Mitt singelspeed prosjekt - work in progress...

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Muligens uinteressant, men har nå montert på en Nuke Proof Carbon gaffel og nye dekk: Schwalbe Furious Fred...og det triller og triller...sitter fortsatt på Maxxis flyweight på bildene...





- neste trekk blir en forkorting av bremseslangene...blir bedre bremsekontroll og mindre "rot" :)
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.332
Antall liker
3.864
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
janb skrev:
Hey-hey-hey, har nå fått en første prøvetur på bygget. Utveksling 34/16. Funker relativt bra. Ihvertfall relativt bratt oppover på asfalt...

Bilder av tråkkbart resultat kommer. Skal få den på vekta' også :)
Kommer jo an på formen din. Jeg bruker 32-17 i skogen og føler at det passer for meg. Har SS på landeveissykkelen om dagen er der er 53-17 passe.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Frister meg til å legge inn bilde av en kompis sitt Bianchibaserte sjølvbygg:

 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
C. Alshus skrev:
janb skrev:
Hey-hey-hey, har nå fått en første prøvetur på bygget. Utveksling 34/16. Funker relativt bra. Ihvertfall relativt bratt oppover på asfalt...

Bilder av tråkkbart resultat kommer. Skal få den på vekta' også :)
Kommer jo an på formen din. Jeg bruker 32-17 i skogen og føler at det passer for meg. Har SS på landeveissykkelen om dagen er der er 53-17 passe.
-benstyrken er utvilsomt blitt bedre siden våren. Vurderer å bygge opp en ss landeveissykkel, men kan fort bli mange sykler. .. ;D

Rigget nettopp om drivverket med noen nye drev fra Renthal og Surly samt et nytt half-link kjede. Ble veldig bra både funksjonellt & estetisk...neste blir å polere opp krankarmene alá herr Jones.



Fikk linken hit http://www.jonesbikes.com/av en kamerat så tok tid før jeg skjønte "Jones-krank spm" ditt...
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2


Neste poster på programmet:
- Nedkorting av bremseslanger.
- File/bore opp wirefestene under overrøret så bremseslangen til bakbremsen kan festes her og ikke via strips.
- Polére opp kranken.

Vurderer også denne http://www.trickstuff.de/shop/product_info.php?products_id=428


På dekkfronten er det optimalisert for asfalt/grus. Dekkene er et klart handikapp når det blir røtter og noe grovere stein, men de ruller og akselererer bra på underlaget jeg sykler mest så beholder dem inntil videre.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Kommet litt videre her nå. Dette installeres ca. nå. Eksentrisk kranklager for vanlig krankhus fra Forward Components. Gjør kjedestramming noe enklere.



Ute på vintersykkel tur er vi også. Dokumentasjon fra enden av Sandungen i Nordmarka Oslo :)
 
Topp Bunn