Ah , grattis mannMA Platinum 300 II på plass. Passet mye bedre i rommet enn jeg hadde trodd... .
Vis vedlegget 479297
Eboney er fineste finishen det synes jegHehe... Ebony eller hva den heter. . Ser bra ut, men syns GOLD serien har litt finere design all over... men men .
Aldri kjøpt høyttaler etter utseendet. Men kan si at dette er nok den styggeste jeg har hatt i hus .Eboney er fineste finishen det synes jegHehe... Ebony eller hva den heter. . Ser bra ut, men syns GOLD serien har litt finere design all over... men men .
Men jeg skal være såpass ærlig å si at jeg likte bedre designet på dem gamle , selv om dem jo er ganske like. Men nå er det lyden som er viktigst , og dem er jo langt fra stygge disse heller
Accuphase elektronikk.Hvilken forsterker kjører du dem på? Mulig det står lenger opp, men er på telefonen nå...
Jeg liker bedre proporsjonene på PL200II, men er enig i at Ebony er den fineste finishen.
Sent fra min G8141 via Tapatalk
Hehe , ja da har du hatt mye lekkertAldri kjøpt høyttaler etter utseendet. Men kan si at dette er nok den styggeste jeg har hatt i hus .Eboney er fineste finishen det synes jegHehe... Ebony eller hva den heter. . Ser bra ut, men syns GOLD serien har litt finere design all over... men men .
Men jeg skal være såpass ærlig å si at jeg likte bedre designet på dem gamle , selv om dem jo er ganske like. Men nå er det lyden som er viktigst , og dem er jo langt fra stygge disse heller
Jo, fordi jeg har Tannoy Eyris DCC center .Hvorfor har skorob Tannoy på avataren?
Dette høres bra ut det ja , meget lekkert oppsett i hvertfallSyns dette spiller veldig bra altså. GRF90 var veldig "hard" i mellomtona, men det ga ingen negativ vinkling på lyden. PL300 II er mye mykere merker jeg. Jeg var veldig tvilende til den lille mellomtonen på 4" også, men dette fungerer som et skudd! Fortsatt, litt lite futt og fart på noe rock/metall musikk, men alikevel deilig, kanskje ikke rått deilig.. men behagelig deilig ?! . diskanten er helt fantastisk, og i mine ører langt bedre enn på GRF90.
Vis vedlegget 479618
Dette høres bra ut det ja , meget lekkert oppsett i hvertfallSyns dette spiller veldig bra altså. GRF90 var veldig "hard" i mellomtona, men det ga ingen negativ vinkling på lyden. PL300 II er mye mykere merker jeg. Jeg var veldig tvilende til den lille mellomtonen på 4" også, men dette fungerer som et skudd! Fortsatt, litt lite futt og fart på noe rock/metall musikk, men alikevel deilig, kanskje ikke rått deilig.. men behagelig deilig ?! . diskanten er helt fantastisk, og i mine ører langt bedre enn på GRF90.
Vis vedlegget 479618
Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
Hadde Hegel p20 + h20 og Devialet 120 på de høyttalerne. Devialet låt renere og penere, men opplevdes faktisk vel så kraftig som H20.Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
Hei, takk for input. Mener vel at Elicit R kanskje heller ikke takler så godt å spille lavt faktisk, selv om jeg vil tro den er et steg opp fra Elex R. Funker greit på mellomnivå, men bor i leilighet, så da er det greit med noe som ikke trenger å "blaste" hele tiden for å få grei lyd.Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
Men med Denonen var alt på plass synes jeg. Bra med kraft og sjel med bra detaljer over hele linja. Anbefales sterkt. Kan nevnes at jeg også har en Elex-r, som jeg også liker lyden av, men denne mangler jo mye krefter i forhold til PMA2500NE, men låter fint ved normal lytting.
Ja, jeg har vel ikke peiling nok til å begynne å leke med Mcintosh - da bør jeg ha en klar formening om hva jeg driver med Hegel synes jeg kanskje ikke er så artig på generelt grunnlag, men har ikke hørt den modellen du nevner der. Rør vet jeg ikke - har en følelse at den må være en litt kostbar sak for å få liv i disse høyttalerne - men det er bare noe jeg tror.Hadde Hegel p20 + h20 og Devialet 120 på de høyttalerne. Devialet låt renere og penere, men opplevdes faktisk vel så kraftig som H20.Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
Beste forsterker jeg hørte på Gold 200 var Mcintosh ma8000, men da begynner det å koste så mye penger at det blir tussete å ikke oppgradere andre ting isteden.
Jeg angrer litt på at jeg aldri fikk prøvd de høyttalerne med en kraftig rørforsterker, så kanskje det kunne vært en tanke å teste?
Elex-r trykker ganske greit på lavt lydnivå. Spiller ganske stort, men Gold 300 er kanskje litt mer lettdrevne som du sier. Rommet er heller ikke så stort, kun 20 kvm.Hei, takk for input. Mener vel at Elicit R kanskje heller ikke takler så godt å spille lavt faktisk, selv om jeg vil tro den er et steg opp fra Elex R. Funker greit på mellomnivå, men bor i leilighet, så da er det greit med noe som ikke trenger å "blaste" hele tiden for å få grei lyd.Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
Men med Denonen var alt på plass synes jeg. Bra med kraft og sjel med bra detaljer over hele linja. Anbefales sterkt. Kan nevnes at jeg også har en Elex-r, som jeg også liker lyden av, men denne mangler jo mye krefter i forhold til PMA2500NE, men låter fint ved normal lytting.
PMA2500 er jo et fint tips. Funker godt all-around? Er det stort rom du har anlegget i? Jeg har en følelse at kanskje 200 er et knippe mer tungdrevne enn storebror 300, men det basere seg kun på intrykk jeg har fanget opp på nettet.
Ser vi bor i samme by. Kanskje det er mulig å stikke innom i 10 min en dag og ta en rask lyttings?Elex-r trykker ganske greit på lavt lydnivå. Spiller ganske stort, men Gold 300 er kanskje litt mer lettdrevne som du sier. Rommet er heller ikke så stort, kun 20 kvm.Hei, takk for input. Mener vel at Elicit R kanskje heller ikke takler så godt å spille lavt faktisk, selv om jeg vil tro den er et steg opp fra Elex R. Funker greit på mellomnivå, men bor i leilighet, så da er det greit med noe som ikke trenger å "blaste" hele tiden for å få grei lyd.Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
PMA2500 er jo et fint tips. Funker godt all-around? Er det stort rom du har anlegget i? Jeg har en følelse at kanskje 200 er et knippe mer tungdrevne enn storebror 300, men det basere seg kun på intrykk jeg har fanget opp på nettet.
Denon er veldig allround på både musikksjanger og høyttalermerke vil jeg si. Bra på Dynaudio Focus160/X18, veldig bra på Buchardt S300mkII. Men den beste matchen jeg har hatt på MA. Den virker også veldig kraftig i forhold til oppgitte watt. Mye mer bunndrag og trykk på lavt volum enn nevnte H160.
Noen tips til modeller å sjekke ut kanskje?Basert på hvor dypt disse faktisk spiller så tror jeg de har gott med så mye kraft du klarer å få in.
Grattis med nye flotte høyttalereJoda, dette kan duge!
Ser nesten ut som min gold w15 der. Eller er det platinum sub?Joda, dette kan duge!
Jeg har då kun bittelitt erfarenhet med Gold 300. Men basert på erfarenheten fra mitt hifi-liv så tenker jeg slik:Noen tips til modeller å sjekke ut kanskje?Basert på hvor dypt disse faktisk spiller så tror jeg de har gott med så mye kraft du klarer å få in.
Det er en Gold W15, ja.Ser nesten ut som min gold w15 der. Eller er det platinum sub?Joda, dette kan duge!
LEO er en vits jaJeg kunne hente en god del mer med en minidsp. Med REW så visede det seg att LEO og alle eq gjorde alltsammen semre. Leo bara senka hela kurven og jeg mistet mye i bunn.