Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ego kveld i kveld, huset for meg selv og pliktene gjort.
    Må være forsiktig med sterke drikker, men iskaffe er da godt det også.
    Huset for seg sjøl høres ikke feil min venn :)
    For hva det måtte være verdt, kjerringa er storforbruker av iskaffe.

Kos deg i kveld, vel unt.

ps: en annen må "lide" seg igjennom en kveld sammen med arbeidskolegaer/god mat/drikke ::)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Høres trivelig ut det også, gode kolleger og godt miljø er viktig.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Rart, men noen kvelder er det som om alt klaffer i anlegget.
    Klangfarger virker meir ekte, kassegitarer og feler har mer kropp. Stemmer og opptaksrom virker som mer enn bare en illusjon, mer følelser.
    Akkurat som om alle deler av anlegget spiller på sitt beste og utfyller hverandre perfekt.
    Virker som strømmen er renere, rørene er perfekt innspilt, alt har riktig temperatur, alt klaffer.
    Spørsmålet, hvorfor og hvordan, hvorfor oppleves det ikke slik alltid?
    Er det dagsform og humør eller bare at naboen har skrudd av strømmen, hmm.

Jeg har hvertfall en klaffe kveld i kveld og den skal nytes til fulle.
    Må legge til at jeg er klin edru, bare vann, kaffe og pepsi i kveld, er vel lov å være litt filosofisk likevel.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Filosofisk har en bestandig lov til å være, jeg har en teori om at psykoakustikken økes betraktelig når ens bedre halvdel er ute av huset. (Sitter selv om gressenkemann denne helga og det spiller satan så bra!!)

Bor ikke du på Steinkjer Milenko? Isåfall hadde det vært morsomt og tatt en lytt siden jeg ikke er mer enn 4mil unna hvis det passer seg slik ved en anledning

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Passer bra for meg, har mye fritid jeg for tiden så det kunne vært hyggelig.
    Bare send en pm en gang så må vi få til det en gang.
    Velkommen skal du være.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det høres bra ut, er på steinkjer rett som det er så det bør ikke være noe problem :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Bare send en pm når du skal til steinkjer og du har tid, er stort sett hjemme med unntak av når jeg er borte.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Den er grei!! Samme gjelder hvis du er på Levanger og er interessert i å ta en tur å lytte på mitt oppsett!
    Vi trøndere er alt for dårlig til å besøke hverandre. Jfr Halden,sørlandet osv osv.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Den er grei!! Samme gjelder hvis du er på Levanger og er interessert i å ta en tur å lytte på mitt oppsett!
    Vi trøndere er alt for dårlig til å besøke hverandre. Jfr Halden,sørlandet osv osv.
    Dere er noen enstøinger ;D

Men du har ett poeng pafh, vi er generelt for dårlige på den delen som heter " møtes over en kaffe og lytt, være litt sosial..." Det gjelder rundt hele, selv om vi prøver så godt vi kan her nede :)

/jan

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror det er en blanding av en stresset hverdag for den gemene hop, samt at folk stiller for høye krav til sine egne anlegg slik at vi er "redde" for at noen andre kan komme og si at dette liker jeg ikke, men lyd er jo i høyeste grad subjektivt så det er jo ingen grunn til og være redd.

Kanskje vi skulle sett om det var mulighet for et Trønderlaug på den nordre delen?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Jeg tror det er en blanding av en stresset hverdag for den gemene hop, samt at folk stiller for høye krav til sine egne anlegg slik at vi er "redde" for at noen andre kan komme og si at dette liker jeg ikke, men lyd er jo i høyeste grad subjektivt så det er jo ingen grunn til og være redd.
    Jo, men ingen unskyldning :)
    Jeg jobber (50%) og har stor familie (8 av oss her hjemme), hus, det vanlige.
    Men klarer da å få lurt meg avgårde innimellom. Man trenger å komme seg litt vekk innimellom spør du meg.

Ang anlegg, du har nok ett poeng der. Og det er synd hvis folket bortover føler det sånn.
    Som du sier, lyd/anlegg er subjektivt :)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Tanta mi bor i Levanger, men trur ikke hu er særlig opptatt av våre interresser.....desverre. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    pahf skrev:
    Jo, men ingen unskyldning :)
    Jeg jobber (50%) og har stor familie (8 av oss her hjemme), hus, det vanlige.
    Men klarer da å få lurt meg avgårde innimellom. Man trenger å komme seg litt vekk innimellom spør du meg.

Ang anlegg, du har nok ett poeng der. Og det er synd hvis folket bortover føler det sånn.
    Som du sier, lyd/anlegg er subjektivt :)

/jan
    Du har helt rett JanR, man har alltids tid til det man virkelig vil gjøre, bare så enkelt å skylde på slike ting. Selv om jeg jobber 100% og tar en etterutdanning finner jeg alltids tid til en iskald halvvliter, men fortsatt ikke funnet tid til å være med og se på nye gardiner ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    BHO skrev:
    Tanta mi bor i Levanger, men trur ikke hu er særlig opptatt av våre interresser.....desverre. ;)
    Bho, det vet man aldri ;D For den saks skyld kan det fort være at tanta di er kjentfolk, ekke så store byen at hvis man jobber innenfor offentlig næring har man stort sett 90% av byen på hils :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Virker som de er litt flinkere i Halden osv. ja, litt trauste vi Trønderne, et eget laug trenger ikke å være så dumt :)

Vi får prøve med en start vi da hvertfall :D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ok....da kjenner du sikkert til henne og ;D
    Om ikke hu sitter der nå, så har hu iaf sitti i komunestyret.
    Ja ja....noe må de ha å stri med. ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Milenko skrev:
    Virker som de er litt flinkere i Halden osv. ja, litt trauste vi Trønderne, et eget laug trenger ikke å være så dumt :)

Det får vi satse på, vet det er ihvertall en til på steinkjer, på levanger her har jeg faktisk ingen anelse hvem som driver med lyd. Men jeg tar kontakt så fort jeg får anledning, kan eventuelt ta det i sammenheng med at jeg er på skole i namsos en dag og pendler, men det finner vi ut av!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    BHO skrev:
    Hehehe, hvis du mener det er meg de har og stri med så har du helt rett!! ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Du har helt rett JanR, man har alltids tid til det man virkelig vil gjøre, bare så enkelt å skylde på slike ting. Selv om jeg jobber 100% og tar en etterutdanning finner jeg alltids tid til en iskald halvvliter, men fortsatt ikke funnet tid til å være med og se på nye gardiner ;D
    I rest my case ;D

Milenko skrev:

Det syns jeg absolutt. Det finns garantert mange i "nabolaget" og kan ikke få sagt det mange ganger nok -> det er utrolig hyggelig å møte nye mennesker og utveksle erfaringer, ha det hyggelig sammen over en kopp kaffe eller fem <-

Kjør på gutta.

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    pahf skrev:
    BHO skrev:
    Hehehe, hvis du mener det er meg de har og stri med så har du helt rett!! ;D
    Tenkte mest på tante jeg da.....mangler vel ofte tidsfordriv nå de blander seg inn i politikk? ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal nok ikke by på noe stort problem det nei, spennende å møte mennesker med samme interesse. Det er jo egentlig en sosial hobby kan være også, samtidig som man utveksle erfaringer og synspunkter.

Se her, endelig litt fart i tråden min igjen ;D

Takk for det :D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Bare hyggelig :) Det er jo en sosial hobby, bare så enkelt og glemme det i det du sitter deg i sweetspot.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tar en ego kveld til siden jeg er i god stimen og fortsatt er ene hersker i huset.
    Anlegget i riktig god lune i kveld også...

Kveldens fludiun, iste type sitron, går da det også, musikk stil i kveld er nok en anelse mot country rock, Steve Earle er jo en liten personlig favoritt, gode innspillinger også.

GOD HELG FOLKENS !

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Tar en ego kveld til siden jeg er i god stimen og fortsatt er ene hersker i huset.
    Anlegget i riktig god lune i kveld også...

Kveldens fludiun, iste type sitron, går da det også, musikk stil i kveld er nok en anelse mot country rock, Steve Earle er jo en liten personlig favoritt, gode innspillinger også.

GOD HELG FOLKENS !
    Iste er helt ok, tross alt.

Kos deg og en fortsatt flott og musikalsk helg :)

/jan

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
    Torget vurderinger
    1
    Kan svinge godt av country-rock - kan jeg anbefale en liten single malt til begivenheten om det er mulig å få til ;)

Ellers så høres det ut til at du er en god musikknyter og ikke har fokus på alle disse lydene som skal ut av boksene våre - det er bra :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har et par flasker single malt stående og ville normalt hatt et glass ved siden av, men står ikke så bra sammen med cellegift behandlingen.
    Men den som venter på noe godt, har tenkt å ordne et pent lite barskap med et pent lite utvalg single malt den dagen jeg blir friskmeldt.
    Setter virkelig pris på en god single malt, god amerikansk bourbon som Ewan Willams passer forøvrig glimrende til Steve Earle det også.
    Bare en 119 uker igjen, men hvem teller..., blir nok feiring med single malt og en bedre sigar når den dagen kommer.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har fått gjordt litt i dag, klippa plen, kanskje siste gang i år :D
    Vært på fjelltur, mekka å spist middag, litt avslapping foran tvn, kanskje en film før...

Man avslutter "ungkars helga" foran stereon før kona og barna kommer hjem i kveld, blir trivelig det og...

Savner dem raskt når de blir borte mer enn en kveld :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Oppgraderingsspøkelset herjer nok en gang og har begynt å se meg litt omkring etter en pent brukt AN Dac, er det jeg har sikla etter lenge så jeg tror egentlig ikke at jeg blir helt fornøyd før det står en slik filterløs sak i hylla og spiller...

For å finansiere dette må jeg nok selge unna noe av det som står og tar opp plass slik som de hjemmebygde ampene, med tungt hjerte men prioriteringer må gjøres av og til, til EL 34 se ampen har jewg nok sikkert rør til et par tusen også slik at en heldig kjøper hvertfall slipper å tenke på å bytte rør med det første, har to meget bra EL 34 sett som bare er testet...

Flere typer 6sn7 følger med...blir nok bra...

Svenske pre-ampen går nok også, ikke verdt stort og langt fra vakker, men den spiller da fint og noen har sikkert bruk for den...

Til slutt så må nok Fortene ut av hus, vanskeligste med å få solgt de er rett og slett størrelsen og å få sendt dem...

Men nå har jeg hvertfall en plan ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg begynt å snust på markedet for en brukt AN dac, håper det går i orden nå...

Etter den er i boks tror jeg at det blir litt stille på oppgraderingssiden en stund :D

Forhåpentligvis i mål da ja...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja da var AN dac kjøp avtalt, betalt og blir sendt i morgen.
    Ah, glede og endelig føler jeg meg trygg på at jeg kan slå meg til ro med cd-lyden min, eierglede betyr mye det også ;D

Har gått å ønsket meg en AN dac i mange år, så endelig...
    Regner med den fører lyden i anlegget til nye høyder...

AH...lykke ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Enda en grunn til at jeg må stikke innom deg, sendte nettop forespørsel på an dac hos audiocompaniet ift pris.
    Blir spennende og høre dine erfaringer, kjøpte du som byggesett eller ferdig?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ja da var AN dac kjøp avtalt, betalt og blir sendt i morgen.
    Ah, glede og endelig føler jeg meg trygg på at jeg kan slå meg til ro med cd-lyden min, eierglede betyr mye det også ;D

Har gått å ønsket meg en AN dac i mange år, så endelig...
    Regner med den fører lyden i anlegget til nye høyder...

AH...lykke ;D
    En gledens dag :)
    Det ble 1.1 ?

ps: bruk en bra dig.kabel, AN dac fortjener det ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Digital kabelen blir nok min sedvanlige Cardas coax, håper den vil gjøre jobben sin her også :D
    Får vurdere en god strømkabel etterhvert, men ikke si noe til kona ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Digital kabelen blir nok min sedvanlige Cardas coax, håper den vil gjøre jobben sin her også :D
    Får vurdere en god strømkabel etterhvert, men ikke si noe til kona ;D
    ;D ;D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har vel mer eller mindre lovet at nå skal det ta lang tid før jeg maser om noe mer til anlegget, men rør, strømkabel og slikt går vel eventuelt under forbruk og vedlikehold?
    Eller hva mener folket?

Hva anbefales som gode 6922 rør til An dac, er ikke så kjent med den rør typen, men rca bruker jo for meg å virke trygt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Har vel mer eller mindre lovet at nå skal det ta lang tid før jeg maser om noe mer til anlegget, men rør, strømkabel og slikt går vel eventuelt under forbruk og vedlikehold?
    Eller hva mener folket?
    Denslags er ikke pr definisjon (her i huset) "mer til anlegget" ;)
    Rør og kabelsnutter må man ha for at anlegget skal fungere.

Nettkabel, lag noen sjøl, LMC kabel for eks.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Strømkabel problem løst, kom på at etter at jeg byttet til Dacmagic med batterieliminator så flyttet jeg en Supra Lorad til ps3 ned på stua, den får gjøre nytta, trenger ikke å kjøpe noe som man allerde har :)

Da får man vurdere litt forskjellige rør og eventuelt et par rør dempere fra Duende Criatura, men slikt er jo forbruk og små penger i denne sammenhengen.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Strømkabel problem løst, kom på at etter at jeg byttet til Dacmagic med batterieliminator så flyttet jeg en Supra Lorad til ps3 ned på stua, den får gjøre nytta, trenger ikke å kjøpe noe som man allerde har :)

Da får man vurdere litt forskjellige rør og eventuelt et par rør dempere fra Duende Criatura, men slikt er jo forbruk og små penger i denne sammenhengen.
    Rørdempere er oppskrytt imo. Men som du sier småpenger i den store sammenhengen :)
    Nei far, bruk pengene på musikk, det har man mest igjen for.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn