Mest overvurderte artist/innspilling

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Hanne Boel. Lissom blues/soul uten særpreg etter min mening. Plastmusikk.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.400
Antall liker
11.236
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hanne Boel er grusomt.
Mye dårlig der ute.
Tenker litt på artister/plater som får god kritikk som burde vært under all kritikk.

James Blunt
Daniel Bedingfield
Oasis
Damien Rice (Husker albumet O som kom ut for noen år siden. 6 på terning. ???)

Har heller ikke skjønt genialiteten med Stones. Faktisk heller ikke med Bruce Springsteen. Har likevel stor forståelse for at andre skjønner den.

Lou Reed synes jeg har laget masse fin musikk, for ikke å snakke om Bob Dylan.....
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.

Noen av det forrige århundrets mest innflytelsesrike artister. Mye historieløshet og ingen forståelse for røttene til det disse menneskene lytter på.

Jeg har forståelse for at vi alle ikke liker det samme, men og påstå at disse artistene er overvurderte det forteller meg at her er det liten peiling ute og går.
Men Coldplay suger fortsatt ;D
 
D

dtddiver

Gjest
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.

Noen av det forrige århundrets mest innflytelsesrike artister. Mye historieløshet og ingen forståelse for røttene til det disse menneskene lytter på.

Jeg har forståelse for at vi alle ikke liker det samme, men og påstå at disse artistene er overvurderte det forteller meg at her er det liten peiling ute og går.
Ærlig talt. Det er vel ingen som betviler at disse har hatt og har stor innflytelse. Dette har imidlertid svært lite å gjøre med personlige preferanser; jeg synes Beatles er kjedelig, intetsigende og etter 1965 pseudointellektuelt vissvass. Imidlertid elsker jeg Stones fra samme tid. Begge er inflytelsesrike og viktige artister hsitorisk sett. Men man skal ikke undervurdere hvordan historien tar tak i enkelte ting og glemmer andre tilsynelatende tilfeldig. For eksempel er Syd Barretts soloplater i mine ører geniale, og overgår musikalsk både Beatles og Stones. Men hvem husker vel Madcap Laughs.

Bladde gjennom iPoden til min 13-årige kusine her om dagen. Det var interessant. Masse eldre musikk sammen med ny hardrock. Stones, Zep, Bowie. Hun hadde til og med en ELP-plate! Null Beatles. Husker selv vi hørte på endel Beatles og Stones på fest i åttendeklasse. Mange år etter går det fremdeles mye i Stones på fest, men setter noen på Beatles blir den byttet ganske kvikt. Bare et interessant element. Men jeg trekker det med at Beatles er mest overdurdert tilbake, det er jo Dylan (übergjesp).
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
dtddiver skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.

Noen av det forrige århundrets mest innflytelsesrike artister. Mye historieløshet og ingen forståelse for røttene til det disse menneskene lytter på.

Jeg har forståelse for at vi alle ikke liker det samme, men og påstå at disse artistene er overvurderte det forteller meg at her er det liten peiling ute og går.
Ærlig talt. Det er vel ingen som betviler at disse har hatt og har stor innflytelse. Dette har imidlertid svært lite å gjøre med personlige preferanser; jeg synes Beatles er kjedelig, intetsigende og etter 1965 pseudointellektuelt vissvass. Imidlertid elsker jeg Stones fra samme tid. Begge er inflytelsesrike og viktige artister hsitorisk sett. Men man skal ikke undervurdere hvordan historien tar tak i enkelte ting og glemmer andre tilsynelatende tilfeldig. For eksempel er Syd Barretts soloplater i mine ører geniale, og overgår musikalsk både Beatles og Stones. Men hvem husker vel Madcap Laughs.
Jeg skrev det jeg skrev som en kommentar til de som mener disse artistene jeg nevnte er overvurderte. Hva som er personlig smak er noe helt annet.
Folk får like og høre på akkurat hva de vil. Men og avfeie noe som overvurdert fordi det ikke faller i smak musikalsk, det er og avsløre hvor liten musikkforståelse disse menneskene har.

Og jada jeg har også hørt Syd Barret.
 
D

dtddiver

Gjest
Spørsmålet tolket jeg som hva man personlig synes er mest overvurdert sett i forhold til musikalske meritter. Og sistnevnte kriterium blir fort subjetivt, men så var vel poenget også å finne ut hva folk synes er overvurdert, ikke sette opp musikkvitenskapelige, objektive kriterier - hvis noe slikt finnes.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
dtddiver skrev:
Spørsmålet tolket jeg som hva man personlig synes er mest overvurdert sett i forhold til musikalske meritter. Og sistnevnte kriterium blir fort subjetivt, men så var vel poenget også å finne ut hva folk synes er overvurdert, ikke sette opp musikkvitenskapelige, objektive kriterier - hvis noe slikt finnes.
Smaken er subjektiv, ikke uenig i det. Men hvem som historisk har vært artistene med mest innflytelse, det er ikke subjektivt.
 
R

rico

Gjest
rolfozzy skrev:
dtddiver skrev:
Spørsmålet tolket jeg som hva man personlig synes er mest overvurdert sett i forhold til musikalske meritter. Og sistnevnte kriterium blir fort subjetivt, men så var vel poenget også å finne ut hva folk synes er overvurdert, ikke sette opp musikkvitenskapelige, objektive kriterier - hvis noe slikt finnes.
Smaken er subjektiv, ikke uenig i det. Men hvem som historisk har vært artistene med mest innflytelse, det er ikke subjektivt.
Innflytelse for hvem da? Andre artister? Lyttere? De som skriver musikkhistorien? Hvis det å selge en haug med plater er innflytelse så har vel nevnte artister hatt det da, men hvis jeg synes at f.eks. Dylan, Stones, Springsten eller Beatles er gørr kjedelig og at disse overhodet ikke har hatt innflytelse på meg og dermed heller ikke preget min smak opp igjennom årene, tar jeg da "feil"? Har jeg ikke forstått det? Hva er det jeg eventuelt ikke har forstått? Selvfølgelig skjønner jeg at disse også har hatt forbilder og har på en måte båret noe videre. Men tråden handler om hvem vi synes er mest overvurdert og jeg synes at nevnte artister er blandt disse, oppmerksomheten disse har fått opp igjennom årene står ikke i stil med hva de har levert...Synes jeg. Sånn for ordens skyld så har jeg overhodet ikke problemer med av nevnte artister har preget livet til andre og at de på nærmeste har gudestatus i enkelte leire, jeg er over gjennomsnittet interessert i musikk og forstår veldig godt følelsen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.278
Antall liker
6.660
Mest overvurderte innspillinger er alle ræpp-plater som ikke er totalslaktet.
 
D

dtddiver

Gjest
Litt OT, men kom på denne godbiten à propos Dylan ;D

BOB DYLAN BLUES
Syd Barrett


Got the Bob Dylan blues
And the Bob Dylan Shoes
And my clothes and my hair’s in a mess
But you know I just couldn’t care less

Goin’ to write me a song
Bout’ what’s right and what’s wrong
Bout’ god and my god and all that
Quiet while I make like a cat

Cause I’m a poet
Don’t ya know it
And the wind, you can blow it
Cause I’m Mr. Dylan, the king
And I’m free as a bird on the wing

Roam from town to town
Guess I get people down
But I don’t care too much about that
Cause my gut and my wallet are fat

Make a whole lotta dough
But I deserve it though
I’ve got soul and a good heart of gold
So I’ll sing about war in the cold

Well I sing about dreams
And I rhymes it with seams
Cause it seems that my dream always means
That I can prophesy all kinds of things

Well the guy that digs me
Should try hard to see
That he buys all my discs and a hat
And when I’m in town go see that
 
T

tangenAVdesign

Gjest
Pløyde gjennom gamle Pink Floyd plater her om dagen. Dette må være overvurdert de luxe, makan til sjelløst kjedelig skvip! Trendsettende og nyskapende i sin tid var det sikkert, men i dag holder det ikke mål synes jeg. Tenker på platene Wish you were here, Dark side of the moon og The wall først og fremst.

Neil Young er undervurdert spør du meg. Bare hør på konsertopptaket fra Massey Hall 1971. Mer intens stemning er vanskelig å få til. :)
 
D

dtddiver

Gjest
tangenAVdesign skrev:
Pløyde gjennom gamle Pink Floyd plater her om dagen. Dette må være overvurdert de luxe, makan til sjelløst kjedelig skvip! Trendsettende og nyskapende i sin tid var det sikkert, men i dag holder det ikke mål synes jeg. Tenker på platene Wish you were here, Dark side of the moon og The wall først og fremst.

Neil Young er undervurdert spør du meg. Bare hør på konsertopptaket fra Massey Hall 1971. Mer intens stemning er vanskelig å få til. :)
Selv om jeg elsker Pink Floyd, kan jeg være enig i at noe av det er veldig overvurdert. Da spesielt The Wall og WYWH. Meddle og Animals derimot..
 
H

Hugh

Gjest
tangenAVdesign skrev:
Pløyde gjennom gamle Pink Floyd plater her om dagen. Dette må være overvurdert de luxe, makan til sjelløst kjedelig skvip! Trendsettende og nyskapende i sin tid var det sikkert, men i dag holder det ikke mål synes jeg. Tenker på platene Wish you were here, Dark side of the moon og The wall først og fremst.

Neil Young er undervurdert spør du meg. Bare hør på konsertopptaket fra Massey Hall 1971. Mer intens stemning er vanskelig å få til. :)
Hør, hør. Pink Floyd er ikke annet enn fantasiløs ingeniørrock som satser på kunstnerisk troverdighet gjennom det faktum at sinnssykdom og død rammer medlemmene.

Guilmours fantasiløse gitarrunk og svake vokal, samt den latterlige porteføljen med pompøs liksom -rock skaper en helhet som man må være lettere tilbakestående og/eller ytterst fantasiløs som menneske for å like.

Den eneste grunnen til at U2 stikker av med 1. premien her er at de (utrolig nok) er verdens største rockeband. Begge band mangler en hver evne til å skape album og enkeltlåtene er i bestefall kjedelige eller så pompøse at tårer spruter og ansiktet blir rødt i skam.

Neil Youngs er helt klart undervurdert, men intet av verdi har kommet fra den kanten etter Ragged Glory (1990). Som alle store balanserer han ustøtt mellom idiot og geni. Deilig.
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
127
Torget vurderinger
2
LMC skrev:
musikerne er ok men dama som har opera bakgrunn suger!
mvh
Helt enig, det blir dårlg vokal når man skal suge samtidig.
(kunne ikke dy meg, thi hi)
 
D

dtddiver

Gjest
Hugh skrev:
[..]den latterlige porteføljen med pompøs liksom -rock skaper en helhet som man må være lettere tilbakestående og/eller ytterst fantasiløs som menneske for å like.
Det er mange som liker Pink Floyd - jeg er en av dem - som ikke er tilbakestående og fantasiløse. Jeez for en idiotisk uttalelse.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.
Når det gjelder Dylan så er det vel fordi han har solgt sin sjel, og latt musikk bransjen bestemme. De fleste av CD'ene hans er iallfall sterkt dynamikk komprimerte og gir så og si null glede av å høre på!
 
U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.

Noen av det forrige århundrets mest innflytelsesrike artister. Mye historieløshet og ingen forståelse for røttene til det disse menneskene lytter på.

Jeg har forståelse for at vi alle ikke liker det samme, men og påstå at disse artistene er overvurderte det forteller meg at her er det liten peiling ute og går.
Her må du skille mellom historikk/personligheter og musikalske opplevelse vi får idag. Jeg la til grunn bare det siste da det er nettopp det som muligens gjør dem overvurderte. Kontrasten mellom disse premissene. Personlig så er det klart det musikalske som betyr mest. Langt over tekster også. Slik har jeg det med film også. Jeg vil bli betatt av filmen og det å vite mye om dem som lager de er langt mindre viktig for meg.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
limvingen skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.
Når det gjelder Dylan så er det vel fordi han har solgt sin sjel, og latt musikk bransjen bestemme. De fleste av CD'ene hans er iallfall sterkt dynamikk komprimerte og gir så og si null glede av å høre på!
Det var vel ikke akkurat hvordan lyden er som jeg tenkte på.
De går bra her hos meg, selv om jeg som regel spiller vinylutgavene.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.

Noen av det forrige århundrets mest innflytelsesrike artister. Mye historieløshet og ingen forståelse for røttene til det disse menneskene lytter på.

Jeg har forståelse for at vi alle ikke liker det samme, men og påstå at disse artistene er overvurderte det forteller meg at her er det liten peiling ute og går.
Her må du skille mellom historikk/personligheter og musikalske opplevelse vi får idag. Jeg la til grunn bare det siste da det er nettopp det som muligens gjør dem overvurderte. Kontrasten mellom disse premissene. Personlig så er det klart det musikalske som betyr mest. Langt over tekster også. Slik har jeg det med film også. Jeg vil bli betatt av filmen og det å vite mye om dem som lager de er langt mindre viktig for meg.
Dette har med smak og gjøre det du skriver her. Det er ikke noe problem og forstå at smaken, og hva man lytter etter er forskjellig. Det er mye musikk som jeg personlig ikke hører på fordi det ikke faller i min smak. Men samtidig kan det være artister som ikke skal beskyldes for å være overvurdert fordi de ikke tilfredstiller min smak.
 
T

tangenAVdesign

Gjest
Hugh skrev:
Neil Youngs er helt klart undervurdert, men intet av verdi har kommet fra den kanten etter Ragged Glory (1990). Som alle store balanserer han ustøtt mellom idiot og geni. Deilig.
Det er godt mulig at de siste åra hans har vært labre, men hva har det med saken å gjøre? Det er bare den kulørte pressen som kun er opptatt av hvilke plater som kom i går. En av mine andre store helter har ikke levert en pøkk de siste 258 åra heller, men det gjør han definitivt ikke noe mindre interessant!
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.760
Antall liker
7.712
el_mariachi skrev:
Nils Lofgren [1997] - Acoustic Live

Kassegitaronani på sitt værste.
Ja, en av svært få plater jeg har kjøpts om følge av anbefalinger her på Sentralen, og blant ditto promiller bomkjøp i min samling.

(Ellers er det livet for kort til å diskutere musikk med folk som mener Dylan, Young og Reed er kjedelig og overvurdert, men av ren nyskjerrighet hadde det vært interessant å vite hva disse i tilfelle regner som undervurdert?)
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.735
Antall liker
3.955
Torget vurderinger
96
Hugh skrev:
Polkagris skrev:
Neil Young. Det går ikke ann å være musikalsk og samtidig like denne mannen. Sur gitar, og falsk, stygg og sur stemme. Tonedøv og kjedelig mann.

White Stripes - ren tortur.
Lou Reed
Bob Dylan
Stones

Beatles... neida.. hehe.
Har ikke kommunen gitt deg nytt høreapparat enda? Og, forresten; ble det noe av dette, avlyste i 11. time, lobotomiinngrepet ditt likevel? Ikke verst da at du kan skrive, dvs. i den forstand at motorikken tilsynelatende fungerer, men at hjernen tydeligvis ikke er helt med på hva armene dine gjør. Men, det bedrer seg snart vet du. Fatt mot!
Vet at mange er uenig her.. og Beatles var en spøk selvfølgelig, jeg mener Beatles er tidenes popband med udødelige låter.
Ellers kan jeg nevne at jeg lytter til all slags musikk; jazz, rock, klassisk, instrumentalmusikk og mye mer.
Neil Young kan ikke synge, godt mulig han har laget et knippe greie låter, men at han spiller og synger surt som faen gjør at jeg ikke orker mannen. Skranglerock og folk som lager deppemusikk har jeg heller ikke særlig sans for.
Ellers er kommentarene dine totalt fri for musikalske argument. Fatt mot og prøv igjen :)

Ble også spurt her et sted om hva folk som ikke liker nevnte artister hører på. kan nevne Ryan Adams (to første platene, mye dritt de siste åra) Diana Krall, Bach's orgelverk, AC/DC, Bjørn Eidsvåg, Kari Bremnes, Dave Weckl, Dream Theater, Pink Floyd, Michael Ruff, Pål Flaata, Beatles selvfølgelig, Deep Purple (tidligere plater) og mye mer....
 
H

Hugh

Gjest
noruego: Lofgren er ikke artist, han er musiker. Ganske kjedelig også selv om han var kul da han spilte med Young på Tonight's the Night i 75. Vanskelig å si at en kjedelig svenske som selger 20000 plater på verdensbasis er overvurdert...
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.760
Antall liker
7.712
Hugh skrev:
noruego: Lofgren er ikke artist, han er musiker. Ganske kjedelig også selv om han var kul da han spilte med Young på Tonight's the Night i 75. Vanskelig å si at en kjedelig svenske som selger 20000 plater på verdensbasis er overvurdert...
Om det ikke skulle gå klart nok frem, så var koblingen Lofgren-overvurdert-HFS... mao i godt selskap med et knippe hyppig anbefalte syngedamer her inne.
 
U

utgatt60135

Gjest
Polkagris skrev:
Hugh skrev:
Polkagris skrev:
Neil Young. Det går ikke ann å være musikalsk og samtidig like denne mannen. Sur gitar, og falsk, stygg og sur stemme. Tonedøv og kjedelig mann.

White Stripes - ren tortur.
Lou Reed
Bob Dylan
Stones

Beatles... neida.. hehe.
Har ikke kommunen gitt deg nytt høreapparat enda? Og, forresten; ble det noe av dette, avlyste i 11. time, lobotomiinngrepet ditt likevel? Ikke verst da at du kan skrive, dvs. i den forstand at motorikken tilsynelatende fungerer, men at hjernen tydeligvis ikke er helt med på hva armene dine gjør. Men, det bedrer seg snart vet du. Fatt mot!
Vet at mange er uenig her.. og Beatles var en spøk selvfølgelig, jeg mener Beatles er tidenes popband med udødelige låter.
Ellers kan jeg nevne at jeg lytter til all slags musikk; jazz, rock, klassisk, instrumentalmusikk og mye mer.
Neil Young kan ikke synge, godt mulig han har laget et knippe greie låter, men at han spiller og synger surt som faen gjør at jeg ikke orker mannen. Skranglerock og folk som lager deppemusikk har jeg heller ikke særlig sans for.
Ellers er kommentarene dine totalt fri for musikalske argument. Fatt mot og prøv igjen :)

Ble også spurt her et sted om hva folk som ikke liker nevnte artister hører på. kan nevne Ryan Adams (to første platene, mye dritt de siste åra) Diana Krall, Bach's orgelverk, AC/DC, Bjørn Eidsvåg, Kari Bremnes, Dave Weckl, Dream Theater, Pink Floyd, Michael Ruff, Pål Flaata, Beatles selvfølgelig, Deep Purple (tidligere plater) og mye mer....
Selv om jeg var enig i de Polkagris ikke likte så spiller jeg sjelden de artistene han nevner her igjen.

Hvordan vi liker musikken i seg selv og ikke minst vokaler, er og blir meget subjektivt. Egentlig skjønner jeg ikke at noen kan hisse seg opp av ulike meninger om dette. Når vi legger til betydinger utenfor det rent musikalske og også legger stor betyding i verdien av tekster, budskap, poesi, ol, så blir det mer komplekst. Hvor mye vekt vi legger på dette får være opp til hver enkelt uten at vi trenger å si at det ene er bedre enn det andre. Selv synes jeg betyding utenfor det musikalske er interessant, men uten å like stemmene og musikken så blir det mest historie og lite spilt for min del. Så enkelt som det. Om de er over- eller undervurdert er da egenlig ikke så viktig siden vi kan velge musikk selv.

Om noen lurer på hvilke artister jeg og andre setter pris på så lager jeg snart en tråd om album som står oss høyest. Om delttagelsen er stor nok så kunne det vært morsom med en avstemning over de albumene som blir nevnt mest. Sikkert noen som ikke liker slike rangeringer men anbefaler å se det som artig fremfor alvorlig.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Som sagt tidligere i tråden mener jeg Dylan er overvurdert, og jeg visste at det ville komme reaksjoner.

Bob Dylan har laget noen få låter som anses som udødelige, og det er greit nok. Men hva med resten av platene hans. Jeg har ikke antallet i hodet, og det interesserer meg forsåvidt ikke heller, men her er det mye møl og makkverk. Det er det ikke bare jeg som mener. Mang en musikkanmelder har tatt for seg Dylans plater og bare et fåtall av skivene får godkjent karakter, og enda færre får skryt. Poenget mitt er at en person som har laget så mye musikk som Dylan, burde ha flere udødelige hits/slagere å vise til enn hva tilfellet er, for å få den legendestatusen han har fått. Hvor mange dårlige plater skal Dylan få lov til å lage uten at det går ut over omdømmet hans? The answer is blowing in the wind.

Mvh. Birdman
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.760
Antall liker
7.712
Birdman skrev:
Som sagt tidligere i tråden mener jeg Dylan er overvurdert, og jeg visste at det ville komme reaksjoner.

Bob Dylan har laget noen få låter som anses som udødelige, og det er greit nok. Men hva med resten av platene hans. Jeg har ikke antallet i hodet, og det interesserer meg forsåvidt ikke heller, men her er det mye møl og makkverk. Det er det ikke bare jeg som mener. Mang en musikkanmelder har tatt for seg Dylans plater og bare et fåtall av skivene får godkjent karakter, og enda færre får skryt. Poenget mitt er at en person som har laget så mye musikk som Dylan, burde ha flere udødelige hits/slagere å vise til enn hva tilfellet er, for å få den legendestatusen han har fått. Hvor mange dårlige plater skal Dylan få lov til å lage uten at det går ut over omdømmet hans? The answer is blowing in the wind.

Mvh. Birdman
du tøyser vel nå, fuglemann?

Hva med Song to Woody, Masters of war, A hard rain's a-gonna fall, Girl from the North country, Blowin' in the wind, Don't think twice, it;s all right, Oxford town, Talkin' World War III blues, Corinna, Corinna, It ain't me, babe, The lonesome death of Hattie Carroll, The times they are a-changin', All I really want to do, Only a pawn in ther game, I don't believe you (she acts like we never have met), To Ramona, With God on our side, Spanish Harlem incident, The ballad of Hollis Brown, Chimes of freedom, My back pages, Like a rolling stone, Desolation row, It's all over now, baby blue, It's alright, ma (I'm only bleeding), Highway 61 revisited, Mr. Tambourine man, Subterranean homesick blues, Ballad of a thin man, Love minus zero/No limit, She belongs to me, Bob Dylan's 115th dream, Gates of Eden, Queen Jane approximately, It takes a lot to laugh, it takes a train to cry, Tombstone blues, Sad eyed lady of the Lowlands, Just like a woman, Visions of Johanna, I want you, Rainy day women #12 & 35, Stuck inside of mobile with the Memphis blues again, One of us must know (sooner or later), Fourth time around, Positively 4th street, All along the watchtower, Dear landlord, I'll be your baby tonight, I pity the poor immigrant, Drifter's escape, I dreamed I saw St. Augustine, I threw it all away, Lay lady lay, Tonight I'll be staying here with you, If not for you, The man in me, Sign on the window, I shall be released, You ain't goin' nowhere, Tomorrow is a long time, Knockin' on heaven's door, Forever young, Idiot wind, Shelter from the storm, You're gonna make me lonesome when you go, Isis, Million dollar bash, I you see her, say hello, Tears of rage, Simple twist of fate, You're a big girl now, Lily, rosemary and the jack of hearts, Goin' to Acapulco, This wheel's on fire, Hurricane, One more cup of coffee, Romance in Durango, Oh, sister, Changing of the guards, Señor (tales of yankee power), Gotta serve somebody, I believe in you, Every grain of sand, Jokerman, Lay down your weary tune, Quinn the eskimo (the mighty Quinn), Brownsville girl, Man in the long black coat, Most of the time, Blind Willie McTell, Tangled up in blue, I'll keep it with mine, Love sick, Not dark yet, Standing in the doorway, Talkin' Bear mountain picnic massacre blues, Things have changed, Mississippi, Po' boy og Lonesome day blues, ja bare for å ha nevnt en håndfull?

noruego
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
noruego skrev:
bare for å ha nevnt en håndfull?
Jeg tøyser ikke. Det er såvidt jeg kan se nøyaktig en håndfull (fem) låter, av alle de du ramset opp, som er godt kjent blant den gemene hopen i gata. Resten er kanskje ok for dem som har lært seg å like Dylan, men de spilles "aldri" på radio. Da koker det igjen ned til et fåtall låter som tåler tidens tann. Dette er etter min mening ikke nok til mer enn å huskes som en i mengden av artister som har skrevet noen gode låter.

Mvh. Fuglemann
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Birdman skrev:
noruego skrev:
bare for å ha nevnt en håndfull?
Jeg tøyser ikke. Det er såvidt jeg kan se nøyaktig en håndfull (fem) låter, av alle de du ramset opp, som er godt kjent blant den gemene hopen i gata. Resten er kanskje ok for dem som har lært seg å like Dylan, men de spilles "aldri" på radio. Da koker det igjen ned til et fåtall låter som tåler tidens tann. Dette er etter min mening ikke nok til mer enn å huskes som en i mengden av artister som har skrevet noen gode låter.

Mvh. Fuglemann
Jeg er enig med deg i en ting, Birdman. Det blir spilt alt for lite Dylan på radioen.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.760
Antall liker
7.712
Birdman skrev:
noruego skrev:
bare for å ha nevnt en håndfull?
Jeg tøyser ikke. Det er såvidt jeg kan se nøyaktig en håndfull (fem) låter, av alle de du ramset opp, som er godt kjent blant den gemene hopen i gata. Resten er kanskje ok for dem som har lært seg å like Dylan, men de spilles "aldri" på radio. Da koker det igjen ned til et fåtall låter som tåler tidens tann. Dette er etter min mening ikke nok til mer enn å huskes som en i mengden av artister som har skrevet noen gode låter.

Mvh. Fuglemann
Kan ikke se hva den gemene hop skulle ha med dette å gjøre. Eller mer du at alt som ikke er kjent i det mælende idiotis rekker må være for overvurdert å regne?
 
P

Parelius

Gjest
noruego skrev:
Birdman skrev:
noruego skrev:
bare for å ha nevnt en håndfull?
Jeg tøyser ikke. Det er såvidt jeg kan se nøyaktig en håndfull (fem) låter, av alle de du ramset opp, som er godt kjent blant den gemene hopen i gata. Resten er kanskje ok for dem som har lært seg å like Dylan, men de spilles "aldri" på radio. Da koker det igjen ned til et fåtall låter som tåler tidens tann. Dette er etter min mening ikke nok til mer enn å huskes som en i mengden av artister som har skrevet noen gode låter.

Mvh. Fuglemann
Kan ikke se hva den gemene hop skulle ha med dette å gjøre. Eller mer du at alt som ikke er kjent i det mælende idiotis rekker må være for overvurdert å regne?
Det er vel her Syd Barret kommer inn, tenker jeg. Den gemene hops favoritt.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Poenget mitt er vel at, hvis Dylan var den guden noen skal ha det til, så burde han etter min fatteevne være anerkjent hos en større gruppe mennesker enn han er. Dagens kvasiintellektuelle og aldrende hippyer ser den mannen som et mye større geni enn han fortjener i mine øyne.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Birdman skrev:
Poenget mitt er vel at, hvis Dylan var den guden noen skal ha det til, så burde han etter min fatteevne være anerkjent hos en større gruppe mennesker enn han er. Dagens kvasiintellektuelle og aldrende hippyer ser den mannen som et mye større geni enn han fortjener i mine øyne.
Du er nok en ordentlig liten tøysekopp du, Birdman.
 
S

slowmotion5

Gjest
Vel, jeg har aldri likt Stones og Dylan. Men det betyr ikke at de er dårlige, det betyr bare at jeg ikke liker musikken deres.

Jeg begynner etterhvert å få sansen for Neil Young.

;)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
rolfozzy skrev:
Birdman skrev:
Poenget mitt er vel at, hvis Dylan var den guden noen skal ha det til, så burde han etter min fatteevne være anerkjent hos en større gruppe mennesker enn han er. Dagens kvasiintellektuelle og aldrende hippyer ser den mannen som et mye større geni enn han fortjener i mine øyne.
Du er nok en ordentlig liten tøysekopp du, Birdman.
Takk for at du tar det så pent, rolfozzy ;).
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.446
Antall liker
40.728
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
slowmotion5 skrev:
Vel, jeg har aldri likt Stones og Dylan. Men det betyr ikke at de er dårlige, det betyr bare at jeg ikke liker musikken deres.

Jeg begynner etterhvert å få sansen for Neil Young.

;)
som jeg skulle ha sagt det selv

mvh
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.357
Antall liker
11.339
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det eneste gode med Dylan var The Band !!
Og det veier godt opp...
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.760
Antall liker
7.712
Birdman skrev:
Poenget mitt er vel at, hvis Dylan var den guden noen skal ha det til, så burde han etter min fatteevne være anerkjent hos en større gruppe mennesker enn han er. Dagens kvasiintellektuelle og aldrende hippyer ser den mannen som et mye større geni enn han fortjener i mine øyne.
Vil nå heller snu problemstillingen på hodet og hevde at en artist som ikke er kjent blant den gemene hop nok snarere er undervurdert enn overvurdert. For hvordan kan en artist folk flest ikke kjenner til være overvurdert?
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
OASIS...spes i sine egne øyne..går rundt med innstillingen at dem e verdens beste band,pøh :mad:
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
noruego skrev:
Birdman skrev:
Poenget mitt er vel at, hvis Dylan var den guden noen skal ha det til, så burde han etter min fatteevne være anerkjent hos en større gruppe mennesker enn han er. Dagens kvasiintellektuelle og aldrende hippyer ser den mannen som et mye større geni enn han fortjener i mine øyne.
Vil nå heller snu problemstillingen på hodet og hevde at en artist som ikke er kjent blant den gemene hop nok snarere er undervurdert enn overvurdert. For hvordan kan en artist folk flest ikke kjenner til være overvurdert?
Artisten er da i aller høyeste grad kjent blant den gemene hop. Men det faktum at det kun er en liten del av Dylans livsverk som fester seg hos folk flest, er for meg nok til å mene at han ikke fortjener sin heltestatus. For meg er han en middelmådig poet og en sørgelig vokalist. Noen har fått det for seg at dette satt sammen er genialt.
 
Topp Bunn