Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    Det kan godt vare, men finn en annen 15" på 40x40x43 som er vit?

    Med minidsp spiller den kjempefint ned til 25 uten dist. Har hatt en del ulike og denne er den beste jeg hatt til film med den lille størrelsen.

    Skulle gjerne komplettere med en sub2 men de er for høye.
    Ja flotte er dem , og etter størrelsen så spiller dem jo forsåvidt bra ja.
    Men det er litt det som er problemet også - man kan ikke omgå de fysiske lover så lett , så dem er nok rett og slett i minste laget.
    Til musikk er dem jo gode nok i de fleste tilfeller , men til film blir det for spedt med en slik sub. Og da mener jeg at prisen er i stiveste laget.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det nok primært en musikksub, W15. Til det fungerer den utmerket.
    Ja det gjør den jo , men hvem sier at dette er "primært en musikksub"..?

    Til 20 lapper så bør man kunne forvente litt til film også spør du meg.
    Men ja , jeg skjønner at den er liten og snerten og passer lett inn i mange stuer , og at den yter bra med en forholdsvis lite fotavtrykk.
    Poenget mitt er at jeg synes den er for stivt priset ift. ytelse når man ser på konkurrentene.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    I ren prestanda holder jeg med deg, men ikke totalt, fordi i mitt fall var det denne eller ingen. Selvom jeg har vite høyttalere så blir det fort mye "teknikk" i ett rom som også skal vare stue samt med 5.1.4, switch, wii, ps3, ps4, media server, psvr osv :rolleyes:

    Jeg setter også pris på gråa høyttalergaller, også en grunn til att gold serien passer meg her og nå.

    denne fladdrer mye mere byxbein en den forrige jeg hade som fysisk var større, så hjemme hos meg gir den en god del ekstra til film. I tillegg syns jeg ikke den er like romlete som en del andre hvilket gjør att den er lettere å få å smelte in til musikk.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    I ren prestanda holder jeg med deg, men ikke totalt, fordi i mitt fall var det denne eller ingen. Selvom jeg har vite høyttalere så blir det fort mye "teknikk" i ett rom som også skal vare stue samt med 5.1.4, switch, wii, ps3, ps4, media server, psvr osv :rolleyes:

    Jeg setter også pris på gråa høyttalergaller, også en grunn til att gold serien passer meg her og nå.

    denne fladdrer mye mere byxbein en den forrige jeg hade som fysisk var større, så hjemme hos meg gir den en god del ekstra til film. I tillegg syns jeg ikke den er like romlete som en del andre hvilket gjør att den er lettere å få å smelte in til musikk.
    Ingenting er jo bedre enn at du har fått den til å spille bra hos deg og at du er fornøyd :)

    Og hvis alternativet var "ingen sub" , så er jo det jo selvsagt MYE bedre å få på plass en Gold 15 sub ja :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hadde også den siste gold subben en kort periode. Enig at RK ikke var spesielt bra men syns den fungerte greit til film! Men har også hatt PLW15, ganske stor forskjell. Bare synd den har blitt så dyr men det hender den selges rimelig på brukten av og til..
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    10cm større på hver side og 50k. Blir ett trinn opp det.

    Jeg fikk jo grisepris på hele mitt oppsett da så totalt sett har jeg mye bra lyd for pengene.

    Jeg kom på en sak nå....kansje jeg kan ha en arendal oppe på den jeg har nå. Skal måle litt. Har dere erfarenhet av å stakka subber? Forstyrrer de hverandre?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Personlig så syns jeg AS subbene er de beste av de jeg har hatt så langt. Men ikke på alt vel og merke:)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    10cm større på hver side og 50k. Blir ett trinn opp det.

    Jeg fikk jo grisepris på hele mitt oppsett da så totalt sett har jeg mye bra lyd for pengene.

    Jeg kom på en sak nå....kansje jeg kan ha en arendal oppe på den jeg har nå. Skal måle litt. Har dere erfarenhet av å stakka subber? Forstyrrer de hverandre?
    Ja en ogd pakkepris er jo aldri feil :)
    Ja stacking av suber funker helt flott det , men da tror jeg nok jeg hadde brukt to like suber - både av hensyn til lyd og det estetiske.
     

    HenrikGr

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Basert på hvor dypt disse faktisk spiller så tror jeg de har gott med så mye kraft du klarer å få in.
    Noen tips til modeller å sjekke ut kanskje?
    Jeg har då kun bittelitt erfarenhet med Gold 300. Men basert på erfarenheten fra mitt hifi-liv så tenker jeg slik:

    * Hvor mye budsjett har jeg?
    * Er det noen utfordringer med plass som sier noe om størrelse på utstyr?

    Så tenker jeg videre att fortrinn står for lydkarakter og sluttrinn for kontroll på elemenetene. (IMHO)

    For meg var fortrinn enkelt da jeg har "kino" på samme sted som Hi-Fi. Jeg ville ha best mulig kontroll over instillinger og en bra videovexel. Ok till Hi-Fi og bra plasseringer i film. Valget her falt på den største Yahama jeg fant som "fortinn" 3060.

    Som sluttrinn hade jeg da ikke veldig mye plass så letet etter smale slike som hade minst 3 kanaler og da fant jeg parasound og primare. Valget falt på Primare A30.3 brukt da jeg fikk mest mulig hva jeg tror stram kontroll over elementene og havnet langt under budsjett.

    Du ligger sikkert en del over meg hva gjelder budsjett og jeg vet ikke om du skal ha stereo eller multikanal, men uansett ville jeg gått for 2-delt løsning da det er mer fleksibelt og det ligger en god del morsome sluttrinn på brukten og det plopper også opp en del fine tilbud på bla soundgarden. Etter min erfarenhet så får man ikke helt det man trenger på Rotel og slike sluttrinn uten man får en god del mer ut av musikken om man ser på f.eks Musical Fidelity og den ligaen der. For 2-kanal hade jeg personligen sett om Musical fidelity fortsatt lagde dual-mono trinn da de var veldig gode på dette førr.


    Kan du gi en pekepinn på om det er stereo og om du har noen andre utfordringer og kansje sånn sirka budsjett?

    //edit ser att det er stereo du skal, då trenger vi budsjett :)
    Hei,
    Tja, jeg må nok selge unna litt nå for å få balanse i regnskapet. Skal kvitte meg med en knapt år gammel yamaha AS2100, en halvt år gammel rega elicit R, samt et par litt eldre spendor s8e. Burde jo sitte på 30 - 40 k i budsjett da kanskje eller noe deromkring. Burde være litt å finne brukt/demo brukt i den prisklassen.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Dette skulle jeg gjort uten å ha noen farging av hva folk syns i det hele tatt og for enkehhetens skull har jeg valgt integrerte forsterkere, men jeg ville ikke suttit resten av perioden uten å ha testet disse først:

    1. Hvis jeg skulle ha ren 2-kanal så hade jeg absolutt prøvd denne og sett om du fortsatt får ut det du vil ha i toppen (eneste usikkerheten gjentemot de gamle modellene):
    https://oslohificenter.no//stereo/integrerte-forsterkere/musical-fidelity-m6si

    //edit, ser att HiFi senter også har Moon neo ace, denne kan jeg ingenting om men ligger i samme prisklass, kansje du kan låna hjem begge å skifte litt fram og tilbake for morro skyll.

    2. Hvis ikke nr.1 er perfekt så hade jeg testet ut en Naim integrerad - Naim Nait XS 2 (eller super)


    Hvis de er for dyre så hade jeg sett om det fortsatt gjøres noen bra Cambridge Audio-forstereke (er usikker), og så hade jeg også sett på Arcam (A39)

    Hvis alle disse failet så ville jeg begynnt å google hva andre syns.
    Hvis noen av de gir en bra følelse så ville jeg sett hva de hade av separate fortrinn/sluttrinn og også sett på Finn hva som finnes på brukten av det merket du likte. Poenget er å sitte igjenn med noe som passer rommet, typen av musikk du liker og som føles gøy.


    Du må finne en butikk som er villig å låne deg en forsterker. Noensteder kan man ta den på Fredag kveld og komme tillbake på Mandag. Det er litt kort, men bedre en ikkenoe.
     
    Sist redigert:

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    For de som etterlyste lytte inntrykk av PL200 så kan jeg fortelle at det begynner å løsne nå. Flyttet litt rundt på dem, og latt dem spille en hel del timer. Begynner å få kontroll på bassen så godt det lar seg gjøre i rommet. Det må tiltak til på noen spesifikke problemer (38-45Hz), men det er ikke høyttalernes feil. Lydbildet vokser for hver time de får spille, det begynner å bli godt høyde og dybde etter hvert. Mikrodynamikken er på vei, og vil komme seg ytterligere med mer millimeter-oppsett og mer innspilling.

    Alt i alt begynner det å nærme seg det jeg hørte på demo, og de har ennå mange, mange timer med innspilling igjen. :)


    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Husker at mine PL300 burde vært "innspilt" for lenge siden, mange måneder, før jeg en dag spilte svinehøyt og med mye bass. Da skjedde det noe!! Så ikke vær redd for og spille høyt;)
     
    Sist redigert:

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    I kveld var første gangen jeg fikk den berømte "nå sitter lyden som ei kule" følelsen.... Uanstrengt dynamikk, detaljer, rom, luft og alle de andre klisjeene. Og musikken! Herregud, musikken! :)

    Har gjenoppdaget hele "The Wall" i kveld. Det er fascinerende å kunne skille hver enkelt unge i skolegården og sånt, men det er musikken som slipper gjennom som er det mest påfallende. Man fornemmer så godt stemningen og kritikken som ligger bak hvert ord og hver lydeffekt. Små nyanser som har forsvunnet i "grøten" tidligere, intonasjon og tempo som underbygger hele albumet..... Nydelig, rett og slett!

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    HenrikGr

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Dette skulle jeg gjort uten å ha noen farging av hva folk syns i det hele tatt og for enkehhetens skull har jeg valgt integrerte forsterkere, men jeg ville ikke suttit resten av perioden uten å ha testet disse først:

    1. Hvis jeg skulle ha ren 2-kanal så hade jeg absolutt prøvd denne og sett om du fortsatt får ut det du vil ha i toppen (eneste usikkerheten gjentemot de gamle modellene):
    https://oslohificenter.no//stereo/integrerte-forsterkere/musical-fidelity-m6si

    //edit, ser att HiFi senter også har Moon neo ace, denne kan jeg ingenting om men ligger i samme prisklass, kansje du kan låna hjem begge å skifte litt fram og tilbake for morro skyll.

    2. Hvis ikke nr.1 er perfekt så hade jeg testet ut en Naim integrerad - Naim Nait XS 2 (eller super)


    Hvis de er for dyre så hade jeg sett om det fortsatt gjøres noen bra Cambridge Audio-forstereke (er usikker), og så hade jeg også sett på Arcam (A39)

    Hvis alle disse failet så ville jeg begynnt å google hva andre syns.
    Hvis noen av de gir en bra følelse så ville jeg sett hva de hade av separate fortrinn/sluttrinn og også sett på Finn hva som finnes på brukten av det merket du likte. Poenget er å sitte igjenn med noe som passer rommet, typen av musikk du liker og som føles gøy.


    Du må finne en butikk som er villig å låne deg en forsterker. Noensteder kan man ta den på Fredag kveld og komme tillbake på Mandag. Det er litt kort, men bedre en ikkenoe.
    Er Rotel RA-1592 noe å vurdere tror du?
     

    Gingolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    92
    Antall liker
    1
    Har noen MA høytalere som ikke blir brukt, er disse verdt å selge?

    Noen som har noen ide om brukt salgsverdien på disse MA høyttalere?:

    Monitor Audio GSW12 aktive subwoofere i sort piano lakk – som ny.
    Monitor Audio R370HD aktive subwoofer i sort piano lakk – som ny.

    2stk. Monitor Audio Apex10 vegghengte høyttalere i sort piano lakk – som nye
    2stk. Monitor Audio Apex10 vegghengte høyttalere i hvit piano lakk – som nye

    Monitor Audio Radius HD225 vegghengte fronthøytalere i sort piano lakk – som nye.
    Monitor Audio 45 vegghengte mini-høyttalere i sort piano lakk – som nye.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Noe av det du har burde være veldig enkelt men det er ett marked for alt av det du ramset opp bare prisen er rett
     

    Gingolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    92
    Antall liker
    1
    Ja - det var jo hva som er rett pris som jeg lurte på da.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Dette skulle jeg gjort uten å ha noen farging av hva folk syns i det hele tatt og for enkehhetens skull har jeg valgt integrerte forsterkere, men jeg ville ikke suttit resten av perioden uten å ha testet disse først:

    1. Hvis jeg skulle ha ren 2-kanal så hade jeg absolutt prøvd denne og sett om du fortsatt får ut det du vil ha i toppen (eneste usikkerheten gjentemot de gamle modellene):
    https://oslohificenter.no//stereo/integrerte-forsterkere/musical-fidelity-m6si

    //edit, ser att HiFi senter også har Moon neo ace, denne kan jeg ingenting om men ligger i samme prisklass, kansje du kan låna hjem begge å skifte litt fram og tilbake for morro skyll.

    2. Hvis ikke nr.1 er perfekt så hade jeg testet ut en Naim integrerad - Naim Nait XS 2 (eller super)


    Hvis de er for dyre så hade jeg sett om det fortsatt gjøres noen bra Cambridge Audio-forstereke (er usikker), og så hade jeg også sett på Arcam (A39)

    Hvis alle disse failet så ville jeg begynnt å google hva andre syns.
    Hvis noen av de gir en bra følelse så ville jeg sett hva de hade av separate fortrinn/sluttrinn og også sett på Finn hva som finnes på brukten av det merket du likte. Poenget er å sitte igjenn med noe som passer rommet, typen av musikk du liker og som føles gøy.


    Du må finne en butikk som er villig å låne deg en forsterker. Noensteder kan man ta den på Fredag kveld og komme tillbake på Mandag. Det er litt kort, men bedre en ikkenoe.
    Er Rotel RA-1592 noe å vurdere tror du?

    Jeg er ikke i næarheten av noen ekspert og mina erfarenheter er fra produkter en del tilbake i tid da jeg ikke byttet så veldig mye i en periode. Men på den tiden så syntes jeg ikke Rotel var i næarheten av Musical Fidelity f.eks. Dette baserer sig dog på dems største sluttrinn og andre produkter f.eks CD-spillere hade de veldig fine.

    Jeg syns att hvis du har muligheten å teste denne 1592 så syns jeg du skal prøve den. Jeg personlig ville ikke kjøpt den ny uten å lytte til den basert på min skepsis, men ett kjappt søk viser att den blitt lovordet så det båder jo gott. Testing er jo ikke kun for å se om den har krafter nok eller for å høre o den passer "ljudet sitter" uten også hvordan reglage, koblinger osv er og om man kan leve med de.
     

    HenrikGr

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Dette skulle jeg gjort uten å ha noen farging av hva folk syns i det hele tatt og for enkehhetens skull har jeg valgt integrerte forsterkere, men jeg ville ikke suttit resten av perioden uten å ha testet disse først:

    1. Hvis jeg skulle ha ren 2-kanal så hade jeg absolutt prøvd denne og sett om du fortsatt får ut det du vil ha i toppen (eneste usikkerheten gjentemot de gamle modellene):
    https://oslohificenter.no//stereo/integrerte-forsterkere/musical-fidelity-m6si

    //edit, ser att HiFi senter også har Moon neo ace, denne kan jeg ingenting om men ligger i samme prisklass, kansje du kan låna hjem begge å skifte litt fram og tilbake for morro skyll.

    2. Hvis ikke nr.1 er perfekt så hade jeg testet ut en Naim integrerad - Naim Nait XS 2 (eller super)


    Hvis de er for dyre så hade jeg sett om det fortsatt gjøres noen bra Cambridge Audio-forstereke (er usikker), og så hade jeg også sett på Arcam (A39)

    Hvis alle disse failet så ville jeg begynnt å google hva andre syns.
    Hvis noen av de gir en bra følelse så ville jeg sett hva de hade av separate fortrinn/sluttrinn og også sett på Finn hva som finnes på brukten av det merket du likte. Poenget er å sitte igjenn med noe som passer rommet, typen av musikk du liker og som føles gøy.


    Du må finne en butikk som er villig å låne deg en forsterker. Noensteder kan man ta den på Fredag kveld og komme tillbake på Mandag. Det er litt kort, men bedre en ikkenoe.
    Er Rotel RA-1592 noe å vurdere tror du?

    Jeg er ikke i næarheten av noen ekspert og mina erfarenheter er fra produkter en del tilbake i tid da jeg ikke byttet så veldig mye i en periode. Men på den tiden så syntes jeg ikke Rotel var i næarheten av Musical Fidelity f.eks. Dette baserer sig dog på dems største sluttrinn og andre produkter f.eks CD-spillere hade de veldig fine.

    Jeg syns att hvis du har muligheten å teste denne 1592 så syns jeg du skal prøve den. Jeg personlig ville ikke kjøpt den ny uten å lytte til den basert på min skepsis, men ett kjappt søk viser att den blitt lovordet så det båder jo gott. Testing er jo ikke kun for å se om den har krafter nok eller for å høre o den passer "ljudet sitter" uten også hvordan reglage, koblinger osv er og om man kan leve med de.
    Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg begynner å danne meg et bilde nå over hva som kan være aktuelt å prøve seg fram med, og det blir nok en tur innom et par av dem du har foreslått. Akkurat nå har jeg mest fokus på å fikse akustikken i stua mi her jeg nettopp har flytta inn, så blir det forsterkerutprøving om noen uker
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Meanwhile, så har jeg endelig fått Atmos-høyttalene som jeg kjøpte på Black Friday :eek:

    a1s.jpg

    a2s.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    PL300 II er annerledes mye av det andre jeg har hatt her. Tannoy GRF90 er nok den beste, men igjen, en helt annerledes høyttaler som kunne låte litt "hardt" nedover i registeret. Salget av GRF90 ble gjennomført pga fornuft, samt rom som ikke passet dem så godt.

    PL300 II har en myk spillestil, og kanskje en litt forsiktig fremtoning(= litt fyldig og laidback "klang"). Blir ikke sliten av å lytte til dem iallefall. Veldig imponert over hvordan dem formidler lyden, selv på høye nivåer. Tonalt sett er dem relativt alt spisende. Faktisk første høyttaleren jeg har hatt her, hvor jeg syns sub ikke gjør noe nevneverdig forskjell!!!

    Focal Sopra2, som også var under lupen, spiller mer lett og "lekent" syns jeg. En høyttaler som jeg klart kunne likt å testet på rommet her :). Mer åpen spillestil rett og slett.

    PL300 II var jeg veldig heldig å få tak i brukt, til en veldig fordelaktig pris. Dønn strøkene.

    Ble et spontan kjøp, og jeg angrer ikke et sekund på det :).

    Spent på din mening om PL200 II. Tipper dem også spiller helt kanon!
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Jeg er veldig fornøyd med mine PL200! Rommet er veldig tungt i bunn pga størrelse, men er tildels enig i din karakteristikk. Luftig og uanstrengt er stikkord. Utrolig kontroll i bassen, og utmerket nivå. Jeg opplever dem ikke forsiktige i toppen, mer uanstrengt og rolige. Høyttalerne spiller også tåpelig høyt, totalt uanstrengt. De har også en evne til å plukke fram luft, klang, og ikke minst 3dimensjonalitet på en måte som er besnærende. Har mange innspillinger der instrumentene står fjellstøtt plassert, og vokalist og kor har så påtakelig plassering i rommet. Gåsehud!
    Jeg kan forstå at noen syns de kan låte "forsiktige", men jeg opplever det altså som uanstrengt, slik at toppen ikke "skriker". :)
     

    Henrik81

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2018
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    akershus
    Hei ;D Vill og bli med i denne Monitor audio Klubben :cool:
    Har nå ett par PL 200.
     
    Sist redigert:

    Henrik81

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2018
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    akershus
    Hei igen.
    E de noen her som har noe gode Tips på en good match når de gäller Monitor audio PL og slutsteg ??

    Huskar fra månge årsen når ja køpte mina førsta MA GS20 på Hifi huset, at Andre spelade dom på Chapter, og de va Magiskt bra !!
    Men har lest litt runt i chapter tråden, att få service og sån e kanskje ikke helt lett på Chapter nå om dagen.
    Så känns litt osäkert att köpa ett Beg chapter steg (ikke helt gratis heller)
    Så finns de några Andra märken som har samma driv/klang som chapter ?
    Eller om de finns några andra märken som e en sykt bra match med PL !?
    Har ett Rotel RB1090 idag.

    Takk for svar:cool:
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Se litt på ATI NCore 54xnc. Er godt kjent med Chapter og sammenlignet direkte mot Chapter Audio Precis 250s. Syns ATIen var bedre på alle parametere. Brukte både en prosessor og dedikert forforsterker sammen med ATI. Er faktisk Andre som har hatt over agenturet på ATI også:)
     

    Henrik81

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2018
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    akershus
    Hei Norcane.

    Aha, så pass faktiskt at den var bedre en chapter, De höres ju ikke dumt ut:cool:
    Er de kun den ATI´n som er god eller ?
    Er ATI NCore 54xnc de en ny modell eller den har några år på nakken ?
    Så pass, de e ju bra de att han har tatt over de agenturet :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    ATI 54xnc kom for under ett år siden. Har hatt mye forskjellig men syns denne overgår det meste.

    Hei Norcane.

    Aha, så pass faktiskt at den var bedre en chapter, De höres ju ikke dumt ut:cool:
    Er de kun den ATI´n som er god eller ?
    Er ATI NCore 54xnc de en ny modell eller den har några år på nakken ?
    Så pass, de e ju bra de att han har tatt over de agenturet :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Den finnes to modeller. Den nevnte og ATI52xnc
    Forskjellen er 500w kontra 200w
     

    Henrik81

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2018
    Innlegg
    12
    Antall liker
    4
    Sted
    akershus
    Takk för tipsen ;)
    Skal försöke ta mig ut og prate litt med Andre om den.
    Sedan du har behållt den så gissar ja att du e förnöjd med din Ati !?
    Någon andra her inne som har noe mere Tips om bra slutsteg !?:cool:
     
    Sist redigert:

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Har du litt flere bilder som viser mer av oppsettet?
    De ligger litt lenger bak men poster dem pånytt, kan jo ikke bli for mye bilder av MA.

    Rett etter de kom hjem:








    Så lagde jeg en liten fot til centern:
    c1.jpg

    c2.jpg


    Selve elektronikken er ikke mye mer å vise en det som syns på bilde.

    Kilder:
    * Spotify fra pad og Yamahaen
    * Musikk fra hardisk og Kodi (mediaboksen ligger gjemt men er en Vero 4k)
    * Lp spillere Technics med m75b-pickup
    * diverse spilkonsoler plus en media server som ikke heller syns på bilde

    For/slutt-trinn:
    * Yamaha 3060 driver 2 x surround + 4 x atmos (dynavoice fx)
    * Primare A 30.3 driver L, C, R

    EQ:
    * Mini-dsp HD 2x4 (ligger gjemt) med custom kurve fra REW og umik til Subben og Centern

    Kabler:
    * Terminerte Audioquest bedrock med sølvbananer til fronter, biwire i høyttaler-enden.
    * Supra ply 2.0 til surround
    * Lampkabel til Atmos :rolleyes:
    * Signalkabler: Tara-labs, Audioquest diamond


    Ellers har jeg lagd benken selv slik att jeg kan skjyve den enda mot vegg da den har en skjult 10cm "åpning" lengst bak der alle powerstrips osv ligger. 140mm noctua vifte montert i bakplate bak spillkonsoler for å trekke ut varmluft.
    Blev irritert over att jeg ville ha en lav og bred benk for å kunne ha en stor center under tv/lerret og med plass til all teknik men 90% av det som solgtes var høye och korte saker?

    Kabeln til surroundene er frest inn i veggen. Det var litt morsomt fordi jeg sparklet og malte når det var overskyet og var veldig førnøyd med resultatet....enda til det kom en solskinnsdag og det såg ikke ut :eek: så jeg fikk slipe sparkle male slipe sparkle male ett par ganger til men NÅ er det strøkent. Var mye slit men er veldig glad att jeg gjorde dette da det blir så mye renere uten synlige kabler.

    Stemningsbilde:
    bilde.jpg
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    Meget stilrent og lekkert oppsett :)
    Liten tvil om at MA lager meget pene høyttalere som lett glir inn i mange stuer.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.100
    Antall liker
    8.689
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvil om at oppsettet er stilrent. Vanligvis er ikke hvitt favoritten, men dette så jo særdeles strøkent ut.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Var också en bidragande faktor til att den bedre helften var ok med att jeg spanderte nypris 100 løk på høyttalere. Jeg hade tenkt ebony hele veien men med 10stk i en stue så tror jeg dette var ett bra valg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn