Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er jo kommune ansatt og vet at det uansett er viktig å bruke opp fjorårets budsjett, ellers risikerer man å få mindre budsjett neste år :)

Fikk en gave litt i ettertid kombinert med julegave som ca. akkurat dekket Cardas capsene...

Må få slengt inn en bestilling snart med ny musikk også, må jo spille inn det nye året :D

Ligger muligens ann til nytt lytterom allerede i løpet av denne måneden, var å bestilte ny "arbeidsbenk"/seng til nytt soverom i dag så da blir det muligens oppmaling av lytterom/nytt soverom neste uke og maling av nytt lyttrom, blir noen kvm. større enn det nåverende så det blir spennende.
    Rommet er jo av stor betydning så man krysser fingrene og håper på det beste...
    Så da blir det vel å starte med høytalerplassering nok en gang, puh....

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fikk endelig plassert høytalerne omtrent perfekt i dag, selvsagt når anlegget skal rigges ned over helga :'(

Blir oppussing av to rom iløpet av neste uke, så muligens nytt større lytterom ganske snart...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Pakke i posten i dag, cardas signature caps.
    Første test, monterer caps på analoge utganger på cd drev, både rca og xlr utganger samt digital xlr inngang på dac.
    Lytteinntrykk, bedre dynamikk og detaljer, ting i lydbildet står mer fram, trodde ikke effekten skulle være så stor for å være ærlig. Mer klangfarger...

Trinn to, montere resterende caps på pre-amp, dvs alle ledige innganger...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    sikkert dumt spørsmål men hva er de cardas sakene?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    De er en slags lokk for å ha på ledige inn og utganger for å fjerne støy samt unngå støv og korrosjon.

Videre lytteinntrykk etter å ha montert caps på resterende ledige inn og utganger...

Inntrykket er det samme som beskrevet tidligere men i mye større grad, mer kropp og fylde er også veldig tydelig. Alt er forsterket og kommer tydeligere frem. Hvem hadde trodd at mine små epos kan spille ac/dc med så mye dynamikk...

Definitivt et tweak verdt pengene og som jeg tror vil være veldig hørbart om man fjerner. Prisen er forøvrig 500 for 12, 40 kr for enkelt stk. 150 kr pr stk for xlr.
    Disse blir i anlegget, nok et produkt som forsterker min tro på at Cardas vet hva de driver med.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uff, da må nok anlegget rigges ned :'(
    La operasjon nytt lytterom begynne :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uff, da var anlegget rigget ned for en stund :'(

Men blir spennende å rigge opp igjen på nytt rom etterhvert :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Oppussing av nytt soverom går bra, muligens nytt lytterom neste helg...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Det unner jeg deg å få :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har handlet noe nye cder og venter en liten bunke mens jeg trår og venter.
    Lagt gulv i dag, gjenstår bare å montere slike ferdigmalte plater på en vegg...på det nye soverommet.

For lytterommet gjenstår å få ny seng (onsdag) slik at den gamle kan bli kasta ut fra nytt lytterom, så gjenstår å få gamle ting ut og få montert opp anlegget :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Junior har vært borte å tafset på El34 se ampen da den for øyeblikket står litt laglig til for hugg (Guttorm Ormstunge), slik at han har klart å presse inn glasset og lysdioden frempå ampen.

Fant ut etter inspeksjon at den ringen utenpå er en slags skrue, så går ut ifra at det er et feste på innsiden som har løsnet.
    Er vel bare en måte å finne ut av det, åpne opp å se, håper for all del at det ikke må til noe lodding , da føler jeg meg straks ute på dypt vann.
    Har tenkt å tatt den i bruk igjen på soverommet, kona ønsker seg inn i veggen høytalere, får se hva det blir til :)
    Må nok finne en rimelig grei cd spiller til ampen også, en billig en som gjør jobben evt. nytt drivverk i hoved anlegget, får være litt på utkikk fremover.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Er nok bare å dytte den på plass igjen, tror jeg.
    Evt få inn ett rødt lys. Regner med at det er blått så det holder det som sitter der ?

Og sett ampen høyt ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Joda, blått så det holder det lyset der, slipper å være i tvil om den er påslått hvertfall ;D

Står vanligvis unna allfarvei, men ble stående innenfor rekkevidde for barnehender i et par dager mens oppussing pågår, heldigvis bare listverk igjen nå :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Joda, blått så det holder det lyset der, slipper å være i tvil om den er påslått hvertfall ;D

Står vanligvis unna allfarvei, men ble stående innenfor rekkevidde for barnehender i et par dager mens oppussing pågår, heldigvis bare listverk igjen nå :)
    Hehe regnet med det. Vår venn Tomas er glad i blått lys/dioder.
    Se det sånn, er ikke rare problemet det der. Værre vist ampen hadde gått i gulvet, rør flekket opp osv.
    Så tross alt :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tar tid dette, hadde jo glemt at vi skulle feire barnebursdag over flere kvelder og at jeg skulle til kontroll, fine resultat nok engang :)

Jr. har forresten klart å få stappet to plater inn i ps3n samtidig slik at de står bom fast... flink gutt ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Tar tid dette, hadde jo glemt at vi skulle feire barnebursdag over flere kvelder og at jeg skulle til kontroll, fine resultat nok engang :)
    Somla ;) Vi venter jo på bilder fra "ny rommet" !
    Godt å høre at prøvene er der de skal være.

Milenko skrev:
    Jr. har forresten klart å få stappet to plater inn i ps3n samtidig slik at de står bom fast... flink gutt ;D
    Er de ikke herlige ;D

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    godt å se at du har musikk igjen, nå er endelig saken med posten ferdig og endte med at jeg får 5k igjen pga sommel fra deres side ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Flott at det gikk i orden til slutt :)

Må vel få istand rommet snart nå ja, men kona har begynt i full jobb igjen, så det er om å få tid...somlepave er jeg nok også...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Må vel få istand rommet snart nå ja, men kona har begynt i full jobb igjen, så det er om å få tid...somlepave er jeg nok også...

Det klør litt, jeg vet det nok :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Klør aldeles forferdelig i øregangene av savn, må få ryddet ut etter oppussingen, imorgen er det atter en dag :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Klør aldeles forferdelig i øregangene av savn, må få ryddet ut etter oppussingen, imorgen er det atter en dag :)
    Du får skynde deg sakte ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ønsker deg og dine en riktig god helg :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Takk det samme :)
    Fikk ny ps3 i dag, er da heldigvis godt forsikret :)

Har begynt å rydde på nytt lytterom, skal skrive...muligens ferdig i løpet av neste uke...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Takk det samme :)
    Fikk ny ps3 i dag, er da heldigvis godt forsikret :)

Har begynt å rydde på nytt lytterom, skal skrive...muligens ferdig i løpet av neste uke...
    Og husk bilder nå da :) (knipse underveis?)

Godt det ordnet seg med ps3, sett den høyt !

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    spiller du forresten Uncharted 2 på ps 3 ? er level 61 på online gamet og er artig med flere norske partnere å spille sammen med

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har utsatt oppussing av lytterommet til vår/sommer, men skal få ryddet unna å få plassert anlegget snart hvertfall. Blir litt kombinert med datarom nå da, slik at det blir mer et familierom istedet for nesten bare ego rom... vil jo at den kommende slekt også skal vokse opp å være glad i musikk gjengitt på en ordentlig måte. Minstemann på to har fått seg en slik billig cd/radio/boombox type på rommet slik som søstra fikk, tidlig krøkes :)

Blir vel å kjøpe en bilig dac av type abrahamsen usb eller hrt musicstreamer for å koble til datan for å muligjøre f.eks. spotify o.l. etterhvert...

Har ikke Uncharted 2 nei, er så fryktelig dårlig på slike spill, blir mest sporadisk gaming på spill som fifa (mot kompiser) og arkade type bilspill som Need for speed hot pursuit :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    I morgen skal operasjon rydde og få montert anlegget på nytt lytterom påbegynnes...
    Må sette litt press på meg selv :)

Tenker å anskaffe en abrahamsen usb dac for å koble til pc til anlegget for spotify osv. lett å finne noe for barna og slikt da og 1000 kr. må vel være en fair pris...

Blir pc på samme rom nå da, men fordelen er at rommet blir mer et familierom istedet for et mer ego rom slik det gamle var.

Får pusse opp til sommeren, eller male i litt mer passende farger, orker ikke akkurat nå :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Anlegget er hvertfall montert på nytt rom, gjenstår en del rydding, bilder kommer etterhvert...
    Første inntrykket er at det gjør seg med mer luft rundt høytalerne :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kontroll i dag, alle blodverdier er glimrende og slipper endelig jevnlige benmargsprøver ;D ;D ;D

Har vel mer eller fått beskjed om at leukemibehandlinga går glimrende og det ser ut som jeg blir en av de 30-40 prosentene som overlever leukemi diagnosen, godt humør for tia...JA !

Så da gjenstår bare å holde ut nesten to år til med cellegiftbehandling, tålmodighets prøve, men det går :)

Beklager litt off topic, men ville bare dele min begeistring...

Satser på å få ferdig lytterom i løpet av helga, ting tar desverre litt tid, men sånn er det :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Kontroll i dag, alle blodverdier er glimrende og slipper endelig jevnlige benmargsprøver ;D ;D ;D

Har vel mer eller fått beskjed om at leukemibehandlinga går glimrende og det ser ut som jeg blir en av de 30-40 prosentene som overlever leukemi diagnosen, godt humør for tia...JA !

Så da gjenstår bare å holde ut nesten to år til med cellegiftbehandling, tålmodighets prøve, men det går :)

Satser på å få ferdig lytterom i løpet av helga, ting tar desverre litt tid, men sånn er det :)
    Så herlig da :)
    Kan ikke engang forstille meg hvordan det må være å få sånne gode nyheter.

Lytterom får være lytterom, sånt må feieres med unger og konemor, i dagesvis :)

/jan

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.964
    Torget vurderinger
    4
    Oi, det var jo ordentlig gode nyheter!
    Ikke vanskelig å forstå at dette fremkaller en god dose begeistring ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:

Fantastiske nyheter da, kos deg med de gode nyhetene :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    måtte bare inn igjen jeg og si hvilke fantastiske nyheter dette må ha vært å få , er veldig glad på dine /deres vegne :)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Milenko skrev:

Så herlig da :)
    Kan ikke engang forstille meg hvordan det må være å få sånne gode nyheter.

Lytterom får være lytterom, sånt må feieres med unger og konemor, i dagesvis :)

/jan
    Henger meg på denne fra JanR.

Gledelig rett og slett :) :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Takk folkens ;D

Er lettere dagene når man vet at alt går som det skal :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Får vel legge ved noen bilder av mitt nye lytterom, ikke så veldig mye større, men iallefall litt, noe av poenget er også at rommet blir mer tilgjengelig for hele familien :)

Beklager de fæle fargene (min personlige mening), men valget er gjordt av forrige huseier, hadde tenkt å male opp, men orket ikke akkurat nå, så det får bli til sommeren. Vil også beklage det voldsomme rotet, men er vel det som er prosjektet denne helga, få rommet i orden. Huset for meg selv mandagen så da er planen å nyte fruktene av helgens arbeid... Noe som innbefatter alfabetisering/organisering av plate samlingen igjen...

Fortsatt voldsomt med skråtak, men man må gjøre det beste ut av det man har, får større avstand til vegger nå så jeg håper det vil bidra positivt :D
    Har stor tro på at dette vil bli bra til slutt og i tilegg at hele familien får mer utbytte/glede ved musikk...

Skal få lagt inn flere bilder etterhvert som rydding/organisering kommer på plass, litt rot tåler dere vel :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Startet selvsagt en dag tidligere i uka med å rydde deler av rommet slik at jeg kunne montere anlegget og ha musikk til arbeidet, viktig med trivsel når man skal gjøre noe :D

Så, anlegget på sin nye plass.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Beklager litt dårlig kameravinkling osv. men ble tatt i litt hui og hast og med konas nye kamera, et Nikon d3100, første gang jeg har brukt det. Bruker autopiloten jeg så ikke forvent all verden av bildene...

Men jeg lovte jo litt rote bilder, så her kommer et par små flaue bilder fra rotet (ærlig er jeg hvertfall ;D)
    Som sagt massivt rot...

Enda mer rot, men håper størrelsen på rommet kommer greit frem, rommet er ganske grunnt ca. 3,50 men har vel en grei bredde på 4,13 meter...

Et par bilder til, er jo en billed tråd ::)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Som nevnt ovenfor, i mine øyne forferdelige farger, men lytter da gjerne i mørket jeg så det får gå til sommeren...
    Prøvde et par bilder av baksiden av anlegget med de stilige Cardas capsene montert, men ble ikke så veldig bra bilder, men slenger de med likevel (som i introen til sauen Shaun, vær ikkje flau du likar sau...har den litt på hjernen for tiden ???)
    Vel...baksiden...

Jeg sa vel et par... (skal snart slutte med slike..., stygg uvane jeg har fått)...

Puh, det får være for nå, er vel middagstid og pastasausen pirrer mine neseganger ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn