Mine armer (bildetråd)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• P

Parelius

Gjest
    Audio-Technica Sound Burger (Når en er ute og leter opp svart gull i bruktsjappene. Lag som standard niste.)

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Mørch UP4

Er det forresten noen som vet hva som skjedde med antall visninger på denne tråden,den gikk rett fra over 800 til noen og 20 (da jeg så dette første gangen)
    Og det kom at I/T var siste innlegger ???
    Mvh Jan I

S

slowmotion

Gjest
    Fy fa...rao mye fine armer her. 8)

Og når det gjelder bildestørrelse,
    bruker man Opera som browser så
    ordner det seg selv.... ;D

;)

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Er muligens litt på siden, men dette shellet er så vidt særegent og ettertraktet at det fortjener en plass i denne tråden. SAEC’s ULS-3X er fremstilt av aluminiumsoksyd med en ”renhet på 99,7% ” som gir en uovertruffen hardhet og keramisk kvalitet. Shellet er så tungt at det behøver en egen motvekt, W-70M, i tillegg krever det egen jordpinne fra pick-up’en da materialet er ikke-ledende. Med andre ord; vidunderlig upraktisk og kostbart!

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70

Dette er da gromgutten hos meg ;D SME 309, nyoverhalt i år fra fabrikken.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Tenkte jeg skulle prøve å legge ut et bilde av armen min: Opus Cantus3, veldig sær arm, ikke noe pen, kan være et hærk å sette opp første gangen.
    I mine ører så spiller den bra, godt fundament med en stram dyp bass.
    etter at jeg monterte på min nye DV17 så har den nesten ikke stått i ro. ;D

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    I serien "Mine arme små" presenterer jeg den aller første pickuparmen jeg stiftet bekjentskap med. Dengang gjalt regelen: "Bare se men ikke røre".

Bakelittarm på en Tandberg-Garrard RC111N. Fikk ny keramisk pickup i fjor og spiller gjør den ;D

mvh
    Trond Kjetil

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    Neste i "Mine arme små" er SME 3009/S2 improved med bronselager. Den spiller nå på en Sony TTS3000S remdrevet platespiller.

(Beklager noe uskarpt i hodeenden, jævli laaaang eksponeringstid mens spilleren snurrer får ta skylda for det)

S

slowmotion

Gjest
    I serien "Mine arme små" presenterer jeg den aller første pickuparmen jeg stiftet bekjentskap med. Dengang gjalt regelen: "Bare se men ikke røre".

Bakelittarm på en Tandberg-Garrard RC111N. Fikk ny keramisk pickup i fjor og spiller gjør den ;D

mvh
    Trond Kjetil
    Er det den samme Garrarden som Radionette også brukte i de store kabinettene sine?

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    Er det den samme Garrarden som Radionette også brukte i de store kabinettene sine?
    Det vet jeg ikke sikkert, men går ut fra det. Vet at det var flere varianter av disse Garrardene på markedet.

S

slowmotion

Gjest
    Jeg vokste opp med et slikt stort Radionette alt-i-ett kabinett.
    Kjenner igjen utseende på armen....

;)

K

kbwh

Gjest
    Mørch UP4 i krom er bare noe av det vakreste.

Pareliuses A-T lydburger kunne jeg gjerne tenkt meg et eksemplar av. Malten har jeg.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Mørch UP4 i krom er bare noe av det vakreste.
    Ja er enig med deg..... Men jeg kan tenke meg en DP6 i gull også
    Visste dere forresten at disse armene også kan fås i sort farge
    Noen som vet om noen butikker her i landet som har silikon på lager til up4?
    Mvh Jan I

K

kbwh

Gjest
    Burgeren koster et helt grammofonbord jo! Anna gang, som de sier på mine trakter.

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    Burgeren koster et helt grammofonbord jo! Anna gang, som de sier på mine trakter.
    Ainna gang, ja ;D

Edit: Ser forresten at du omtaler deg som "State of the art turntable owner"... Dette på "Vinyl Engine" unevnelige fabrikat, S**a, som truet nevnte forum med saksøkelse og kanskje tilogmed steining, hvavetjeg, hvis ikke nevnte forum med øyeblikkelig virkning fjernet alle manualer og servicehåndbøker. Eneste platespillerfabrikant som har gjort akkurat det.
    Ellers så har jeg veldig sans for S**a, det må jeg jo få lov til å si.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Spennande! Har ein MK 3 til utprøving, og den Cantusen eg ikkje fekk til liggande, men orkar ikkje prøve på oppmontering igjen, no når Akito-armen funkar så bra.
    Gled deg!
    Bare husk innspilling, mange lange timer.
    Cantusen er vel uansett ubrukelig på Linn?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.336
    Torget vurderinger
    26
    Ja er enig med deg..... Men jeg kan tenke meg en DP6 i gull også
    Visste dere forresten at disse armene også kan fås i sort farge
    Noen som vet om noen butikker her i landet som har silikon på lager til up4?
    Mvh Jan I
    Spør Willy Tangen, jeg kjøpte av ham. Nå gav jeg bort min silikon når jeg solgte DP-6-en, men det koster ikke stort for ei ny sprøyte.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Ellers så har jeg veldig sans for S**a, det må jeg jo få lov til å si.
    SABA ?? ;) ;D ja husket de hadde noen spillere en gang ... ::) :D
    Mvh Jan I

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    SABA ?? ;) ;D ja husket de hadde noen spillere en gang ... ::) :D
    Mvh Jan I
    Tenker vi holder dem utenfor diskusjonen, de har aldri nektet Vinyl Engine noen ting såvidt jeg vet. 8)

mvh Trond Kjetil

K

kbwh

Gjest
    Så nå vet jeg hvorfor det ikke ligger noe hos VE om grammofonen min. Ikkenoeproblem å få saker direkte fra Donna anyway.

Jeg vil ha flere armer. Edit: I tråden altså. Særingen jeg eier er nok i heimen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.382
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Gled deg!
    Bare husk innspilling, mange lange timer.
    Cantusen er vel uansett ubrukelig på Linn?
    Veldig fin pickup. Beste eg har høyrt frå Dynavector så langt. (men manglar alle dei dyrare i handelen...) Pussig at det er så stor "ideologisk skilnad" mellom 10 -20 og 17, skulle eigentelg tru det var ulike produsentar.

Køyrer "blogg" på innspelinga no. Har passert 40 timar, og føler ting har vore nede i ein bølgedal, men at eg er på veg opp.
    Må nesten redigere bloggen, elles vert det verdas lengste pickupomtale..... ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Veldig fin pickup. Beste eg har høyrt frå Dynavector så langt. (men manglar alle dei dyrare i handelen...) Pussig at det er så stor "ideologisk skilnad" mellom 10 -20 og 17, skulle eigentelg tru det var ulike produsentar.

Køyrer "blogg" på innspelinga no. Har passert 40 timar, og føler ting har vore nede i ein bølgedal, men at eg er på veg opp.
    Må nesten redigere bloggen, elles vert det verdas lengste pickupomtale..... ;)
    Ja, jeg skal høre på 10 i påsken, da min fetter har kjøpt den etter å ha lest omtalen din av den på Audiophile. ;)

17 var fæl rundt 20 timer, men derifra så blir det bedre og bedre. :D

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    SME 3009Series IIIS
    MÅ IKKE forveksles med series III
    Her series IIIS

og her Series III til sammenligning
    OBS: jeg har armrøret til IIIS på begge bildene da armrøret til series III er under kabelskift

Her er armrøret til series III dette er mye lysere i fargen enn det til series IIIS

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.640
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei, JanI,
    Har du noen erfaring med å skifte armkabler på SME V? Er det så vanskelig at man heller burde sende den inn til SME?
    mvh tkr

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Hei, JanI,
    Har du noen erfaring med å skifte armkabler på SME V? Er det så vanskelig at man heller burde sende den inn til SME?
                       mvh tkr
    Hei tkr
    Har ikke erfaring med bytte av armkabel i SME V armen.
    Men er du det minste usikker så la erfarne folk skifte denne. Husk at dette er finmekanikk som skal jobbe tett i lag. På en arm som SME V så tror jeg at jeg ville sendt denne til SME uansett. Dette så en VET at armen blir topp. ( få de gjerne til å se over armen i samme slengen)
    PS: SME V står på ønskelista så send gjerne en PM om du selger
    Mvh Jan I

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.640
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei, Jan_I,
    Takker for svar! Får vel sende den inn, da. Har liten tro på å drikke meg til mot og prøve selv ;D
    Har foreløpig ingen planer om salg, nei, men skal ha deg i tankene hvis jeg finner på å gjøre det.
    mvh

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    Jeg vil sterkt anbefale at armen får et besøk i "fødeheimen", min 309 var der, og kom tilbake "som ny", jeg tror egentlig at jeg fikk en så godt som ny arm tilbake. Armrøret var iallfall nytt. ;D
    Å "drikke seg til mot", og så gå løs på en sånn arm ville nå iallfall ikke jeg ha gjort :eek: ::)

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    Må trå til med litt mer diy her :D

En Lenco L75 arm hvor armrøret er erstattet med et karbonfiberrør, den har fått fast headshell og det er samtidig gjort mye lettere. Hadde Cardas-kabling i den, men fikk brudd på kabelen, så nå er den ute av drift inntil nye kabler finner vei inn i den. Den spilte meget bra med en Shure M71 pickup med N91ED stift før bruddet.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.336
    Torget vurderinger
    26
    Helt enig. Denne er for dyr til å eksperimentere med. Dessuten kan det være lønnsomt å ha kvitering på jobben om du skulle gjøre noe så dumt som å selge en gang.

Bare en tanke fra min side.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.640
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil sterkt anbefale at armen får et besøk i "fødeheimen", min 309 var der, og kom tilbake "som ny", jeg tror egentlig at jeg fikk en så godt som ny arm tilbake. Armrøret var iallfall nytt. ;D
    Å "drikke seg til mot", og så gå løs på en sånn arm ville nå iallfall ikke jeg ha gjort  :eek: ::)
    Hei,
    Har da, som jeg skrev, heller ingen tro på den fremgangsmåten!
    Hvor lenge måtte du forsake armen din før du fikk den tilbake? Tenkte evt. å sende den inn før jeg dro på sommerferie. Skal reise bort uansett, og det kan jo være en gunstig tid å være uten platespiller...
                    mvh

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70
    Hei,
    Har da, som jeg skrev, heller ingen tro på den fremgangsmåten!
    Hvor lenge måtte du forsake armen din før du fikk den tilbake? Tenkte evt. å sende den inn før jeg dro på sommerferie. Skal reise bort uansett, og det kan jo være en gunstig tid å være uten platespiller...
    mvh
    Jeg sendte min i midten av desember, så var det litt fram og tilbake om de skulle ta full service på den, det ble bestemt i begynnelsen av januar, og jeg hadde den tilbake to uker etter at bestemmelsen var tatt.
    Må si at det var de som lurte, ikke jeg :D Hadde problem med "skrapelyder" når jeg beveget armen før de hadde den hos seg, de sjekket det først, men påsto at de ikke fant noen feil. Vel, når jeg fikk armen tilbake, var den iallfall uten feil, også med den gamle Ortofonen som jeg hadde brukt til da.
    Ca. 3-4 uker tror jeg, hvis du bestiller full overhaling med det samme.

mvh Trond Kjetil

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.640
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takker!
    Jeg er ikke noe glad i tanken på å sende armen på reise, men etter så mange års tro tjeneste tror jeg at den trenger et welllness-opphold ;D
    mvh

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.385
    Torget vurderinger
    2
    Rs-lab, A1, eller RS-A1, unipivot med roterende headshell.

Arma plasseres løst på plinten, med eller uten medfølgende dempeputer. "søyla" kan flyttes opp og ned i basen med en umbraco for VTA justering

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.385
    Torget vurderinger
    2

Unipivot som sagt ;D mer stabilt enn man skulle tro, men jeg har allerede røket og byttet en kabel , til gjengjeld er det svært lett.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.385
    Torget vurderinger
    2

Koneptet eliminerer problematikk som antiskating, compliance/arm matching og azimuth. Eneste er VTA

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33

Koneptet eliminerer problematikk som antiskating, compliance/arm matching og azimuth. Eneste er VTA
    Dette var spennende Hans K. Hvilket drivverk har du denne på?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn