Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Må nå i tenkeboksen ang. plassering av to platespillere, og er nå på jakt etter phono amp med to innganger som kan konfigureres til MM på begge innganger.
    Og etter å lest gjennom trådene til Stover og Ragwo kanskje en opprydding / forenkling er noe å tenke på. Byttet til Cyrus fordi jeg liker lyden, men antall bokser har gått fra 1 til 4 på rekordtid.
    Godt å ha musikk mens man tenker 😀
    82D6EA5D-8EAD-4071-A72E-FC959E71D79B.jpeg

ragwo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    37
    Gratulerer!
    More is more, mange bokser er bare moro. Hvordan låter SL-1210 vs Q202?
    Plassering av 1210en er meget enkel, fjern tunerrælet og sett platespilleren der. Tuneren kan gå oppå bd-spilleren eller på gulvet under racket.

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Gratulerer!
    Plassering av 1210en er meget enkel, fjern tunerrælet og sett platespilleren der. Tuneren kan gå oppå bd-spilleren eller på gulvet under racket.
    Tunerboksen er dessverre et produkt fra min tidligere arbeidsgiver (SKY) og utvikler nok varme til å holde et normalt hus lunkent gjennom vinteren. Men tenker på å gi opp SKY. Vil savne sporten, men ellers ikke noe tap at den går ut med søpla.
    Tenker litt på ny benk.... 😀

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Gratulerer!
    Og har testet litt frem og tilbake mellom de to spillerne. Er ikke stor forskjell, men det er merkbart klarere og bedre separasjon i lydbildet med samme pickup. Med Microlinear er den utrolig bra - slik jeg vil ha den 😀

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Tenkeboksen har gitt meg nye ideer. Er det noen som har erfaring med Sugden? Sett litt på denne, og "vil ha" følelsen har slått til igjen...
    4CE091DB-A252-4FE2-8126-7970077542A6.jpeg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    4.932
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    10
    Sugden er vel et av noen få merker som går i en gruppe kjent for å gi musikken sjel og liv.. slik som Heed.. aldri fått hørt det selv, men hadde vært Morro en gang.. :)

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Sugden er vel et av noen få merker som går i en gruppe kjent for å gi musikken sjel og liv.. slik som Heed.. aldri fått hørt det selv, men hadde vært Morro en gang.. :)
    Audio Gold som reparerte platespilleren, har den på demo. Må bare få høyttalerne opp og stå, så kan det bli en test 😀

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    4.932
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    10
    Å se andre jobbe med sine prosjekt minner meg på at jeg ikke har gjort en dritt med ProAc klonene.. 😂 den ene står nedplukket og nedpusset.. klar for litt sparkel og lakk.. 😂

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Å se andre jobbe med sine prosjekt minner meg på at jeg ikke har gjort en dritt med ProAc klonene.. 😂 den ene står nedplukket og nedpusset.. klar for litt sparkel og lakk.. 😂
    Du får hive deg rundt og få dem opp og gå. Må innrømme det har tatt to måneder allerede, og alt jeg har er litt kappet MDF og noen av de er limt sammen 🤣

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Sugden liker ikke lave impedanser. Er det til Ellam'ene dine så kan det bli litt for tøft, de er nede på 3 ohm på det laveste..

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    🎵🎵 Det vil hun sikkert ha, da blir hun sikkert gla’. Og at det er en nyttig ting kan ingen komme fra 🎵🎵 😄
    Vi kan bare håpe at hun blir glad! Er et prosjekt med lang tidslinje og er ikke så veldig resultatorientert akkurat nå :LOL:

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Jobber mye for tiden, og da blir det musikk fra NAS til hodetelefoner. Dream Theater ble tilfeldig valgt, og The Dance Of Eternity startet opp. Prøvde å følge takta i 30 sekunder før jobb fikk være jobb og YouTube jakta på takta startet
    Fant disse to.....

t-roten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    823
    Sted
    London
    Og en påminnelse om at ikke all musikk er god musikk....

Einstein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    535
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    2
    Er et fantastisk uttrykk. Er jo samboer med en finsk dame og «fasiten» sier at uttrykket også kan brukes om man er to (samboere/ektefeller), men ikke flere. Er vel som å ha en hjemmealenefest alene. 😊

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn