Mitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Håper det har vært noe gøy å vile øynene på? Gleder meg veldig til hifi messen i Hortn i år! Skal ta kjempe masse bilder! ;D

Mvh
    Andreas

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Sati, avstandsforelskelse ved første blikk på de Omegaene - Mer info takk!
    Har visst ein greie for kassær, eg ::)

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Var en tur innom Terje (Audio Aktøren) litt tidligere idag

Da ble det litt HiFi tweaks med hjem ;)

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Ludo skrev:
    Litt tweaks kan være artig - jeg bruker forøvrig disse korkføttene under monoblokkene - funker fint!
    Hei Johnny! :)

Ja, det så jeg. Tror de fungerer bra under rør elektronikk generelt. Tenkte jeg skulle bruke de under RF høyttalerne når jeg får det errerhvert ;)

Mvh
    Andreas

PS
    Blir det pizza og øl en fredeg? ;D

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Usher V-601 en vannvittig god høyttaler til bare 5995,- par. Cathrine ønsker seg nye høyttalere til vårt anlegg nr 2 å det kan nok hende det blir et sett av disse! :) De er bly tunge i forhold til både størrelse og pris virker som skikkelig kvalitet fra Taiwan :) De er også en veldig snill last med tanke på små transistor eller rør amper.

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Energy Transformers VIBB-EATER MIDI fra PM Audio! Detter er ikke tull! Disse er drit tunge å gjør virkelig noe med lyden! Strammer opp lydbildet, spesielt i bassen og rydder opp oppover i frekvens området også! Dette er mitt desidert beste kjøp på tweaking fronten noen sinne!!!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    cardas skrev:
    Energy Transformers VIBB-EATER MIDI fra PM Audio! Detter er ikke tull! Disse er drit tunge å gjør virkelig noe med lyden! Strammer opp lydbildet, spesielt i bassen og rydder opp oppover i frekvens området også! Dette er mitt desidert beste kjøp på tweaking fronten noen sinne!!!

Kul mus! hvor mye koster de?

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Energy Transformers VIBB-EATER MIDI har en veil pris på 1790kr par.
    Kjøpes hor PM Audio

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fine bilder.
    den saccosekken er visst anbefalt til living voice-høyttalere også.
    skal visstnok være en stor forbedring, mer ro og fastere bass, ifølge mange lv-eiere jeg har snakket med.

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Gago skrev:
    fine bilder.
    den saccosekken er visst anbefalt til living voice-høyttalere også.
    skal visstnok være en stor forbedring, mer ro og fastere bass, ifølge mange lv-eiere jeg har snakket med.

Hei!

Det tror jeg på! Kabinetene til LV er vel ikke av de aller døeste? Det skal de vel heller ikke være? Noen kabinet er laget for å spille med og andre ikke. Har man allerede et sinnsykt døtt kabinet tror jeg ikke de har så stor hensikt. Jeg har i alle fall akkurat de forbedringene i mitt system som du beskriver over. Mere ro og mye mere snert i bassen (strammere bass). Syntes dette er et seriøst og godet tweak. Spiller man høyt her hjemme hos meg legger hånden på høyttalerne så merker man vibrering i kabinetet. Setter man en saccosekk oppå vibrerer ikke høyttalerne mere men det gjør musa! Man kan virkelig kjenne den jobber ;D

Mvh
    Andreas

Miles

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    372
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    cardas skrev:

Noen heavy bøker på toppen av høyttalerene gjør samme virkning ! ;)

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Miles skrev:
    cardas skrev:

Noen heavy bøker på toppen av høyttalerene gjør samme virkning ! ;)

Det stemmer! ;)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Høy pling-plong faktor på musikken, og en oljerigg av en platespiller, men garantert et anlegg jeg hadde likt å satt meg ned foran!

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    tore_v1 skrev:
    Høy pling-plong faktor på musikken, og en oljerigg av en platespiller, men garantert et anlegg jeg hadde likt å satt meg ned foran!

Da er vi to! :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Fint anlegg!
    Hvordan spiller Usherne?

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    SOEDAL skrev:
    Fint anlegg!
    Hvordan spiller Usherne?

Takk! :)

Usher er relativt rimelig i forhold til hva man får i ren lyd kvalitet. De er en lett og fin last for forsterkeren. Det er en helt enorm byggkvalitet og de har en ok finisch

I mitt rom spiller de utrolig avslappet og flott i tillegg til ekstrem dynamisk. Bassen går kjellerdypt og i tillegg er den god og stram. Mellomtonen er litt tilbakelent og det er det jeg liker minst med lyden i disse høyttalerne her hjemme i mitt system. Diskanten låter også flott! Vil si dette er en veldig god høyttaler generelt ;)

Mvh
    Andreas

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Nå er det vel noen av dere som tenker hva i svarte gjør Andreas med en Shunyata Sidewinder strøm kabel! :eek:
    Ta det helt med ro! Det blir bare med denne ene til Shunyata sin Hydran Model-2 som drevet og dacen henter strømen sin fra ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn