Vel, da har jeg igjen fått lyttet litt på godsakene i stua til Tom Erik.
Siden jeg var der sist har Puccinien fått en oppgradering til siste versjon, smårøra i Graafene har blitt byttet til førsteklasses rør og han har fått ny hyssing som leverer strøm til Puccinien.
Det er alltid gøy å høre musikk hos Tom Erik. Mange grunner til det, spennende og variert musikk, velsmakende kaffe (vin for de som ikke må ratte), hyggelige folk og sist men ikke minst anlegget.
Og det er anlegget som gjør at musikken kommer i fokus. Det spiller uanstrengt med en meget god oppløsning og høytalerene "slipper" lyden slik at lydbildet som dannes virkelig setter en i "live" modus.
Jeg nevnte under seansen at det første ordet som faller meg inn er tilstedeværelse. Med det mener jeg at komponentene i samspill hos Tom Erik er i stand til å bringe musikken frem til lytteren på et vis jeg sjeldent (kanskje aldri) har hørt. Og når det i tillegg er et solid fundament i bassen, sitter smilet og gåsehuden løst hos undertegnede. Fot får man og
Endringene i anlegget til Tom Erik er alltid velfunderte og da blir resultatet deretter, oppgradering.
Enda mere klarhet i mellomtonen, strammere i kjelleren samt et enda større lydbilde er det som slår meg i forhold til forrige gang jeg var innom. Og diskanten er som alltid, til å dø for!
Så hva kan jeg si annet enn at det er en fryd å få anledning til, en gang i blandt, å tilbringe noen timer i Tom Eriks musikkstue, takk for besøket.
Mvh Gjert