Aurora
Æresmedlem
Vel.. mussikk og mussik.... mettall regnes visstnok også som mussikk.....
Vel, hun er 17 år som synger nåDet er jo noen kjekke unge damer med da
Stemmen ligner på Russel Mael i Sparks. I hvert fall i åpningen.Jo Sveits hadde stemme...
Ukraina kom på 3 plass i følge folkestemmene. Kroatia på 1 plass og Israel på 2 !Vant Ukraina folkestemmene?
Den beste låten pleier å vinne uansett heldigvis.... (denne gangen også)Hvis MGP i år var så utrolig politisk, hva betyr det at (sånn cirka) nøytrale Sveits vant?
Så ikke sendingen i går men jeg har aldri helt skjønt denne hypen av Gåte, de driver i kvasi x-over land med en vokalist som har et ganske så begrenset repertoar. De er nok en favoritt hos enkelte i pressen og det vil jo alltid hjelpe på. NRK viste en konsert med dem her i forrigé uke og der bekreftet de at jeg har helt rett.Gåte har en aldeles grusom låt. Sur hyling og kauking blandet med intetsigende rock. Fortjent sisteplass.
Det er populært band. Blir for særnorsk for meg.Så ikke sendingen i går men jeg har aldri helt skjønt denne hypen av Gåte, de driver i kvasi x-over land med en vokalist som har et ganske så begrenset repertoar. De er nok en favoritt hos enkelte i pressen og det vil jo alltid hjelpe på. NRK viste en konsert med dem her i forrigé uke og der bekreftet de at jeg har helt rett.
Russland ble nektet når de angrep Ukraina..Eurovision: En havarirapport
Av,
Asle Toje
Jeg så ikke på Eurovision. Hørte ingen av låtene. Stemte ikke på noen av landene. Men siden denne feiringen av barnevennlig seksualisering fikk mer mediedekning enn starten på den russiske sommeroffensiven eller at Israel åpent utfordret USAs autoritet ved å trampe på Bidens røde linje og sende styrker inn i den tettpakkede byen Rafah, la meg si noen ord.
Bakteppet er at Eurovision podienektet Russland da landet angrep Ukraina, men ikke gjorde det samme mot Israel. Dette falt enkelte tungt for brystet. Snart var de der, posørene. Jeg så dette fenomenet for første gang i 2002, da fotballaget Celtic spilte mot Rangers og fansen svøpte seg i henholdsvis palestinske og israelske flagg – mest for å provosere motparten
Resultatet er hva vi var vitne til i helgen. Kampen om Israels deltagelse i Eurovision 2024 som å se to skallede menn krangle om en kam. Dette forklarer hvorfor Israel ikke kom i nærheten av å vinne Eurovision, hvorfor det ikke hadde betydd noe om de hadde vunnet og hvorfor du var en tulling som brukte tid på dette.
Gåte var rett og slett utrolig svakt som alt annet i dette medie hysterietNå er det vel ikke angrepet folk reagerer på, men brøken.
Gåte vant mange nye fans,tilhører en annen liga enn GP-suppa. Aiko sang jo bra, men..
ikke mye sannhet der! Israel tillater nødhjelp med det blir styrt av hamas! Skoler og sykehus brukes som rakett baser av hamas så Israel har intet valg! I tillegg så blir en 20 år gammel vokalist truet på livet av hamas sympatisører utkledd som terrorister for og opptre!Ifølge EBU er Russland nektet deltagelse for noen brudd på EBUs regler, ikke direkte grunnet angrepet på Ukraina, men det er nok bare noe de finner på. Israel ble angrepet av Hamas, ikke av en stat som ikke finnes. De har all rett til å forsvare seg mot Hamas, men de angriper jo alle på Gaza. Selvfølgelig er det vanskelig å identifisere hvem som er med i Hamas, men de har satt i gang et massivt angrep mot Gaza der de fokuserer på å ødelegge infrastruktur, ødelegger skoler og sykehus og nekter hjelpeorganisasjoner å komme inn med nødhjelp. Det er det man reagerer på og som gjorde at mange ville nekte dem deltagelse.
Israel arrangerte det for å få grunnlag til å slakte alle i likhet med 11.september, fra 1947 har Israhell vært en terrorstat av monsterløgnere, de fortjener ingen sympati. bare folk som ikke gidder å sjekke 2 sider av noe som helst (vestlig media) støtter de. de samme idiotene møter jeg i kirken ofte, ikke vits å nevne noe engang, de er stokk tett.Ifølge EBU er Russland nektet deltagelse for noen brudd på EBUs regler, ikke direkte grunnet angrepet på Ukraina, men det er nok bare noe de finner på. Israel ble angrepet av Hamas, ikke av en stat som ikke finnes. De har all rett til å forsvare seg mot Hamas, men de angriper jo alle på Gaza. Selvfølgelig er det vanskelig å identifisere hvem som er med i Hamas, men de har satt i gang et massivt angrep mot Gaza der de fokuserer på å ødelegge infrastruktur, ødelegger skoler og sykehus og nekter hjelpeorganisasjoner å komme inn med nødhjelp. Det er det man reagerer på og som gjorde at mange ville nekte dem deltagelse.
Hvorfor er da Russland utestengt? De er jo paria i nærmest alle typer arrangementer.Så de skulle nektes å delta av grunner som ikke har noe med EBU å gjøre.. i tillegg står det klart at det ikke skal være noe politikk..