Nok effekt til å få full kontroll i bassen? Jeg har også hørt PL300 i demo, og bassen var veldig imponerende for å si det mildt.Vidar P skrev:Hva mener du med nok effekt?
Nok en gang; hva er "nok effekt til å få full kontroll i bassen" i ditt syn da? Grunnen til at jeg spør er at jeg har god kjennskap til PL300, og har slett ikke inntrykk av at de krever effekt for "kontroll i bassen". Hva nå enn det er.torem skrev:Nok effekt til å få full kontroll i bassen? Jeg har også hørt PL300 i demo, og bassen var veldig imponerende for å si det mildt.Vidar P skrev:Hva mener du med nok effekt?
Der er jeg helt enig; en stabil, ressursfull og rask strømforsyning er ett og alt for at disse høyttalerne skal respondere som de er tiltenkt. Men for det trengs ikke mye effekt som kjent.donnerwetter skrev:Det skal dog tillegges at de MA jeg har hørt trenger en forsterker med GOD strømforsyning for å yte max.
Har tenkt det samme. Skal muligens trekke alt litt ut fra veggen. Men har også et problem med avstanden til høyre da madamen vil ha avstand til sjenken. Vi får se hva det blir til.torem skrev:Gratulere Fugazi! Ser veldig bra ut. Mulig den ene høyttaleren står litt langt inn i hjørnet?
Ja, det kan kanskje virke sånn. Lite info om firmaet på nettsiden deres synes jeg.Griffenfeldt skrev:Soedal: Etter en rask tur på Google, virker det som Silver serien er montert i Kina. Mulig resten av de også er det?
De har ett par RX8 demo, men ikke klare for prøvelytting enda pga innspillingstid.Griffenfeldt skrev:Fugazi: Skulle ikke RX serien ha ankommet Hifi huset nå i September da? Forsinkelser?
Vet. Hadde begge på hjemlån, og RS'en vant på konefaktor samt at stativhøyttalere er mer utsatt for trafikk i form av unger, kattunger og svaksynte svigermødre ;DGriffenfeldt skrev:Skal ikke se bort fra at jeg slår på tråden ila neste uke. Har veldig lyst til å prøve rx2 for å sammenligne den med gs10. Ikke for nevrosens skyld, men for å stille min egen nyskjerrighet..
Donnerwetter: Kjøpte Gs10 og rs6 samtidig for å sammenligne gs og rs serien. Rs ligger ikke langt bak for å si det slik...
Vidar P skrev:Hva mener du med nok effekt?
Under den demon jag hørte på Pl 300 var lyd nivået nærmere 110db og fortsatt var allt under kontroll, kanske litt klønete
uttrykkt, men vil man spille riktigt høyt så er nog nok effekt avgjørende. Mine egne 1037 be er på papperet lett drevne 93db, men krever eff/strøm for att leverer
Strømsterke forsterkere er alltid bedre enn det motsatte. Effektsterke forsterkere er ikke det, men vanligvis et tveegget sverd. Vi er visst veldig enige om så var.donnerwetter skrev:Så du mener strømsterke forsterkere, cash?
I såfall er vi rørende enige
Javisst, VidarVidar P skrev:Strømsterke forsterkere er alltid bedre enn det motsatte. Effektsterke forsterkere er ikke det, men vanligvis et tveegget sverd. Vi er visst veldig enige om så var.donnerwetter skrev:Så du mener strømsterke forsterkere, cash?
I såfall er vi rørende enige
Spennende og gode nyheter ja! Har savnet den gamle Studio-serien til MA i mange år, det var virkelig saker.cash 63 skrev:...Når jeg hørte på Pl 300, blev jeg fortalt av Andre att Monitor kommer med en ny
Høytaler, en mod over Pl serien. Mener den skulle hete Studio Reference, noe han selv
hade store forventninger til. Spennende!
Det er også mine opplevelser.Griffenfeldt skrev:Det finnes mange måter å plassere en høyttaler fra Monitor Audio, men bare en er riktig 8)
Pekende så å si rett frem.
Jeg har 64 cm fra elementet og bakover. Dvs 37 fra porten bak.Jeg har i dag ca 20 cm på det nærmeste til bakvegg, men så står jo høyttaren skrått da
Jeg vet ikke hva slags stativer du bruker, eller om de er fylt opp med sand eller ei, men jeg fikk en helt annen høyttaler den dagen jeg koblet vekk stativet med hjelp av sorbotaneføtter, fremfor å bruke tack it som kobler høyttalerene til stativet.Hei! Har i dag GS10 og de peker innover, som i en likesidet trekant. D.v.s at de peker innover mot SS. De er festet til stativ som igjen er festet til gulv med tac-iit, så det er ikke bare bare å flytte de rundt.
Du har tydeligvis ommøblert litt siden jeg var hos deg Griffenfeldt. Så pent ut.Griffenfeldt skrev:Jeg vet ikke hva slags stativer du bruker, eller om de er fylt opp med sand eller ei, men jeg fikk en helt annen høyttaler den dagen jeg koblet vekk stativet med hjelp av sorbotaneføtter, fremfor å bruke tack it som kobler høyttalerene til stativet.Hei! Har i dag GS10 og de peker innover, som i en likesidet trekant. D.v.s at de peker innover mot SS. De er festet til stativ som igjen er festet til gulv med tac-iit, så det er ikke bare bare å flytte de rundt.
Skikkelig oppgradering altså!Griffenfeldt skrev:Soedal:
Jeg har ikke ommøblert. Jeg har byttet ut høyttalerene som står nærmest tv, byttet duk og støvsugd. ;D