Bil, båt og motorsykkel Merkelige biler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.486
    Antall liker
    89.217
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    :)He he ok, jeg gir meg
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.250
    Antall liker
    105.625
    Torget vurderinger
    23
    Nei-nei, du ser vel den heter Baguetta, samme fasong............
    Ligner en kano.

    Mvh.
    SAL
    passende nok betyr barchetta "liten båt" :cool:
    karakterlinjen skal gi assosiasjoner til en baugbølge
    Såpestykke, røslig dildo, mange ass osiasjoner med den bilen. Stygg er'n okkesom
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    SAL: Mobb ikke Fiat, sier jeg. Uten dem ville europeisk- og verdens- bilindustri vært langt mindre spennende. Husk hvem de er paraplymerke for. Både Lancia, Ferrari, Alfa og Maserati..

    Chrysler vil komme ovenpå igjen, de og. Større sjanse for at "nye GM" ryker på grillen igjen. Fordi Fiat er ett av merkene hvis fremtid stort sett er sikret gjennom tøffe små. Chrysler tør å gå utafor den amerikanske boksen i motsetning til Chevy USA- så de er også sikra. Klart man får klassiske, amerikanske drivstoffdyr, men fremtiden ligger i mindre format- og altså der både Chrysler og Fiat har satsa stort lenge.
    Modeller som Neon og Stratus var kanskje ikke verdens mest solide, men like fullt gode,særpregede, amerikanske beviser på at også USA kan bygge mindre hvis de vil. Se på Tesla..den er amerikaner. Og tilogmed linjene er tøffe!

    Curio: Fiat 124 har satt fart på en like stor del av verdens befolkning som Bobla.. bygget både i CCCP, India, Spania, Italia og Egypt- tilsammen ca 20 mill ex..siste Ladaversjon rulla ut av fabrikken i Togliatti i 2012- etter å ha vært produsert siden 1970. Avtalen undertegnet i 1966..

    Sånn tilbake til Ford: Noen her som husker de tyrkiske merkene Otosan og Tofas? Tøffe, de og.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Den russiske Studebaker ( SoviBaker)..Den gamle Zil-fabrikken midt i Moskva ble i sin tid satt til å montere italienske Fiat lastebiler for sovjetmarkedet..Flere merkelige derfra er GAZ, UAZ og IZH (Izhevskij Avtomobilny Zavod..)
     
    Sist redigert:

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.544
    Antall liker
    4.520
    Torget vurderinger
    10
    SAL: Mobb ikke Fiat, sier jeg. Uten dem ville europeisk- og verdens- bilindustri vært langt mindre spennende. Husk hvem de er paraplymerke for. Både Lancia, Ferrari, Alfa og Maserati..



    Curio: Fiat 124 har satt fart på en like stor del av verdens befolkning som Bobla.. bygget både i CCCP, India, Spania, Italia og Egypt- tilsammen ca 20 mill ex..siste Ladaversjon rulla ut av fabrikken i Togliatti i 2012- etter å ha vært produsert siden 1970. Avtalen undertegnet i 1966..
    Har sansen for Fiat jeg, men som de fleste produsenter tråkker de også skikkelig utti noen ganger, kano`n samt snøscooter-dekselet er beviset på det....

    Mvh.
    SAL
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    DET kalles DESIGN, SAL- en disiplin Japan, Russland, Chevy post 2000 , Korea og Tyskland GODT kunne lære noe av fra Italia og Frankrike. Dog skal jeg være enig i at Lancia Beta i sin tid løste seg opp like lett som Nyco i vann..
     
    Sist redigert:

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.544
    Antall liker
    4.520
    Torget vurderinger
    10
    DET kalles DESIGN, SAL- en disiplin Japan, Russland, Chevy post 2000 , Korea og Tyskland GODT kunne lære noe av fra Italia og Frankrike. Dog skal jeg være enig i at Lancia Beta i sin tid løste seg opp like lett som Nyco i vann..
    Italienerne er helt rå på design, det betyr IKKE at alt blir bra.............
    Det er ikke bare å trykke print.

    Mvh.
    SAL
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.529
    Antall liker
    23.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker den der. Ok, den er ikke pen, men den er i det minste ikke kjedelig, i motsetning til oppfølgeren/faceliften.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.830
    Antall liker
    5.593
    Sted
    oslo
    italienerne var kanskje over gjennomsnittet gode på design en gang i tiden, men jeg føler at de mistet futten på 90 tallet.
    nå til dags er det definitivt flere bom enn treff.






     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.148
    Antall liker
    13.235
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    DET kalles DESIGN, SAL- en disiplin Japan, Russland, Chevy post 2000 , Korea og Tyskland GODT kunne lære noe av fra Italia og Frankrike. Dog skal jeg være enig i at Lancia Beta i sin tid løste seg opp like lett som Nyco i vann..
    Ferrari og Porsche har tronet øverst side om side på min ønskeliste i alle år.
    Om jeg måtte velge kun en av de i dag, ville hjertet mitt valgt Ferrari, og fornuften min valgt Porsche.
    En Ferrari er ikke bygd for daglig kjøring, det er derimot en Porsche.

    Hvordan driftsikkerhet/mangler/feil er på Porsche i dag aner jeg ikke, men de har iallefall vært høyt oppe på listene tidligere år blant feilfrie biler.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.086
    Antall liker
    36.496
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vi får kompensere for den Multipla'en (enslags krysning av nebbdyr og minivan) med å vise denne Fiaten i stedet:

    1970_Fiat_Dino_2400_Spider_Red_(3174710741).jpg

    1970 Fiat Dino Spider (Pininfarina). En homologation special for å få ut nok Ferrari Dino-motorer på veien til at de kunne kvalifisere motoren for bruk i Formel 2.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.830
    Antall liker
    5.593
    Sted
    oslo
    som en liten digresjon, så virker det forresten på meg som at Fiat er på usikker grunn for tiden.

    fiat (merket) sliter med globalt dårligere salg, og tidligere populære modeller som "råtner på greinene" uten noen erstatninger på trappene.
    500 ble f.eks lansert for 9 år siden, og det er ganske utrolig at den ikke har blitt nevneverdig oppdatert.
    det kommer jevnlig annonseringer om snuoperasjoner og relanseringer, men fellesnevneren for alle disse er at fokuset ligger på rasjonalisering og pengesparing.

    etter oppkjøpet av Chrysler ble fiat relansert i usa med enorme ambisjoner, men uten andre biler å tilby enn 500 variantene har ikke salget tatt helt av.
    tilbakekomsten til alfa romeo blir med jevne mellomrom utsatt, og ambisjonsnivået senkes for hver gang det går dårligere med kinas økonomi.
    Lancia er det vel bare et spørsmål om tid før blir lagt ned, og de nye maseriatiene har vel strengt tatt ikke knabbet så mange salg fra de tyske premiummerkene som de hadde håpet.

    chrysler gjør det fortsatt sterkt med RAM og jeep divisjonene, men personbilene sliter, og de har nå besluttet seg for å trekke seg ut av mellomsegmentet for personbiler og fokusere mer på pickuper og suv'er.

    den gamle kronjuvelen ferrari kunne ha kastet sin glans på resten av konsernet, men de forlot skuta og er nå et separat selskap utenfor FCA.

    min dystre spådom er at fiat til slutt blir et billigmerke med hovedfokus på sør amerika og hjemlandet, mens alfa romeo og lancia blir lagt på is for å fokusere på maserati (eventuelt at maserati blir ofret for å fokusere på alfa)
    hovedinntektene kommer til å komme fra jeep og RAM, mens chrysler og dodge blir kombinert til ett merke.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Som Valentino sa, er iallefall ikke Multipla kjedelig. Full av fine løsninger innvendig og. Dino er imo derimot IKKE noe særlig pen..da tar jeg en Dodge istedet. Og heller en Cherokee enn en Porsche.Min Porschefavoritt er som sagt Boxster, mens Ferrari toppa seg formmessig med hvite Testarossa, 512, 348 og ikke minst 355! Idag ville jeg ikke kjøpt en Ferrari, men heller en hvit Maserati/Wrangler/Cherokee LTD. Komfort, krefter, design og bilunderholdning i skjønn forening. Bare så synd det er Bowers, og ikke Sonus som lager anlegget på Maseratiene..hehe--Ellers får vi nå se hva som skjer..
     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.830
    Antall liker
    5.593
    Sted
    oslo
    DET kalles DESIGN, SAL- en disiplin Japan, Russland, Chevy post 2000 , Korea og Tyskland GODT kunne lære noe av fra Italia og Frankrike. Dog skal jeg være enig i at Lancia Beta i sin tid løste seg opp like lett som Nyco i vann..
    Vel...
    multipla er så stygg at den blir kul!
    det sykeste er jo faktisk at den er enda styggere på innsiden! :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Litt stressbrett, ja..men absolutt ikke kjedelig, BjarneTV.
    Fy pokker, TT!! DEN får du ei feit stjerne i boka for!!!! :cool: Ei ekte fransk perle!!! Direkte ELSKER 2CV!!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.544
    Antall liker
    4.520
    Torget vurderinger
    10
    356 varebilen virker seriøst bygd, utrolig at man da bygger et så lite gjennomtenkt og stygt eksosanlegg!

    Mvh.
    SAL
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.250
    Antall liker
    105.625
    Torget vurderinger
    23
    356 varebilen virker seriøst bygd, utrolig at man da bygger et så lite gjennomtenkt og stygt eksosanlegg!

    Mvh.
    SAL
    Ja, snodig - for bilen ellers er steintøff og med riktige proporsjoner!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.250
    Antall liker
    105.625
    Torget vurderinger
    23

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    ..minner litt om en Graf, eller Vessa, den..Fungerer til formålet sitt. Dagens rullestoler- manuelle eller elektriske- er utrolig smart bygde- de fleste av dem. Kan tilpasses ALLE behov. Ikke en ENESTE en er helt lik en annen. Titanrammer, karbonrammer, innedekk, knastedekk, lastebokser..you name it..det finnes. Spørs hvor langt den disiplinen har kommet når jeg blir alderspensjonist, og trenger en..hehe..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Virkelighetens Professor Z..(Cars 2), Pink..Han var vel en Janus..Tøff sak! Merkelig, men tøff! Den har så definitivt plass her.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn