Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.787
    Antall liker
    10.617
    Sted
    London
    Tusen takk alle samen!
    PMC Twenty5.23 har det blitt - etter to tester var det ikke tvil, og når sjefen sa at disse blir var det ingen vei tilbake :)

    Og i god @ragwo stil en liten pakke på vei over helga. Ikke så spennende som skrap-metall fra solens rike, men noe fra et lokalt resirkuleringsenter :D
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.833
    Antall liker
    14.929
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Og der ble kvelden enda bedre. Naboen kom med presang 😍
    Vis vedlegget 1018869
    Steike, du har snille naboer! NB: Whiskyen har kort holdbarhet etter den er åpnet, og bør fortæres i løpet av kvelden. Husk bøtte og paracet til i morgen tidlig. Det er vinylforbud etter drink nummer shåtte.
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.787
    Antall liker
    10.617
    Sted
    London
    Dææsken … kjøpehøytalere i det aristokratiske londonesiske hjem? Nå står ikke verden til Jul :)

    Grattis. Pmc er lekkert :)

    Er proac eller pmc som skal inn her når eggleston går :)
    Aller helst proac 🤣
    Som sagt tidligere, det var fire demoer i Bristol som var virkelig gode. PMC, ProAc, Focal og Neat. Mye annet var ikke verdt det. ProAc D20R var fantastisk, men krever et større rom enn jeg har her 😀
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    PMC og Moon tenker jeg kan være en fin kombo. PMC kan være litt «påslått» i diskanten, men Moon er litt avrundet der. Men er jo bare teori, har ikke hatt den komboen selv. Men gratulerer med PMC igjen. 😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.291
    Antall liker
    9.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Som sagt tidligere, det var fire demoer i Bristol som var virkelig gode. PMC, ProAc, Focal og Neat. Mye annet var ikke verdt det. ProAc D20R var fantastisk, men krever et større rom enn jeg har her 😀
    Det er d20r som står øverst på listen her ja..
    tilbud er hentet inn så alt avhenger av salg :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.742
    Antall liker
    58.924
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye høyttalere. Godt valg. 👍🙂
    En av mine beste venner har twenty5.23.
    Derfor har jeg hørt en del på slike.
    I fht hvor lite fotavtrykk de setter, er det utrolig bra bass i dem, og de forsvinner nesten helt i lydbildet hvis en jobber litt med plassering i rommet. I så måte noe av det beste jeg har hørt.
    Absolutt min favoritt blant mindre høyttalere.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.787
    Antall liker
    10.617
    Sted
    London
    Gratulerer med nye høyttalere. Godt valg. 👍🙂
    En av mine beste venner har twenty5.23.
    Derfor har jeg hørt en del på slike.
    I fht hvor lite fotavtrykk de setter, er det utrolig bra bass i dem, og de forsvinner nesten helt i lydbildet hvis en jobber litt med plassering i rommet. I så måte noe av det beste jeg har hørt.
    Absolutt min favoritt blant mindre høyttalere.
    Jobber med plassering fremdeles. Tror jeg er nært nå, men skal flytte litt frem og tilbake for å sjekke - får jo litt nevroser når man tenker «hva om jeg bare…» 😂🤣
    Men for størrelsen tror jeg det er få som får samme kvalitet
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.742
    Antall liker
    58.924
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jobber med plassering fremdeles. Tror jeg er nært nå, men skal flytte litt frem og tilbake for å sjekke - får jo litt nevroser når man tenker «hva om jeg bare…» 😂🤣
    Men for størrelsen tror jeg det er få som får samme kvalitet
    Utfordringen er nok å finne hvor nær frontvegg høyttalerne skal stå.
    For å få dem til å "forsvinne", og skape dybde i lydbildet må de litt ut på gulvet.
    Bortsett fra at de da også tar mer plass i rommet, så mister man litt bass for hver cm de flyttes fra frontvegg.
    Det er ikke alle som gidder å drive med slikt, men når man først har lagt såpass mye penger i noe, vil man vel gjerne utnytte potensialet.
    Det går an å sette noen små merker med tape e.l. og flytte høyttalerne ut når det skal lyttes "seriøst".
    Lykke til med fine høyttalere. 🙂
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    3.719
    Torget vurderinger
    6
    Utfordringen er nok å finne hvor nær frontvegg høyttalerne skal stå.
    For å få dem til å "forsvinne", og skape dybde i lydbildet må de litt ut på gulvet.
    Bortsett fra at de da også tar mer plass i rommet, så mister man litt bass for hver cm de flyttes fra frontvegg.
    Det er ikke alle som gidder å drive med slikt, men når man først har lagt såpass mye penger i noe, vil man vel gjerne utnytte potensialet.
    Det går an å sette noen små merker med tape e.l. og flytte høyttalerne ut når det skal lyttes "seriøst".
    Lykke til med fine høyttalere. 🙂
    Det skal sies at Twenty5-i serien er ennå enklere å totalt forsvinne i lydbildet. Men på INGEN måte umulig få det til på den forrige serien!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.742
    Antall liker
    58.924
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det skal sies at Twenty5-i serien er ennå enklere å totalt forsvinne i lydbildet. Men på INGEN måte umulig få det til på den forrige serien!
    Jeg glemte i-n. 🙂
    Kompisen har kjøpt dem av deg, Morten.
    Det er blitt veldig bra etter litt jobb med plassering. Egentlig ikke jobb, men det tok litt tid før det satt 100 prosent. 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.787
    Antall liker
    10.617
    Sted
    London
    Jeg glemte i-n. 🙂
    Kompisen har kjøpt dem av deg, Morten.
    Det er blitt veldig bra etter litt jobb med plassering. Egentlig ikke jobb, men det tok litt tid før det satt 100 prosent. 🙂
    Har kanskje litt mer å hente, men er strålende fornøyd nå. Er blitt sånn at TV er mest avslått, jeg har begynt å rote i sølvskivene igjen og streamer blir brukt i tillegg til mye vinyl.

    Eneste jeg tenker på nå, er aktiv drift av PMC og kun pre-amp på benken. Men det skjer ikke i dag 😀
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.877
    Antall liker
    5.531
    Sted
    Holmestrand
    Går ikke så fort å drikke for en gammel mann 😀
    Men smaker gjør det 🥃
    Vis vedlegget 1018877
    Så du har alt tror du?
    • Fine høytalere?
      • Ja, det ser bra ut!
    • Snill nabo?
      • Helt klart
    • Forståelsesfull/smart kone?
      • Uten tvil en "keeper". Pass godt på henne. Slike som oss er ikke alltid de beste til å finne gode erstatninger. (her er det selvsagt meget mulig at du er MYE bedre enn meg, men ta ikke noen sjanser. Fallhøyden er stor.)
    • Tilstrekkelig tilgang på dårlige venner?
      • Dessverre så ser det ut til at et ellers tilsynelatende godt (perfekt?) liv også har sine mangler.
    Men 3 av 4 kvalifiserer uten tvil til godt håp for et lykkelig liv.
    Håper resten av helga også blir bra!
    :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.787
    Antall liker
    10.617
    Sted
    London
    Så du har alt tror du?
    • Fine høytalere?
      • Ja, det ser bra ut!
    • Snill nabo?
      • Helt klart
    • Forståelsesfull/smart kone?
      • Uten tvil en "keeper". Pass godt på henne. Slike som oss er ikke alltid de beste til å finne gode erstatninger. (her er det selvsagt meget mulig at du er MYE bedre enn meg, men ta ikke noen sjanser. Fallhøyden er stor.)
    • Tilstrekkelig tilgang på dårlige venner?
      • Dessverre så ser det ut til at et ellers tilsynelatende godt (perfekt?) liv også har sine mangler.
    Men 3 av 4 kvalifiserer uten tvil til godt håp for et lykkelig liv.
    Håper resten av helga også blir bra!
    :)
    På de tre første tror jeg ting er på plass 😀

    Gode/dårlige venner har man. Men med dem ender man som regel opp på pub med flaming sambucas, tequila, gin and tonic og øl i en herlig miks. Siden dette er et mer seriøst, edruelig og familieorientert forum velger jeg derfor ikke å legge ut bilder av venner som tar seg en liten lur på nattbussen, synger karaoke med et talent som kan få tapet til å falle av veggen eller har et trivelig gjensyn med dagens middag da den kom i retur mens de for harde livet holder seg fast til en lyktestolpe…
    Tro meg - disse bildene finnes. Ikke alle av beste kvalitet, da fotografen muligens slet med autofokusen i kampens hete… 😀
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.877
    Antall liker
    5.531
    Sted
    Holmestrand
    PS! Mine noget begrensede kapasiteter på damesiden har jeg kompensert ved å holde meg til Stephen Stills ord: «love the one you are with».
    Passerte 38 år som gift den 15.
    Da jeg en gang spurte min lille due om vi skulle kjøpe stativhøytalere, kikket hun bare kaldt på meg og sa: «De tar like stor plass, og er dårligere, så hvorfor det?»
    Vi har aldri snakket om det igjen.
    Stativhøytalere mener jeg.
    Så også hun er en «keeper».
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.877
    Antall liker
    5.531
    Sted
    Holmestrand
    Søndag morgen, det regner og jeg og bikkja har vært ute på vandring i over en time. Dette er den perfekte plata mens vi tørker og drikker en kopp kaffe eller tre…
    Vis vedlegget 1019269 Vis vedlegget 1019270
    En av mine favoritter!
    Spillles stadig vekk.
    Har for øvrig en tidligere kollega som spiller gitar i det Kongsberg-baserte tribute-bandet «High Hopes».
    De spiller «Atom heart» med bravur.
    Senest i går kveld i kirka på Efteløt.
    Anbefales.
    Har forresten ekskolleger i blåserekka også.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.787
    Antall liker
    10.617
    Sted
    London
    Det regner - så hva gjør man? Jo, man tar for seg det som min kjære far fant i annekset på hytta - min ungdoms-samling av singler. Mye rart her, men første spørsmål er om de er spillbare. Vi får finne ut av det….
    IMG_8629.jpeg
    IMG_8630.jpeg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.581
    Antall liker
    35.554
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det Knosti Gen.1 du har? Hvordan fungerer det å sveive uten låsemekanismen som er på gen.2?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.787
    Antall liker
    10.617
    Sted
    London
    Dette er tredje Pink Floyd plata som jeg spiller i dag. Må si at Pink Floyd låter stort og flott her i stua nå. Har virkelig tro på at Moon og PMC passer sammen.
    Så - hva betyr dette for planene om å gjøre PMC aktive?
    IMG_8651.jpeg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.833
    Antall liker
    14.929
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tror du må gjenåpne snekkerboden. PMC ala t-roten kan ikke bli feil!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.291
    Antall liker
    9.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vel det er vel få audiofile tullinger som helt frivillig går over til aktivt og eliminerer mange muligheter for videre vekst og fortvilelse ? 🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn