Milenkos anlegg under arbeid:
Da er det litt ventetid på anleggsfronten.
Venter på 6 stk. pro wedge akustikk plater fra Acoustic tuning, så blir litt jobbing med lytterommet etterhvert. Men er en måned enda til jeg kan løfte noe mer enn fem kilo pga. operasjon så det tar litt tid å få rommet i orden, men snill kone så det blir nok greit.
Er meget spent på effekten av akustikk panelene, artig.
Nye høytalerkabler er bestilt fra Cardas, mest for sjelefred/hifi nevrosa, siden Se-11 i utgangspunktet skal matche anlegget perfekt, i teorien hvertfall, nye kabler er jo alltid spennende synes jeg da. Har hvertfall hørt forskjell på kabler tidligere.
Ble så jeg kjøpte et sett med standard spikes til Klipsch Fortene, de har stått direkte på gulvet tidligere, men de ble litt vaklete på det nye lytterommet slik at de måtte få seg nye føtter, forhåpentlig vis får de et lite lydmessig løft av det også.
Har bestilt et sett med nyproduserte Tungsol El34 også, for å ha til reserve, står et sett med Golden Dragon premiun El34 i power-ampen nå, og de spiller ypperlig selv om de sikkert trenger en god del timer enda. GD premiun syntes jeg virker meget solide, tunge og velbygd, fin kvalitetsfølelse på dem, betyr litt det også. Men når energien kommer kan jeg sammenligne de El34 jeg har å finne min favoritt.
Akkurat nå sitter jeg på El34 fra Sovtek (disse spiller utemmet i mine ører, mye fres, moro på gitarbasert rock men blir for usivilisert for min smak, bruker Sovtekene til innspilling stort sett). Electro Harmonix, egentlig få feil, spiller pent, men magien mangler også, de gjør jobben men ikke så mye mer. Svetlana winged c, min El34 referanse og de jeg har brukt mest, meget gode og til en betalbar pris, disse har både varme, magi og det meste og må vel anbefales pga. at de er stabile og spiller bra. Definitivt bedre enn Sovtek og EH rørene.
Golden Dragon Premiun, mine trenger nok en del innspilling enda, men førsteinntrykket av disse og kvalitetsfølelsen er førsteklasses og jeg vurderer de allerede hakket over Svetlana winged c referansen, men må spille Inn GD røra å sammenligne mer etterhvert når orken kommer. Nyproduserte Tungsol, kommer vel i posten snart, har et brukbart rykte på nett, så spennende å høre om de når opp mot Svetlana w-c og GD premium, gjelder å finne de som skaper best synergi.
Men nå skjer det selvsagt veldig mye i anlegget på kort tid, så det vil nok ta enda mer tid til jeg kan si at slik skal det være. Oppgraderinger, bytte av lytterom, mye inn og ut av sykehus (ferdig med det nå tror jeg) så nå har jeg god tid på å få det riktig samt bruke tid på det, litt sånn selv psykologi å ha noe å tjone på med.
Har tenkt at det ble litt mye forandringer i anlegget på kort tid nå, men det er jo jaggu moro å.
Jeg vurderte i høst å bytte power-ampen også, men er glad jeg har bestemt meg for å beholde den, litt sånn du vet hva du har men ikke hva du får. El34 set ampen har vokst med oppgavene, kan bli dyrt å erstatte den.