niels
Hi-Fi freak
Litt bedre kamera.
Vedlegg
-
78.1 KB Visninger: 847
-
37.4 KB Visninger: 831
Må se litt på dette, tror ikke jeg kan bruke ast-05 på min spiller. Mitt armboard er A-1700 (eller 1702, ikke helt sikker), der er ingen møtrikk der holder armen på plass og der er ingen gevind i armbasens rør. Gevindet er en egen del til denne armenifølge service manualen, og mange har det sikkert på sin arm til bruk i andre platespillere enn BL77, men på min mangler dette, hele armen holdes fast av en stålplate med tre skruer, sett fra undersiden. Kan se om jeg kan ta et bilde av det en av dagen.Dette er erstatning for den fislete lille mutteren som fester armen til spilleren..... gir økt masse og derved angivelig mindre resonanser og bedre lyd.
ytkHar ikke hatt problemer med mine to armlifter. Dette er 30 til 40 år gamle armer. Har hendel på min DQX 1000, og den skiller seg ut fra den integrerte som sitter på DD-100. Kan vel si at den på DD-100 bruker litt lenger tide før den slipper armen ned på plata. Ser at du mangler noen små settskruer til armliften, og disse må det gå an å få tak i fra andre steder.
Har desværre ikke en AST-05, bare tenkte på å kjøpe en, men kjøpte en Micro Seiki ST-10 platestrammer nå istedet. Neste prosjekt blir en CU-180 tror jeg, med et stykke skinn som platematte....Hvis du ikke har bruk for AST-05, så kan jeg kjøpe den jeg