennom 70 sider om mulige forskjeller på nettverkskabler ...)
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Ja, god dokumentasjon er viktig. Dette er eit området der hifi-bransjen ofte sviktar.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Er det denne du tenker på?
    Referenz Network Cable CAT7 med skjerm på alle par i tillegg til ytre skjerm slik at man er garantert å koble streameren sin til jordplan på nettverket?
    Alle modellene deres har forresten skjerm som virker være en gjenganger for audio grade dropkabler.
    Vis vedlegget 681260
    Faktisk vanlig std. At alle parene er skjermet for seg selv og skjerm ytterst på Cat7, dette gjør at kabelen klarer en høyere crosstalk frekvens (800-1000 MHz). Men Cat7 er såpass sært at det ikke er lagd utstyr til det og man hopper rett fra Cat6 til Cat8, ettersom 25Gbit og 100Gbit er på full fart inn med støtte på enheter. Cat7 er heller ikke en direkte godkjent standard, pga revisjon av Cat6(a) som gjør at Cat7 ikke har noe veldig fortrinn. Cat7 er bakoverkompatibel, men ikke støttet direkte på de hastighetene den er designet for.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    Det er vel kanskje det en må begynne med, å teste ulike Cat-versjoner i «normal» kvalitet. (Beklager hvis dette er nevnt tidligere, men jeg orker ikke skumme gjennom 70 sider om mulige forskjeller på nettverkskabler ...)
    Vel... det jeg advokerer er at man FØRST tester om man hører forskjell på flere kabler UTEN skjerm.

    I samme øyeblikk man ødelegger det galvaniske skillet ved å introdusere kabler med skjerm er det teknisk større sannsynligheten for at man begynner å høre forskjeller.

    Inntrykket jeg har er at man stoppet videre testing siden man liker lyden med en skjermet kabel uten å bry seg om dette mulig kan være er feilkilde mer enn en forbedring. Altså, om man liker en skjermet kabel bør man likvel teste om det foreligger forskjeller mellom uskjermede kabler for utelukke en mulig feilkilde.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Vel... det jeg advokerer er at man FØRST tester om man hører forskjell på flere kabler UTEN skjerm.

    I samme øyeblikk man ødelegger det galvaniske skillet ved å introdusere kabler med skjerm er det teknisk større sannsynligheten for at man begynner å høre forskjeller.

    Inntrykket jeg har er at man stoppet videre testing siden man liker lyden med en skjermet kabel uten å bry seg om dette mulig kan være er feilkilde mer enn en forbedring. Altså, om man liker en skjermet kabel bør man likvel teste om det foreligger forskjeller mellom uskjermede kabler for utelukke en mulig feilkilde.
    Ja, men da holder man seg i alle fall til godkjente, dokumenterte standarder som produsentene forholder seg til. Og kvalitetskabler i de ulike kategoriene koster jo ikke all verden heller. Men plutselig kommer det high-end-aktører på banen, som jo må bruke kabler som følger de samme standardene, men likevel kan påberope seg store forskjeller/forbedringer. Til syke priser, selvfølgelig.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    En annen taus leser tar ordet. For ordens skyld: Jeg har aldri testa noen audiofile nettverkskabler og har heller ingen interesse av å gjøre det. Ærlig talt så trodde jeg aldri at hifi-bransjen skulle bli så fjern at det kom audiofile nettverkskabler og switcher på markedet, men det er jo klart at nå som strømming har blitt dagligdags så må jo hifi-bransjen tilby noe ekstra til de audiofile også innenfor nettverk. Bare det er dyrt nok, så blir det audiofilt. Det er til å bli flau av.

    Men siden jeg er en frafallen kabeltroende har jeg tidligere testa noen audiofile høyttalerkabler og signalkabler, til og med noen audiofile digitale signalkabler (grøss og gru). Heldigvis falt jeg fra før hifi-bransjen heiv seg på nettverkskjøret.

    En erfaring jeg gjorde tidligere kan være illustrerende. Her hadde jeg altså kvitta meg med en "eksotisk" strømkabel (en slags siste rest fra livet som kabeltroende) og erstatta denne med en helt ordinær apparatledning. Det var ikke måte på hva jeg ifølge hjernen min opplevde etter å ha vært bakom racket en tur, og her satt jeg altså og VISSTE at det jeg hadde gjort ikke hadde noen som helst innvirkning på lydkvaliteten. Hva om jeg ikke hadde visst at dette var hjernen min som spilte meg et puss? Skulle jeg lovprist den ordinære apparatledningen som en fantastisk oppgradering?

    Jeg har altså kvittet meg med en ledning inn på effektforsterkeren som påstås å ha strømfilter-egenskaper og erstattet denne med en helt ordinær apparatledning som jeg fant liggende i en skuff. I tillegg har jeg byttet ut noen mindre strømpadder med noen større 10-veis fra Brennenstuhl etter tips i denne tråden.

    Likevel har disse tankene surret rundt i hodet mitt de siste par dagene mens jeg har sittet og hørt på musikk:

    "Det låter jammen meg mer detaljert nå".
    "Det er mer avslørende nå".
    "Jeg kan høre flere nyanser i lydbildet nå".
    "Det låt litt spissere før, nå låter det mer balansert".
    "Mellomtonen låter åpnere".

    Når disse tankene surrer rundt i hodet mitt etter at jeg har gjort endringer som ikke skal bety noe som helst for det lydmessige resultatet, kan jeg velge to ulike løsningsforslag:

    1) Hjernen spiller meg et puss siden hukommelsen forteller meg at jeg har vært bakom racket og rota i det siste. I tillegg lytter jeg mer konsentrert, og hjernen forsøker å konstruere at denne rotinga bak racket har ført til lydmessige endringer.

    2) Det er ikke alt vi vet.

    Hvilken løsning tror du på?

    :D
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Er det denne du tenker på?
    Referenz Network Cable CAT7 med skjerm på alle par i tillegg til ytre skjerm slik at man er garantert å koble streameren sin til jordplan på nettverket?
    Alle modellene deres har forresten skjerm som virker være en gjenganger for audio grade dropkabler.
    Vis vedlegget 681260
    Hei. Ja den kabelen mente jeg. Hvis du får testet den en dag, send gjerne en melding!
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Trådlaust nett kan fungera bra, men det er større fare for bitfeil enn med kabel. Men kabel har ein generelt betre kontroll.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.610
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Håper og tror at de fleste overlever en bitfeil eller 2 over en månedsperiode....
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Det bør nemnast at ved bruk av feilkorreksjonsalgoritmer kan strauming over trådlause nett fungera fint sjølv med ein viss bitfeilrate. Sjå til dømes [1].

    Referanse
    [1] A. Nafa, T. Taleb og L. Murphy, Forward error correction strategies for media streaming over wireless networks, IEEE Communications Magazine, des. 2007, ss. 72-79.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Testet uten nettverkskabel, med WiFi. Da ble det lyd!
    Dette var uten nettverkskabel, uten wifi. ;)
    Napper du ut nettverkskabelen så kan du oppleve ca 20 sekunder med uskyldsren deilig lyd uten alskens gjørme og drit som tilkoblingen til switcher og router og nettverkskabler medfører. 🤘
    Den ultimate audiofile streaming - for 20 sekunder lange låter :LOL::cool:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om ikke annet er det en 20 sekunder lang test på hypotesen om at jordstøy langs en skjermet ethernet-kabel kan gi en eller annen hørbar effekt. Da spiller anlegget helt selv fra buffer i streamer uten noen kobling til datadingsene.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    For de som er skeptisk til effekten av nettverkskabler, men allikevel er nysgjerrig etter å teste noe annet en Chlas Ohlson,
    så har Supra en nettverkskabel som koster 330 kr for 1 meter. Skal legge ut en her og...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å faktisk bare kjøpe nettverkskabel fra en seriøs nettverkskabel leverandør? Noen av de "audiofile kablene" er mest sannsynlig en rebrandet kabel fra en 3.part uansett, på lik linje med switchene de "leverer"..

    Deltaco, Nexans, Commscope Systimax, Atel, Harting, TTI for å nevne noen seriøse leverandører av nettverkskabel.. De er testet, utprøvd og leverer i forhold til specs og hvis de ikke har hatt dokumentasjon og sertifiseringer på plass så har de vært konkurs for ganske lenge siden..

    Å henge ut Clas er det ikke noe poeng i, de har mange seriøse merker der som leverer til specs og gode kvalitets merker og det er vel krav om CE-merking på det meste de selger (det tviler jeg at man kan si om "audiofile kabler"). Bahco verktøy, Elko strøm for å nevne noe.. Tviler på at en elektriker i Norge vil godkjenne et elektrisk anlegg uten at kablene er godt merka heller.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn