MonoPulse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Rart at Valfy solgte disse da han tydeligvis mener de er Topp (begge to) ;)
     

    simrol

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    1
    Endelig kommet meg over til guttesiden av stua. Er koblet opp no, di skal få brynet seg mot mine H2 Kloner.
    Er rene speidergutten i forhold til Klonene, skal flytte unna di andre høyttalerne å spille litt for å lære dem å kjenne.
    Og tusen takk for handelen Valfy
    Foreløpig overraskende god lyd, stor, dynamisk, lekende lett. Går dypt
    5679D727-2515-4E4A-805A-D8BE724AA8DE.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Takk selv. Godt de kom seg trygt fram :)

    Gleder meg til å lese inntrykk. :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Fikk nettopp en oppdatering fra Allan Hendry:

    Hello Hans,

    I hope all is well with you and your many friends.

    We have introduced a new Model – the Model AW. This is in most ways a Model A, but instead of the Carbon-Fibre top it has Hardwood. The same choice of 3 woods as the Model S , plus the any colour in Satin Metallic with the wood grain showing. We do a grain running between the two boxes.

    At a Norway price of E995, it enables us to hold a basic Model A price at its present level. I am afraid the carbon-fibre top version has to increase to E1,245.

    The Model S Floorstander is now E795 and the Standmount E645. These all include shipment but not – I am sorry - your local duty.

    The standard European prices on the web site are A Carbon E2,295. A Hardwood E1,795. S Floorstander E1,495. S Standmount E1,195

    The website MonoPulse Hi Fi Loudspeakers. Ultimate realism and sound-stage. has been significantly changed – to include the new model – and to emphasise the far superior timing and image placement against all other top-end speakers. The instrument measurements are shown.

    Please take a look and give me any comments. Can I also assume you will update your forum?

    If anyone was on the point of making a decision, be assured that I will make an acceptable offer.

    Best regards, Allan
     

    JonsenH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    64
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    5
    Jeg vil med på tråden! :) Etter lang tid uten ordentlige høyttalere til mitt rørsystem har jeg endelig fått noe av kvalitet. Vel. Hi-fi system 15 fra Tandberg har noe godt og varmt ved seg, med disse er å finne i en annen liga. Takk til HCS for en hyggelig handel, og møte på Dombås for overlevering :)
    Dette er altså min første opplevelse av high-end høyttalere og Monopulse har hatt mye å si for lyden i anlegget. Monblokkene kommer nå til sin rett.
    Mine manglet front dekker til diskantene. Allan var veldig grei og laget nye til meg og sendte i posten uten omkostninger. For en service! :)
    Her er de altså:
    mono.jpg
     

    JonsenH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    64
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    5
    Ja, så glemte jeg si, disse er en ganske tidlig modell produksjon tror jeg. Monopulse 72A. Meget fornøyd med designet på disse!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser ut til at de kom til et møblert hjem :). Takk for hyggelig møte, selv om det ble litt kort. De Thorhauge ampene er lekre. Kos deg med musikken :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg fikk nettopp en oppdatering fra Allan:

    Hello Hans,

    I hope all is well with you.
    Life here is dominated by our “Brexit”. A subject you daren’t mention in some company! “Be like Norway” is often proposed
    Anyway, this is to let you know that I have just completed the 2019 web-site update. See MonoPulse Hi Fi Speakers. Ultimate realism and sound-stage.

    The new Model AW is now fully introduced.

    The site now features that the speakers blend well into home furnishing – more acceptable to other occupants.
    Norwegian reactions continue to be there.
    Any comments from you would be most welcome.
    All the best, Allan.
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    God kveld.

    Når julestria er over vurderer jeg å prøve MonoPulse, helst modell AC tror jeg.
    Er dog litt betenkt over plassering, har anlegget i stua og der er i grunn ingen bønn for hvordan de må stå. Begge står ca 20 cm fra vegg og den ene står i et hjørne. Har lest at dette i mange tilfeller gir vel mye bass (boomy har vært brukt for å beskrive).

    Noen med lignende «plasseringsproblemer»?

    Skal fintenke litt over jul så får vi se hva det blir til, forsterkeri blir enten diy-rør eller klasse D monoblokker.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Model 42A hadde ikke dette boomy fenomenet.
    Model 72A synes jeg hadde noe.
    Model A (som jeg har nå) har det heller ikke.
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    God kveld.

    Når julestria er over vurderer jeg å prøve MonoPulse, helst modell AC tror jeg.
    Er dog litt betenkt over plassering, har anlegget i stua og der er i grunn ingen bønn for hvordan de må stå. Begge står ca 20 cm fra vegg og den ene står i et hjørne. Har lest at dette i mange tilfeller gir vel mye bass (boomy har vært brukt for å beskrive).

    Noen med lignende «plasseringsproblemer»?

    Skal fintenke litt over jul så får vi se hva det blir til, forsterkeri blir enten diy-rør eller klasse D monoblokker.
    Model S er et alternativ. Jeg har hatt modell A og modell S samtidig og beholdt modell S. I tillegg til en betydelig høyere WAF har den noen fortrinn fremfor modell A (med min forsterker og mine ører). Lyden er krispere, mer presis, lydbildet er naturtro holografisk og veldig imponerende, den er ikke kilen på plassering. Mine står der de må stå, i stua tett inntil bakvegg og tett inntil hjørne/møbler. Bassen er nok litt dypere på modell A, de kan helt sikkert spille høyere og lydbildet er stort og dypt, men jeg opplever at instrumenter er mer presist definert på modell S og lydbildet enda mer imponerende. Jeg spiller stort sett bare akustisk musikk og ofrer gjerne litt dypbass for mer presisjon. Modell A har en litt mer avrundet/mykere spillestil. Modell A har et større mellomtone/bass element enn modell S, diskantelementet er det samme. Store elementer er kanskje mindre presise enn små? Hvis jeg bare spilte datagenerert/elektrifisert musikk ville kanskje konklusjonen vært annerledes. Men jeg ville ikke beskrevet bassen som "boomy" på noen av dem.
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Ja jeg spiller også mest akustisk musikk, iblandet rock og slikt. Techno og denslags er svært sjeldent innpå. Hvis jeg er alene en sjelden gang er det moro å dra til så man kjenner det men det meste av musikkspilling foregår på mer normale nivåer. Anlegget brukes til TV/film også så det er jo og et aspekt, og jeg har rikelig med guffe for å klemme liv i modell A.

    Får se hva bruktmarkedet bjudar på utpå nyåret.

    En annen ting jeg kom til å tenke på, er at jeg har enda ikke lest om noen som er direkte misfornøyde med MP.
    Kanskje jeg er et offer for «confirmation bias», men jeg synes det er påtagelig.
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Nypris på Monopulse tilsvarer bruktpris på alt annet!
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Ser det har kommet en aktiv versjon, SA. Klasse D moduler innfelt i bunn, og mulighet for en eller annen streame-løsning.
    Blir spennende å se om noen bestiller denne her på berget :confused:
     

    rockelye

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Stavanger
    Nå er en slik på vei til meg:
    LM-34IA-Side-right-black1000x1000web.jpg


    Pent brukt (forhåpentligvis...) LM Audio 34ia.
    Jeg håper det blir en solid oppgradering fra Denon PMA-2000R på mine Monopulse Model S.
    Gleder meg til å teste rør på disse høyttalerene!
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Fikk en hyggelig melding fra Allan Hendry. Han jobber og har kommet med nyheter. Mer om det om ikke så lenge.
    Han har som mange vet en gammel Jaguar.
    IMG_0530.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Her er de aktuelle modellene og priser til oss i Norge.

    The current special prices for Norway in Euros are: We have held these for some time.



    Model AC (carbon top) E1,295 (UK retail £1,995)

    Model AW (hardwood) E995 (UK £1,495)

    Model S E795 (UK £1,295)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    MPA.jpg


    www.monopulse.co.uk/direct.html

    The current special prices for Norway in Euros are: We have held these for some time.

    Model AC (carbon top) E1,295 (UK retail £1,995)

    Model AW (hardwood) E995 (UK £1,495)

    Model S E795 (UK £1,295)

    I have not yet published a UK price forthe new Model SA active speakers.

    I will offer a Norway price of E1,145.

    Fireplace.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Fikk en oppdatering fra Allan Hendry:

    Hello Hans,

    I hope all is well with you.

    Everything is fine here.

    We have made significant changes in our product range.

    Most importantly we have introduced active streaming versions of our Models A and S. (Streaming with proper hi-fi)

    These are the Model AA and Model SA. (A for active). They can be connected with Bluetooth and have two integral amplifiers per channel . (Total 4) On the top of the range AA these are configured in bi-amp mode.

    They are 10cm taller and 2cm wider than the previous models.

    This size increase also applies to the passive Models A and S, and these are being made so they can be retrospectively upgraded to active versions. The active versions can also

    This is all explained in MonoPulse Hi Fi Speakers. Realism you can almost touch


    The prices for Norway are now:



    Model S – E995 (was E775) UK retail £1,295

    Model A – E1,095 (was E995) £1,595

    Model SA – E1,195 (was E1,145) £1,795

    Model AA – E1,295 £1,995


    I am sorry about the increases – but they were very low.


    Any comments, please let me know.


    Best regards, Allan
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Bestilte et par svarte AW nå i dag.

    Valutaen gjorde meg ingen tjenester, det skal være visst... Men noe skal man nå bruke snussluttepengene på eller hva;)
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Mottok i dag et par sorte model AW, levert på 6 dager fra UK! Mr Hendry er jo og en nytelse å handle med, følger veldig bra opp underveis.

    Har kun fått et par timer men et par inntrykk har jeg fått, sammeligner for øvrig med XTZ 99.38 SE og spiller på W4S SX 1000.

    Litt tynnere i lyden sålangt, spesielt på lave nivåer. Virker som alt står litt lengre bak på en måte. Ikke samme bunndraget heller, men det skulle nok bare mangle.
    Virker ekstremt presise og korrekte, lett å plassere instrumenter etc. Må dra på noen hakk til for samme opplevde lydnivå så om de er speielt lettdrevne er jeg usikker på.

    Skal gi de noen uker før jeg mener for mye. De blir brukt daglig så innspilling etc bør ikke ta for lang tid.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg fikk en oppdatering av Allan Hendry.
    Hvis noen trenger hjelp av et eller annet slag er jeg behjelpelig hvis ikke Allan er innen rekkevidde.

    Hello Hans,
    I hope these strange times find you well.
    I am keeping busy, but with less pressure on anything. Quite nice really.
    Gave me the chance to do a comprehensive update on MonoPulse Hi Fi Speakers. Realism you can almost touch Any comments always welcome.
    More technical looking graphics, more specific about the design objectives – and a rationalised the product range to just two, A and S, each with an active version.
    There is a chance to be the first in Norway to order an active!

    Stay well, Allan
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Audiomix kan man drive noen av modellene med en 35 w rørsak AN ?
    Håkon hade jo Model A til test for noe tid tilbake.
    Mulig han linker til det.
    Jeg har over flere år benyttet en MAE SET 1 til mine MonoPulse Model 42A, 72A og Model A.
    Forsterkeren gir max 10W. Det har klart seg i lange baner til min musikk og min smak.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Audiomix kan man drive noen av modellene med en 35 w rørsak AN ?
    Håkon hade jo Model A til test for noe tid tilbake.
    Mulig han linker til det.
    Jeg har over flere år benyttet en MAE SET 1 til mine MonoPulse Model 42A, 72A og Model A.
    Forsterkeren gir max 10W. Det har klart seg i lange baner til min musikk og min smak.
    Ja, jeg leste vel ikke lille hiawata tydelig nok, jeg refererte kun til model A.
    15 Watt AN (med ekstremt gode trafoer), var i alle fall lett match.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Håkon har etter flere tester lurt meg utpå i ren nysgjerrighet. Først kudos å nå monopulse. Å som vanlig stemmer det som er trykket i blekk fra Håkon. Etter noen lange mnder uten hifi i heimen fikk jeg lyst til å teste monopulse da det er rimelige høyttalere å tenkte det var greit å sette opp et lowfi oppsett i stuen. Fikk tak i et sett model a for en edruelig pris som da skulle kobles opp mot en cayin CS-88A. Å du hendelse som det spiller! Gapet datt godt i bakken når jeg fyrte igang anlegget. En bunn jeg ikke trodde var mulig på noen sånne småtasser, å rett og slett vannvittig behagelig lyd. Har eid de noen uker å planen var å mette min nysgjerrighet på disse å flippe de igjen når jeg var fornøyd. Men disse stopper ikke å imponere! Så ingen flipping med det første.. @Seskage har ved et par anledninger også fått hørt disse så han har sikkert også en mening om de. Skjønner godt at monopulse får den skryter de gjør. I prisklassen å et stykke opp gjør de ekstremt mye rett imo. Et stemningsbilde fra stuen hører med :)
     

    Vedlegg

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kan bare bekrefte det T-1 skriver om sitt «budsjettanlegg»! Har etterhvert hørt og sett MYE forskjellig i stuen der, det meste (alt) i dyrere prisklasser enn det anlegget som nå står der.

    Men, Monopulse er kanskje de høyttalerne som har overrasket meg mest. De leverer langt over forventet med tanke på hvilken prisklasse de tilhører. Spesielt bassen var dypere og mer detaljert enn jeg forventet. Cayinforsterkeren drive dem fint til lydnivå over det jeg foretrekker.

    T-1 kaller det nedgradering, men jeg er ikke så sikker på det. Annerledes enn tidligere ja, men det han har stående nå er behagelig å lytte til og absolutt noe han kan være fornøyd med 😊

    Og Denonspilleren vi fikk opp å gå i går er den lekreste han har har hos seg. Spiller bra gjør den også sammen med Dared rørriaa. (Fikk dessverre ikke tatt bilde av gliset hans da første platen ble satt på😂)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hello,

    I hope you are OK in these strange times.

    The web site has been significantly updated to show the latest MonoPulse updates and improvements.

    Please take a look, and I would be grateful for any comments. www.monopulse.co.uk

    MonoPulse Hi Fi Speakers. Realism you can almost touch
    Monopulse hi fi loudspeakers. Precision impulse timing, realism, acoustic image and sound-stage. Custom, speakers with amplifiers, Wi Fi & Bluetooth streaming
    www.monopulse.co.uk

    Stay well. Best regards, Allan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn