Synes det ser ut som en Rega, første bilde.Dette var spennende Hans K. Hvilket drivverk har du denne på?
Den armen der ligger på ca 1300 dollar tror jeg det var, i USA.Kvar søren fekk du tak i den armen? Var han dyr?
Legg nå ut et bilde før du sender den av gårde på rekonvalesens i ytlandet ;DTakker!
Jeg er ikke noe glad i tanken på å sende armen på reise, men etter så mange års tro tjeneste tror jeg at den trenger et welllness-opphold ;D
mvh
Det store plunderet med armen er å få plassert den riktig ( og ikke flytte på den siden ) forskjellige PUer får forskjellig plassering av nåla, det ideelle skal være å få nåla direkte under rotasjonspunktet i headshellet. Man må rettogslett prøve og feile til rillene i plata bare tar tak i PU uten at man får utslag til noen side. Jeg har ikke greie på sliping men vil tro at noen typer sliping egner seg bedre enn andre. Når det gjelder complience vil jeg anta at man slipper lettere unna med en stivere PU men at man med tålmodighet også burde få høycompliante PUer til å fungere.Utrolig tøff arm. Elegant i sin enkelhet og særegenhet. Kan du forklare hvordan konsepetet eliminerer antiskating og azimuth? Denne likte jeg. Morsomt med noe som er så vesens forskjellig.
Det var nettopp det da, jeg har bare prøvd den av og til på på min oppussede Planar 3, jeg har et DIY opplegg på gang som arma egentlig er kjøpt til og manlger egentlig bare noen intense timer i verkstedet. Så den er tragisk nok ikke i daglig bruk.Dette var spennende Hans K. Hvilket drivverk har du denne på?
Nei, loddet henger ikke i en tråd, det henger i en bøyle:Hei superhkm
Henger bare motvektsloddet i en tråd?
Hvis i så fall, vil ikke dette svaie frem og tilbake når en fører armen inn på plata (og en god stund)
Har også sett en lignende med et "extra" motvektslodd ?? (eller hva det nå er)
Så hvordan er denne armen i daglig bruk?
Mvh Jan I
Den dukket opp på Audiogon som demovare hos en liten forhandler i Canada.. ca halv pris av det de tar idag :Kvar søren fekk du tak i den armen? Var han dyr?
Blir spennende å se platespilleren når du blir ferdig! Er det avanserte greier? Artig at du har fått Riaa'en også nå. Har du kjøpt Jens sin?Den dukket opp på Audiogon som demovare hos en liten forhandler i Canada.. ca halv pris av det de tar idag :
http://www.sakurasystems.com/price.html
Prispolitikken til 47labs skal være "global village" så Subasaudio.com bør selge den til nordmenn for $1350 minus svensk mva.
Men se her ! :
http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?anlgtnrm&1178830934
Tilslutt lyden.
Jeg har dessverre ikke hørt nok arm/pu/riaa komboer til å kunne rate denne på noen måte. Det jeg kan si er at det svakeste leddet hos meg er nok høyttalerne, men med denne arma / Ortofon SPU Royal N / og 47 labs Phonocube får jeg en holografi i stua jeg ikke trodde var mulig med mitt oppsett.
Det hele låter så lekende uanstrengt at jeg ikke savner noe.
Når jeg da allikevel har en ny oppgradering på kildesiden foran meg ( og en annen PU liggende i skuffen som skal prøves ... )
ser jeg lyst på (hifi)livet. Hadde jeg bare hatt litt fritid...
80mm scheu tallerken og lager, og DIY/Kit motorkontroll av en Maxon motor. det som gjenstår er å få motoren inn i et eller annet stabilt så jeg kan få justert inn motorkontrollen. Har i øyeblikket akrylplint, men synes ikke det har blitt så fint. Vurderer å bare dynge på med mere masse.Blir spennende å se platespilleren når du blir ferdig! Er det avanserte greier? Artig at du har fått Riaa'en også nå. Har du kjøpt Jens sin?
Jeg tar ingen sjanser på slikt, så det skal blii som ordrert. (Hjertelig takk for traktament og herlig musikk/lyd i går.)Vi vil se noen skikkelig nakenbilder av den du har nå Parelius. Hvis ikke må jeg true med å avsløre hva du hadde i sekken din når du var på besøk igår.... (kanskje truet allerede???)
Jo, takk i like måte. Må jo si at den på ingen måte gikk seg bort den Herronen. Lekker sak med svært god lyd.Jeg tar ingen sjanser på slikt, så det skal blii som ordrert. (Hjertelig takk for traktament og herlig musikk/lyd i går.)
Begynner å samle opp litt 47-lab nå, artig. Kunne vært litt spennende med et bilde av 47-lab klossene på hylla di nå?! Og lykke til med platespillerprosjektet ditt80mm scheu tallerken og lager, og DIY/Kit motorkontroll av en Maxon motor. det som gjenstår er å få motoren inn i et eller annet stabilt så jeg kan få justert inn motorkontrollen. Har i øyeblikket akrylplint, men synes ikke det har blitt så fint. Vurderer å bare dynge på med mere masse.
Joda det er Jens sin gamle Phonocube, han la den ut for salg på et øyeblikk da jeg hverken hadde råd eller tid, men jeg hadde tatt avgjørelsen om å satse på analogt og klarte ikke å la være. Jeg hadde ikke engang en fungerende MC-Pickup !
OT dette her, men med plater og bøker fra gulv til tak , minus hylla spiller/ og riaa vil stå, hvertfall 1050mm bredde, bør hjelpe litt, på vibrasjoner mener jeg. Parkett flyter på 13mm fibermatter på betong. Egentlig vil jeg jo spike meg ned gjennom parketten og rett på betongen, men frua har vetorett....Ja, dersom dette er den standard USM Haller-varianten av hyller, så er de neppe best når det gjelde viberasjonsdemping. De tåler mer vekt enn det ser ut til riktignok. Blir spennende å høre hva du kommer frem til.
Vi er langt utenfor topic og bør vel kanskje gi oss. Men, tenkte mest på viberasjonene i selve platen. Fikk en idé, kanskje du kan dempe denne fra undersiden?OT dette her, men med plater og bøker fra gulv til tak , minus hylla spiller/ og riaa vil stå, hvertfall 1050mm bredde, bør hjelpe litt, på vibrasjoner mener jeg. Parkett flyter på 13mm fibermatter på betong. Egentlig vil jeg jo spike meg ned gjennom parketten og rett på betongen, men frua har vetorett....
hva går egentlig brukte Mørch for? (antageligvis mer enn mitt armbudsjett uansett da men)
Dette er en UP-4, de får du billig. DP-6 må du vel ut med noe mer for. Ikke like ofte på børsen heller virker det som.