MonoPulse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Akkurat S i forhold til A finner du en del om lenger opp.
    En her har begge og får ikke bestemt seg for hvem han vil beholde.
    Allan sa at det hadde vært mer jobb å få S så bra som den er enn det hadde vært med A.
    Jeg har nesten ikke drevet mine A med transistorforsterkere.
    Veldig mange forskjellige rørforsterkere.
    Nå spilles det med OTL.
    Alt annet parkert.
    Kan man spørre hvilken forsterker?
    Transcendent sine er jo ikke ille i pris..
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Akkurat S i forhold til A finner du en del om lenger opp.
    En her har begge og får ikke bestemt seg for hvem han vil beholde.
    Allan sa at det hadde vært mer jobb å få S så bra som den er enn det hadde vært med A.
    Jeg har nesten ikke drevet mine A med transistorforsterkere.
    Veldig mange forskjellige rørforsterkere.
    Nå spilles det med OTL.
    Alt annet parkert.
    Kan man spørre hvilken forsterker?
    Transcendent sine er jo ikke ille i pris..
    Kan ikke male hele HFS med min OTL, men siden du spør........
    _20180414_181127.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Dæven døtte den var flott :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mildest talt! At den er kongen på haugen tviler jeg ikke på. Men du fikk vel også overraskende gode resultater med vintage Quad II som du selv har restaurert, stemmer ikke det, Audiomix? Bare for å vise litt av versatiliteten til MonoPulse.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jo da. Quad II med gode rør spiller flott på MonoPulse.
    Så bra at jeg konkluderte med at det ikke hadde skjedd så mye i retning bedre på 50 år.
    Inntil i år :)
    _20180504_160755.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    What in the actual fuck

    Vel what? :p
    Jeg kunne ikke annet enn å måpe første gang jeg slo på Chris Jones og skrudde opp litt. :p Disse er helt ferske, og langt fra innspilt. Jeg har plassert dem litt random, dvs. på samme som en del annet funker greit her. De spiller på en kanskje mindre enn optimal forsterker i Bladelius Advantage S-150. Likevel er det veldig lett å høre at her er det noe unikt på gang. :)

    Dette skal ikke være mulig for prisen. Gleder meg til innspilling og flere inntrykk!
    Hvordan opplevde du at dine forandret seg den første tiden?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg liker ikke å bable så veldig mye etter kun noen førsteinntrykk, men nå sliter jeg litt med å holde kjeften..

    Det spiller lekent, lett, hurtig, engasjerende, rytmisk..og for ei tyngde i bassen fra et par åttetommere mann... Også på lavt volum. Likevel ikke overdøvende eller for mye.

    To ting jeg kanskje håper kommer seg etter skikkelig innspilling er at diskanten roer seg bare ørlite, og litt bedre definisjon i bassområdet?

    Altså, snerten i gitaren til Nils Lofgren sin Keith Don't Go har jeg sjeldent hørt kulere. :p
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Frister når en klipsch fanatiker skryter såpass ??????
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Haha, aldri stol på førsteinntrykk :cool:

    Skal holde dere oppdatert :)
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Diskanten roer seg. Jeg har opplevd at den har gått fra normal, via pågående og fæl til tilbakelent. Har nå plugget i jumperne som øker diskanten, og ting er i vater :)

    Samtidig er det verdt å nevne at diskanten ble mye riktigere (etter min mening) med Naim enn den var med Nuprime klasse D, så kan være Bladeliusen ikke er optimal til tross for at du vel har noen rør i signalveien før musikken når dit.

    forøvrig hyggelig å høre de ikke gjør seg bort, det gir liksom en viss validasjon av egen opplevelse. Men det vil foregå ting mens de spilles inn, det er helt på det rene.
    Jeg opplevde også at de rett og slett måtte flyttes på etterhvert for å få på plass igjen lydbildet, så stor var endringen. Dog kun i positiv retning.

    NB; angående snert i bassen (antar du refererer til mellombass) så er det jo ikke det samme som Klipsch. Er det omtrent noe i samme kategori/prisklasse som er det forresten..? Men med rett plassering kan du komme ganske nært. Her i kåken har det da gått litt på bekostning av dypbassen, men der fyller jeg på med sub likevel.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Synes de har endra litt karakter opp til flere ganger i dag, eller er jeg helt på bærtur? Kanskje best å holde inntrykkene for seg selv til ting stabiliserer seg. :p

    Prøvde å flytte de rett ved siden av tvbenken på ca 180cm, og det funka ikke.. Nå har jeg en fin trekant på ca. 280cm mellom høyttalere og lytteposisjon, og det virker ganske optimalt.

    Har nok alt for lite gain ut av AMRen, da jeg faktisk kan kjøre den i maks uten at det er skremmende høyt.

    Planen er foreløpig å etterhvert teste de med Lavardin ISx Reference, Primaluna Dialogue Premium, og noe Naim. Jeg er ikke typen som slår meg til ro før den ultimate kombinasjonen er funnet, på godt og vondt..
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Noen formening ang Thor lll, Plinius hiato, Gryphon Diablo eller Mcintosh ma7000 på disse
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Misstenker at dette er ultimate høytalere til Heed elektronikk.. siden rør og naim nevnes.. :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jeg ser for meg at Ancient single six som ligger ute på finn hos Audioaktøren kan være stjerne blink til disse talerne :) var godt med flyt i disse blokkene hele veien og med en fantastisk rom følelse samt god slam og timing aldri slitsomme , Audioaktøren er heller ikke vriene når det gjelder utlån Valfy :) de har også inne en Ear 8l6 som også spiller knall på all musikk.
    mvh
    ivan
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Test en Roksan Blak også om du er ute etter en integrert i den prisklassen....
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Takk for tips folkens. :) Jeg heller litt mot integrert rør i første omgang, men det er helt klart mye interessant som nevnes..


    Nå er man på dag 2 med Monopulse og jeg kunne fremdeles ikke vært mer imponert.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Takk for tips folkens. :) Jeg heller litt mot integrert rør i første omgang, men det er helt klart mye interessant som nevnes..


    Nå er man på dag 2 med Monopulse og jeg kunne fremdeles ikke vært mer imponert.
    Ser du har Spendor D7 også! Hvilke foretrekker du ?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    Lurer på å kjøpe meg en Hegel H90 eller en Denon pma 1600 til et par model A
    Begge er gode forsterkere, men ingen av dem er et spesielt godt valg til MonoPulse. I prisklassen burde du heller vende blikket mot forsterkere som Rega, Heed, Naim, Roksan og Exposure. Da får høyttalerne vist hvorfor de er så populære. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    Hva med rør?
    Rør, joda, det beste er godt nok! :) Men faktum er at du skal ha en rimelig god rørforsterker før de slår knock-out på nevnte forsterkere over her. Og det har en lei tendens til å koste litt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.329
    Antall liker
    2.564
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    thekiller etterspør jo Hegel og Denon,til henholdsvis 13k og 17k .Til den prisen får man vel en brukandes røramp,brukt i alle fall.
     

    thekiller

    Fersking
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Tromsø
    Takk for raskt og godt svar... grunnen til jeg ikke tenker på rør er at leiligheten ikke tillater slikt desverre..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    thekiller etterspør jo Hegel og Denon,til henholdsvis 13k og 17k .Til den prisen får man vel en brukandes røramp,brukt i alle fall.
    Joda, er du riktig heldig, finner du noen fornuftige rørforsterkere på bruktbørsen i det prisleiet. Som LM Audio, eller Mastersound, for eksempel. Finner man en Audio Note Soro SE har man i hvertfall nådd fram! :) Men som nevnt, mindre trøbbel og fortsatt stor musikkglede med nevnte transistorforsterkere i lag med MonoPulse. Husk at disse høyttalerne ikke er særlig effekthungrige, så ikke se deg blind på Wattstyrken, en god 50-Watter er plenty. Det er rytmikken og spillegleden som virkelig gjør disse høyttalerne til noe spesielt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hello Hans,

    I hope all is well.

    You started this by persuading Hakon Rognlien to do a review of the Model A. Thank you again for that.

    This interested the UK magazine Hi Fi+. They asked for material for their regular feature “Meet your Maker”, featuring the MonoPulse business.

    They have now confirmed this will appear in their June edition, No 160 – due out 7th June. I attach a copy. They have featured everything I suggested – except for one thing. My comment on the scope trace was “This is the picture no other manufacturer will show you”. Their comment makes it a bit more difficult to see the full significance, and reach that conclusion.

    The magazine has the rights, so I suspect the item should not be copied in full.

    But, if you wished to put anything in your forum, news of its appearance and date, plus some comments from you should be OK. The article and the magazine will be easily available on line.

    All the best, Allan.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke mine penger, ikke er det min forsterker som selges og ikke kjenner jeg selgeren heller. Men hadde jeg eid Monopulse og skulle flotte meg med rør, så hadde jeg helt klart sjekket ut den derre Audio Space Ref 3.1 som er på salg nå. 20w pp 300b, med den gode renommé den har. Dog litt over 17k blir det, jo :p

    Men en Almarro A318B burde absolutt være innen budsjettet. Plenty av alternativer der ute. Prøver bare å si at dersom man først har fått ferten av rør, så er det bare å gå for det fremfor å nøye seg med noe smulere ;)
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Mengden godlyd siste Rega Brio får ut av Monopulsa er ikke noe annet enn latterlig..

    Utenom den dyre DACen min, som er sjela i oppsettet, kan man begynne å lure på hvorfor man bruker så mye penger på denne hobbyen, haha..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    Mengden godlyd siste Rega Brio får ut av Monopulsa er ikke noe annet enn latterlig..

    Utenom den dyre DACen min, som er sjela i oppsettet, kan man begynne å lure på hvorfor man bruker så mye penger på denne hobbyen, haha..
    Told you so! ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Hvis noen Monopulse A skulle komme for salg i Østfold området eller noen er eiere av slike så skrik ut!
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Mengden godlyd siste Rega Brio får ut av Monopulsa er ikke noe annet enn latterlig..

    Utenom den dyre DACen min, som er sjela i oppsettet, kan man begynne å lure på hvorfor man bruker så mye penger på denne hobbyen, haha..
    Told you so! ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    I fare for å virke hovmodig; ditto ;) Små mengder norske riksdaler gir store mengder musikk med Monopulse som oversettere :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    Mengden godlyd siste Rega Brio får ut av Monopulsa er ikke noe annet enn latterlig..

    Utenom den dyre DACen min, som er sjela i oppsettet, kan man begynne å lure på hvorfor man bruker så mye penger på denne hobbyen, haha..
    Told you so! ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    I fare for å virke hovmodig; ditto ;) Små mengder norske riksdaler gir store mengder musikk med Monopulse som oversettere :)
    Den får du for. Lett. :)
    Ska'kke være kranglete i den her tråden, nei!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Påsan! Du er sitert i siste nummer av HiFi+. (I en besøksartikkel hos Alan Hendry.) Morsomt!
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Mulig dette er nevnt.
    They have now confirmed this will appear in their June edition, No 160 – due out 7th June. I attach a copy. They have featured everything I suggested – except for one thing. My comment on the scope trace was “This is the picture no other manufacturer will show you”. Their comment makes it a bit more difficult to see the full significance, and reach that conclusion.
    Det som er utelatt eller vanskelig å forstå kan leses på Monopulse sidene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn