Mobiltelefoner og audiorelatert strømming, blåtann og datafiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Jeg hadde kjøpt LG dersom Telia hadde det, synd T LG er bestillingsvare på komplett osv.

Jeg er jo lydgeek, og det er hands off beste lydmobil.

S

svk

Gjest
    Jeg hadde kjøpt LG dersom Telia hadde det, synd T LG er bestillingsvare på komplett osv.

Er jo bare LG og HTC som satser på lyd. Nye oneplus-6 gir bare 0.5V ut. Hjelper lite med god dac da..
    Ser nye htc scorer bra på foto også.

Sist redigert av en moderator:
    S

svk

Gjest
    Er det bare sony som tåler blågrader og litt temp?
    For optimal ytelse bør du ikke bruke produktet i temperaturer under -10 °C(+14 °F) og over +45 °C(+113 °F). Ikke utsett batteriet for temperaturer over +60°C(+140 °F).

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Er det bare sony som tåler blågrader og litt temp?
    For optimal ytelse bør du ikke bruke produktet i temperaturer under -10 °C(+14 °F) og over +45 °C(+113 °F). Ikke utsett batteriet for temperaturer over +60°C(+140 °F).
    Min Moto har ingen problemer med verken blå, eller rødgrader.

D

Danke

Gjest
    Min Hua P10 liker ikke kuldegrader over tid, simkortet mister kontakt feks. Måtte bytte sim også, det røk typ sent på vinteren.

Minnekort har jeg måttet bytte også.

S

svk

Gjest
    Ser ut som det bare er sony og sonim som er spesifisert til å tåle minus grader og bruk over 35pluss.

D

Danke

Gjest
    Ser ut som det bare er sony og sonim som er spesifisert til å tåle minus grader og bruk over 35pluss.
    Sony siden Ericsson har alltid vært best i kulda, er tilogmed testet i fryser.

Tror jeg la ut testen.

På vinteren i Norge så anbefales det å legge mobil i innerlommen på jakken. Der er det varmt.

På sommeren har vi den i forlommen på jeans eller shorts. Bare å huske å bytte lomme når kulda kommer.

Et annet issue på vinteren er at tommel blir tørr og ru av kulda og derfor blir fingeravtrykk vrient.

S

svk

Gjest
    Har selv hatt kuldeprobler med iphone, disse problemene er helt borte etter overgang til sony.
    Konas iphone gav beskjed igår at den trengte kjøling. Lå da i veska.
    Sliter også i minus grader.
    Hvorfor ikke bare lage noe som fungerer?

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Hvorfor ikke bare lage noe som fungerer?
    Dette står i CAT S60 brukermanual:
    "Keep the ambient temperature between –10°C to 45°C for using the device powered by a battery."

Og CAT lager vel de smarttelefonene som tåler mest.....eller gir inntrykk av at de gjøre det.

S

svk

Gjest
    Da stiller cat likt som sony. Med sonim på topp. Alle andre sier 0 grader og varmere.
    Frister med oneplus 6. Men den er spesifisert til 0-35C og er heller ikke vanntett.

S

svk

Gjest
    Da stiller cat likt som sony. Med sonim på topp. Alle andre sier 0 grader og varmere.
    Frister med oneplus 6. Men den er spesifisert til 0-35C og er heller ikke vanntett.
    Hva med LG G6 som du nå får for "latterlige" 3400,-?
    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4191479
    Med tanke på fornuft, så er denne sammen med motorola G6 og nokia 7 plus et fornuftig kjøp!

Hva skal en med mobil til 5-12500? Er jo bare samsung og huawei som lar deg bruke mobilen som PC

Sist redigert av en moderator:
    D

Danke

Gjest
    Med tanke på fornuft, så er denne sammen med G6 og nokia 7 plus et fornuftig kjøp!

Hva skal en med mobil til 5-12500? Er jo bare samsung og huawei som lar deg bruke mobilen som PC
    G6 hadde jeg valgt lett....

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    G6 er en veldig bra mobil, har brukt den mye, men kjøpte deretter Samsung S8 som var en bigtime nedtur i forhold.
    Orket ikke mer av S8 etter 5 mnd og kjøpte Google Pixel til halve prisen som er en mye bedre mobil i daglig bruk. (men litt svakt lys på skjerm i sola)
    Skulle jeg kjøpt ny mobil akkurat nå, ville jeg satsa på kliss nye Nokia 7 Plus. Ren og ubesudlet Android, som Google mobilene.
    Jeg savner min gamle Google Nexus 5, men de får man ikke lenger kjøpt.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    G6 er en veldig bra mobil, har brukt den mye, men kjøpte deretter Samsung S8 som var en bigtime nedtur i forhold.
    Orket ikke mer av S8 etter 5 mnd og kjøpte Google Pixel til halve prisen som er en mye bedre mobil i daglig bruk. (men litt svakt lys på skjerm i sola)
    Skulle jeg kjøpt ny mobil akkurat nå, ville jeg satsa på kliss nye Nokia 7 Plus. Ren og ubesudlet Android, som Google mobilene.
    Hva var din erfaring med batteri tiden på LG G6? Leser litt ymse om det. Bl.a at man bør redusere skjermoppløsning til 1080 og det må gjøres via en PC....

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva var din erfaring med batteri tiden på LG G6? Leser litt ymse om det. Bl.a at man bør redusere skjermoppløsning til 1080 og det må gjøres via en PC....
    Ett og et halvt døgn ved normal, ganske aktiv bruk.

S

svk

Gjest
    Min sony holder knapt/bestefall en dag. Blir litt knapt.
    Min neste mobil skal ha:
    Bra batt
    Tåle norsk klima
    Bra bt
    Passelig rask
    Greit med lagring
    Ip 68
    Android eller windows. Ios har jeg kutta ut
    Helst ikke så dyr
    Bra kamera.
    U12+ har alt dette. Foruten noe dyr

D

Danke

Gjest
    Min neste mobil skal ha:
    Bra batt
    Tåle norsk klima
    Bra bt
    Passelig rask
    Greit med lagring
    Ip 68
    Helst ikke så dyr
    Bra kamera.
    Da hadde jeg kjøpt Mate10 pro...

Best batteri vanntett, et av de beste kamera, god lagringsplass minus minnekort...

S

svk

Gjest
    Min neste mobil skal ha:
    Bra batt
    Tåle norsk klima
    Bra bt
    Passelig rask
    Greit med lagring
    Ip 68
    Helst ikke så dyr
    Bra kamera.
    Da hadde jeg kjøpt Mate10 pro...

Best batteri vanntett, et av de beste kamera, god lagringsplass minus minnekort...
    Eneste mate 10 muligens ikke har er 100% stabil bt . Og ikke sikkert den liker blå grader. Ellers er den jo topp

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nye Nokia 7 Plus har kapasitet på 3800 mAh.
    Burde holde for de aller fleste. Billig er den og.
    Pokker at jeg ikke venta med ny mobil i 1 mnd. til.
    Nå er det for sent.

S

svk

Gjest
    Nye Nokia 7 Plus har kapasitet på 3800 mAh.
    Burde holde for de aller fleste. Billig er den og.
    Pokker at jeg ikke venta med ny mobil i 1 mnd. til.
    Nå er det for sent.
    Tenker nokia 7 plus, oneplus6;htc u12+, evt huawei p20 pro/mate 10 ,sony premium er mine alternativ

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Stort sprang i prisene på de kandidater du nevner......

S

svk

Gjest
    Fornuften sier vel max 4000 for en mobil. Sånnsett utgår de fleste nevnt ovenfor. 8000kr for en dings som skal være med over alt og lett kan mistes. Får jo en veldig bra pc for 8000kr
    Ice.net kjører en del tilbud innimellom. Mulig jeg går for noe der

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Fornuften sier vel max 4000 for en mobil. Sånnsett utgår de fleste nevnt ovenfor. 8000kr for en dings som skal være med over alt og lett kan mistes. Får jo en veldig bra pc for 8000kr
    Hvorfor kjøpe telefon med binding til operatør når du kan få alt du ber om, også prismessig, med en ulåst LG G6?

Bra batt, (3300mAh, check)
    Tåle norsk klima, (check*)
    Bra bt, (4.2, A2DP, LE, aptX HD + check)
    Passelig rask, (check)
    Greit med lagring, (32GB men med minnekort - check)
    Ip 68 (check)
    Android eller windows. Ios har jeg kutta ut (check)
    Helst ikke så dyr (3290 - check, men nei - nå er prisen oppe i 3990 igjen, synd.....sitte på gjerde til neste kampanje)
    Bra kamera. (check)

* fra LG sin online brukermanual:
    Use and store your phone in temperatures between 0*°C/32*°F
    and*40*°C/104 °F, if possible. Exposing your phone to extremely
    low or high temperatures may result in damage, malfunction, or
    even explosion.

• Liker
    Reaksjoner: svk
    S

svk

Gjest
    Hvorfor kjøpe telefon med binding til operatør når du kan få alt du ber om, også prismessig, med en ulåst LG G6?

Bra batt, (3300mAh, check)
    Tåle norsk klima, (check*)
    Bra bt, (4.2, A2DP, LE, aptX HD + check)
    Passelig rask, (check)
    Greit med lagring, (32GB men med minnekort - check)
    Ip 68 (check)
    Android eller windows. Ios har jeg kutta ut (check)
    Helst ikke så dyr (3290 - check, men nei - nå er prisen oppe i 3990 igjen, synd.....sitte på gjerde til neste kampanje)
    Bra kamera. (check)

* fra LG sin online brukermanual:
    Use and store your phone in temperatures between 0*°C/32*°F
    and*40*°C/104 °F, if possible. Exposing your phone to extremely
    low or high temperatures may result in damage, malfunction, or
    even explosion.
    Synes det er greit å få “gratis” mobil om en binder seg til et fornuftig abn i 1år

Men kjøp som nevnt ovenfor er jo også en fornuftig løsning.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19

Er jo bare LG og HTC som satser på lyd. Nye oneplus-6 gir bare 0.5V ut. Hjelper lite med god dac da..
    LG er jo ikke akkurat kjent for Hi-Fi men mulig telefonene deres er bra når det gjelder lyd. Vil også si Sony satser en del på lyd med LDAC og HiRes pluss at de spiller av det meste av formater som flac og DSD. Er ihvertfall kjempefornøyd med Xperia XZ2 Compact både med og uten tilkoblet DAC (DragonFly Red). :)

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    LG hadde allerede highres avspilling på sin G2 for flere år siden.
    Jeg spilte av 24/96 flac på denne med Sennheizer heddiser.
    Låt FETT.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Og en LG G6 med QUAD DAC (Hong Kong/Australia versjon) kan man kjøpe på nett med levering 6-8 dager for 370EUR...... Hmmmm

D

Danke

Gjest
    Må vel meldes fra. Blutooth hakker et sekund ca hver time eller så. Virker som signalet er påvirket.

Dette etter gårsdagens? System oppgradering til Huawei P10.

Skal prøve å sjekke innstillinger.

D

Danke

Gjest

LG er jo ikke akkurat kjent for Hi-Fi men mulig telefonene deres er bra når det gjelder lyd. Vil også si Sony satser en del på lyd med LDAC og HiRes pluss at de spiller av det meste av formater som flac og DSD. Er ihvertfall kjempefornøyd med Xperia XZ2 Compact både med og uten tilkoblet DAC (DragonFly Red). :)
    LGs samarbeid med B&O har nok litt med det å gjøre. Samt att de satser på Ess Dac.

Sony er med ja i topptelefonene, HTC har alltid vært med men har ikke hatt hirez støtte før. Men Jack og Dac er veldig god for en rimelig mobil.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    LG's samarbeid med B&O er nok mere for LG sin del, få løftet dem ut av dumpa de har havnet i med en middelmådig markedsavdeling....
    Virker ihvertfall sånn når man ser at de så og si uteblir hos de store elektrokjedene her i landet.

D

Danke

Gjest
    Jeg har resatt blutooth nå, virker som jeg nå har aptX med Buddy Jenssen.

Spennende, null problem etter resatt.

Virker som der man i første Huawei Oreo måtte inn i Developers og bytte manuelt hver gang, så velges lydkoder automatisk.

Spent på hva Audio Pro Addon har.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19
    Må nevne USB Audio Player PRO her. Mener alle som har interesse for lyd og musikk burde ha appen installert (selv om du ikke har en USB DAC). Kom ny versjon for noen uker siden som har mange nye finesser. Anbefales!

Screenshot_20180531-000107.jpg

Screenshot_20180531-000051.jpg

Screenshot_20180530-235608.jpg

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Absolutt, Trond. Men det fordrer jo litt at man har hirez filer, evt lossless Flac osv og da bør man ha en telefon som støtter minnekort. Jo, 128gb er bra med plass men med mye foto (nyere telefoner har jo bra kamera og ditto store filer) og mye musikk lagret fylles internminne raskt opp.

Derfor liker jeg ikke trenden med telefoner uten mulighet for minnekort man selv kan råde over.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19
    Ja krever plass hvis man skal lagre som lossless. Jeg har konvertert hele flac samlinga (7000+ album) til mp4 for bruk på mobilen. Har et minnekort på 256 GB så da får en plass til ganske mange album. Konvertert automatisk med CUETools for vanlig CD og dbpoweramp for Hi-Res. Den aktuelle Nickel Creek SACD'n blir på 243 MB i mp4. Låter absolutt godkjent. :cool:

S

svk

Gjest
    Soundgarden har p20 lite til 1kr med ice 6GB og mate 10 til 2999

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn