Så da har jeg fått spilt litt/en del/ganske mye samt fått justert delefilteret tilpasset MI 10,1.
Legger merke til (sammenlignet med el34se ampen) at her er det mye mer energi hele veien, dette er med dagens oppsett både positivt og negativt, positivt som helhet i at det fører til en herlig snert og liv i musikken, virker som om trommeslag o.l. er med hele veien, bassen er blitt strammet opp også. Samtidig hører man at MI 10.1 aldri stresser med de oppgavene den blir gitt her, her er det bare å øse på.
Det negativer er at det midlertidige hornet jeg bruker som horn til mine Fostex drivere her blir grundig avslørt, det blir litt ropert eller gjalling for å si det slik. Her er det forøvrig utrolig stor forskjell fra innspilling til innspilling. Kan virke som El34se ampen har dekket over litt av de skavankene hornet har, tror nok jeg er nærmere virkeligheten med MI 10.1, som også er istand til å skille detaljer og plassering bedre. Bakgrunnsvokaler på f.eks. Adele som tidligere var litt diffuse er nå solid spikret litt i bakgrunnen.
Så det må nok til først et bedre horn og så må nok en superdiskant også vurderes. Før evt. horn bestilles må jeg se hva verkstedet skal ha for div. bil reperasjoner med service imorgen.
Så over til noe helt annet, fikk en pakke fra Russ Andrews i dag, nye fjærer til Thorensen, fjærene ser litt slitte ut og hifi nevrosaene fikk meg til å bestille et nytt sett, er fjærer tilpasset Linn lp12, men skal vistnok matche Thorensen også. Må se litt på jordingen i spilleren også etter at jeg monterte rca plugger på den. Så da har jeg jo litt å holde på med i helga, har hatt omgangssyke og har fått litt sår hals så jeg håper jeg orker. Var med som reklame i pakken en slags våtserviett til å vaske cd/dvd/blue ray med, en serviett skulle holde til fem stk. får se om jeg prøver den i helga også.
Mvh.
Svein