Mobiltelefoner og audiorelatert strømming, blåtann og datafiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Jeg har selv opplevd BT problemer på Sony Z5C men aldri på min nåværende Moto.

D

Danke

Gjest
    Ser de klager på bt audio i linken din.
    Bt audio er viktig for meg, da jeg bruker dette hver dag
    Det er noe med emui og Oreo, kommer nok en update fix snart. Jeg er kjempefornøyd med blutooth i P10 Oreo, så vet ikke om det er de andre som har feil, eller dårligere lydutstyr.

D

Danke

Gjest
    Tror de må implementere de nye Oreo kodene bedre i Huawei Emui aptX HD, LDac osv

S

svk

Gjest
    Er i bilen jeg er redd for bt problemer. Har jo integrert anlegg. Sony og iphone virker bra i bil. Men ikke e P9 og LG-e460

Sist redigert av en moderator:
    D

Danke

Gjest
    Er i bilen jeg er redd for bt problemer. Hsr jo integrert anlegg. Sony og iphone virker bra i bil. Men ikne P9 og e460
    Jeg kan bare snakke for meg og P10.

De andre har P10 også på det forumet. Merk at de er snakk om masse brukte, brickede og heimelaga oppdateringer.

Min blåtann til alle ting jeg har ble merkbart bedre både i Jack og blåtann med Oreo. Kan ikke ikke si skråsikkert om det er placebo...

Mulig jeg har bra lydutstyr, eller at de har meh lydutstyr men som skal spille LDac og aptX-HD....

Mobilen spiller aptX nå, og lyden ble bedre, men Xtz Divine headphones er ikke bra på Android, men bedre nå....

Jeg har snakket med Mario på Xtz og skal forsøke å bytte de tilbake med noe annet Xtz.

Storfornøyd med Xtz kundeservice..

De lydgreiene jeg bruker til mobil er var Sony UHP-H1 som er på service, Sony over ear 100 jack et eller annet og Xtz dsp 12 örepropper Jack, BW p5 jack on ear hodetelefoner, og Xtz Divine headphones blåtann som nå har aptX med Oreo. Og Fenomenale Audio pro t3 blåtann høytaler.

Lyd er veldig bra og rekkevidde er fenomenal.

S

svk

Gjest
    Får se om jeg tørr å bytte mobil. Kjedelig å måtte bytte bil itilegg. Men er vel angrefrist. Vurderer stertkt p20 pro med telenor swap

D

Danke

Gjest
    Får se om jeg tørr å bytte mobil. Kjedelig å måtte bytte bil itilegg. Men er vel angrefrist. Vurderer stertkt p20 pro med telenor swap
    Jeg ville gått for mate 10 pro, bedre pris og godt batteri..

S

svk

Gjest
    Jeg ville gått for mate 10 pro, bedre pris og godt batteri..
    Den er jo mer fornuftig priset. Men bedre kamera frister. Men er det verd 2000kr extra? Har jo godt camera mate 10 også

S

svk

Gjest
    Nettop lest testen på,tek.no
    Ikke super imponert av den store brikken til p20 pro

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Tek.no har ikke testet, de har kun en pre-view. Meg bekjent er det bare Dxomark som har testet P20 Pro foreløpig.

D

Danke

Gjest
    Tror jeg kjøper Fiio mobil dac, kobler til mate 10 pro...

Da har jeg rå Jack, rå blåtann, rått kamera, og rå mobil, stor Oled og rått batteri...

S

svk

Gjest
    Sitter her å lurer på om jeg skal gå for rått kamera eller råest...

D

Danke

Gjest
    Sitter her å lurer på om jeg skal gå for rått kamera eller råest...
    Mate 10 pro selges til skampris i Norge.

Sony er grei men Mate pro er Huaweis topp modell. Jeg er ikke synsk men P modellen er bare en mote iPhone ish modell for å tekkes vesten og amerikanere. Mer stil liksom... Du får tre kameraer med bedre nattbilder med iPhone look.

Jeg er en LYD fyr med sans for at en mobil skal kunne ta bra bilder i lys.... For familien...

P10 gjør dette, men Mate 9 var egentlig ikke tilgjengelig i Norge......

Mate 10 pro ER tilgjengelig....

S

svk

Gjest
    Ser kanskje ut som p20pro ikke støtter pc modus. Sånnsett så er mate mest aktuell. Har jo speilrefleks når fotokvalitet er viktig

D

Danke

Gjest
    Ser kanskje ut som p20pro ikke støtter pc modus. Sånnsett så er mate mest aktuell. Har jo speilrefleks når fotokvalitet er viktig
    P20 pro er nok PC vennlig, men ikke værd prisen.

Mate 10 pro er min anbefaling og mitt valg.

S

svk

Gjest
    Eneste som kan gjøre at pro 20 er verd mer er kamera. Hvertfall for min del. Ellers ser spesifikasjonene like ut

Edit: p20 og p20 pro støttr pc mode

S

svk

Gjest
    Står 4.2 på hjemme siden til huawei. Ikke noe jeg trengee. Men kan jo være greit å koble til 2 bt audio enheter samtidig.

S

svk

Gjest
    Ser mange klager over bt på huawei. P20 og mate.
    Noen med erfaringer?
    Litt mer overbevist over p20 pro, etter å ha lest testen på itavisen.
    Men synes bildene har litt i overkant av blått og lilla

D

Danke

Gjest
    Noen med erfaringer?
    Det virker som om AAC ikke fungerer, men er uvisst om det noengang har funket...

aptX og Sbc funker, jeg har testet.

De gamle skulle støtte AAC og A2DP...

Har A2DP noe å gjøre med Sbc?

D

Danke

Gjest
    Innstillinger er veldig knotete? Må inn i utviklere for å justere lydkoder.

Kunne stått under lyd eller i musikk app.

Er alle Oreo telefoner like knotete?

S

svk

Gjest
    Noen med erfaringer?
    Det virker som om AAC ikke fungerer, men er uvisst om det noengang har funket...

aptX og Sbc

Har A2DP noe å gjøre med Sbc?
    Er ikke dette samme greia?

S

svk

Gjest
    Innstillinger er veldig knotete? Må inn i utviklere for å justere lydkoder.

Kunne stått under lyd eller i musikk app.

Er alle Oreo telefoner like knotete?
    Dette er veldig greit på min sony mobile.

S

svk

Gjest
    Blir ikke akuratt mer overbevist etter å ha lest kommentarene under testen hos itavisen.No
    Jeg må ha noe som fungerer i bilen min
    Noe iphone og xperia gjør.
    Mulig jeg burde satse på xz2 eller vente litt å se om nokia7 plus kan fungere

Sammt s8 og note8

D

Danke

Gjest
    Mate 10 Pro er eneste ved siden av mate 10 lite i Norge.

Mate blir erstattet av P20 modellene, så de som skal ha Mate må som før passe på..

D

Danke

Gjest
    Dersom Telia hadde hatt LG V30 så hadde jeg heller valgt den...

S

svk

Gjest
    Telia/telenor har verken lg eller pixel.
    Ble litt mer overbevist av p20 pro etter å ha lest sniktitten på dinside. Dinside kommer snart med fulltest. Mulig jeg lar meg overbevise etter å ha lest den. Blir jo ikke tilgjengelig før 16 uansett. Men er uansett litt skeptisk til bt. Er jo ett av hovedbruks områdene mine.

D

Danke

Gjest
    Telia/telenor har verken lg eller pixel.
    Ble litt mer overbevist av p20 pro etter å ha lest sniktitten på dinside. Dinside kommer snart med fulltest. Mulig jeg lar meg overbevise etter å ha lest den. Blir jo ikke tilgjengelig før 16 uansett. Men er uansett litt skeptisk til bt. Er jo ett av hovedbruks områdene mine.
    Det er mange som klager på Huawei og Oreo 8.0

Dersom bilen din er lagd for å spille bare A2DP bra og iPhone og Spotifys Mp4g/Ogg? AAC så kommer lyden til å være dårligere...

Ville ventet å hørt når nye Umei og Oreo kommer til Huawei...

S

svk

Gjest
    Ser itavisen skal teste en p20pro på nytt med siste sw. Denne ska muligens ikke ha disse bt problemene. Om så., så er det vel løp og kjøp

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn