Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tja, hva skal jeg si om klangen på Muse model 160?
    Føler at den er en skikkelig arbeidshest som egentlig ikke gjør så mye ut av seg annet enn å slippe gjennom vellyden fra CJ premier ten.
    Den har en viss varme i mellomtonen og blir aldri hard eller bidrar til lyttetretthet.

Var litt skeptisk i starten når jeg gikk fra Set el34 og over til transistor, men jeg hadde ingenting å frykte, Musen sender gjennom rør magien fra pre-amp uten å mukke, i tilegg har den krefter i lange baner for mitt bruk.
    Men den blir fryktelig varm, men det er sikkert bare at jeg ikke er så vant til store power-amper.

Det morsomste med anlegget slik det fremstår nå i dag er at det har fått en fantastisk symbiose effekt hvor jeg tror at delene spiller sammen på en måte som fremhever hver enkelte komponents sterke sider på en fantastisk måte.

Spesielt er jeg fantastisk fornøyd med mellomtonen og klangkarakteren i anlegget, det låter naturlig og helt upresset, tonene bare dukker opp fra det store intet og det er intet støy å legge merke til (har hatt brum problemer tidligere).

Racket føler jeg hjalp til med å rydde litt mørkere bakgrunn samt å bidra til bedre definisjon i mangel på et bedre uttrykk.

Har bestilt Cardas Jumpere bare for å få fred i sjelen, elkjøp jumper ga liksom ikke helt roen...

Eposene står og spilles inn hele dagen med unntak av når barna har lagt seg....

Har planlagt litt videre på oppussing av lytterommet til høsten og funnet ut at den veggen bak høytalerne er ganske så tynn, er jo en bod bak der, så jeg tenker å lyd dempe veggen (boden går langs hele huset og inn på jente rommet) for deretter å legge slike ferdig malte veggplater, slik at veggen blir både tettere og mer solid, på den måten kan jo far kose seg litt mer etter leggetid også ;D

Forhåpentligvis blir rommet penere etter dette, selv om jeg har tenkt å gjøre det selv, bidrar til økt eierglede om det ser skikkelig ut også...

Ellers planlegger jeg å få tak i ei vegghylle til platespilleren etterhvert, slik at den kommer opp på veggen, blir mer orden i sakene da.

Stygt å si det men...håper Thule drivverket drar til de evige jaktmarker snart, tror det er en del å hente på en bedre digital kilde, men det er nok innkjøpsstopp frem til noe ryker nå sier kona :)

Huh..ble et langt "blogg-inlegg" denne gangen...mye på hjertet, store planer og så fryktelig oppstemt og fornøyd med lyden ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Lyd er forresten ekstremt vanskelig å beskrive med ord, gjør at jeg respekterer skribentene enda mer...

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Milenko skrev:
    Huh..ble et langt "blogg-inlegg" denne gangen...mye på hjertet, store planer og så fryktelig oppstemt og fornøyd med lyden ;D
    Da har du det herlig, og det unner jeg deg.

mvh Elektron

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Far min mente forøvrig at Eposene var de beste høytalerne jeg noen gang har hatt, og så måtte jeg skaffe ham den Johnny Cash plata som stod å spilte på anlegget....
    Må jo være positivt det :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med nye høyttalere!

Ja, Epos gir mye godlyd for pengene, men er et litt ukjent merke. Jeg kjøpte mine små M5 - forgjengerne til dine M5i - for to år siden - basert på tips her på Hifisentralen. Ikke så ulikt deg, altså. Hadde aldri hørt Epos den gangen - bare hørt om dem - men jeg har aldri angret.

Etter min smak har disse småtassene godt av å få hjelp av en sub - håper dette innspillet ikke skaper uro i hifisjelen din.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Far min mente forøvrig at Eposene var de beste høytalerne jeg noen gang har hatt, og så måtte jeg skaffe ham den Johnny Cash plata som stod å spilte på anlegget....
    Må jo være positivt det :)
    Artig når andre hører det som du hører, godlyd :)
    Man kan vel regne at det blir enda bedre når de har fått noen timer på "ryggen". Litt "modifisering" av rommet er sjelden feil, blir nok en flott sommer-høst skal du se :)

Vel unt Mr S.

/jan

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Flotte de nye Eposene, har ikke hørt Epos siden slutten av 80 på min fars anlegg og da var jeg knappest gammel nok til og bedømme de ;)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Vurdere en sub eller to også etterhvert ja, vil tro at jeg ikke trenger verdens største suber på disse små kvadratmeterne...

Finnes alternativer med 8 tommere til en overkommelig pris, f.eks den minste velodyne med romkorreksjon til ca. 4 lapper virker jo ganske fornuftig...

men samtidig får man jo to av de minste xtz subene for samme pris, men da uten korreksjon....

Er som sagt innkjøpsstopp nå, men man vet jo aldri, selges Fortene og høytalerkablene så er det jo litt å rutte med igjen...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har lyttet en del i kveld, begynner da å nærme seg gull dette :)
    Ekstremt godt fornøyd, tror at høytalerstørrelsen er perfekt i forhold til størrelsen på rommet, får se om jeg får jobbet litt mer med høytalerplassering i morgen, men tror ikke jeg er langt fra ideelle set upen...
    Bruker Cardas og danner vinkel 1 i forhold til 1,618 i hjørnene og plasserer høytalerne langs den linja som oppstår fra hjørnet og den 1-1,618 punktet, virker å fungere bra det...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var Cardas jumpere montert, ah sjelefred.
    Rask service og leveranse må jeg si.
    Alle disse små tweaks.,

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tror nok at disse cardas jumper kablene var en meget god investering ja.
    Føles definitivt som det slippes gjennom mer detaljer og spesielt mye mer rominformasjon, mer master kvalitet for å si det sånn.
    På enkelte innspillinger høres båndsus og slikt, blir veldig autentisk lytteopplevelsen av slikt.
    Tror nok ikke at jeg har hatt så god lyd hjemme før, fornøyd ja.
    Overaskende bra bass på eposene når det er på innspillingene, veldig homogen og god klang.

Skjønner at jumper kabel kan føre til debatt, men jeg velger å stole på ørene mine

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Skjønner at jumper kabel kan føre til debatt, men jeg velger å stole på ørene mine
    Hva alle andre måtte mene og synse er irrelevant.
    Du hører det du hører :)

Det er jo utrolig artig når det går veien, små skritt, tålmodighet vettu ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja nå begynner det virkelig å falle på plass, men det satt langt inne denne gangen...
    Var nesten så jeg ga opp lytterommet og dermed hadde nok hobbyen blitt liggende brakk ei stund...
    Vurderte ei liten ombygging av hus, fjerning og oppsett av lettvegger osv. men jaggu tror jeg det ordnet seg ;D

Eposene står nå og spiller seg inn, trenger nok noen timer på å få ut all godlyden, men dette er så lovende at jeg har begynt å handle inn cder over en lav sko igjen, det må vel bety at jeg er på rett vei...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Eposene står nå og spiller seg inn, trenger nok noen timer på å få ut all godlyden, men dette er så lovende at jeg har begynt å handle inn cder over en lav sko igjen, det må vel bety at jeg er på rett vei...
    At du går berserk med visa kortet (på cdon bla) er positivt, iaf sett med musikalske øyne :D
    Som sagt, det er deg vel unt. Håper virkelig det nåværende oppsettet er noe du kan leve med lenge. Ikke bare leve med lenge men kose deg med i lang tid :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har store forhåpninger om det :)
    Neste punkt på agendaen får bli oppussing av lytterommet, men det går nok mest på eierglede og at det er greit at det ser litt fint ut også :)
    Får jeg lydisolert litt så har jeg jo mulighet til å bruke rommet mer etter sengetid til barna også.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Jeg har store forhåpninger om det :)
    Neste punkt på agendaen får bli oppussing av lytterommet, men det går nok mest på eierglede og at det er greit at det ser litt fint ut også :)

Får jeg lydisolert litt så har jeg jo mulighet til å bruke rommet mer etter sengetid til barna også.
    Det siste, veldig viktig min venn.
    Var utrolig heldig her, alle soverommene (i begge etg) ligger i motsatt ende av huset.
    Så føler man for å sitte opp sent - ei natt er det ikke noe problem. Spiller jo uansett ikke så ille høyt på natterstider ;)

Oppussing ja, pokker ja. Man skal jo trives/kose seg på "gutterommet" imo.
    Og regner med at du har relativt frie hender også ?

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er jo på en måte mitt rom, kona har egen hobbykrok selv så...
    Står fritt med tanke på fargevalg osv.
    For enkelhetsskyld blir det nok å lydisolere gulv og den tynne veggen mot boden, dvs. den bak anlegget. Legger mest sannsynlig slike ferdigmalte veggplater på veggen etterpå, blir jo litt mer solid også da...
    Største jobben blir nok å male taket...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ja, det er jo på en måte mitt rom, kona har egen hobbykrok selv så...
    Står fritt med tanke på fargevalg osv.
    For enkelhetsskyld blir det nok å lydisolere gulv og den tynne veggen mot boden, dvs. den bak anlegget. Legger mest sannsynlig slike ferdigmalte veggplater på veggen etterpå, blir jo litt mer solid også da...
    Største jobben blir nok å male taket...
    Gud hjelpe, jeg hater så inderlig å male. Være seg tak, vegger, innendørs - utendørs.
    Kjerringa derimot 8)

Lydisolere høres ut som en god ide. Mye er gjort med 10cm iso. Ferdig plater er jo genialt, oppe på null tid.

Bilder forventes selvsagt når oppussing er i gang :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ahhhh, har fått bivirkninger av tabletter, har ført til at jeg nesten ikke klarer å gå, kommer meg såvidt på toalettet ved hjelp av sterke smertestillende og krykker.....
    Det er kjipern når jeg aller helst vil sitte på lytterommet å høre på anlegget...men det er for langt å gå, eller rettere sagt trappa blir for tøff akkurat nå...
    Så dagene/kveldene/natta blir brukt på sofaen foran tvn og hifisentralen...
    Begynner å bli kraftig lei av bivirkningene, men sist jeg brukte samme tabletter var jeg for frisk etterpå, slik at doseringa måtte litt opp, er ikke enkelt for legene heller dette når jeg er så ømfintelig for akkurat disse tablettene...akkurat over den doseringa jeg tåler denne gangen tenker jeg...

Håper bare det verste gir seg før onsdagen, har huset for meg selv hele dagen da og slipper å ta hensyn, godt av og til det også ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God bedring!!!! Fint å ha et anlegg på stell du kan kose deg med oppi alt :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja, venter på at det skal ordne seg slik at jeg er istand til å ta trappa igjen...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Formen er heldigvis lett stigende igjen :D
    Kanskje det blir litt tid foran anlegget i morgen likevel, har bodd på sofaen foran tvn siden lørdagen nå så...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Joda, her er formen stigende, klarer å gå uten krykker igjen å nesten bare velstand.

Så nå står anlegget å varmer seg, får ta en litt mer skikkelig lytteøkt i dag, huset for meg selv og fritt volum valg ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt noen lengre lytteøkter nå, og Eposene begynner å slippe/spilles inn. Utrolig hvor stor lyd som kommer fra disse små høytalerne :)
    Til og med Iton Maiden funker greit selv om jeg tror at akustisk rock o.l er favoritten min på dette anlegget. Eposene gjør en kjempejobb med å slippe gjennom detaljer i mellomtonen, noe som gjør musikken veldig riktig i mine ører.
    Matchen med CJ og Muse er fantastisk bra og CJ nydelige mellomtone kommer nydelig gjennom resten av kjeden, bredde og holografi er utrolig med tanke på prisen på Eposene, men er det noe små monitorer er gode på så er det vel akkurat det.
    Enda er det vel litt å hente på finjustering av høytalerplassering og toe in, men det får bli når formen er tilbake skikkelig igjen, inntil videre skal jeg bare nyte musikken.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ah, formen på vei oppover fortsatt, huset for meg selv i hele morgen.
    Blir nok frem med målebånd og tommestokk å finjustere høytalerplassering, er nok ikke langt unna slik de står nå, men med litt fin rekning så kanskje jeg får kombinert både Cardas og oddetall.....

Er da litt perfeksjonist, har allerede noen holdepunkter avmerket på gulvet, å det trenger ikke å ta så lang tid heller.

Blir mye svada her, men er jo min blogg/anleggs-dagbok så det får dere tåle. ;D

Skal få tatt litt flere og bedre bilder av anlegget slik det står nå en av de nærmeste dagene, skal prøve å få med litt flere detaljer.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Blir mye svada her, men er jo min blogg/anleggs-dagbok så det får dere tåle. ;D
    Ikke noe som heter svada her i tråden :)
    Kjør på du.

Milenko skrev:
    Skal få tatt litt flere og bedre bilder av anlegget slik det står nå en av de nærmeste dagene, skal prøve å få med litt flere detaljer.
    Det ser jeg og sikkert andre fram til :)
    Syns det er utrolig morro at du endelig nærmer deg endestasjonen (om det er noe som heter det)

Holder ett øye på deg ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sier det til kona hele tiden, at etter dette er kjøpt....så er jeg ferdig, men det dukker da opp noe hele tiden ;D

Har diskutert litt med kona og blitt enig om at jeg får kjøpe ny cd-spiller når Thule spilleren tar kvelden, litt rart å sitte å håpe på at den skal ta kvelden men nå er den åtte år gammel og er flittig brukt, før eller siden må den da slutte å virke :eek:

Laseren tar da vel kvelden før eller siden, eller har jeg kjøpt den ene som er evig varende ?

Tror nok cd-spiller og Dacmagic komboen er det svakeste leddet i anlegget akkurat nå, Dacmagic er fantastisk til prisen, men det finnes nok bedre der ute, problemet er at jeg kan nesten ikke ofre mer av familiebudsjettet på ny cd-spiller så lenge den gamle virker...

Kan nesten ikke si til kona....men jeg kjøpte da ny vaskemaskin til deg for ei måned siden ;D

Da tror jeg det hadde blitt mange netter på sofaen...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Jeg sier det til kona hele tiden, at etter dette er kjøpt....så er jeg ferdig, men det dukker da opp noe hele tiden ;D
    Sier ikke noe til kjerringa jeg ::)
    Nå regner jeg selvsagt med at hu har litt kontroll på hva jeg driver med....men liker å tro at a ikke har det ;)

Milenko skrev:
    Har diskutert litt med kona og blitt enig om at jeg får kjøpe ny cd-spiller når Thule spilleren tar kvelden, litt rart å sitte å håpe på at den skal ta kvelden men nå er den åtte år gammel og er flittig brukt, før eller siden må den da slutte å virke :eek:

Laseren tar da vel kvelden før eller siden, eller har jeg kjøpt den ene som er evig varende
    Ikke vær lei deg for at den bare går og går :)
    Har en antikk Rega spiller her, rene evighetsmaskinen det au.

Milenko skrev:
    Kan nesten ikke si til kona....men jeg kjøpte da ny vaskemaskin til deg for ei måned siden ;D

Da tror jeg det hadde blitt mange netter på sofaen...
    ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Så min venn, hvordan går det med deg nå om dagen ?

Velger å tro at du er så fornøyd at du ikke har tid til hfs ;)
    Ikke noe som er bedre enn det iofs.
    Pusset opp gutterommet ?

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har vært litt så som så med formen de siste ukene, så lite har blitt gjort.
    Begge barna begynner i barnehagen til uka, så får se etterhvert, blir mer tid da. Et barn på 4 og et på 1,5 krever sin oppmerksomhet i sommersola og vil jo heldigvis være ute, men da må pappan passe litt på, noe som blir litt vanskelig fra lyttestolen, men det kommer.
    Er fortsatt meget fornøyd her ja :)
    Har jo endelig kommet sol her til trøndelag også, martna, tivoli osv. travle dager har vært inn i mellom.

Skal begynne å traske markedet etter ny familiebil også, v70 har passert 300 tusen og er litt avhengig av bil siden jeg er i Trondheim til kontroll jevnlig, kan ta tog selvsagt, men det er jo så kjedelig...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kosedag foran stereon og huset for meg selv, godt med ego dager av og til.
    Har lekt litt med filterløsningene på Dacmagic, finner at jeg foretrekker minimal filter da jeg synes det blir mer luft og større rom i lydbildet.

Venter fortsatt på at cd spilleren skal ryke, tror det er mer å gå på med bedre kilde.
    Men egentlig er jeg fornøyd, men alltid rom for forbedring.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Venter fortsatt på at cd spilleren skal ryke, tror det er mer å gå på med bedre kilde.
    Men egentlig er jeg fornøyd, men alltid rom for forbedring.
    Syns jeg ser deg, " men så se å ryk da for svarte, jeg vil ha en ny en..." ;D

Godt å høre at du er nøyd, ikke noe som er bedre enn senkede skuldre og ett fårete glis :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Venter fortsatt på at den skal ryke ja ;D, ting som ikke trenger å ryke som vaskemaskin, bil osv. joda de ryker da både jevnt og trutt...

Huset for meg selv til helgen, gleder meg stort, lenge siden sist nå at far kan ta en skikkelig ego helg, lenge oppe sove lenge :)

Formen er for tiden god, stolt av meg selv i dag vært på en litt lengre "fjelltur" til en topp i nærheten av der jeg bor, ble vel en ca. 8 km. ikke så langt for de fleste men en god seier for meg, med tanke på at jeg trengte hjelp for å komme meg i dusjen for et år siden...

Har tatt på meg å lage middag til resten av familien kommer hjem fra arbeid/barnehage, så får vel starte å skrelle poteter snart ellers blir det fiskekaker i brun saus i dag, altså lite avansert men grei hverdagsmat.

Har forresten fått en liten smak av sensommer her i Steinkjer traktene, fantastisk fint turvær for tiden :) nesten synd at morgendagen forsvinner i bil til Trondheim og cellegift kur, kunne lagt slikt til regnværsdager :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Venter fortsatt på at den skal ryke ja ;D, ting som ikke trenger å ryke som vaskemaskin, bil osv. joda de ryker da både jevnt og trutt...
    Spør meg om det !
    :D

Her ryker ting på skift, vaskemaskiner/tørketromler/kjøleskap. Men ikke en ting i bunkersen som ryker, og glad er jeg for det, ikke misforstå :)

Milenko skrev:
    Huset for meg selv til helgen, gleder meg stort, lenge siden sist nå at far kan ta en skikkelig ego helg, lenge oppe sove lenge :)
    Vel unt :) Parkere i godstolen foran anlegget, en lille en (kun til medisinsk bruk da selvsagt)
    Noe sier meg at du ikke blir mest aktiv på hfs til helgen :D Kos deg du.
    Kan ikke huske siste vi hadde hus/leilighet for oss sjøl. Skjer neppe på noen år ennå.
    Nuvel, kan jo gjemme meg vekk her nede hvis det blir for hett om ørene ;)

Milenko skrev:
    Formen er for tiden god, stolt av meg selv i dag vært på en litt lengre "fjelltur" til en topp i nærheten av der jeg bor, ble vel en ca. 8 km. ikke så langt for de fleste men en god seier for meg, med tanke på at jeg trengte hjelp for å komme meg i dusjen for et år siden...

Har tatt på meg å lage middag til resten av familien kommer hjem fra arbeid/barnehage, så får vel starte å skrelle poteter snart ellers blir det fiskekaker i brun saus i dag, altså lite avansert men grei hverdagsmat.
    Så bra :)
    Godt å komme seg ut, sikker ekstra godt for deg som har slitt endel det siste året/årene.
    For hva det er verdt, 8km er pokker ikke galt i mi bok.

Man skal ikke undervurdere fiskekaker og brunsaus imo. Greit å være litt husfar innimellom når formen tillater det. På med forkle og gå til med krum nakke.
    Når jeg tenker meg om, får jeg saus og poteter er dagen min reddet ;D

Milenko skrev:
    Har forresten fått en liten smak av sensommer her i Steinkjer traktene, fantastisk fint turvær for tiden :) nesten synd at morgendagen forsvinner i bil til Trondheim og cellegift kur, kunne lagt slikt til regnværsdager :)
    For enkelt, alle dager når man kunne gjort annet som for eks gått seg en lang tur, fisket litt osv er det alltid A: dårlig vær, B: noe annet viktig som MÅ komme først.

Nei pokker, sette på ei plate til her, passe på mens det er stille i heimen ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal slenge på stue anlegget "surre rundt anlegget" å fikse middagen :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ikke så mye nytt, men er mye som frister.

Fint vær for tiden her i Trøndelag, men høsten nærmer seg og med det også lange lytteøkter :)

Mye gode bruktkjøp på cd-spiller dac fronten for tiden, men må vente til det blir en nødvendighet... får slippe til minstemann på cd- spilleren og sende med ham brødskiver og diverse så får vi vel satt en stopper for Thule spilleren også ;D

Fortsatt meget fornøyd med Eposene, perfekt størrelse for mitt lille lytterom :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Dagens små tweak, slakterblokker og tema isolator tilpasset komponent vekt gjenninnført under pre-amp, cd-spiller og dac, i tilegg til cardas golden cuboids direkte under apparatene. Power-amp får klare seg med cardas klossene pga. høyden.

Så til det spennende, evt. forbedringer, ja det vil jeg si, mer luft, mer inn i opptaket på en måte, stillere bakgrunn og opplevd bedre anslag, rytme og dynamikk.

Ikke bare lett å forstå at slike små forandringer som tar ti minutter og ting som slenger rundt i lytterommet kan øke gleden betraktelig og nesten uten innsats. Ikke helt gratis, men nesten siden det lå ubrukt, fornøyd igjen.

Ego kveld i kveld, huset for meg selv og pliktene gjort.
    Må være forsiktig med sterke drikker, men iskaffe er da godt det også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn