HĂžnndjevelen
Hi-Fi freak
He's dead but he won't lie down.Takk for det.
But it ain't over till the fat lady sings.
He's dead but he won't lie down.Takk for det.
DĂ„ skal vi setja over frĂ„ Hoffman Forumet til KĂŠlgĂŠriâŠNĂ„ skal jeg runde av hele denne kontroversen. Jeg tror det meste er sagt fra min side.
... et flytende begreprealiteten er nok heller
Jeg mener... Rolex selger jo klokker som bare det, selv om alle vet at en 300-kroners Casio er mye mer nĂžyaktig. Hva kan det komme av?"Alle" vet at vinylplater ikke er den mest korrekte lydbĂŠreren, og at hĂžyopplĂžste digitale formater er en mer effektiv og mye mer brukervennlig vei til lydgjengivelse nĂŠrmest mulig det som ble mastered i kontrollrommet. Men vinylplater har mange andre kvaliteter som gjĂžr at vi foretrekker dem likevel. Dette er vel ikke noe tema?
Bra sammenligning. Har jo sagt at HiFi-bransjen ala 2022 har klare likhetstrekk med smykke-bransjen. Imo.Jeg mener... Rolex selger jo klokker som bare det, selv om alle vet at en 300-kroners Casio er mye mer nĂžyaktig. Hva kan det komme av?
...Til sammenlikning
Har du noe i mot smykkebransjen ogsÄ?Bra sammenligning. Har jo sagt at HiFi-bransjen ala 2022 har klare likhetstrekk med smykke-bransjen. Imo.
Neida, smykkebransjen har jeg ikke noe imot. Men sÄ later dem heller ikke Ä vÊre noe annet enn utseende og estetikk. Litt ulikt HiFi-bransjen..Har du noe i mot smykkebransjen ogsÄ?
Det er helt OK Ä like mekaniske ur OG vinylplater selv om det finnes alternativer som kan bevises at er mer korrekte og nÞyaktige. Det var poenget mitt. Jeg spiller musikk for Ä kose meg, ha det moro og underholdes. Det gjÞr vinyl bedre enn perfekt digital strÞmming. ...Og Rolex bedre enn Casio. (Vil jeg gÄ ut fra.)
Der ga du egentlig deg selv et tips om den neste « dissetrÄden din» ; high end hifi. Alternativet er jo at du kan fortsette Ä skrive fine ting i Yamaha trÄden.Rart med det at profesjonell lyd skal koste sÄ lite i forhold til svÊrt mye high end HiFi
Poenget var at analogier suger.Selv om jeg ikke HELT forstÄr den
Ikkje klassisk?Live lĂ„ter stort sett rĂŠvva, grĂžtlyd, forvrengt vokal , rumlete bass og foâŠ.
Fryktelig rart om det ender med at bare en gÄr til sÞksmÄl. Forventer vel heller et hundretall.
Rent teoretisk kan det utmerket godt ende med at MoFi gÄr konkurs sÄ det synger.
Tja. Har de egentlig sagt noe sted at produksjonsprosessen deres ikke inkluderer noen digitale trinn?
Nja en HORUS med DXD-kompatible (premium) A/D og D/A-kort koster ganske omtrent 114 384 kroner i Norge og ikke sÄ mye mindre andre steder heller sÄ de er definitivt i high-end sjiktet med sine produkter. HÞyt priset men ja de er bra. Pro high-endNeida, smykkebransjen har jeg ikke noe imot. Men sÄ later dem heller ikke Ä vÊre noe annet enn utseende og estetikk. Litt ulikt HiFi-bransjen..
MoFi benytter Merging Horus AD-DA converter. Denne gjÞr "alt", fra 44.1 KHz til DXD, samt DSD 64fs til 256fs. I tillegg fÄr du en mic forsterker. Og Horus er vistnok temmelig transparent i lyden, den legger ikke til noe nevneverdig, eller trekker fra noe nevneverdig. Egentlig ganske sÄ perfekt. Og det til kun $5000. Rart med det at profesjonell lyd skal koste sÄ lite i forhold til svÊrt mye high end HiFi
Ikke noe rart med det........utÞvende musikere er prisbevisste og bruker ikke ei krone mer enn nÞdvendig.....Rart med det at profesjonell lyd skal koste sÄ lite i forhold til svÊrt mye high end HiFi
Denslags bagateller pleier da ikke Ä bekymre amerikanere overvettes hvis de lukter sjansen til et milliardsÞksmÄl. Ellers er det vel et visst grunnlag, idet teksten svÊrt godt kan tolkes nettopp slik (noe som selvsagt var meningen) og utmerket godt kan vÊre tilstrekkelig til Ä overbevise en jury.
Trenger de Ă„ si det, da? Det burde vel vĂŠre helt Ă„penbart?Det er vel ikke problemet, problemet er vel at de heller ikke sa at de brukte digitale trinn.
Det kan se ut som at det ikke var like Ă„penbart for alle.Trenger de Ă„ si det, da? Det burde vel vĂŠre helt Ă„penbart?
Hvilken tekst er det egentlig snakk om? Jeg trodde kilden var noe youtube-greier?
Ja, men hvem tror egentlig at man i 2022 stÄr og spoler bÄnd (og degraderer dem videre i prosessen) og redigerer med saks? Det eneste fornuftige er selvsagt Ä digitalisere med hÞy nÞyaktighet og opplÞsning sÄ fort som mulig nÄr man fÄr tak i en "original mastertape" (eller en 3-4. generasjons safety master mer sannsynlig) og restaurere og jobbe videre digitalt derfra, helt til man lager masteren som brukes til Ä presse plater.Det kan se ut som at det ikke var like Äpenbart for alle.
Ja, men hvem tror egentlig at man i 2022 stÄr og spoler bÄnd (og degraderer dem videre i prosessen) og redigerer med saks?
Tja, noen gjÞr dette fremdeles. Som for eksempel Bernie Grundman, Kevin Gray, Chris Bellman og Ryan Smith. Utgivelser med deres initialer i innerrilla lÄter oftest meget bra og er ettertraktet. Men klart det er ikke alltid det er hensiktsmessig eller mulig. Ta gjerne en kikk pÄ denne videoen fra ca. 1 time 16 min, sÄ fÄr du noen synspunkter fra proffene.Ja, men hvem tror egentlig at man i 2022 stÄr og spoler bÄnd (og degraderer dem videre i prosessen) og redigerer med saks? Det eneste fornuftige er selvsagt Ä digitalisere med hÞy nÞyaktighet og opplÞsning sÄ fort som mulig nÄr man fÄr tak i en "original mastertape" (eller en 3-4. generasjons safety master mer sannsynlig) og restaurere og jobbe videre digitalt derfra, helt til man lager masteren som brukes til Ä presse plater.
Har aldri likt denne Chad Kassem fra acoustic sounds, det er noe falskt ved ham. Helt uavhengig av produktene han leverer. OgsÄ i denne videoen har han et Þnske om Ä sette MoFi i et dÄrlig lys, pÄ en indirekte litt sleip mÄte.Tja, noen gjÞr dette fremdeles. Som for eksempel Bernie Grundman, Kevin Gray, Chris Bellman og Ryan Smith. Utgivelser med deres initialer i innerrilla lÄter oftest meget bra og er ettertraktet. Men klart det er ikke alltid det er hensiktsmessig eller mulig. Ta gjerne en kikk pÄ denne videoen fra ca. 1 time 16 min, sÄ fÄr du noen synspunkter fra proffene.
Jim, det er min oppfattelse om Kassem. Og som jeg skrev, helt uavhengig av produktene han selger.Skriver mye rart du.
FÄ, om noen, har gjort sÄ mye som Kassem nÄr det gjelder tilgang pÄ kvalitetsvinyl og sikret oss som liker musikk tilgang pÄ gamle juveler med stor kvalitet. Begynte Ä handle med han nÄr han startet pÄ 90 tallet og han er en stor Ärsak til at samlingen min er som den er.
Avstandsynsing om hvordan han er som person er helt pÄ viddene.
Drit i Chad og hÞr etter hva Ryan og Bernie sierHar aldri likt denne Chad Kassem fra acoustic sounds, det er noe falskt ved ham. Helt uavhengig av produktene han leverer. OgsÄ i denne videoen har han et Þnske om Ä sette MoFi i et dÄrlig lys, pÄ en indirekte litt sleip mÄte.
Kassem hadde jo en lignende video for en mÄneds tid siden hvor han litt indignert formidlet hvor mye plateselskapet hans hadde Ä gjÞre, ja han var omtrent fullbooket for flere Är fremover. De store plateselskapene sto nÊrmest i kÞ for Ä samarbeide med ham. Ikke minst promoterte han det kommende store hendelsen som var Steely Dan katalogen. Katy Lied UHQR fra Analogue Production var jo allerede annonsert til $145. NÄ er utgivelsen trukket tilbake, for godt. Fikk ikke Kassem tilgang til analoge mastertaper, men kun digitale filer?
Analogue Production setter sitt merkenavn pÄ Pink Floyd Lp'er/SACD'er som de selger, blant andre kommende "Animals". Dette er produkter dem har null innvirkning pÄ hvordan skal lÄte. Alt er opp til James Guthrie og Pink Floyd. Dem er kun en distribusjonskanal for platene. Noe sÄnt har aldri Mobile Fidelity til denne dag gjort.
Ok, men da lurer jeg pÄ hva som var poenget med Ä opplyse oss om din oppfatning av en person som bor pÄ andre siden av jorden?Jim, det er min oppfattelse om Kassem. Og som jeg skrev, helt uavhengig av produktene han selger.