MGP 24

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Jo Sveits hadde stemme...
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.224
    Antall liker
    1.098
    Torget vurderinger
    1
    Jo Sveits hadde stemme...
    Stemmen ligner på Russel Mael i Sparks. I hvert fall i åpningen.
    Utrolig bra innslag.
    Det ultimate Norsk-kicket hadde vært om det blir Norge, Sverige og Sveits so, kjemper i finalen.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    708
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Har blitt noen av disse Ramdi da da diggi da diggi do, i retrospekt hadde blitt krise å sende Keiino sitt innslag
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Mange bra prestasjoner, selv om de musikalske kvaliteter varierer noe...
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Sveits ser ut til å kunne ha en vinner.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.637
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Jeg synes det var overraskende mange bra låter og artister........ og jeg synes svenskene fortjener skryt for et bra show.......... litt skremmende med hva kunstig inteligens klarer og gjøre allerede nå i 2024........ Abba "live" i 2024 som unge........litt skremmende.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    708
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Så.. da er det enten Switzerland, Frankrike, Kroatia som kan vinne ser det ut til
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Så var det folkejuryen.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.224
    Antall liker
    1.098
    Torget vurderinger
    1
    Dette gir litt assosiasjoner til Jan Teigen-epoken. VI lyttet til Mil Etter Mil, stolte som ei fele. Og så endte det med at vi måtte gråte oss i søvn utpå natta med 0 poeng.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Ja, vi skryter av toleranse, og det var vel også en fortjent seier.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.120
    Antall liker
    22.400
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kulokken i introen på Gåte-låta låter bedre i originalopptak enn i Gåte-låta, som jeg skrudde av etter refrenget første gang. Og det var alt jeg så av årets ESC-finaledeltakere Er det overhode noen deltakere som gjør mer enn singback på scenen?
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.518
    Antall liker
    11.563
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hvis MGP i år var så utrolig politisk, hva betyr det at (sånn cirka) nøytrale Sveits vant?
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    449
    Antall liker
    647
    Sted
    Oslo
    Hvis MGP i år var så utrolig politisk, hva betyr det at (sånn cirka) nøytrale Sveits vant?
    Den beste låten pleier å vinne uansett heldigvis.... (denne gangen også)

    At Gåte ikke slo an internasjonalt var vel ikke overraskende?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.511
    Antall liker
    9.567
    Gåte har en aldeles grusom låt. Sur hyling og kauking blandet med intetsigende rock. Fortjent sisteplass.
    Så ikke sendingen i går men jeg har aldri helt skjønt denne hypen av Gåte, de driver i kvasi x-over land med en vokalist som har et ganske så begrenset repertoar. De er nok en favoritt hos enkelte i pressen og det vil jo alltid hjelpe på. NRK viste en konsert med dem her i forrigé uke og der bekreftet de at jeg har helt rett. :cool:
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    2.480
    Sted
    Portugal
    Eurovision: En havarirapport
    Av,

    Asle Toje

    Asle Toje


    Jeg så ikke på Eurovision. Hørte ingen av låtene. Stemte ikke på noen av landene. Men siden denne feiringen av barnevennlig seksualisering fikk mer mediedekning enn starten på den russiske sommeroffensiven eller at Israel åpent utfordret USAs autoritet ved å trampe på Bidens røde linje og sende styrker inn i den tettpakkede byen Rafah, la meg si noen ord.

    Bakteppet er at Eurovision podienektet Russland da landet angrep Ukraina, men ikke gjorde det samme mot Israel. Dette falt enkelte tungt for brystet. Snart var de der, posørene. Jeg så dette fenomenet for første gang i 2002, da fotballaget Celtic spilte mot Rangers og fansen svøpte seg i henholdsvis palestinske og israelske flagg – mest for å provosere motparten

    Resultatet er hva vi var vitne til i helgen. Kampen om Israels deltagelse i Eurovision 2024 som å se to skallede menn krangle om en kam. Dette forklarer hvorfor Israel ikke kom i nærheten av å vinne Eurovision, hvorfor det ikke hadde betydd noe om de hadde vunnet og hvorfor du var en tulling som brukte tid på dette.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    725
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Så ikke sendingen i går men jeg har aldri helt skjønt denne hypen av Gåte, de driver i kvasi x-over land med en vokalist som har et ganske så begrenset repertoar. De er nok en favoritt hos enkelte i pressen og det vil jo alltid hjelpe på. NRK viste en konsert med dem her i forrigé uke og der bekreftet de at jeg har helt rett. :cool:
    Det er populært band. Blir for særnorsk for meg.

    Var visst under 900 000 som så programmet live. Syns svenskene klarte å lage en all right produksjon, men det er flere men, som må diskiteres i etterkant hvis konseptet skal overleve.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.364
    Antall liker
    9.211
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Eurovision: En havarirapport
    Av,

    Asle Toje

    Asle Toje


    Jeg så ikke på Eurovision. Hørte ingen av låtene. Stemte ikke på noen av landene. Men siden denne feiringen av barnevennlig seksualisering fikk mer mediedekning enn starten på den russiske sommeroffensiven eller at Israel åpent utfordret USAs autoritet ved å trampe på Bidens røde linje og sende styrker inn i den tettpakkede byen Rafah, la meg si noen ord.

    Bakteppet er at Eurovision podienektet Russland da landet angrep Ukraina, men ikke gjorde det samme mot Israel. Dette falt enkelte tungt for brystet. Snart var de der, posørene. Jeg så dette fenomenet for første gang i 2002, da fotballaget Celtic spilte mot Rangers og fansen svøpte seg i henholdsvis palestinske og israelske flagg – mest for å provosere motparten

    Resultatet er hva vi var vitne til i helgen. Kampen om Israels deltagelse i Eurovision 2024 som å se to skallede menn krangle om en kam. Dette forklarer hvorfor Israel ikke kom i nærheten av å vinne Eurovision, hvorfor det ikke hadde betydd noe om de hadde vunnet og hvorfor du var en tulling som brukte tid på dette.
    Russland ble nektet når de angrep Ukraina..

    Og Israel skal nektes når de ble angrepet av Palestina? Ser ikke logikken.. men det er jo ikke noe logikk :)
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.066
    Antall liker
    4.481
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det vel ikke angrepet folk reagerer på, men brøken.
    Gåte vant mange nye fans,tilhører en annen liga enn GP-suppa. Aiko sang jo bra, men..
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Ifølge EBU er Russland nektet deltagelse for noen brudd på EBUs regler, ikke direkte grunnet angrepet på Ukraina, men det er nok bare noe de finner på. Israel ble angrepet av Hamas, ikke av en stat som ikke finnes. De har all rett til å forsvare seg mot Hamas, men de angriper jo alle på Gaza. Selvfølgelig er det vanskelig å identifisere hvem som er med i Hamas, men de har satt i gang et massivt angrep mot Gaza der de fokuserer på å ødelegge infrastruktur, ødelegger skoler og sykehus og nekter hjelpeorganisasjoner å komme inn med nødhjelp. Det er det man reagerer på og som gjorde at mange ville nekte dem deltagelse.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.555
    Antall liker
    2.091
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det vel ikke angrepet folk reagerer på, men brøken.
    Gåte vant mange nye fans,tilhører en annen liga enn GP-suppa. Aiko sang jo bra, men..
    Gåte var rett og slett utrolig svakt som alt annet i dette medie hysteriet
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.555
    Antall liker
    2.091
    Torget vurderinger
    8
    Ifølge EBU er Russland nektet deltagelse for noen brudd på EBUs regler, ikke direkte grunnet angrepet på Ukraina, men det er nok bare noe de finner på. Israel ble angrepet av Hamas, ikke av en stat som ikke finnes. De har all rett til å forsvare seg mot Hamas, men de angriper jo alle på Gaza. Selvfølgelig er det vanskelig å identifisere hvem som er med i Hamas, men de har satt i gang et massivt angrep mot Gaza der de fokuserer på å ødelegge infrastruktur, ødelegger skoler og sykehus og nekter hjelpeorganisasjoner å komme inn med nødhjelp. Det er det man reagerer på og som gjorde at mange ville nekte dem deltagelse.
    ikke mye sannhet der! Israel tillater nødhjelp med det blir styrt av hamas! Skoler og sykehus brukes som rakett baser av hamas så Israel har intet valg! I tillegg så blir en 20 år gammel vokalist truet på livet av hamas sympatisører utkledd som terrorister for og opptre!
    Uansett surt at det er politikken som styrer slike eventet
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.878
    Antall liker
    1.021
    Ifølge EBU er Russland nektet deltagelse for noen brudd på EBUs regler, ikke direkte grunnet angrepet på Ukraina, men det er nok bare noe de finner på. Israel ble angrepet av Hamas, ikke av en stat som ikke finnes. De har all rett til å forsvare seg mot Hamas, men de angriper jo alle på Gaza. Selvfølgelig er det vanskelig å identifisere hvem som er med i Hamas, men de har satt i gang et massivt angrep mot Gaza der de fokuserer på å ødelegge infrastruktur, ødelegger skoler og sykehus og nekter hjelpeorganisasjoner å komme inn med nødhjelp. Det er det man reagerer på og som gjorde at mange ville nekte dem deltagelse.
    Israel arrangerte det for å få grunnlag til å slakte alle i likhet med 11.september, fra 1947 har Israhell vært en terrorstat av monsterløgnere, de fortjener ingen sympati. bare folk som ikke gidder å sjekke 2 sider av noe som helst (vestlig media) støtter de. de samme idiotene møter jeg i kirken ofte, ikke vits å nevne noe engang, de er stokk tett.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.295
    Antall liker
    9.630
    Så de skulle nektes å delta av grunner som ikke har noe med EBU å gjøre.. i tillegg står det klart at det ikke skal være noe politikk..
    Hvorfor er da Russland utestengt? De er jo paria i nærmest alle typer arrangementer.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Nå tror jeg vi dropper politikken og fokuserer på musikken. Til førstnevnte har vi Off-Topic på Hifisentralen, der kan dere diskutere politikk.

    Bjørn.H, moderator
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.589
    Antall liker
    2.793
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ser MGP hvert år, har lissom blitt tradisjon - selv om man kan stille store spørsmålstegn ved den musikalske kvaliteten, både hva angår melodier og vokal.
    I år var det mye "rart", og rarest av alt var Irland. GRUSOMT!
    Sveits vant jo rimelig klart, uten at hen av den grunn klarte å treffe en eneste nerve hos meg.
    Ville kanskje sagt at Frankrike burde vunnet, eller muligens Italia.
    Hvorfor og hvordan Gåte ble vår representant, forblir for meg en gåte. Hvordan kunne vi sende noe sånt?
    Tar ikke her stilling til hvorvidt Israel burde/ikke burde fått delta - men nå var de engang med, og det musikalske og fremføringsmessige var ikke så hakkanes gale.

    Totalopplevelsen var for min del skuffende, men det er vel sånn det skal være. Det ER jo et sirkus. Hvis man skulle kommet med et ønske for neste års sirkus, ville det vært større fokus på musikk og utøvelse, og ditto mindre på alt annet som lissom skal være med på å skape fuzz rundt bidrag og utøvere. Kan ikke helt se at f x Irland, Finland og Sveits sine utøvere - slik de ble presentert - prøver litt for hardt på å være "spesielle".......

    mvh
    Proffen
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn