Ikke glem RIIA delenKult. Den skulle jeg svært gjerne ha hørt, tror jeg får ta en prat med importør...Dette er et målemonster.
Bare å se på designer...
Ja nå skal alt måles bra også for at hi-fi nerd hjernen skal bli fornøyd. Hvis det er et "et par bulker på målekurven" så vil hjernen hos enkelte slå krøll og da er det selvfølgelig noe "galt" med lyden også.Kult. Den skulle jeg svært gjerne ha hørt, tror jeg får ta en prat med importør...Dette er et målemonster.
Bare å se på designer...
No er det vel målefafian- DIY folket som er mest opptatt av dokumentering.Ja nå skal alt måles bra også for at hi-fi nerd hjernen skal bli fornøyd. Hvis det er et "et par bulker på målekurven" så vil hjernen hos enkelte slå krøll og da er det selvfølgelig noe "galt" med lyden også.Kult. Den skulle jeg svært gjerne ha hørt, tror jeg får ta en prat med importør...Dette er et målemonster.
Bare å se på designer...
Dersom alle disse er "målemostre", så låter de helt likt.Er det noen som kan gi en pekepinn på hva skiller lyden fra Mola Mola dac fra f.eks toppmodellene til dCS, EMM Labs, Playback Designs?
Vi trenger ikke måleresultater i hytt å pine.
Er redd du tar feil.Dersom alle disse er "målemostre", så låter de helt likt.Er det noen som kan gi en pekepinn på hva skiller lyden fra Mola Mola dac fra f.eks toppmodellene til dCS, EMM Labs, Playback Designs?
Playback Designs DAC er FPGA basert (som PSA Directstream) og definitivt intet målemonster (den bare lyder bra).Dersom alle disse er "målemostre", så låter de helt likt.Er det noen som kan gi en pekepinn på hva skiller lyden fra Mola Mola dac fra f.eks toppmodellene til dCS, EMM Labs, Playback Designs?
Kanskje jeg burde lagt på en smiley?Er redd du tar feil.Dersom alle disse er "målemostre", så låter de helt likt.Er det noen som kan gi en pekepinn på hva skiller lyden fra Mola Mola dac fra f.eks toppmodellene til dCS, EMM Labs, Playback Designs?
En "kapasitet" her på bruket påstod det ang 2 stk. klasse D trinn.
De låt som natt og dag, da jeg testet de mot hverandre.
Dette vil neppe Asbjørn gå god for. For det vil med andre ord si at det er en mystisk x-faktor med i bildet, altså noe som ikke fanges opp av tradisjonelle målinger.Er redd du tar feil.Dersom alle disse er "målemostre", så låter de helt likt.Er det noen som kan gi en pekepinn på hva skiller lyden fra Mola Mola dac fra f.eks toppmodellene til dCS, EMM Labs, Playback Designs?
En "kapasitet" her på bruket påstod det ang 2 stk. klasse D trinn.
De låt som natt og dag, da jeg testet de mot hverandre.
Dersom det er meg du mener.Før man går til angrep må man i det minste eliminere de vanligste årsakene til opplevde forskjeller, nemlig volummatching (med måleverktøy, ikke ørene) og bevissthet om hva som spiller. Ellers fortsetter jo man bare å kaste snøballer fra hver sin borg på hver sin pol.
Hvis man gjentar testen med litt hjelp fra en kamerat som kan bytte mellom forsterkerne uten at man selv vet hva som spiller og har kalibrert begge til samme lydnivå og så loggfører hvilken forsterker man trodde spilte, så blir resultatet av testen langt mer interessant for andre.
Ved A-b testing kan man feks fort havne i en situasjon hvor man lener seg fremover for å virkelig lytte etter om det er forskjeller. Vel, da vil man høre store forskjeller selv om man skulle høre på samme forsterkeren.
Enhver "kapasitet" som er over snittet interessert i lyd og psykoakustikk forstår disse tingene og vil derfor ikke ta ting for god fisk helt uten forbehold
Ja. Jeg streamer fra TIDAL og Qobuz å fra ssd disk alt etter som via RoonAntar at denne kan spille litt finere enn Hegel HD25?
Låt ihvertfall helt strøkent i Horten.
DSD og Roon er det på den også.
Kan den streame selv (fra Tidal og Qobuz)? Eller - Via Roon sikkert? Går bra det.
Denne erstatter også sotm streameren hos deg da?Ja. Jeg streamer fra TIDAL og Qobuz å fra ssd disk alt etter som via RoonAntar at denne kan spille litt finere enn Hegel HD25?
Kan den streame selv (fra Tidal og Qobuz)? Eller - Via Roon sikkert? Går bra det.
Ja. kun sotm masterklokke og sotm nettverk switch. Her har jeg en Roon core også. ( Nucleus+)Denne erstatter også sotm streameren hos deg da?Ja. Jeg streamer fra TIDAL og Qobuz å fra ssd disk alt etter som via RoonAntar at denne kan spille litt finere enn Hegel HD25?
Jeg har nå mottatt og lagt ut testen fra Lyd & Bilde. De som ikke har digitalt abonnenment i L&B og er interessert kan lese testen her: http://www.andervikaudio.no/wp-content/uploads/2019/12/LB_2002_NO_mola_mola_tambaqui_7387.pdf
Og det skal du bestemme?Jo, men da kan nok de fleste bare spare seg 70k og kjøpe den (og heller bruke pengene på andre forbedringer i anlegget som gir større utslag)