Ja likheten er slående hahahahah.....Skilt ved fødselen?Ser rett å slett potte sur ut denne bilen.
Ja likheten er slående hahahahah.....Skilt ved fødselen?Ser rett å slett potte sur ut denne bilen.
Jeg har lurt en stund på hvorfor Skoda bruker en grønn penis med vinger som logo, men ble egentlig ikke så veldig mye klokere av å vite hva navnet betyr. "Jeg er en grønn flygende penis, det er synd at du ikke kan være med å fly sammen med meg". Makes absolutely no sense.Škoda betyr "synd" - "To je škoda" betyr "Det er synd" som f.eks. "Det er synd at du ikke kan være med".
Virker jo sannsynlig nok det, men jeg kommer nok alltid til å tenke på Skoda som bilene med en grønn penis som panserornament. Og det er nok det de fleste andre også forbinder med merket, siden historien med flyproduksjon sikkert er ukjent for nesten alle i dag.Škoda produserte opprinnelig militært utstyr, og etter hvert også fly. Jeg regner med at det er det logoen skal representere.
Kanskje legge til at denne fabrikken er en av verdens mest moderne bilfabrikker.................. Idag produserer Škoda bilene sine i Mlada Boleslav (derfor het de tidligere modellene MB 1000/MB 1100).
Nei, og det gir ikke så veldig mye mer mening om man får vite at logoen skal forestille et stilisert indianerhode med fem fjær. https://books.google.no/books?id=p8...M#v=onepage&q=skoda logo meaning 1926&f=falseJeg har lurt en stund på hvorfor Skoda bruker en grønn penis med vinger som logo, men ble egentlig ikke så veldig mye klokere av å vite hva navnet betyr. "Jeg er en grønn flygende penis, det er synd at du ikke kan være med å fly sammen med meg". Makes absolutely no sense.Škoda betyr "synd" - "To je škoda" betyr "Det er synd" som f.eks. "Det er synd at du ikke kan være med".
...så de bør straks finne på en ny logo siden bøgen ikke har evne til å lese seg opp litt.Virker jo sannsynlig nok det, men jeg kommer nok alltid til å tenke på Skoda som bilene med en grønn penis som panserornament. Og det er nok det de fleste andre også forbinder med merket, siden historien med flyproduksjon sikkert er ukjent for nesten alle i dag.Škoda produserte opprinnelig militært utstyr, og etter hvert også fly. Jeg regner med at det er det logoen skal representere.
En Auburn repro er noenlunde realiserbar også:
The car that destroyed NazisTatra T87 (1936-1950) merkelig men helt fantastisk bil produsert i Czechoslovakia og langt framfor sin tid.
Ferdinand Porsche var sterkt påvirket og inspirert av Tatra som da nesten kan kalles forfar til bobla og 911, Porsche ble faktisk også saksøkt av Tatra.
Hekk montert støpt magnesium luftkjølt ohc hemi V8, 4tr transaksel, uavhengig fjæring, høy toppfart (160km/t) og lavt drivstoff-forbruk er noe av det tekniske som beskriver T87.
Ikke akkurat en merkelig bil, men kanskje et ødelagt design?
Vis vedlegget 363648
Den Stern nicht verdient
Schon der Serien-SLR ist eine automobile Provokation. Aggressive Optik, Flügeltüren, grollender Motorklang, ein Auto mit Angeberfaktor 10. Die Firma FAB Design aus dem Schweizer Mellingen hat dem Sport-Mercedes nun die Proll-Krone aufgesetzt.
Dass der SLR "Desire" 124 PS und 300 Newtonmeter mehr als das ohnehin üppig motorisierte Serienmodell hat, kann man ja noch unter "Alphatier-Gehabe" abhaken. Motto: Ich hab den Längsten.
Aber das, was der Breitbau-Guru dort angerichtet hat, ist einfach nur geschmacklos. Es kommt einer Vergewaltigung gleich. Das um satte 15 Zentimeter verbreiterte Auto besteht eigentlich nur noch aus peinlichen Anabolika-Anbauten.
Und anscheinend gibt es auch noch Männer, die dafür knapp 700.000 Euro bezahlen. Den Stern darf der Desire selbstverständlich nicht mehr tragen.
Kunne ikke vært mer enig!Den Stern nicht verdient