Jeg har vært lydinteressert i 40 år, og gift i 35 av de. Da er det mange hensyn å ta. Lyden må være HiFi, og det visuelle må være konevennlig. 2.000+ LP´er, Linn Sondek LP12, Tandberg 3026 og 3019 har forsvunnet ut. Derimot har jeg fortsatt mine gamle Carlssonhøyttalere fra 80-tallet.. Jeg har vært heldigital på kildesiden i 10+ år. Da er det Linn sine digitale streamere som gjelder. En kort start med Majik, ble raskt erstattet med Akurate DSM og effektforsterker 2200. DAC´en ble fabrikkoppdatert to ganger til Katalyst var på plass. Lyden var god, og har gitt meg mye glede... helt til et lynnedslag gjorde kort prosess med alt som var Ethernetkoblet...
... og nå låter det enda bedre.
Akurate DSM ble erstattet med en Linn Selekt Edition med Organik. Jeg svever fortsatt. Lyden gjennom Organik er et LANGT steg framover fra Katalyst. Jeg kan vel nå, med hånden på hjertet, si at jeg ikke savner min gamle LP12.
Da jeg i mange år var fanget i et evig følt oppgraderingsbehov, så har jeg drevet mye selvterapi på noen enkle grunnprinsipper;
- Jeg støtter Linn sin filosofi at kilden er det viktigste elementet i et lydanlegg
- Et anlegg i ubalanse vil uvergelig trigge nye oppgraderingsbehov.
- Optimal kost/nytte er en evig mental kamp, med store innslag av selvbedrag (anakker om meg selv)
- Det finnes ingen riktig og nøytral lyd. Alt dreier seg om lyden slik jeg liker den, i det volumet jeg vanligvis spiller
DSM: Linn Selekt Edition /Organik stereomodul
Effektforsterker: Linn Akurate 2200
Høyttalere: Carlsson OA-52
Streamingtjeneste: Qobuz
Høytalerføtter: Isoacoustic
Alle kabler er gode, men ikke ekstreme
En kone jeg er glad i