Hei. Er det reciver eller stereo oppsett du skal justere inn. Spørr da det er noe ulik fremgangsmåte i min bok for dette.Da er gutten i gang med integrering av subwoofere med Minidsp 4x10 HD. I denne forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan svare kort og brutalt på.
1. Når man skal kalibrere lydnivå mellom høyttalere og subwooferne, skal man kalibrere venstre og høyre fronthøyttaler separat til 75 dB eller kombinert?
2. Fremgangsmåten for å integrere flere subwoofere ser jeg varierer utifra hvor man leser. Minidsp sier selv at man først måler én subwoofer, eq'er den til å være flatest mulig før man slår på høyttalerne og finner delefrekvens.
Første forsøk i går gjorde jeg ved å ha på begge subwooferne og høyttalerne samtidig mens jeg brukte RTA for å finne jevnest respons rundt x-over. Hva anbefales her?
3. Spiller det noen rolle hvor volumknotten på subwooferne står før man bruker Minidsp til å justere nivået på dem?
Hvilke høyttalere hadde du igjen?Høhøh, populær hos naboene nå vil jeg tru...
Vis vedlegget 503030
Jepp, må bare komme meg på en pc. Mye mer omfattende. En eller flere subber?Flott forklaring Retep. Orker du å skrive en for surround også da det er her jeg teor jeg har mest å hente?
Ingen hast for min del forrresten, er i Danmark til lørdagJepp, må bare komme meg på en pc. Mye mer omfattende. En eller flere subber?Flott forklaring Retep. Orker du å skrive en for surround også da det er her jeg teor jeg har mest å hente?
Tenker du at jeg skal skrive en how to med oppsett av høyttaleren din også eller skal jeg ta det fra ferdig høyttaler. Har du egne subber til LFE sporet?Supert! Jeg har to tapped horn og to midbasser til frontene, de siste med minidsp 2x4 dirac og hornene med Inuke dsp.
Coolio: du kan fint forsinke digitalt i Mini dsp.
Kjører du kun subene gjennon dsp så går det jo ikke, du må ta med frontene også...
Hvis du gidder hadde jo det vært konge, føler at jeg famler litt i blinde...Tenker du at jeg skal skrive en how to med oppsett av høyttaleren din også eller skal jeg ta det fra ferdig høyttaler. Har du egne subber til LFE sporet?Supert! Jeg har to tapped horn og to midbasser til frontene, de siste med minidsp 2x4 dirac og hornene med Inuke dsp.
Dirac fra 2x4-en? Og hornsubbene er koblet rett i reciver/kinopre?Hvis du gidder hadde jo det vært konge, føler at jeg famler litt i blinde...Tenker du at jeg skal skrive en how to med oppsett av høyttaleren din også eller skal jeg ta det fra ferdig høyttaler. Har du egne subber til LFE sporet?Supert! Jeg har to tapped horn og to midbasser til frontene, de siste med minidsp 2x4 dirac og hornene med Inuke dsp.
Dagens oppsett er slik:
Frontene(DTQWT) spiller fullfrekvent via 2X4hd og har hjelp av to stk 2x8" i lukkede kasser fra 50hz og ned, alt dirigert av Dirac, mens hornene (Lilwrecker 15") spiller kun LFE opp til 80hz.
Jeg tror hornsubene kunne ha spilt sammen med frontene ganske bra, men jeg syns ikke jeg får de til å spille godt nok til det.
Ja og ja, via en inuke3000dsp.Dirac fra 2x4-en? Og hornsubbene er koblet rett i reciver/kinopre?Hvis du gidder hadde jo det vært konge, føler at jeg famler litt i blinde...Tenker du at jeg skal skrive en how to med oppsett av høyttaleren din også eller skal jeg ta det fra ferdig høyttaler. Har du egne subber til LFE sporet?Supert! Jeg har to tapped horn og to midbasser til frontene, de siste med minidsp 2x4 dirac og hornene med Inuke dsp.
Dagens oppsett er slik:
Frontene(DTQWT) spiller fullfrekvent via 2X4hd og har hjelp av to stk 2x8" i lukkede kasser fra 50hz og ned, alt dirigert av Dirac, mens hornene (Lilwrecker 15") spiller kun LFE opp til 80hz.
Jeg tror hornsubene kunne ha spilt sammen med frontene ganske bra, men jeg syns ikke jeg får de til å spille godt nok til det.
Alle OpenDRCene bruker samme DSP-kortet (MiniSharc), bare med forskjellige IO-kort og forskjellig plugin.Hvis det er tillfelle hjelper det en del. Jeg leste bare det som står i brukermanualen:
These numbers are conventionally referred to as "taps." The OpenDRC-DA8 can compute 9400 taps when run at
48 kHz, and 3400 taps when run at 96 kHz. These taps can be distributed as you wish across the eight output
channels, with the limitation that each output channel must have 6 or more taps and can have no more than
2048 taps.