S
Slettet medlem 32125
Gjest
1210’en har fått balansert ut i kveld Fant frem noen ledningsstumper og loddebolten.
Ble smekkert det. Bedre å investere i flere drivere enn å låse kapitalen opp i dyre forsterkere .Pælmet ut rotelen. Funka ille bra dette klasse D greiene. Fornøyd Vis vedlegget 889666 Vis vedlegget 889667 Vis vedlegget 889668 Vis vedlegget 889669
Overraskende bra futt i ampen Her er det håp Pling plong hi fi blir liksom ikke noe gøy noe mere tror jeg.Ble smekkert det. Bedre å investere i flere drivere enn å låse kapitalen opp i dyre forsterkere .
Hei, her kan nok Arne svare litt også. Men kassen og bass driver ble jeg anbefalt av grelv her inne på sentralen. Valgte 150 ltr kasse og tunet dem til 35HZ. (De ruller av på 25Hz på målinger) kassene vil nok fungere fint i 120 ltr også. 25mm mdf, asfalt plater og filt limet inn pluss litt glava. Kassene kan du få ferdig tilskjært for rundt 6000.- ink materialer. Ferdig produkt lik mine tipper jeg ca 10-11 000.- ferdig og lakkert. Komp drivere er jbl 2425 og horna er seos 18. ser det ligger ett par seos 24 til salgs så det kan jo være ett fint og billig alternativ? Rommet mitt sluker bass, har prøvd mye forskjellig. Endelig så fungerer det nå veldig bra. Må eq`e ca +4db i bass området men makan til smekk i mellombass…dypbass syntes jeg også er god nok. Med audiolense på dette så har du lyd i særklasse som 9 av 10 hi fi folk vil like. Garantert! Nå skal jeg sette i sammen en kasse til på 120 ltr som skal settes oppå den andre. Hornet blir flyttet opp på toppen av den nye kassa og det må lages noe så jeg får vinklet hornet litt nedover mot sweet spot. Bor du ikke så langt unna Moss så er det bare å komme innom å høre på spetakkelet. Ps! Syntes selv looken på høytalerne ble kule og de fikk en fin «stuk» De spiller krystall klart på 115-120 db uten noen anstrengelser. Ikke at det er noe mål men litt artig å guffe på litt innimellom. Ikke noe å nøle med, bare sett igang å bygg. Skal du få samme potensialet i en kjøpehøytaler så tror jeg du må blakke deg helt……lykke til, ring gjerne hvis du lurer på noe. Har fått mye hjelp av Arne som har gjort at jeg har kommet veldig fort i gang med både deler og audiolense.Heisann, utruleg artig prosjekt. ArneM tipsa om dette, som liknar veldig på noko eg vurderer. Eg er skikkeleg lat, så eg kastar fram nokre spørsmål utan å lesa gjennom alt:
1. Korleis kom du fram til kassa, var det anfebalte mål frå JBL eller noko du rekna ut sjølv?
1b. Måtte du bedriva svart magi for å få 2226 til å spela heilt ned til 20-ish Hz?
2. Kva horn er det du har brukt?
3.Kurvene dine (nei, på høgtalaren) er utruleg beine, kor mykje EQ har du måtte bruka for å få dette på stell?
Takk for veldig godt og utførleg svar; for min del er det ikkje aktuelt med byggestart før mot sumaren (innkjøp, logistikk og førebuingar er ein sentral del). Det verkar som om denne konstruksjonen gjev det eg saknar mest i dag: 'smekk' og fylde (særleg på rock, jazz og elektronisk musikk). JBL 2226 ser ut til å vera bankers i botn. Dette med horn må eg lesa meg litt opp på. Sumo 28 ser veldig store ut.Ikke noe å nøle med, bare sett igang å bygg.
Hvilke horn er dette?
JBL 2384Hvilke horn er dette?
Du går større ?JBL 2384
Ærlig betalt asså.... E du ikkje ferdig ennå ??
He he Han lakkerer kabinetter i morra så får dem nok på lørdag. Bare gjør klart det jeg kan så lengeÆrlig betalt asså.... E du ikkje ferdig ennå ??
Kan flytte på den litt. Men ble bare en enkel løsning nå. Kan gjøres om og forbedres etter hvert. Var egentlig bare for å ikke skru/ødelegge kabinettet under.Kan topp plata til hornet justeres?
Sort silkematt RAL 9005 Er ikke så nøye nede i kjeller stua. Kjærringa har vist gitt oppKjempeflotte (neppe så overraskande, sidan eg var temmeleg nær å fyra opp eit slikt prosjekt før eg kom på at eg delte stova med nokon).
Kva farge er dei? Herifrå ser det ut som veldig, veldig mørkegrå. Vurderte du om “all night long”-inntrykket kunne avdempast ved å lakka kassene i ei anna farge, eplegrøn eller gamalrosa, td (nei, det er ikkje ein spøk)?
Innafor, det. Kan vera like godt å dela ansvar for innreiing heller enn å skulle kompromissa på absolutt alt.Sort silkematt RAL 9005 Er ikke så nøye nede i kjeller stua. Kjærringa har vist gitt opp
Topping pa3s. En liten klasse D forsterker til horna. Er på 2x45watt i 8ohm. Selges på sentralen (Den lille sorte klumpen oppå benken)Kva er det? L30v2?