Mobiltelefoner og audiorelatert strømming, blåtann og datafiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Var akkurat ute og «googlet hunden» i 9 minus uten problemer Aldri hatt kuldeproblemer med iPhone heller. Har nok varme hender ;)

D

Danke

Gjest
    Var akkurat ute og «googlet hunden» i 9 minus uten problemer Aldri hatt kuldeproblemer med iPhone heller. Har nok varme hender ;)
    Hvilken iphone har du? Hatt problemer med begge mine iphoner i kaldt vær.
    Kan ikke huske å ha hatt noe problemer med kulde å Iphone4s, den har tålt at kona har lagt den i oppvasken og altmulig. Skulle nok levert den inn, men den har vært reserve er uten kort nå da med nytt batteri. Blir mest brukt til youtube av barnet når tableten er tom for strøm.

Men det med kulde kan være hukommelse også, iPhone kan feks hatt bugs når det har vært kaldt og jeg ikke har tenkt på det.

Kommer vel an på hvor man har telefonen også, madammen har Honor 8 fra samme produsent i veska og har ikke problemer.
    Jeg må nok legge mobilen i jakkelomma heretter.

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Huawei har samme spesifikasjoner som iphone. 0 gradere eller varmere. Tåler ikke p10 kulde? Den nye pro 10 mate frister

D

Danke

Gjest
    Huawei har samme spesifikasjoner som iphone. 0 gradere eller varmere. Tåler ikke p10 kulde? Den nye pro 10 mate frister
    Vel min fungerer greit, ikke noe lag eller sånn, men simkortet kobles ut virker det som. Tåler å tas ut å være i bruk, men tåler vist ikke å ligge ubrukt i bukselomma lenge. Det er ganske kaldt nå da.. og store svingninger i temperatur inne i butikk, og ute å vente på buss osv.. Jeg var ute lenge i byen på Fredag, og da var det kaldt.

Idag var jeg mest inne på Nordby handlet litt julegaver, mat osv, og ikke lenge ute. Men fikk issues igjen.

Skal ringe Huawei imorgen og sjekke, men ifølge linken min så er Simkort issue ganske vanlig i kulde.

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Kan jo være at mobilen tåler kulde og ikke sim kortet? Er SIM-Kort gammelt?

D

Danke

Gjest
    Jeg tror Samsung fra S7 og S8 og det jeg kan se, LG V30 altså IP68 sertifisering er det man skal se etter med en telefon som funker greit i kulde og vann..

Men kan ikke så mye om IP68 i seg selv, men ser tydelig i linken min at Samsung holdt ut lengst i ekstrem kulde... og det er en pekepinn.

Om du har Mate10 i jakkelomma så skal det ikke være noe problem.

Sonyn du har Xzs har jo nettopp sånn IP65 OG IP68 sertifisering, du nevnte vel noe om kulde på den selv..

Sist redigert:

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    19
    Blir jo veldig mye å passe på. Skrur jo av bt, mobildata og wifi før jeg legger meg. Med iphonen så gjorde jeg aldri det.
    Har BT og mobildata på hele tiden. Skal ikke være nødvendig å slå av det. GPS har jeg kun på når jeg trenger det. Min XZs holdt stort sett i tre dager mellom hver lading. XZ1 Compact holder i fire-fem dager. Kjempefornøyd med XZ1 Compact. :)

S

svk

Gjest
    Jeg tror Samsung fra S7 og S8 og det jeg kan se, LG V30 altså IP68 sertifisering er det man skal se etter med en telefon som funker greit i kulde og vann..

Men kan ikke så mye om IP68 i seg selv, men ser tydelig i linken min at Samsung holdt ut lengst i ekstrem kulde... og det er en pekepinn.

Om du har Mate10 i jakkelomma så skal det ikke være noe problem.

Sonyn du har Xzs har jo nettopp sånn IP65 OG IP68 sertifisering, du nevnte vel noe om kulde på den selv..

Står jo i bruksanvisningen hvilken temp de skal tåle

S

svk

Gjest
    Blir jo veldig mye å passe på. Skrur jo av bt, mobildata og wifi før jeg legger meg. Med iphonen så gjorde jeg aldri det.
    Har BT og mobildata på hele tiden. Skal ikke være nødvendig å slå av det. GPS har jeg kun på når jeg trenger det. Min XZs holdt stort sett i tre dager mellom hver lading. XZ1 Compact holder i fire-fem dager. Kjempefornøyd med XZ1 Compact. :)
    Hvorfor varer batteriet i din så mye lenger?
    Klarer max 1 dag. Batt er jo trossalt 2900mah

Sist redigert av en moderator:

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Kommer jo helt an på hvordan telefonen brukes. Alle har forskjellig bruksmønster herunder lysstyrke, bruk av app'er osv osv

S

svk

Gjest
    Samme bruken som med iPhone 6. Xzs har jo større batteri. Over 1000mah mer, men virker ikke sånn. Er både fornøyd og misfornøyd med sony xzs'n

D

Danke

Gjest
    Hvorfor varer batteriet i din så mye lenger?
    Klarer max 1 dag. Batt er jo trossalt 2900mah
    Kommer an på om det er defekt batteri også. Dersom du kan snakke med butikk og få nytt batteri ville jeg gjort det.

Mate 10 pro har ip68 sertifisering

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Samme bruken som med iPhone 6. Xzs har jo større batteri. Over 1000mah mer, men virker ikke sånn. Er både fornøyd og misfornøyd med sony xzs'n
    Hmmm. Er det noe bedring etter at du fjernet/deaktiverte Movie Creator og FB app'en?

S

svk

Gjest
    Mobilen er jo ny. Og strømmen varer bra om jeg deaktiverer alt. Sikker påta en ren Android hadde løst problemet. Evt Linux... Men orker ikke å styre med det

S

svk

Gjest
    Hmmm. Er det noe bedring etter at du fjernet/deaktiverte Movie Creator og FB app'en?
    Merkbart bedre. Ladet jo ikke mobilen på jobb igår.
    Har 84% nå. Ladet igår kveld. Slo av wifi, bt og data før jeg la meg. Får prøve og slette mer. Sony har en egen greie som surrer i bakgrunnen. Burde fått slettet det. Om det går

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Er jo bare å prøve og evt aktivere igjen. Tror neppe det vil by på problemer.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    WiFi bt og data kan stå på om natten. Det skal ikke ta mye strøm når mobilen ikke brukes med mindre man har på noe auto-oppdatering greier i app.

D

Danke

Gjest
    Idag hadde jeg mobil i inner jakkelomme, ikke problemer med SIM-kort..

S

svk

Gjest
    Har 75% nå, ser ut som det har skjedd mirakler :)
    Blir mobil med pc funksjon til sommeren. Ser ut som mate 10 trekker det lengste strået

Edit: har 67%. Nå Kl 1427.
    Rart hvordan ting ordner seg

Edit igen: 43%
    Takk for alle gode tips :)

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Har 75% nå, ser ut som det har skjedd mirakler :)
    Blir mobil med pc funksjon til sommeren. Ser ut som mate 10 trekker det lengste strået

Edit: har 67%. Nå Kl 1427.
    Rart hvordan ting ordner seg
    Tror nok de grepene du har gjort det siste døgnet vil gjøre at du opplever bedre batteritid.

• Liker
    Reaksjoner: svk
    S

svk

Gjest
    Fordi at jeg skal bruke onedrive som kilde.
    Løsningen idag blir og ha flac filene på mobilene itillegg.
    De fleste selger kun i flac har beg og kjøpe digitalt istedenfor cd Har jo 40-60gb. Så mobilen blir fort fullt. Så onedrive er genial slik

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Minnekort da? Din telefon støtter jo opp til 256Gb microSD, det bør vel holde?

D

Danke

Gjest
    Fordi at jeg skal bruke onedrive som kilde.
    Løsningen idag blir og ha flac filene på mobilene itillegg.
    De fleste selger kun i flac har beg og kjøpe digitalt istedenfor cd Har jo 40-60gb. Så mobilen blir fort fullt. Så onedrive er genial slik
    Du mener streame musikk?

S

svk

Gjest
    Streame egen musikk. Har over 100 hele album på ondrive flere skal det bli
    Med den siste appen som jeg lastet ned så fungerer ting slik jeg vil :)

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.402
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Onedrive er jo ikke noen super-oppskrift til bra batterilevetid, for å si det slik...

Skytjenester er notoriske på ressurs-, data- og batteribruk.

Johan-Kr

S

svk

Gjest
    Er ikke så mange timene på ukesbases som går til dette.
    Bruker Spotify i bil og onedrive til kritisk lytting og kablet bruk

S

svk

Gjest
    Er visst Black friday idag. Trenger egentlig bare nye sko. Men endte opp med xbox. Noen som vet om nrk appen finnes til xbox? Mulig å koble til sony bt klokker?

S

svk

Gjest
    Ser Android 8 ble sluppet i aug. Er det ikke på tide den blir tilgjengelig på min xzs? Ser xz1 har den. Jeg som er ios mann er ikke vant til å vente så lenge.

D

Danke

Gjest
    Kommer visstnok etter nyåret for de fleste Nugatti mobiler, tror min kommer i februar mars.

Uansett ny dings på meg i farge som passer perfekt med oransje kaffekanna vår lol.

S

svk

Gjest
    Kommer visstnok etter nyåret for de fleste Nugatti mobiler, tror min kommer i februar mars.

Uansett ny dings på meg i farge som passer perfekt med oransje kaffekanna vår lol.

Vi har en slik på kontoret. Uten håndtak. En kollega av meg ville ha musikk. Spiler veldig bra. Tror den heter t9. Den du har er vel hakket over. Godt kjøp. Har du noe å koble til sub out?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn