P
Parelius
Gjest
Audio-Technica Sound Burger (Når en er ute og leter opp svart gull i bruktsjappene. Lag som standard niste.)
Er det den samme Garrarden som Radionette også brukte i de store kabinettene sine?I serien "Mine arme små" presenterer jeg den aller første pickuparmen jeg stiftet bekjentskap med. Dengang gjalt regelen: "Bare se men ikke røre".
Bakelittarm på en Tandberg-Garrard RC111N. Fikk ny keramisk pickup i fjor og spiller gjør den ;D
mvh
Trond Kjetil
MKII er det!Korleis vil du beskrive bassen av Cantus + DV17 (MK 3?)?
Det vet jeg ikke sikkert, men går ut fra det. Vet at det var flere varianter av disse Garrardene på markedet.Er det den samme Garrarden som Radionette også brukte i de store kabinettene sine?
Ja er enig med deg..... Men jeg kan tenke meg en DP6 i gull ogsåMørch UP4 i krom er bare noe av det vakreste.
Men den må være i krom ;DMørch UP4 i krom er bare noe av det vakreste.
Søk på eBay, og du skal finne :Pareliuses A-T lydburger kunne jeg gjerne tenkt meg et eksemplar av. Malten har jeg.
Ainna gang, ja ;DBurgeren koster et helt grammofonbord jo! Anna gang, som de sier på mine trakter.
Spennande! Har ein MK 3 til utprøving, og den Cantusen eg ikkje fekk til liggande, men orkar ikkje prøve på oppmontering igjen, no når Akito-armen funkar så bra.MKII er det!
Bassen er (i mine ører) sinnsyk dyp med kontroll, stram, veldig stram.
Gled deg!Spennande! Har ein MK 3 til utprøving, og den Cantusen eg ikkje fekk til liggande, men orkar ikkje prøve på oppmontering igjen, no når Akito-armen funkar så bra.
Spør Willy Tangen, jeg kjøpte av ham. Nå gav jeg bort min silikon når jeg solgte DP-6-en, men det koster ikke stort for ei ny sprøyte.Ja er enig med deg..... Men jeg kan tenke meg en DP6 i gull også
Visste dere forresten at disse armene også kan fås i sort farge
Noen som vet om noen butikker her i landet som har silikon på lager til up4?
Mvh Jan I
SABA ?? ;D ja husket de hadde noen spillere en gang ... :Ellers så har jeg veldig sans for S**a, det må jeg jo få lov til å si.
Tenker vi holder dem utenfor diskusjonen, de har aldri nektet Vinyl Engine noen ting såvidt jeg vet. 8)SABA ?? ;D ja husket de hadde noen spillere en gang ... :
Mvh Jan I
Veldig fin pickup. Beste eg har høyrt frå Dynavector så langt. (men manglar alle dei dyrare i handelen...) Pussig at det er så stor "ideologisk skilnad" mellom 10 -20 og 17, skulle eigentelg tru det var ulike produsentar.Gled deg!
Bare husk innspilling, mange lange timer.
Cantusen er vel uansett ubrukelig på Linn?
Ja, jeg skal høre på 10 i påsken, da min fetter har kjøpt den etter å ha lest omtalen din av den på Audiophile.Veldig fin pickup. Beste eg har høyrt frå Dynavector så langt. (men manglar alle dei dyrare i handelen...) Pussig at det er så stor "ideologisk skilnad" mellom 10 -20 og 17, skulle eigentelg tru det var ulike produsentar.
Køyrer "blogg" på innspelinga no. Har passert 40 timar, og føler ting har vore nede i ein bølgedal, men at eg er på veg opp.
Må nesten redigere bloggen, elles vert det verdas lengste pickupomtale.....
Hei tkrHei, JanI,
Har du noen erfaring med å skifte armkabler på SME V? Er det så vanskelig at man heller burde sende den inn til SME?
mvh tkr
Hei,Jeg vil sterkt anbefale at armen får et besøk i "fødeheimen", min 309 var der, og kom tilbake "som ny", jeg tror egentlig at jeg fikk en så godt som ny arm tilbake. Armrøret var iallfall nytt. ;D
Å "drikke seg til mot", og så gå løs på en sånn arm ville nå iallfall ikke jeg ha gjort :
Jeg sendte min i midten av desember, så var det litt fram og tilbake om de skulle ta full service på den, det ble bestemt i begynnelsen av januar, og jeg hadde den tilbake to uker etter at bestemmelsen var tatt.Hei,
Har da, som jeg skrev, heller ingen tro på den fremgangsmåten!
Hvor lenge måtte du forsake armen din før du fikk den tilbake? Tenkte evt. å sende den inn før jeg dro på sommerferie. Skal reise bort uansett, og det kan jo være en gunstig tid å være uten platespiller...
mvh
Dette var spennende Hans K. Hvilket drivverk har du denne på?
Koneptet eliminerer problematikk som antiskating, compliance/arm matching og azimuth. Eneste er VTA