Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, finne på i dag da tro, rullere litt rør i pre-amp for moro skyld kanskje ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Hmmm, finne på i dag da tro, rullere litt rør i pre-amp for moro skyld kanskje ;D
    Du har for mye fritid

Sjøl så venter jeg på en quad med 4p14p-ev og ett par GE ecc83.
    Kjenner jeg meg sjøl rett så blir de vel bare liggende i hylla til de andre er "brukt opp" ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    ahh, mini krise, ene skruen på pre-amp har blitt ødelagt, får ikke skrudd den ut, hmf må vel finne på nå lurt for å få den ut samt skaffe ny skrue.
    Ja ja, har flytta litt mer på høytalerene istedet, havnet mer der jeg var før igjen litt på måfå.
    Tror jeg er på vei nå

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Har rota meg inn på bloggen din og veldig gripende historie her, anlegget ditt har virkelig tatt syvmilsteg også siden begynnelsen og kudos til gode valg, er som jeg sa muligens interesert i fortene jeg og, hvis de kan sendes vel og merke
    forsatt god bedring til deg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det :)
    Skal vel være mulig å få sendt dem, evt. sendes enkeltvis...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fått lovnad av kona på ny strømkabel til AN dacen til jul, blir vel en Nordost Magus der også, meget fornøyd med dem som nettkabel ellers i anlegget...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Håper det var ok at jeg "truet" jokris til å mase litt ang Forte'ene ?
    Regner med at du er såpass nøyd med dagens oppsett at Forte'ene bare blir stående og samle støv.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ja, de står faktisk litt i veien :)
    Uff, si sånt da mann :)

Da lar jeg dere ordne opp i det der, trekker meg stille og rolig tilbake ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    Regner med at du er såpass nøyd med dagens oppsett at Forte'ene bare blir stående og samle støv.

/jan
    svært lite truing synes jeg ;D, hev meg over det tipset som en sulten ulv, takker så mye JanR ;D
    avventer da bare sendiongsinfo jeg så er det bare å glede seg til de kommer

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    Milenko skrev:

/jan
    svært lite truing synes jeg ;D, hev meg over det tipset som en sulten ulv, takker så mye JanR ;D
    avventer da bare sendiongsinfo jeg så er det bare å glede seg til de kommer
    ;)

Regner med at Mil har gitt deg en litt info om hans opplevelser med de ?
    Gleder meg på dine vegne, hold oss oppdatert på hva som skjer fremover :)

edit: trykkleif

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Posten tar vel ca. 400 pr. høytaler, må sendes en og en pga. størrelse da...
    Usikker på hvordan andre fraktselskap er i forhold til privatkunder, hender jo man får bakoversveis av de prisene de opererer med...
    Må finne meg bærehjelp også, er jo tunge...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ja, ikke minst tunge og uhåndterlige, skulle gjerne hentet de men det har jeg dessverre ingen mulighet til :(
    det skal jeg gjøre JanR, har lest meg opp på tråden her og synes det lyder veldig spennede , skal få brynt seg mot rf63
    så har noe å måle de opp mot også, håper utstyret mitt duger på de også

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    De er jo meget lettdrevne, holdt nesten med 2*4 watt til meg, tror ikke det blir noe problem, er jo gromt utstyr du har :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da gjenstår bare å få pakket Fortene skikkelig å få dem sendt, blir nå litt trist å...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Da gjenstår bare å få pakket Fortene skikkelig å få dem sendt, blir nå litt trist å...
    Ser den Mil, men på den andre siden så har du jo fått noen bra erstatninger som også passer bedre til rommet ditt.
    Og ikke minst, gjort en "klipschOman" her nede glad :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja ikke sant, får se om man går Klipsch veien igjen den dagen lotto rekka går inn (i morgen vil jeg tro) og man får seg stort lyddempet rom, skikkelige horn osv. jfr. drømmeanlegget ;D

Er meget fornøyd med det jeg har akkurat nå, er faktisk ikke mulig å få til "levelig" lyd med store høytalere på det lille rommet.
    Eposene gjør jobben meget bra, får se om jeg setter av penger etter salget til å se etter et nytt drivverk, en Rega el. lignende kanskje...

Tips til gode drivverk til AN dac som ikke koster skjorta?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    AN dac'er har også hatt tendensen til å fungere meget godt imot sony es serie spillere, denon dvd spillere har fungert. Sistnevnte får du jo kjøpt for en peanøtt og et glass cola nesten.. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kjerringa har en trippel 5, Sony altså.
    Jaggu teste nede en dag.

Men som sagt, Rega (brukte) får man for en slikk og ingenting. Synger bra sammen med AN dac's. De er toppmatet så sliter du med plass... Og den tar brente plater noe dvd sp. sliter med.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    <det er en klipschoman her nede som er glad for avgjørelsen og jeg lover å ta godt vare på de og fore de ordentlig, ja kraft messig har jeg intet å fryktetror jeg med mc, men så er det dette med matching å gjøre, så jeg er foreløpig forsiktig optimist
    men veldig gira og teller timer allerede:)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Bra du gleder deg, driver på å eksperimenterer med høytalerplassering på lytterommet og Fortene har fått plass i hjørnene bak for å ikke stå i veien, blir greit å få de ut av rommet :) de er jo tunge å flytte på, når man i tilegg skal flytte på 30 kg stativer med spikes i tilegg, vurderer sterkt å montere soundcare bare for enkelhetens skyld.

MC utsyr er jo bare rått da, to av de største amerikanske merkene må jo bare bli kanon :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    synes det spiller godt sammen med rf63 så jeg gleder meg til mer klipsch i hus:)
    ikke alltid lett å få til store høytalere i mindre rom dessverre, og soundcare spikes er veldig kjekt å ha :)
    har en grei synergi mellom mcintosh og AN utstyret også heldigvis

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde lenge, lenge men måtte til slutt innse rommets begrensninger, er lite, men det er på en måte mitt rom der jeg styrer som jeg selv vil.

Får vel nytt lytterom igjen over nyåret, er litt større enn dagens, men ikke mye. Blir et litt mer sentralt rom i huset da, slik at det kanskje blir enklere å bruke anlegget for hele familien.

Vil jo at barna skal vokse opp med de riktige musikalske stimuli :)

Har fått godkjent av kona å sette opp anlegg på soverommet også da etterhvert, blir el34 se ampen, svenske pre og hjemmelagde små åpen baffel, vil funke bra til avslapping på morgenen det :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Det høre bra ut, jeg har oppsettet i felles rom så vi koser oss alle med film og musikk ,men jeg har planer om eget rom i kjelleren etterhvert, må bla drenere først så jeg må nok belage meg på en stunde å vente på det. gode musikkopplevelser er jo mat for sjela, slipper skuldrene ned og slipper tak i hverdagens hinder og utfordringer, det er vel noe alle trenger
    hadde en en fin opplevelse etter å ha fått an og mcintosh i hus, hvor min sønn satte seg ned første gangen for å lytte på anlegget med egen musikk og fikk en "ståpels" opplevelse han aldri hadde hatt før med musikk, det var ett høydepunkt i hverdagen :) og ikke minst en vekker for han

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har jo anlegget på eget rom og et hjemmekino anlegg fra Harman Kardon (avr255, hts11, ps3 og cd hd pvr.) på stua til film, spill og tv lyd.
    Greit å ha noe som kan stå på nesten hele døgnet uten at man svir av rør hele tiden.
    Hender seg jeg sitter oppe i dagesvis pga. av bivirkninger av behandling og da blkir det noen timer foran tvn i løpet av et døgn. Og så parkerer jeg meg selv på lytterommet når jeg har anledning til det...
    Liker å ha huset for meg selv og bare lene meg tilbake og nyte :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Snufs...
    Da var jeg av Klipschifisert, tror de får et godt hjem, bedre at de blir brukt enn at de står i veien og tar opp plass...
    Blir nok ny strømkabel til AN dacen i morgen til far fra mor...
    Lytteinntrykk kommer Torsdag ettermiddag...
    Kanskje jeg våger å driste meg på å ta noen bilder med konas nye kamera :)

Har vært i litt dårlig form de siste dagene, bieffekter huff...

En liten link for de som har vurdert å bli blodgiver/ donere beinmarg...
    http://www.t-a.no/nyheter/article144619.ece

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Snufs...
    Da var jeg av Klipschifisert, tror de får et godt hjem, bedre at de blir brukt enn at de står i veien og tar opp plass...
    Ajaj, men som du sier...bedre at de blir brukt. Og jeg er ganske sikker på at de får ett nytt og bra hjem :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    Snufs...
    Ajaj, men som du sier...bedre at de blir brukt. Og jeg er ganske sikker på at de får ett nytt og bra hjem :)

/jan

skal prøve mitt beste på det ja

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Årets julegave fra mor til far, ny nettkabel til AN dacen...
    Ble en Nordost Shiva, hadde egentlig bestemt meg for enda en Nordost Magus, men den hadde de ikke inne på Soundgarden i Trondheim så jeg fikk en god pris på Shiva istedet :)

Var på kontroll i dag, litt dårligere verdier og forhøya crp i tilegg har jeg tildels store smerter pga. behandlingen for tiden. Da ble det nok en antibiotika kur samt sterke smertestillende igjen...

Godt man har musikken å kose seg med hvertfall :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kjipt å våkne av ay smertestillende har gått ut av kroppen, er vel tegn på ganske store smerter når man våkner ganske nøyaktig i det tablettene går ut :-\

Da får man vente til resten av huset våkner slik at man kan ta turen opp på lytterommet ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg klart å fått spilt litt midt opp i julestresset...
    Utrolig hvor stor forskjell det kan være på et par meter nettkabel, og ja jeg hører forskjell.

Første jeg la merke til var timingen, med Shiva til AN dacen fløt musikken bedre, var som om timingen stemte bedre. Dernest at bassen selv om den virker lettere faktisk går dypere eller oppleves som å gå dypere. Lydbildet er bedre fylt ut, akkurat som om det er detaljer som drukner med Supra men står frem og fyller ut lydbildet nå, et eksempel er hvor mye bruk det er av strykere på Biffy Clyro noe som jeg nesten ikke har lagt merke til før, nå lå de som et nydelig teppe i bakgrunnen å fylte ut lydbildet slik at det fikk mye større dimensjoner. Horneks med Koppel-Andersen-Koppel så fylles lydbildet ut av pustingen i saksofonen i større grad og det er mye større grad av kontroll i fremførelsen, dybden er bedre og det blir gjengitt flere lag i musikken, på andre opptak er cymbaler mye krispere . I tilegg er det som om, tja litt loslitt uttrykk, men som om et vindu har blitt vasket og man kommer nærmere musikken. Vokalen står mer fram og cymbaler sitter som skudd nå, bakgrunnen virker sortere og lydbildet vokser langt utenfor høytalerne i alle plan, akkurat som om musikken slipper bedre fra høytalerne, merkelig og jeg aner ikke hvorfor, men ørene mine stoler jeg på...
    Når denne to meter lange "billig" i Nordost sammenheng nettkabelen gjør så mye riktig, hever anlegget så mange hakk så tør jeg hvertfall ikke å prøve de dyrere alternativene, det har jeg rett og slett ikke råd til...

Enda en morsom ting er jo at de små Eposene er helt med på moroa og er med på å heve seg fra de "billig" høytalerne de er og er frem og snuser borti high end.

Neste på lista da er vel en Magus til cd- drivverk og Cardas signature rca caps, har man først begynt å fjerne støy i anlegget er det vel bare å fortsette...

Har trodd at Supraen var god nok til mitt anlegg, men det er tydeligvis mye å hente på nett kabler og må nok si meg enig med Nordost selgeren (han dansken) som i Fidelity sa at man burde starte med nettkablene...er litt slått i bakken over hvor stor forskjellen var...vet jo at jeg er en av dem som hører forskjell, men hadde aldri i verden trodd at det var så stor forskell på nettkabler...

God Jul til alle sammen :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ei riktig god jul til deg og dine også :)

Ja alle de små tingene, men ble litt skremt over matchen/foorskjellen her altså, regnet med at det ble forskjell, men hadde ikke trodd at den var så stor.

Vel Shiva er vel solid core...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ei riktig god jul til deg og dine også :)

Ja alle de små tingene, men ble litt skremt over matchen/foorskjellen her altså, regnet med at det ble forskjell, men hadde ikke trodd at den var så stor.

Vel Shiva er vel solid core...
    Nuff said ;D

Morro når denslags "småting" faktisk utgjør en forskjell.
    Nettkabel er undervurdert, imho.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var fjorårets øremerkede hifi midler oppbrukt ved at jeg har bestilt 14 stk. rca og 3 stk. xlr Cardas signature caps, så da satser vi på at det har en hørbar effekt og gir enda litt stillere bakgrunn i anlegget.

Fikk litt ekstra penger i bursdags og julegave som brant i lomma, slike penger er øremerkede hifi midler så lenge det bare står mitt navn på konvolutten, står kona sitt navn på i tilegg da blir det lampe fra skeidar el. no sånt istedet...

Cd kjøp osv. er forbruk, akkurat som med rør, forbruk...

:D :D :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jøss, har du ikke brukt opp forårets budsjett før nå ? :eek:
    ;D

Snart bursdag sjøl, lage meg ei liste over titler som er ønsket ;)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn