En batch fra Blue Notes rimelige 80 sere hadde foakus på trommiser. Hadde Art Taylor og Pete La Roca plate hadde jeg i bra utgaver fra før men Elvin Jones, Art Blakey og Tony Willims platene hadde jeg ikke.
Lester Young og Chet Baker Vol.2 hadde jeg i bestilling lenge, trodde jeg fikk tak i Baker lpen til slutt men kunne ikke finne den når jeg sjekket idag.Mye flott musikk her nå!
Har lest litt om franske Sam Records, virker som de har noen spennende nyutgivelser, har du noe av de i samlinga?
jazz sur seine liker jeg, kjøpe cden etter jeg så en Barney Wilen documentar på NRK for edel år siden. Tror jeg har linket til den i en tråd (lå på youtube).Poppin har jeg også kjøpt men ikke fått hørt enda.
Tenkte å bestille jazz sur seine fra dippern i helgen.
Takk for det. Jeg la ut noen jazz anbefaling for mange år siden, du ser linkene i min signatur. Ta det for hva det er, musikk jeg spilte og likte da.Et lite skattekammer denne tråden her, i alle fall for meg som er relativt ny i jazzverdenen og som stadig finner nye, spennende plater her.
Fortsett slik
Generasjon 8 av NUC er nå godkjent og er nå den modellen som anbefales offisielt fra Roon. De anbefaler som jeg gjorde i min guide, i3 til normal bruk og i7 til store samlinger eller mye DSP bruk, ville nok spandert kr.400 ekstra og valg 8 GB også om jeg valgte i3 (men det er jo enkelt å oppgradere senere om nødvendig).NB! Det blir endel synsing i de neste postene så ta det for hva det er, bare min mening...
Så du har bestemt deg for at du må ha en NUC, men hvilken skal du kjøpe? Gikk innom komplett og sjekket nå, og det var rundt 20 forskjellige modeller tilgjengelig!
For å ta det enkleste først, disse modellene under er de eneste som er offisielt godkjent fra Roon i dag:
We have worked with Intel to support their Intel NUC line of products. They are low power high performance easy to install units that work very nicely as a Roon Core Server. The models we support are:
NUC5i3XXX
NUC5i5XXX
NUC6i3XXX
NUC6i5XXX
NUC7i3XXX
NUC7i5XXX
NUC7i7XXX
Merk: Kun NUC7 som er godkjent med i7 prosessor og ingen av de nyeste NUC8 er på listen enda.
NUC7i7BNH should be read as NUC, 7, i7, BN, H
NUC == NUC
7 => 7th generation
i7 => i7 cpu, i3 for i3, i5 for i5, i7 for i7, C for Celeron, P for Pentium
BN => model name -- this name is arbitrary
H => a slot for 2.5" hard drive. There is also K for no-hard-drive slot, and B/E for board-only and embedded models-- but those are not consumer models.
Har du fått kjøpt Jazz Messengers alubumet fra 56? Ellers så er det kommet ut noen Jazz Messengers album fra Blue Note nå, fra analoge mastere til fine priser.Mye flott musikk her nå!
Har lest litt om franske Sam Records, virker som de har noen spennende nyutgivelser, har du noe av de i samlinga?
Er mye bra ja! Har kjøpt den Indestructible i 80-serien alleredeSjekk ut 80 serien også, ikke så bra cover og trykket hos Optimum i Tyskland. Stort sett veldig bra og det er endel klassiske titter som ikke kommer i Tone Poet seeren siden andre allerede har gitt ut disse, men er ikke slike restriksjoner i 80 talls serien ser det ut til. F.eks denne (har den fra MM så har ikke hørt denne utgivelsen)
ART BLAKEY & THE JAZZ MESSENGERS - INDESTRUCTIBLE LP (BLUE NOTE 80 VINYL EDITION)
Vis vedlegget 580983